Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77572 üzenetére

    Nézd, nem kötelező visszaküldeni, nem is mindig élnek vele az eladók. Egybe pakolták a régi valamennyi pénz vissza vagy visszaküldés után a teljes pénz vissza.
    Ha használható és nem akarom visszaküldeni, akkor azt írom be az üzenet részhez, hogy X pénzre részvisszatérítésként tartok igényt és akkor nem küldeném vissza.
    Az tény hogy a PayPal 9300 Ft-ig megtéríti a postaköltséget, ha ebbe az összegbe belefér a visszaküldés díja, akkor lényegtelen hogy fizeti vagy nem. Ha a legolcsóbb biztonságos szállítási mód több, akkor a leigazolt különbözetet bármikor elküldheti, hiszen a PayPal tud fogadni pénzt.
    Nem igazán látom a problémát. Kideríted mennyi lenne és annak függvényében megegyeztek, hiszen felajánlotta. A postázással kapcsolatban találsz segítséget az Összefoglalóban. 8.b Ha eladtuk a terméket azt el is kell juttatni a vevőnek. és 17. PayPal-tól termék visszaküldés esetén a postai költség visszatérítésének módja

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77576 üzenetére

    Némi tévedés azért van.
    Az eBay egy online piactérnek tekintendő, adja a keretet a vásárlások lebonyolítására. A vevő és az eladó üzletelnek egymással, amelybe csak a legminimálisabb arányba folyik be az eBay, nem igazán szükséges a harmadik fél közreműködése.
    Ez is nyilván tévedés: tök amatőrnek hat az egész oldaluk, szolgáltatásuk. Nem webshop, egy keretrendszer, milyennek kellene lenni? Ne gyere a z AliExpressel mert legfeljebb azt lehetne hasonlítani, az is vásárlói szempontból nagyon gyenge oldal, pl. hasonlítsd össze a keresi lehetőségeket és a fizetési opciókat. Persze ha egy szolgáltatással valaki nem elégedett van választási lehetőség, hiszen nem kötelező használni.

    Bárhol vásárolsz az a fogyasztóvédelmi törvényekben is leírt szabály hogy ha valami gond van akkor visszaküldés az alap. A visszaküldés költségeit a vevő fizeti és bizonyos esetekben és az eladó vállalása alapján visszakapja utólag és a termék ára is azután jár vissza ha megkapja. Itt kitétel az hogy vonhat le belőle ha nem megfelelő állapotban kapja. Jogszabály is ezt írja.

    Szóval ha nincs kedved a visszaküldési hercehurcához akkor nem igazán van más lehetőséged.
    Persze igazad van az eladó tévedett, ő a felelős, de a hibát akkor tudja kijavítani ha a terméket visszakapja.
    Ezt megtartod és küldjön másikat, nem igazán helyes opció, még akkor sem ha ő a felelős.
    Most nem értve azt hogy olyan mértékben károsodott szállítás közben hogy nincs értelme a visszaküldésnek és erről le is mond az eladó.

    Pont azért mert nem kötelező a visszaküldést az eladónak finanszírozni -az az eBay help szöveg hogy ad előre bérmentesített címkét elmegy USA viszonylatban, de más irányokba nem működik és az eladó eleve ki is zárhatja a visszaküldést, ezt a címkés dolgot akkor is írja az eBay, ez tényleg hiba-, pont ezért is biztosítja a PayPal a visszaküldési költségtérítést amelyet már a feladást követően rögtön lehet igényelni. Egyébként is neked kell akkor is megelőlegezni ha fizetné az eladó.

    Jó neked hogy nem kel levél, csomag feladással bajlódni, de amit leírsz az nem annyira bonyolult, a csomag összekészítés feladásra úgy fél óra max, az igaz hogy lehet hogy sorba kell állni, de nem muszáj csúcsidőben feladni

    Közel 10 éve vásárolok az AliExpressen, tudnék mesélni, volt amikor nem kaptam vissza a jogosan járó pénzem és náluk is a visszaküldés az alap, és ott azt bizony hiába az eladó rontotta el neked kell fizetni, senki nem téríti meg, a reklamációs lehetőség 15 nap, nem pedig 30 mint az eBay-en

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77714 üzenetére

    Úgy legyen, de ez egy igazi cím, ha erre elküldi az még nem az eladó hibája lesz.Hiszen el lehet küldeni.

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77720 üzenetére

    Nem tudom most miről írsz. Kötelező az eladónak megadni számlázási, szállítási és visszaküldési címet. Ennek is van.
    Mivel a kínai eladónak általában a kínai posta kézbesít, ezért adják meg kínaiul, de ezt lefordítottam angolra és azt javasoltam hogy mindkét nyelven legyen rajta.
    A visszaküldés költségét mi a postán kifizetjük és a PayPal-tól visszaigényeljük. Fizeti vagy nem fizeti az eladó az lényegtelen, ha máshol visszatérül.
    Ez a az eladó fizeti a visszapostát sem egészen úgy van, ahogy az eBay helpje írja. Vagy fizeti, ha olyan a szituáció vagy nem fizeti, nem kötelező. Ez a szabály.
    A védelem dolga nem egyoldalú, hiszen vásárolok is és eladók is, így mindkét oldalról érdekelt vagyok. Az egyoldalúsággal való gyanúsítást kikérem magamnak.
    Értelmezni kell némely szabályt, nem az általános help, hanem a eBay ÁSZF alapján, ez szokott néha másoknak gondot okozni.
    Most sem védtem senki másnak, csak a kérdezőnek az érdekeit és ahhoz adtam tanácsot.
    Te azt írtad hogy az eladó hibájából nem lehet visszaküldeni én ezt nem láttam a sztoriban. Lehetőség meg van rá.

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77724 üzenetére

    Kérhetsz teljes összeget vissza, de az lenne az alapszabály hogy visszaküldés esetén van. Egy vásárlás akkor fut nullára, ha a kereskedő visszakapja az árút és azután ő visszaadja a pénz. A Fogyasztóvédelmi szabályozás is ugyan ez. Akkor is ha az eladó nem azt vagy nem úgy küldte.

    Nem javaslok olyat hogy kérd vissza pénzt és tartsd meg magadnak a terméket. Ez nem jogos. Az eladó majd dönt, hogy bevállalja-e ezt a veszteséget és lemond a visszaküldésről.

    Te ezt írod: Ha az eladó nem azt vagy nem úgy küldte, akkor neki kell állnia a visszaküldés költségét, előre, Nem egészen így van.
    Mint írtam nem köteles. Szerinted aki eleve azt írja a hirdetésnél hogy nincs visszaküldés és garancia azt aztán hogy lehet erre kötelezni? Mi van a használt termékkel? Mi van ha a vevő rontja el?

    Nem erőltetek én semmit senkire, téves a következtetésed. Még azt sem írtam senkinek hogy küldje vissza, leírtam az általános szabályt, elvárást.

    Csak a visszaküldést erőlteted az emberekre előre finanszírozva, mint ahogy nálam is tetted korábban. Ez mi, ha nem egyoldalúság?

    Arra nem emlékszem hogy azt írtam neked hogy már pedig küldd vissza. Mit erőltettem rád? Csak az általános szabályokat említettem meg.

    Neked ezt írtam:
    Nézd, nem kötelező visszaküldeni, nem is mindig élnek vele az eladók. Egybe pakolták a régi valamennyi pénz vissza vagy visszaküldés után a teljes pénz vissza.
    Ha használható és nem akarom visszaküldeni, akkor azt írom be az üzenet részhez, hogy X pénzre részvisszatérítésként tartok igényt és akkor nem küldeném vissza.
    Az tény hogy a PayPal 9300 Ft-ig megtéríti a postaköltséget, ha ebbe az összegbe belefér a visszaküldés díja, akkor lényegtelen hogy fizeti vagy nem. Ha a legolcsóbb biztonságos szállítási mód több, akkor a leigazolt különbözetet bármikor elküldheti, hiszen a PayPal tud fogadni pénzt.
    Nem igazán látom a problémát. Kideríted mennyi lenne és annak függvényében megegyeztek, hiszen felajánlotta. A postázással kapcsolatban találsz segítséget az Összefoglalóban. 8.b Ha eladtuk a terméket azt el is kell juttatni a vevőnek. és 17. PayPal-tól termék visszaküldés esetén a postai költség visszatérítésének módja

    És ezt is:

    Bárhol vásárolsz az a fogyasztóvédelmi törvényekben is leírt szabály hogy ha valami gond van akkor visszaküldés az alap. A visszaküldés költségeit a vevő fizeti és bizonyos esetekben és az eladó vállalása alapján visszakapja utólag és a termék ára is azután jár vissza ha megkapja. Itt kitétel az hogy vonhat le belőle ha nem megfelelő állapotban kapja. Jogszabály is ezt írja.

    Szóval ha nincs kedved a visszaküldési hercehurcához akkor nem igazán van más lehetőséged.
    Persze igazad van az eladó tévedett, ő a felelős, de a hibát akkor tudja kijavítani ha a terméket visszakapja.
    Ezt megtartod és küldjön másikat, nem igazán helyes opció, még akkor sem ha ő a felelős.
    Most nem értve azt hogy olyan mértékben károsodott szállítás közben hogy nincs értelme a visszaküldésnek és erről le is mond az eladó.

    Pont azért mert nem kötelező a visszaküldést az eladónak finanszírozni -az az eBay help szöveg hogy ad előre bérmentesített címkét elmegy USA viszonylatban, de más irányokba nem működik és az eladó eleve ki is zárhatja a visszaküldést, ezt a címkés dolgot akkor is írja az eBay, ez tényleg hiba-, pont ezért is biztosítja a PayPal a visszaküldési költségtérítést amelyet már a feladást követően rögtön lehet igényelni. Egyébként is neked kell akkor is megelőlegezni ha fizetné az eladó.

    És végül egy utolsó gondolat, ezt sem én erőltettem rád:

    Rendeléseknél az van, hogy "Status: You requested a return - the seller should respond soon."
    A visszaküldési oldalon meg az van, hogy 12.-éig küldjem vissza... itt vagy üzenni lehet neki, vagy visszavonni a visszaküldést...

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77820 üzenetére

    És nálad is egy angol mondjuk magánszemély volt aki kifizette neked és nem új termékről volt szó? Ha nincs visszaküldési lehetőség megadva akkor nem nem igazán lehet kötelezni.
    De visszanézve a hozzászólásokat végül is nem írtad, hogy akkor visszaküldted, nem küldted, visszakaptad-e az árat vagy nem kaptad vissza? Mi lett a vége a dolognak? Az augusztusi dologról érdeklődöm.

    [ Szerkesztve ]

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz madrac #77820 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat!

    Folyamatban a visszaküldés, az eladó elfogadta, majd ezt kaptam legutóbb:
    " Seller **** let us know that they can't buy a return shipping label for you to use for good mached pair of xyz loudspeakers playing well.
    The seller is still responsible for return shipping costs, so contact them to arrange return shipping. "

    Másutt meg ezt írja az eBay:
    "Be sure to send it back by Sep 18. If you don't, we might close your return and there's a chance you won't get a refund. The seller's responsible for return shipping charges, so you can ask for a return shipping label"

    Szóval elvileg neki kell fizetni, de nem küld nekem matricát. Most én keressek valami módot a visszajuttatásra, de ha egy héten belül nem kapja meg, nem fizetnek ki? Már nem értem. :D

    Egyébként a "used" állapot leírásában szerepel, hogy látszik a használat nyoma, de teljesen működőképes, úgy funkcionál, ahogy kell. Videót is készítettem, megosztottam az eladóval. Ezen hallható, hogy a magas hangok hiányoznak, kellemetlen a többi hang is. Mindezt egy hasonló kategóriájú hangfallal, látható csalás nélkül összehasonlítva. Levélben az eladó is beismerte, hogy azok az ő hangfalai. :DD De belekötött abba is, ami egyértelmű, azt mondta az nem a hangfal hibája...

    Köszi!

    [ Szerkesztve ]

    Nem szotkam hibázni.

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77824 üzenetére

    Köszönöm a tájékoztatást, de a személyeskedő megjegyzésed nélkül is tökéletesen megfelelt volna, én illendően kérdeztem tőled, sajnálatos hogy ez neked nem sikerült a válaszolás közben.
    Végeredményben visszakaptad a pénzed és ott maradt a használhatatlan termék is nálad.
    Azt is írtam, hogy a PayPal nem véletlenül biztosítja a visszaküldési költség megtérítését. De ebben sem vitatkozok veled.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    válasz madrac #77827 üzenetére

    Amit írsz hogy egy visszaküldéses termék esetén nem kapsz posta bérmentesítő címkét akkor automatikusan jár a teljes refund, az csúsztatás.
    Ha az eladóval meg lett egyezve a szállítás módjáról és ugye a kifizetéséről a költségnek akkor azt kötelező visszaküldenie a vevőnek.
    Arra hivatkozni hogy nem küldött címkét - amit eleve nem tud - és megtagadni a visszaküldést, annak ellenére hogy kifizetné a posta költséget, majd így refundot visszaigényelni és "zsebrerakni" az visszaélés az eBay szabályaival és tisztességtelen vevői magatartás, nyerészkedés.

    Ha belenézel az eBay szabályaiba, ott említenek olyat ha nincs címke, akkor más módon kell visszaküldeni.
    If I don't receive a return shipping label, how should I return the item?
    When returning an item you should always use tracked shipping to maintain proof you returned the item to the seller which ensures your refund. If the item is over $750 it will need to be returned with a signature confirmation.

    Ha valaki nem érti meg hogy a kínai, az USA vagy angol postának nincs Magyarországon felvevőhelye, akkor hiába küld előre kifizetett postai címkét az eladó, azt nem lehet itt feladni, ha akarna sem tudna küldeni, mert nincs értelme.

    Nem címke küldés a lényeg, hanem az hogy az eladó fizeti a visszaküldés költségét.
    If the seller is paying for return shipping
    When you're sending an item back to the seller, there are a few methods you can use to ship it back. If the seller is responsible for the return shipping costs, they decide how they'd like the item to be sent back to them, and they'll let you know which method to use.

    Ennek megfelelően az eBay szabályai közül ha objektív okok miatt az eladó nem küld címkét a két leírt visszaküldési módszerből The seller is paying for return shipping és a You're paying for return shipping ez utóbbit kell alkalmazni azzal az eltérésse hogy a költséget az eladónak ki kell fizeti a vevő felé.

    A címkés szállítás megfogalmazásuk a Generally Általában szóval indul. Ez általános értelmezésben jelenti azt hogy ezenkívül van más is.

    Ha vissza kell küldeni akkor tisztázzuk azt az eladóval hogy fizeti a postaköltséget, mivel bérmenetesítési címkét nem tud küldeni, ezért a nálunk elérhető szállítónál egy követhető, könyvelt és nem a legdrágább módon küldjük el az eladónak, ha megkapta neki vissza kell adni a vételárat és a postaköltséget. A fogyasztóvédelmi szabályozás is ennek megfelelően működik.

    Az eBay ezt írja: Anytime you use an eBay return shipping label, returns are shipped by either USPS First-Class or Priority Mail, Tehát ezen posta, a USPS venné át csomagot szállításra, ami nálunk nem működik.
    Ott is megbukik ez a eBay label téma, hogy mindezekhez PayPal regisztráció az előfeltétele, akinek nincs annak akkor nem járna a vásárlói védelem?

    Azt nem kívánom megvitatni hogy mire van ez a PayPal szolgáltatás, lényeg az hogy a feladást követően azonnal igényelhető és pár napon belül vissza is térítik az összeget, mert a te esetedben ez nem releváns, az eladó hajlandó lett volna kifizetni.
    Erre elég hamar jött is az email ebay-től, hogy az eladó jelezte, hogy labelt nem tud küldeni és egyezzünk meg a visszaküldés költségéről. Erre írtam neki üzenetben, hogy akkor tud-e adni labelt, mert én nem tudom visszaküldeni, mert nagyon drága lenne, de full refund is oké lenne.

    Mivel nem lett a szállítási költségben egyezség, de nem az eladó hibájából, innentől kezdve már értelmetlen az egész szituáció. Ha valaki eldönti hogy eleve nem is küldi vissza, akkor okokat lehet felsorolni, de azért ez már nem korrekt.

    semmi kedvem a visszaküldési herce-hurcához, nagy méretű csomagoló anyagot venni saját költségen valahol, amit nem ad vissza senki, hieroglifákkal megcímezni, vagy szenvedni valamilyen etikett nyomtatással, vámáru nyilatkozattal, sorbanállással, ragozzam még?

    Részemről csak annyi a zárszó, hogy az eBay vásárlói védelme a visszaküldésre biztosítja azt is ha objektív okok miatt nem tud az adott vevőnek az eladó bérmentesített csomagcímkét küldeni miként lehessen az adott dolgot visszaküldeni, úgy hogy az eladó fizeti a költségét.
    Az hogy ezt adott esetben a vevőnek meg kell előlegezni mert máshogy nem tudja az elküldést megkezdeni az gondolom logikus.
    Bár ha meg van a kiküldés összege (elkészítjük a MP címiratkitöltő oldalon a címkénket) és ezt közöljük az eladóval és azt kérjük hogy az összeget küldje el a PayPal fiókunkra, akkor nem kell megelőlegeznünk. Eleve az a címke kerül rá és a kifizetési nyugtát is elküldjük az eladónak. Ha nem posta a szállító ott is tudjuk előre hogy mennyibe fog kerülni.

    Ez itt semmi kioktató stílus, egy tárgyilagos tájékoztatási hozzászólás. Nem csak én szoktam azt javasolni, hogy legyenek betartva az eBay szerződési feltételei, szabályai.
    Ez pedig nem igaz: Itt csak te válaszolsz mindenkinek, mint egy magán ebay support, ráadásul inkább az eladó érdekeit preferálva

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák