Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frogged

    aktív tag

    válasz Grafirka #842 üzenetére

    Nos ha szeretsz bolyongani és benézni minden bokorba akkor ez a játék neked tetszeni fog , a skyrimnél valamivel nagyobb a bejárható terület , bár pontos adatokat nem tudok hogy melyik mekkora.
    .

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grafirka #842 üzenetére

    Szerintem hasonló méretű, de összességében "élőbb" a DAI világa, mint Skyrim-é.

    Teljesen szabadon nem tudsz körbesétálni az egész bejárható világon, mert csak a térkép bizonyos szeletei érhetőek el, amik közt töltőképernyők vezetnek át és valamilyen formában körbe vannak határolva, illetve bizonyos szeletek (vagy azokon belül kisebb-nagyobb elkülönített területek) csak a story folyományaként nyílnak meg (ez lehet akár fő-, akár mellékküldetés) vagy esetleg válnak elérhetetlenné (végleg vagy átmenetileg), amit még tovább cifráznak egy kicsit a story DLC-k...

    Érdekesség volt számomra, hogy a DAI bizonyos területei "organikusan térbeliek", tehát nem csak létrákkal, vagy természetes rámpákkal összekötött vízszintes síkok vannak egymásra halmozva, hanem egyetemesen ferde terepen vannak a domboldalak és akár ferde barlangok , amik így néha természetes módon folynak át egymásba, egy komplex terep és terek hatását keltve. Ezen néha elismerően elcsodálkoztam, hogy milyen szépen összehozták és tényleg térben gondolkodtak a tervezők, illetve a játékmotor is képes ilyesmikre.

    A Skyrim esetén számomra az egyik legnagyobb hiányérzetet az adta, hogy szinte egyáltalán nem reagált a világ egésze arra, amit csináltam benne. Sokkal egyértelműbben látszott az, hogy bár a világ látszólag folytonosan létezik és "él", az előkészített küldetések mégis egy "buborékban", a világ többi részétől térben és időben elszigetelten történtek. Például lehettem egyszerre a tolvajok fejedelme és a mágusok lektora, vagy a helyi góré jobbkeze, az látszólag abszolút nulla kihatással volt a többi történetszálra és a küldetésen kívül töltött időkben is szerte a világban. Senki nem félt tőlem jobban vagy kevésbé, ált mellém vagy támadt rám ilyen okokból, még csak a puszta pletyka és baráti beszélgetés erejéig sem ismert fel senki, mint XY (legalább is nem rémlik). Kivéve persze talán azt, hogy te vagy a "dragonborn" (de nem mint ha az tényleg számítana a falusi kocsmalakó szemében).

    A Bioware játékainál általában egy központi történetszál köré épül minden más (ami sokszor abszolút lineáris, de időnként szolidan szétágazó: néhány dolog vagy teljesen szabad sorrendben, esetleg vagy/vagy elven választható, netán keresztülugorható valami extrém megoldással), plusz adott játéktól függően lehetnek szervesen beilleszkedő és értelmes, de akár abszolút érdektelen, unalmas és hülye mellékküldetések, amik csak úgy lógnak a világban. Legtöbbször ha lehet is, nincs értelme az orrod után botorkálni a világban, mert úgy sem találsz ott semmi érdekeset, ha nem a narráció vezérelt oda.
    Bár ez a DAI esetén szerintem viszonylag sokat változott a korábbiakhoz képest, némileg a Skyrim jellegű irányába. Itt bőségesen találsz melléküldetéseket, vagyis átfogóbb értelemben véve valamilyen előkészített cselekvéssor pontjait akkor is, ha úgymond "terület alapon" szeretnél játszani és a fő küldetésszál is viszonylag laza.

    Itt fontos design elem az az illúzió, hogy ™minden döntésed számít™, tehát ha mást nem, legalább a látszatát megpróbálják adni annak, hogy úgy érezd, az egész világ reagál a döntéseidre, a benne élő emberek értesültek a fontosabb nyilvános tetteidről. Legalább egy megjegyzés erejéig reagálnak rá a bejárható világ egyik szélső szegletében, ha a másikban valami olyat csináltál, ami befolyásolhatta az ő életüket is, vagy egyszerűen csak "lelkileg meg-érintette/rázta" őket (pl. megmentettél vagy veszni hagytál egy teljes várost/népet, hőstettet vagy kegyetlenséget követtél el valahol nyilvánosan, stb). Valamilyen szinten reflektál a játék arra, hogy milyen a személyiséged és néha akár (™)tényleges különbség is adódik a világbak a döntéseid nyomán(™:P) De szerintem fontosabb az, hogy jól elhitessék ezt, mint hogy tényleg így legyen, elvégre belátható, hogy nem lehet három teljesen eltérő második részt és kilenc teljesen eltérő harmadik részt készíteni aztán a negyediknél feladni a lehetetlent... a lényeg, hogy a pillanatnyi élmény meglegyen.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • woryz

    senior tag

    válasz Grafirka #857 üzenetére

    Szerencsés vagy, nekem is fura a játék, és úgy kell erőltetni, hogy leüljek játszani, hátha megtetszik... Eddig még nem sikerült neki... :F

  • woryz

    senior tag

    válasz Grafirka #859 üzenetére

    & (#860) D5 :
    Küzdök, küzdök, mondjuk most a nagy téli pihenésben nem próbálkoztam.
    Valahogy már a karakter generálásnál elakadok, nem találok benne egy igazán nekem való, fajt / kasztot, ezért egyet kipróbálok, eljutok a városig (ahol megalakul az inkvizíció), majd megunom, és kezdem előről, egy másikkal... így az elejét (első 2-3 órát), megcsináltam már vagy 5x...

  • woryz

    senior tag

    válasz Grafirka #863 üzenetére

    Én eddig indítottam mágust / íjászt / tankot / két kezes harcost, de egyik se fogott meg igazán... A mágus még csak csak, de valahogy ott meg elveszek a skillekben. És természetesen ember (kivéve az íjászt, mert az elf volt, gyorsan töröltem is a mentett állást, mert faszi létére 11 éves kislánynak tűnt... :W )

    Nekem az tetszett nagyon, hogy kipróbáltam, hogy csinálok törpe karaktert, aki valóban kisebb volt, mint az emberek, addig amíg nem kezdett el beszélgetni Cassandrával pl, mert akkor megnőtt, és elérte az emberi magasságot... :( Nah, ezzel lőttem ki a törpéket...

    Mondjuk két tőrös rugót még nem csináltam, lehet, hogy azzal neki futok még1x, ha az se jön be, akkor ...

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grafirka #868 üzenetére

    A kovácsnál tudsz ilyesmiket csinálni, ott van egy kupacban a gyártósor és a tuning műhely is. Ha Haven-be gyorsutazol, akkor a teleportálási ponttól (a városfali főkaput kintről bámulva) jobbra el, túl a bal kéz felé eső lovardán, majd balra befordulsz a tető alá ahol a melósok kalapálnak, a főnök pedig a tranquil-al romantikázik, aztán ott lesz szemben középtájon egy munkaasztal, aminek a jobb és bal oldala a tweak, a két szélső falnál pedig az előállítás (illetve jobbra van még egy pénztár is, ahol aranyra válthatod a régi megunt cuccokat).

    A menüben próbálj konzol-játékos/controlleres fejjel gondolkodni és akkor szép lassan elnyaggatod magad a célig. Először a tuningolható tárgyat kell megtalálni (ami néha el lehet rejtve egy NPC táskájában, azt jobb-fent tudod görgetni), kiválasztani (rá kell bökni, hogy belépj a kis almenübe) majd azon kiszemelni egy slot-ot (tehát újabb almenübe lépni) és végül rábökni a kompatibilis kiegészítőre (ha van nálad) és a biztonság kedvéért jóváhagyni (mert a rúna irreverzibilis és egy menüben vannak a szabadon fel-le biggyeszthető alkatrészekkel).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grafirka #870 üzenetére

    A játékmenüs térképen (PC-n alapból M a gyorsgomb) szinte bármikor (kivéve persze mikor a story behatárolja a mozgásteret, vagy aktív harc módban vagy) bárhova (sátrakhoz, útjelző kavicsokhoz, várakhoz, stb, amiket már felfedeztél egyszer) ugrálhatsz, ahogy jól esik.

    Az asztali térképen általában a fő történet pontjai felett van egy pici rift animáció, ha arra rákattintasz, akkor kiírja a javasolt szintet.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák