Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cOxeR

    Ármester

    válasz Mauzes #9403 üzenetére

    Matematikailag nagyjából úgy van ahogy írod, városban, napi használatban kb mindegy nekem egy netto 28-29 kWh-s I3-am van Bp mellett, mindenre is elég, ha nem akarsz gyorsan nagy távra eljutni. Mivel rengeteg a tényező ilyen esetekben - pályán hol van a határpont ahol már drasztikusan sokat fogyaszt I3-nál 110 km/h, egy laposabb áramvonalas auto esetén mondjuk 130 km/h, minden megállás/töltő keresés, annak megközelítése ha nincs épp az utadban további “időveszteség”, illetve ahogy egyre több az auto egyre többet is kell várakozni foglalt töltő miatt. Ezeket így nem lehet számolni előre. Tehát ha egy 4-500 km-es úton csak egyszer kell megállni vagy már kétszer az nagyon nem lesz mindegy.

    Ezt kell mérlegelni mennyire fontos, nekem pl 250km-t ha tudna az auto pályán 130-al, az sokszor jól jönne, többet járnék el messzebb, mert nem kell vacakolni töltéssel, töltő kereséssel, meg akár a fizetés se mindegy, nekem itthon van napelem, túltermelésem van, alkalmanként ha be kell dobni csak 20 kWh-t pl MOL 6e Ft, éves szinten ezekből ha sok összejön az már látható mennyiségű pénz, mondjuk az éves pályamatricát megfogod… vagy bármi.
    Aki meg szinte csak nagyokat megy… ott az idő lesz a kritikus, nem a töltés költsége.
    Nem mellesleg hiába tölthető egy akku gyorsabban, nem minden estben tudod is azt kiaknázni, nem tudja a töltő, nincs meg a kellő akkuhőfok, bármi lehet, ergo megint a nagyobb a jobb lép előtérbe…

  • schawo

    titán

    válasz Mauzes #9403 üzenetére

    Jól látod, minél hosszabb az út, annál kevésbé van előnye a nagyobb akkumulátorkapacitásnak. De valójában rövidebb úton sincs jelentősége, hiszen az akkuméretnek megfelelő különbséget 5-10 perc alatt töltöd be. Tehát ha a típus nagyobb akkumulátorosával épp kijön töltés nélkül, akkor egy kisebb akkussal 5-10 percet kell tölteni max ugyanazon az úton.

    Villanyosnál mindig a fogyasztás a használhatóság kulcsa. Kisebb részben a töltési sebesség és szinte semmilyen mértékben az akkuméret.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • biker

    nagyúr

    válasz Mauzes #9403 üzenetére

    rosszul számolsz, mert nincs tapasztalatod. no meg "benzinesnél alap hogy induláskor teletankolja 5perc alatt" (meg 10percig vár az előtte 3 tankolóra meg 5percig áll sorba a kasszánál, ha nincs szerencséje) de akkusnál csak feltételezed, hogy tele indul.
    Pont fordítva, a benzinessel lényegtelen, tele indulsz-e, mert 10-15perc egy tankolás (nem5! miért kamuzik mindenki ebben a témában 5 percet?), akkusnál meg hülye aki nem tele indul

    De mondom hogy néz ki pl egy bécsi út 64kWh konával (nem egyszer csináltam, teslával még ennél is jobb)

    elindulok maglódról tele akkuval, bábolnánál vagy mosonmagyaróvárnál (ez már 150-180km-nyi út) megállok a 75-250kW töltők valamelyikáén, ahol 80kW-al tudok (csak) tölteni, bemegyek matricát venni, pisilni, ez alatt belemegy vagy 150km-re való még, elmegyek bécsig, itt amíg shoppingolok, addig rárakom egy helyi AC töltőre, 2-3 óra alatt belemegy kb 100km-nyi elektron
    hazafele szintén mosonmagyaróvár vagy bábolna, ahol megkajálok, ez alatt 80%-ra feltölt a kocsi, és hazáig nyélen. Ja 120 vagy 130km/h tempomattal járok

    [ Szerkesztve ]

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

Új hozzászólás Aktív témák