- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Gyuri27 #138195 üzenetére
"A játékok, programok is ezt fogják preferálni (ennek az elejét már látjuk)."
Ugyanezt lehetett olvasni, amikor bő 10 évvel ezelőtt megjelent a GTA4, ami már 3 magot rendesen el tudott látni feladatokkal.
Igen, lehet látni, hogy már vannak játékok, amik akár 6-8 magot is rendesen ellátnak feladattal, de azért mire mainstream lesz a 6-8 mag, az bizony nem ma lesz és nem is holnap. Szóval szuper, hogy az AMD 1-2 éves távlatban hoz 12 meg 16 magot, de sokáig nem sok haszna lesz szvsz."Lag? Vicc ugye? Mert az amd szar és abakusszal adja össze a nullákat meg az egyeseket."
Nem vicc. Itt a probléma, hogy ha az egyik összeadandó nullát a másik CCX magja számolta ki (mert ugye többszálúsítunk, nemigaz?), akkor szívás van, ugyanis olyankor nem ~20ns az összeadás, mintha ott lenne az L3-ban a nulla, hanem először ki kell szedni a másik CCX-ből, az egyszer egy 60ns memóriaművelet, majd ki kell onnan olvasni, ami megint ugyanennyi. Tehát bár nem abakusszal számolja, de mégis 6X annyi időre volt szüksége a két nullát összeadni..."Az igénytelen kókány motor, optimalizálás hiánya, gyökér konzol port."
Technikailag ez megint nem teljesen állja meg a helyét. A konzolon éppen hasonló a CPU felépítése kétfelé vágva. Ott hasonló optimalizálásra van szükség."Sok játéknál (ahol erre igény van) mennek az amd-s fiúk és megmutatják mi ryzen. Láss csodát szemmel látni a javulást."
Pont ez a hatalmas baj! Hogy az AMD-s fióknak oda kell menni rossz esetben, hogy szaladjon a szekér! Amikor a programozóra van utalva, hogy valami jól menjen, az nem egy jó előjel. És a Ryzenen ez bizony a CCX-ek miatt erősen játszik. Rengeteg a rossz programozó, igen, tisztában vagyok vele. Pont ezért nem akarom rájuk bízni magam, ha nem feltétlen szükséges. ez egy erős érv nekem jelenleg a kékek mellett.Annó az amd által kitalált új dolgokra mind rá lett kiabálva, hogy szar. Int mem vezérlő...
Ugye az megvan, hogy most éppen az integrált mem vezérlőt dobják a 3000-es Ryzenekkel? Miután az "első natív négymagos proci" után megcsinálták a Zen1-et a maga CCX-ekkel kettévágott felépítésével.