Hirdetés
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- 3D nyomtatás
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- TCL LCD és LED TV-k
- Hisense LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Hirdetés
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az ISS fogyasztása 75-90 kW között van; a négy napelem "szárny" 84-120 kW teljesítményt tud termelni.
Az akkus DC oldal 160 V-os, a másodlagos szabályozott hálózat 120 V-os. Ebből máris ott vagyunk az 1000 A környékén. (De az orosz részen vannak 28 V-os dolgok is.)A tej élet, erő, egészség.
-
GalaHU
őstag
Az egész villanyozásnak ez a legnagyobb keresztje, sokan bele se gondolnak. Ha minden kertes házban ott lógna a villanyautó, urambocsá a társasházak mélygarázsában is ilyen masinákat akarnánk tölteni, akkor a jelenlegi hálózati infrastruktúra simán letérdelne. És a bővítés se úgy van, hogy adj Uram, de rögtön, mert komplett hálózati elemeket kellene cserélni csilliárdokért...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
tibcsi0407
félisten
-
axioma
veterán
nem is kene _ugyanaz_ a tarifa / idoosztas legyen, mar mindenhova RKV-t tesznek nem HFKV-t, szoval lehetne sajat csoportja, sot aka'r a garantalt ido fuggvenyeben alcsoportjai, van me'g a bitekbol szabad
ha elernek egy kritikus szamot akkor a tavirattal vezerles se lehetetlen, es/vagy remek alkalom a frekifuggo kapcsolas elesitesere (igaz nem tudom minden gyartmany ismeri-e) -
Vesa
veterán
A fejlődés így működik. A kőbaltához képest a motorosfűrész drága, különösen az első szériák voltak horror áron, aztán mégsem álltunk meg a kőbaltánál. A HD ready TV 10+ éve 1,5millióba került. Ma a 4k TV-t veszed meg 200k-ért. Így megy ez. És igen, megváltják a világot, már sokadszorra! A technológiáknak hála élünk kényelmesen!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
GalaHU
őstag
Úgy tűnik a szigetüzem felé akarnak terelni, Gergőke azt mondta hogy a napenergia termelésének és elfogyasztásának időpontját szinkronba kell hozni. Ez mondjuk villanyautó töltésnél külön vicces, mert a verda általában nincs odahaza amikor a legjobban dolgozik a napelem, bezzeg este mire hazaérsz és besötétedik fel is rakhatod töltőre, de akkor meg már nincs nap...
A szigetüzemhez szükséges akksik áráról tudsz valamit? Első felindultságomban csak az MVM-nél találtam egy 15kWh-ásat olyan 1,5 milla körül...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
robi-k
őstag
A tegnapi kormányinfó még inkább aktuálissá válik az otthoni oda-vissza töltés lehetővé tevő V2H (Vehicle to home) töltőberendezés?
Ti nálatok van tervben ilyen töltő kifejlesztése? Pl. ehhez hasonlót.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
szerintem ez lesz a pénzügyi realitás. 70%-ra lecsökkent és cserélt akkumulátorok kerülnek a napelemes rendszerekbe. Személyesen volt szerencsém ilyet látni, amiben több Leaf degradált akku kapott helyet. Most már kezdenek fáradni az első generációs akkuk a Leaf-ekben, az i3-nál pedig aki teheti felfelé upgradel nagyobb akkura, ezért abból a 60Ah-s akkuk jelentek meg olcsón a piacon. Láttam új projekteket, ahol a 120Ah akkukat cserélik, (nem gyári) nagyobbakra, és mivel az Alu-karbon-műanyag-kompozit autót nem csámcsogja a rozsda, lesz erre piaci igény így gyártó kapacitás is. A "vas" autóknál pedig lerágja a rozsda a kocsit a hajtás és az akku mellől, ott azért lesznek pár év múlva szabad, kissé degradálódott akkuk. Szerintem ez egy természetes és mérnökileg reális folyamat lesz. És itt már nem 1-2 ezer akkuról beszélünk, hanem több százezres-milliós darabszámokról. Ha jól emlékszem i3-ból 250e darab készült, Leaf-ből még több...
Szóval az elektromobilitás, és a sztochasztikus megújuló energia tárolása össze fog kapcsolódni V2G és V2L nélkül is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Ebben én is egyetértek, nincs itt tömeges elérhető auto akku, ami napelemes rendszer mellé kerülhetne.
schawo
Nekem idén lett kész a rendszer, kellene azért 4 év mire megtérül, remélem nem olyan gyorsan barmolják szét a piacot, ennyi idő legalább kell ahhoz is, hogy valami értelmezhető akku megoldás jöjjön ki, amivel a szaldós rendszer - amiért az egész megéri - kiváltható. -
gorbep
senior tag
Nem vitatkozni szeretnék... ez egy jó közösség, tanulni járok ide...
Értem amit írsz, és egyet is értek vele. De ahogy a dolgok kinéznek az akku gyártás jelenleg a BEV gyártás alá szerveződik, ez az iparág szerintem a közeljövőben szinte mindent felszív, és exponenciálisan növekszik. nagy mennyiségű akkut olyan volumenben amit írtál ( ráadásul jelenleg kb 120 000 HMKE igény van beadva Mo-on , ami még majd csak fog épülni) máshonnan nem remélhetünk...
Szóval várni fogunk szerintem, amíg kihullanak a kocsikból a pakkok. 1 éve még azt mondtam volna, hogy a LiFePO4 akkukat meghagyja nekünk az autóipar, de jelenleg mindent felszív, még ezt + a Na akkukat is! Mihelyst rájönnek, hogy lehet a RedOxFlow akksikat belebucsikolni egy BEV-be, annak is csak integethetünk majd... ott a PROFIT... ennyi...- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
De miert autoakku kene az otthoni rendszerhez? Az autoban 1. kompakt terfogatra (kicsi es alakilag nem kreten) 2. (viszonylag) konnyu 3. razasallo kell legyen. Nem lehetne hogy ezeket nem betarto akkukat tervezzenek az inverter (vagy aka'r csak valtozo a'rama'r miatt halozatbol) ala?
-
Bandit21
addikt
Ez alapján (évi 50 ezer) kb heti 1000 km-t megy. Ha ez hétköznap van mert meló miatt kell, akkor napi 200 km. Ez a 39-es kona-nak is legalább heti 3 töltés, de ha 20-80% közt csinálja, akkor naponta kell töltse majdnem. Szerintem elég nagy mák, és az esetek (lakásban él otthoni töltés lehetőség nélkül, de ev-t akar) elenyésző szelete, ha 200 m -re pont van egy szabad töltő ami heti 3x fixen szabad egész évben. A Spar töltés mennyibe kerül most? Az mvm-hez tartozik most nem?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Semin
senior tag
Nyilván vannak kivételek, de ez nem biztos hogy opció a “nem tudok otthon tölteni” halmaz 90%-ának.
Arról nem is beszélve, hogy aki otthon tölt annak is lassan két opció van, ha igazán költséghatékony akar lenni.
Dedikált 2. Villanyóra (ez a lehetőség nem tudom él -e még)Illetve napelem.
-
Bandit21
addikt
Nem tudom ez a stílus mire jó de elviselem.
Az alaptezis az volt hogy valaki otthon töltést kérdezett. Erre írtak hogy oszlopon tölteni (otthoni árhoz nézve) nem éri meg ahhoz képest.
Nem tudom hol lakik a kérdező. Nem tudom hol lakik a kollégád.
Én Szegeden és itt kb 5 db Penny /Lidl ingyen 22kw AC töltő van a kb 160 ezer emberre.
Napi egy töltést legalább arra építeni hogy egy valahol csak szabad lesz ha meg nem akkor ott egy DC amivel majd megküldom szerintem messze van az átlagos felhasználó igényeitol. És árban is oda megy el hogy egy hibrid lehet jobban megéri.Én dorozsman lakom ide közel van egy penny 2 km de ott nem volt még olyan hogy ne a P... Transzfer autó töltődne épp. 7 km re onnan van egy másik penny makkoshaza további 2 re egy harmadik víztorony tér és egy-két Lidl is tok másfelé alsóváros további 5-8 km re.
Ezeket esténként körbe járni, nézni hol van szabad aztán onnan haza biciklizni fel óra alatt reggel meg oda menni tömegközlekedéssel vagy újra bringával majd vissza jönni a családért és be vinni őket a városba szerintem nem épp a józan ész kategória lenne.
Pályázni egy 39 es konaval és heti 6x tölteni se az átlagos felhasználó szerintem.
A kérdések alapján egy átlagos használatra nem tudom miért kell extrém példával jönni és hülyének nézni aki máshogy gondolja.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Én magán házban lakom és ott is töltöm. Amugy van dorozsman már társashaz is.
Tudom hogy ex szegedi vagy ezért írtam a városrészek nevét. Mert figyelem amit írtál máskor.
Köszönöm ezt a térképet megvan nekem is meg a másik 4-5 alkalmazás is.A kérdező lakott társas házban ahol nem lehet tölteni, róla volt szó nem rólam.
Az otthoni töltést néztük az oszlophoz és míg előbbi rossz esetben 70 addig utóbbi 150+ Ft.
Az állandó 150 Ft /kw pedig alapvetően kérdőjelezi meg egy ev gazdaságos működtetését normál körülmények között.
Szerintem. Nekem.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Kérdeztem két hsz-ben is hogy mennyi a Spar töltés, ingyenes e, annyit mondtál hogy ha foglalt akkor megy DC re.
Mivel jelenleg a Spar Mvm mobility és ott 135ft /kw az AC gyorstöltő és hiába tud az oszlop 22-t ha a kocsik inkább 6-11 et ezért kiszamoltam hogy ha pénzbe kerül az AC töltés akkor 1480 Ft 11 kw egy óra alatt. A Kona 3 óra alatt lesz kész ha tud 11et (7.2 ha nem) de pl egy 40 es leaf 6 órát tölt ott tehát onnan haza kell menni és vissza kell jutni a kocsiert.
Ha ez 200m az jó ha 5 km akkor nem.Úgy gondoltam hogy 1485 Ft 11 kw ért ha 13 as fogyasztással is (ami nem a Kona pálya tempó de én az átlag usert néztem) azt jelenti hogy 85 km -t lehet menni 1485 Ft bol. És 1750 ből 100 km-t. Ez jó árú benzinből 3.6 l
Mivel ez nem tűnt igazán gazdasagosnak, ezért bár nem jött válasz hogy ingyen/ pénzért és ha utóbbi akkor mennyiért tankol ac-n, arra kovetkeztettem hogy ingyen AC oszlopon tölti és ezért néztem ebből a szempontból azt hogy az ritka.
Ha DC re megy 110/ percert ott 37 et vesz fel a 39 es Kona ha jól tudom, 6600 /óra/37 kw, 13 as fogyasztással 280 km megy 6600 ből az 2350/100 km az meg már 5 l fogyasztás 480 as benzinnel (de 720 al is 3.2)
Általános futás mellett (évi 15.000 km) ezért úgy gondolom nem hülyeség azt mondani annak aki csak fizetős oszlopon tud tölteni hogy gondolja meg a hibridet mert azzal is fog tudni hozni 3.2-5 l fogyit.
Nálatok tök más a képlet mert évi 50.000 mellett már a karbantartás ára is felmerül. Valószínűleg ha vettetek volna a kollégának egy 1.6 dízel bármit a heti 1000 néha napi 250 km re akkor üzemanyag árban nem biztos hogy előrébb vagytok. De 3 év /150.000 km után váltó vezérlés meg minden fene elő jött volna feltehetően a dízelben míg a Kona max annyit sérült ennyi idő alatt hogy a sűrűbb töltés miatt nem 7 hanem 5 év után lesz 90% alatt az akku. Na bumm addig a dízel autoba bele megy az újabb vezérlés váltó kettős tömegű stb. Spóroltal 6 év alatt 2 teljes generált és közbe zölden közlekedtel érthető az előnye ha nem is java részt üzemanyagbol adódik.
De a 300.000 helyett az átlag user 90 ezerig jut ennyi idő alatt és neki a képletben nemhogy 2 de, egy dízel felújítás spórolása sem merül fel még akkor. O csak azt látja hogy tudott volna ugyanennyit fogyasztani dizellel /hibriddel és közbe 3-6 órákra le kellett tenni az autót meg mászkálni oda vissza érte. Vagy küzdeni az ingyen oszlopert.
Szerintem részben elbeszéltunk egymás mellett nincs gond csak sarokban síró hülyének ne kelljen már nézni a másikat.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
GalaHU
őstag
Jaj, tényleg ne kezdjük már el... A XVII. kerületben meg közel 90k ember él, mégsincs Armageddon... Az, hogy várnod kell 10 percet a tankolásra és így 20 perc alatt 4-6-800 km-re elegendő üzemanyagot vehetsz fel, pont összehasonlítható azzal, hogy ugyanezért órákat kellene ácsorognod a nyilvános villanytöltőn, és ha állnak előtted akkor a folyamatot szorozd meg kettővel...
Értem én hogy ebből élsz, de azért ne legyünk már ennyire szemellenzősek...
Peace!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Bandit21
addikt
Ezen agyaltam én is de ha jól emlékszem foglaltnak jelezte vagy nem volt adat és úgy voltam vele hogy amilyen makom van ziher hogy mire oda vissza megjarom be esik még valaki és akkor már 3. leszek a sorban.
Szerintem nem szép dolog 20 kw körül/ alatt lefoglalni egy DC hogy fullon legyél ha közbe ott az AC mellette és valaki már sorba áll. És igen, hülyeség is mert a kövi állomásnál fele annyi idő alatt megvan és ha elindulsz akkor meg haladsz is. Megnéztem közbe, 85 % fölött fix 10el tölt DC -n az az autó. Szerintem minimum gyökérnek kell lenni hogy a 7.2 AC helyett ha várnak közbe mások foglald az 50 es DC -t.Ráadásul az e c4 100 at tud 17% alatt tehát a kövi megállót ha 10 ről kezdi akkor épp 10x gyorsabbak meglett volna neki. El cseszett nekem is és magának is 20 percet ahelyett hogy a következő allomason 2 perc alatt letudta volna...
Én épp ezért szoktam pár szót váltani azokkal akik épp töltenek. Volt már hogy a másik épp valami országot át szelo út felénél járt én meg már a biztonsági tartalékot tettem csak bele a vissza útra tervezett töltés előtt még odafelé.
Mivel lassabb volt neki azért mert én is ott voltam mondtam hogy akkor én most lépek mert neki még hátra volt 300 km haza.
Én meg felfelé mentem Pestre és be volt tervezve vissza is egy megálló.Szerintem ez alapvető kéne legyen. Helló mennyit mész még hol tartasz. Kinek fontosabb hogy menjen a kakaó?
Lehet ezt igy is.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibcsi0407
félisten
Tegnap például egy iX és egy Jaguar I-Pace állt ott, így vásárlóként ismét nem tudtam arra a fél órára sem rádugni az autót.
A Jaguaros pali nagyon nem a Penny-ben volt vásárolni, hanem teljesen másik irányból érkezett, pont akkor, mikor végeztünk a vásárlással. Az iX-et is nagyon gyakran látom ott órákig lógni.
Számomra is ez az igazi fillérb*szás kategória, amikor 30 milliós autókkal csöveznek az ingyen töltőn.A Lidl a környező országokban fizetőssé teszi a töltést. Hamarosan itt is úgy lesz.
[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu
-
tibcsi0407
félisten
Igen, ezzel egyetértek. Ha már egy kicsit is pénzbe kerül, akkor nem csövezne ott. Ezért mondtam, hogy vásárláshoz kötném, bizonyos összeg felett.
Mert ha nem adnál meg egy minimum összeget, akkor a paraszt bemenne, venne 100 Forintért valamit és ott töltögetne órákig..utdetailing.hu
-
Tiédetis
senior tag
Valamikor pár 10 évvel ezelőtt, mikor még jártam az országot ügynökösködve - jaj most már területi managernek nevezik - eléggé kiadkadtam, mert a termék jó, az ára az adott régióhoz igazítva és jó volt, de mindenki jött azzal, hogy mások 30-40%-os akciókat adnak. Én akció nélkül is olcsóbb voltam. (alma-alma kategória) Oké, rátettem 40%-ot elengedtem 25-öt, ha alkudozott még 5%-ot és annyi megrendelésem volt, ha abban a hónapban nem megyek, akkor is bőven megvan a bevétel. Ilyen a magyar. Nem szeretem az ilyet, de ha ez kell a kedves vevőnek..
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
Hmm, lehet, most ránéztem, a nettó-bruttó téma bekavart. (147 nettó vs 292 bruttó)
A Beny-hez mi kell, hogy működjön a DLB? vagy benne van az árban minden?
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Akkor ok, eddig 100k körüli fogyasztásmérőt/árammegosztót mindig hozzáadtam magamban az árakhoz...
Villanyszerelőnek mondtam, hogy legyen a töltő és elosztó szekrény közé még kommunikációra is kábel. Erre berakott valami 2 eres vezetéket
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ratkaics
senior tag
Hát, pl nálunk történelmileg úgy alakult, hogy a lakáselosztóhoz van bekötve a napelem(fi relé előtt), de az EVSE a villanyórától megy. Lehet, hogy "nyomi" vagyok ( én készítettem így el), de nálam ez így volt ésszerű és műszakilag is megfelelő.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Hmm, akkor mostmár lusta is vagyok...
Szerintem "ne ítélj látatlanban", mert nem ismered a részleteket....Végül is én megoldottam az "okostöltést"(annyival tölt az autó, amennyivel többet termel a napelem a ház fogyasztásánál). Bár még fogok rajta finomítani, de az is igaz, hogy jelenleg nincs még túl sok értelme (szaldó).
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
Ezt mondjuk nem értem. Egy villanyautóban a "kisakku" csak a segédberendezésekhez kell. Nincsen nagy indítóáram, mint a pöfögőkben. Pláne nincs fokozott indítási igénybevétel, mint a start-stopos pöfögőkben.
Szóval akkor miért is kellene az AGM? Vagy akár még az EFB is?A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
az i3-ban AGM akku van.... hát semmit se bír.... pedig aztán terhelés egyáltalán nincs rajta... beszállsz, akkor van rajta kis terhelés, amíg meg nem nyomod az indító gombot.... akkor már indul a DC/DC konverter...
bármilyen retkes sima akku ennél 100x többet bír... nem is értemPorvédőt ne engedd el, mert egy lengéscsillapító 100e!!! (/db!) Kiszakadt porvédő után max 1 évig bírja.... persze szennyeződés függő, de egy tél elég neki...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ezt már kivesézték elég sok helyen. A metanol előállítása is energiaigényes, az áramtól-meghajtásig hatásfoka lényegesen alacsonyabb a hidrogénnél. Kamionban egy nagy tartályt kell csak levédeni, azt már elég jól lehet. Ugyanígy nem gond a lassú diffúzió sem, mert tipikusan nem áll hetekig-hónapokig feltöltve.
És az üzemanyagcellás autó nem ugyanolyan rossz, mint egy PHEV, mert a cella és a tartály mégiscsak kisebb és kevésbé bonyolult (továbbá: nem tartalmaz mozgó alkatrészt), mint egy belsőégésű motor. Ja, és miért is kellene bele egy PHEV/EV méretű akku?
A tej élet, erő, egészség.
-
Akkor jobban specifikálok. Van egy kapcsoló jelem. Legyen ez WiFi, vagy gyengeáramú jel. (Lehet akár egy áramváltó jelének megpatkolása is: amikor le akarom állítani a töltést, úgy csinálok, mintha nagy lenne a ház fogyasztása.)
Ebből kellene eljutni odáig, hogy az autó mikor (esetleg mikor mennyivel) töltődik.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen