- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #130199 üzenetére
Kukásautó.
Nincsenek rendesen megcsinálva. Anno 2000 környékén Aradon mászkáltam többször. Sok út még macskaköves volt, illetve volt olyan aszfaltozott út is, amit a macskakőre húztak rá. Nyilván nem voltak jó állapotban.
Viszont amit felújítottak, azt rendesen megcsinálták. Felszedték teljesen, 25 centis beton alap, arra még valami és azon az aszfalt. A főútvonalakon, országutakon is ezt a rétegrendet láttam, amikor valami miatt foltban hozzányúltak a már készhez és a városi mellékutcák felújításainál is.
Persze tudom, hogy Magyarországon senkit sem fűz anyagi érdek egy útpályát jó és tartós módon megcsinálni.A nyomvályús hídpálya az igazi közröhely. Azt mivel magyarázzák? Szétnyomták a teherautók az elsőbb rétegeket?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz HUTCHDB #130185 üzenetére
A saját hozzászólásomra válaszok, nem akarok egyenként minden "ellenzőmnek" írni.
Hetekkel ezelőtt és korábban is, többször volt szó a biciklisekről, autósokról, amibe én is becsatlakoztam.
Ezért is tettem be ide a fotót, amelyet konkrétan ide, vagyis ebbe a fórumba szántam.Minden nap itt járok, már elegem van az egészből.
És igen, egy kumma betű, egy sor sincs sehol arról, hogy köszönjük az autósok türelmét.
Ez zavar!
Ahogy radi8tor is írta, külföldön ez nem így megy.
Próbálják oldani az autósok idegességét, pl. smile-val, nap visszaszámlálóval, stb-vel, de az a leg minimum, hogy megköszönik a türelmüket.Nem a felújítással van bajom.
Tény, hogy a Szilágyi Erzsébet fasor (is) kritikán aluli minőségű volt, és az elején az is marad, ha jól látom, tehát meg kell csinálni, hajrá, csinálják meg máshol is, kibírom.
DE, itt én úgy érzem, hogy megint kiemelve kezelik a bicikliseket, és nagyon magas ívből lesz@rják az autósokat.
Kérdezem én, ki szív nagyobbat, kinek van már a t.ke tele az egésszel? Az autósnak, aki nem tudja kikerülni ezt a katyvaszt, ami hónapok óta megy, vagy a biciklisnek, akinek a szervízúton kell megoldani a haladást, nem a kerékpárúton?
Ráadásul a biciklis az itteni sok-sok egyirányú utcában is minden megkötés nélkül tud közlekedni, tehát szó szerint minimális a hátráltatása, ellenben az autósénak, akit egyik nap erre, másik nap arra terelnek, tesznek ideiglenes lámpákat egy-egy kereszteződésbe, vagy éppen irányít a "nagytudású brazil munkás"...Egy hete jöttem haza nyugatról, és több útfelújításon mentem keresztül, sehol nem éreztem, hogy sz.patnak.
Ellenben itt.
Minden fel van túrva, kis túlzással minden le van zárva, vagy át van irányítva, és ekkor is CSAK A KERÉKPÁROSOKNAK köszönik meg a türelmet, holott, ahogy írtam, nekik kategóriákkal kisebb (vagy inkább semmilyen) alkalmazkodás szükségeltetik.Nem, nem kell az autósoknak megköszönni külön, legyen ez a bunkó hozzáállás, de azzal további olajat önteni a tűzre, hogy a bicikliseket meg kiemeljük... tényleg kinyílik a bicska az (autós)ember zsebében.
És nem, nem kell kiemelt figyelem nekem, mert autóval járok, de ez tényleg borzasztó tuskó...Szóval ez inspirált.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz 66zio #130203 üzenetére
Nem tudom, hogy te mit szólnál ahhoz, hogy minden nap, napi 5-6-8 alkalommal próbálnál átjutni egy útszakaszon és már hetek, hónapok óta tart az a helyzet, amit ecseteltem.
Hidd el, mindenkinek tele van már mindene, akik itt járnak.
Aztán csak egyszer "előugrik" egy tábla, hogy a biciklisektől nagy elnézést kérünk...[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz 66zio #130205 üzenetére
Ebben igazad van, de ha hozzágondolod, hogy milyen koncepció van itt Budapesten a kerékpárosok előnybe részesítése, ugyanakkor az autósok szívatása esetén, akkor már más az egészhez a hozzáállásod. Mint írtam olaj a tűzre, legalábbis nekem nagyon ellenszenves, és mégjobban hergeli az autósokat.
Ráadásul ez részemről, és más autós részéről sem (szerintem), nagyon nem a kerékpárosok ellen szól, akik ugye erről aztán abszolúte nem tehetnek, hanem a városvezetés hozzáállásáról." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
válasz HUTCHDB #130202 üzenetére
Ezek miatt is élvezem a robogó előnyeit. Az esetek többségében nem hiányzik az autó adta méret (szállított személyek száma, csomagok mérete, súlya) és a sebesség (tud a megengedett legnagyobb sebességgel menni). Nyaranta a kis körúton akkor vagyok igazán király, mikor a 4-6ost felújítják és a buszsávon hasíthatok az álló kocsisor mellett.
Fel kellene erre is rendesen öltözni, de van olyan területi képviselő ismerősöm, aki akár öltönyben is felül a 300 ccm Vespára egy nyitott bukóban, mert a nagy plexi mögött kényelmesen elfér a 170 centijével, a dobozba beteszi a bukót a bőrtáska helyére és mosolyogva igazítja meg a zakóját, miközben megy be a partnerhez.
És nem szopatja magát a céges Octavia kombival, hogy dugóban áll, parkolóhelyet keres, parkolási díjjal pepecsel.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
TheMarci
addikt
válasz HUTCHDB #130206 üzenetére
Én mindenhova autóval megyek, de egyáltalán nem érzem úgy, hogy kerékpárosoknak hú de jó lenne Budapesten. (Lehet persze, ki kellene próbálnom egyszer) De ha mégis így van, akkor meg nem zavar. Környezetbarátabb, nehezebb bringázni, mint nekem ülni a kocsiban, miért kellene, hogy zavarjon, hogy neki jobb? Sokkal jobban zavar a benzinen levő adó, az, hogy mostantól ha elütök egy szarvast, én vagyok a hibás, a drága országos matrica, a bontószökevények, és a részegek az utakon, stb, de egy bringás, aki elteker A-ból B-be...
[ Szerkesztve ]
Do You Dream?
-
Nikaré
őstag
válasz macilaci78 #130207 üzenetére
Biztos jól mutat a dögös robival hasítani a kátyúkkal teli és az ugratós kereszt irányú hurkákkal az aszfalton, miközben akkorákat üt vissza az úthiba, hogy esélyes az idő előtti gerincsérv!!!!
Írom ezt úgy, hogy engem is dobál a Magyar útépítők felejthetetlenül igénytelen munkája.
Ja és szerintem sportot űznek abból, hogy a csatornafedeleket ki tudja a leg gányább módon beépíteni!!!!
De annak a kezét is megszorongatnám satuban aki ezeket a sz.r munkákat átveszi !!!! -
HUTCHDB
nagyúr
válasz TheMarci #130209 üzenetére
Valami nagyon félre ment.
Én nem mondtam, hogy általánosságban jobb a bicikliseknek.
Az adott útszakaszra értettem azt, hogy ott sokkal könnyebben tudnak az esetlegesen itt-ott akadályoztatott kerékpárúton kívül is haladni.
Egyebkent azt is írtam, hogy nem a kerékpárosokkal van bajom!
Pontosan az a gondom, hogy szándékosan nem egyenlő a megítélése a bicikliseknek és az autósoknak a városvezetők részéről. Nem gondolom ugyanis hogy a táblát a kivitelezők maguktól (gyártatták le és) rakták ki az egyik, míg nem, a másik közlekedő csoportnak." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
válasz Nikaré #130210 üzenetére
Ha lehet tartósan nyélgázon haladni a robogóval, ahol az úthiba tényleg gáz, akkor kocsival is lehet haladni. Ha kocsival nem jutsz egyről a kettőre, akkor robogóval is lassabban mész, mint szeretnél.
Ha 30 km/h-val lehet menni a robogóval, akkor már nem szoktam keresni az egérutat, hagyok egy értelmes követési távolságot és kerülgetem az úthibákat. Mellesleg első sorban munkábajárásra használom egy bizonyos útvonalon. Elég jól kiismertem már, mi hol van, persze azért az autó seggében haladva még bele-bele tudok menni egy-egy kátyúba.
Amúgy megvan az A kategória is, átülök majd egy rendes motorra, amivel már nem kell bemenjek a biztonságos buszsávban a kiskörútra, hanem tudok menni a Hungárián 70-nel szabályosan. Ott meg csak a Népligettől a Praktikerig gyász az út minősége, meg itthon a ház előtt kb 80 méter. Ezt egyrészt ki lehet bírni, másrészt egy túramotor másként viseli a megpróbáltatásokat, mint egy kávédaráló.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Ivy.4.Ever
őstag
válasz HUTCHDB #130202 üzenetére
Te az autóban rádióval, csendben nyugalmi állapotban kényelmesen rohadt gyorsan közlekedhetsz. Rád van szabva az egész városi közlekedés. 1 perc alatt akár 1 kilométert is megtehetsz. De mindez nem elég.
A biciklisnek minden nap idiótábbnál idiótább utakon át vezetve kell járnia, mert aki a bicikli utakat tervezi a városban láthatóan még egy percet se ült bicajon, és az hogy létezik egyáltalán bicikli út tetszőleges két pont között, az még mindig a lottó ötös kategória.
Te erre fel elnyomva érzed magad a bicajosok által. Elképesztő. -
macilaci78
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #130213 üzenetére
Az én olvasatomban nem azt érzi, hogy autósként el van nyomva a bisiklisek által, inkább azt érzi, hogy a biciklisek segge van a végletekig fényesre és simára nyalva, legalábbis a látszat szerint és látszatintézkedésekkel.
Budapest nagy, élhetetlenül nagy. A kerékpárosokat kiragadva ebből: húzzák a sárga vonalakat össze-vissza és azt mondják, kerékpárút és valamelyik hülye ott fent azt hiszi, hogy van olyan marha, aki Rákosborzasztóról Budafok érintésével Békásmegyerre is elkerékpározik, mert neki életvitelszerűen ez rendszeres elfoglaltásgot jelent a családi, vagy munkahelyi kötelezettsége részeként.
A főútvonalakon jelölnek ki kerékpárutakat az autós forgalom áteresztőképesség rovására. Budapest körutas-sugárutas rendszerű, sem a körutak, sem a sugárutak sávjait nem kellene csökkenteni, hogy az átmenő forgalom minél gördülékenyebb legyen, ezáltal minél kevesebb üzemanyagot égessenek el, minél kevesebb károsanyag kerüljön a levegőbe. Most is az Üllői út egy részéből vettek el a kerékpárosoknak. Hát, kerékpárost nem sokat láttam ott, de legalább alattuk nem rolmik tovább a buszok által kitaposott sáv.
Ellenben a belvárosban van pár olyan utca, ami díszburkolattal van ellátva, behajtásgátlóval, amihez az ott lakóknak, átmenő buszoknak van nyitójuk. Ilyet meg lehetne csinálni az Üllőivel párhuzamos kis utcák valamelyikében: átmenő autós forgalomtól elzárva, de a parkolóhelyeket nem felszámolva egy kétirányú kerékpáros forgalomnak helyet adó kvázi sétálóutca.De vannak közlekedési szakemberek, akik ezt tanulják, biztosan vannak jó ötletek is, ha nem is sok jut el a döntéshozók asztalára.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
cattus
őstag
válasz macilaci78 #130214 üzenetére
Ne akarjad már megmagyarázni nekem hogy ha több autó gyorsabban halad át a belvároson az valahogy olyan jót tesz a légszennyezésnek.
Do the thing!
-
félisten
-
cattus
őstag
válasz macilaci78 #130217 üzenetére
Mert vonzóbb lesz azok számára akik addig nem autóval / nem arra mentek. Lehet egy ideig úgy tűnik hogy megoldottad a problémát, de hosszú távon csak még több forgalmat generáltál. Ugyanezen elv miatt nem működik az ha a dugókat plusz autós sávok hozzáadásával akarod megszüntetni.
Do the thing!
-
Criminal017
őstag
Augusztus másodikától az Árpád hídon üzemkész állapotban várja a dunavirágok rajzását a kérészvédő fénysorompó rendszer. [link]
-
félisten
válasz Criminal017 #130219 üzenetére
Akkor nem azért van, mert illik a street racing hangulatához.
-
Qru
MODERÁTOR
-
macilaci78
nagyúr
válasz FoxiestFox #130220 üzenetére
Inkább azért van, hogy a petéktől, rovaroktól ne legyen csúszós az aszfalt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Ivy.4.Ever
őstag
válasz macilaci78 #130222 üzenetére
Szóval hogy 140-ről ne kelljen lassítani.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #130213 üzenetére
Te sem értesz egy szót sem abból amit leírtam, és csodálkozunk a szövegértéses kompetencia tesztek eredményén.
Én az autóban ülök és gyorsan haladok.
1 perc alatt 1 km-t..ugye...az útfelújításban ...
De mindez nekem nem elég.
A biciklisek által vagyok elnyomva... juj.Itt súlyos gondokat vélek felfedezni.
Egyszerűen felfoghatatlan, hogy miért kell ideböfögni valamit anélkül, hogy értelmeznéd a mondanivalómat.
Teljes mértékben "beszélgetésre" alkalmatlan embert ismertem meg személyedben." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
-
Vasinger!
nagyúr
Csökkentettem kicsit az árat, szuper laptop, olcsón ha kéne valakinek.
HP ProBook 440 G3 /i7-6500U, 16 GB, 250GB + 1 TB, Full HD, Windows 10/
-
GabN73
addikt
Amúgy közületek bringázott már valaki valaha Budapesten?
-
macilaci78
nagyúr
válasz GabN73 #130227 üzenetére
Igen, hova tovább, feleségem bringával dolgozni is. A táv bő felén van védett kerékpárút, az első ötödön 2×1 sávos főút járhatatlan aszfaltja helyett a 30-as övezet párhuzamos mellékutcájával helyettesítve, a maradékon a Keresztúri úton álló forgalom, vagy a járhatatlan járda a két opció.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Mercutio_
félisten
válasz GabN73 #130227 üzenetére
Persze, de jobbára csak ahol van bringaút, nem szeretnék úgy járni mint haver, akinek hónapokig voltak vasak a lábában (rutinos bringás, amúgy munkaidőben sokat autózik, de jött egy @ aki azt hitte az autó+jogsi azt jelenti ő jól vezet)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
sutszi
veterán
válasz cattus #130232 üzenetére
Lehet nem egyetérteni a cikkel, sőt lehet a következtetéseket vitatni... Egy valami nagyon meglepő számomra, amikor valaki a tényeket kezdi el hazugságnak titulálni. Mindenkinek van két szeme két lába... Oda lehet sétálni szépen, és lehet nézelődni, hogy mi a szürke hétköznap valósága... És lehet fogni a nyári vakációra, meg melegre, meg nyaralásra...utána meg az őszre, majd a télre... csak az a gond, hogy kifogásokkal van tele a padlás miért kihasználatlanok nagy mértékben ezek bringasávok... Mert azok... vitatkozhatsz ezzel, de valahogy még egy bringás se tudott felmutatni olyan fényképet vagy videót, ahol az látszik, hogy ez tényleg megérte.
Váci úton a Westend mellett tényleg az útból kellett elvenni, amikor olyan széles a járda, hogy legalább egy de akár mindkét oldalon elfért volna...Ez már rég nem a bringások számára megoldás keresésről szól... ez már csak egy alias a történet felett. Ez arról szól, hogy az autósoknak rossz legyen...egyre rosszabb... Ha a bringások jólétével foglalkoznának komolyan, akkor teljesen más megoldások születnének. Sokszor bringás youtuberek kritizálják ezeket a "fejlesztéseket".
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
cattus
őstag
válasz sutszi #130233 üzenetére
Az hogy kiálltak egy random nap random időre nézegelődni nem hogy nem alap semmire, kizárólag hangulatkeltésre jó. Vannak a forgalom mérése bevált módszerek, senki sem akadályozza meg őket hogy ezeket használják.
Váci úton a Westend mellett tényleg az útból kellett elvenni, amikor olyan széles a járda, hogy legalább egy de akár mindkét oldalon elfért volna...
Már megint ez... Ezerszer le lett írva hogy nem, nem elég széles a járda itt sem ahogy a nagykörúton sem. Meg eleve, miért van az hogy a járdából szabad elvenni helyet, de az autóktól tilos?
Konkrétan le van írva a cikkben hogy összefüggő kerékpáros utakat kell építeni és akkor mégtöbben fognak bringára szállni. De könyörgöm, egy olyan városban ahol a közterületek / közúti felületek 80-90%-át az autók uralják még hogy máshogy lehet megoldani, mint a jelenlegi autós infra átalakításával?
Do the thing!
-
radi8tor
MODERÁTOR
Gondoltam megnézem az ünnepi fényekben szikrázó Lánchidat. De este 8-kor se kapcsolták még fel.
Virtuális könnycsepp.
⭐ Stella
-
sutszi
veterán
válasz cattus #130234 üzenetére
Megint nem gondolkodsz, csak indulatból tolod... Nem csak ez a cikk van...többen, és többször foglalkoztak már vele. Azért abból már lehet következtetni. Hiszen nem minden cikkíró július 42-én 12-13 óra között volt kint... De ha ennyire biztos vagy az igazadban, miért nem fáradsz ki mutatod be, hogy bringás tömegek vannak ott?
Kb azért szerveznek most direkt ide felvonulást, hogy legalább valami látszat legyen. Van rá egy rekesz söröm, hogy utána mindenhol ezeket fogják mutogatni, hogy hű de megérte... 1 alkalom miatt.Ez nem olyan kérdés, hogy szabad vagy nem szabad.
Ajánlom figyelmedbe innen a képeket. [link]
1. kép.: 1 sávon torlódik fel mindenki... az is aki amúgy simán, lámpa nélkül menne a Margit híd felé. Az most beáll...és áll...és pöfög és csak torlódik a forgalom.2. kép.: A híd felé jobbra közlekedőket keresztezték a bringásokkal. Tökmindegy ki mennyire figyelmes. Ez kockázatnövelés... Esélyt adnak a balesetre.
Egyébként...arról eddig egy szó sem esett mert amúgy nem közlekedéssel kapcsolatos szakmai kérdés... de miért ülne valaki bringára? Ugye?... Amikor a társadalom jelentős része túlsúlyos...kvázi alig mozog... És akkor azt várod komolyan, hogy színes csíkoktól lesznek bringás tömegek.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
66zio
aktív tag
válasz sutszi #130237 üzenetére
Annyi kiegészítést tennék, hogy a tekerést nem a főváros rendezi, hanem a kerékpáros klub. Minden ilyen főbb útvonalon létrejövő kerékpárúttal ezt csinálják, szóval nem, nem emiatt van a felvonulás. Ugyan ez volt a Bocskai/Októberhuszonharmadika/Irinyi József u.-on. Azótán hányszor látod mindenhol az ott készült képeket?
-
pjen
félisten
válasz radi8tor #130239 üzenetére
Igen és az autó forgalom lassításával nő a karosanyag kibocsátás. Bravó. Ez olyan mint a fskvő rendőr. Délelőtt ment előttem egy merci diesel fúrgo n. Minden fekvő előtt lefékezett, aztán padló gáz. Csíkótt hagyott a.korom az aszfalton. Mikor folyamatosan ment, nem is füstölt.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Dörgés-villámlás, vihar, aludni meg nem lehet.
Live-Die-Respawn
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Star Trek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Biliárd és snooker topik
- Eredeti játékok OFF topik
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Robogó, kismotor
- EAFC 24
- További aktív témák...
- felgep: uj alaplap Machinist MR9A/X99-PR9 + Intel Xeon 2650v4/2680v4/1660v4 + 16-32Gb DDR4 + huto
- RETRÓ 775 / GIGA P43 - Q9650 (4x3GHZ)!! -4GB - HD5770 1GB (Batmobile) -320GB WD BLACK -400W + CMK350
- Samsung Galaxy S9+ 6GB/64GB + 25W töltő, extra üvegfólia és tok
- Panasonic Lumix LX100 prémium kompakt
- Uncharted Press Kit gyújtemény eladó