- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Philips LCD és LED TV-k
- Mini-ITX
- Házimozi haladó szinten
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- E-book olvasók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
s4tch
veterán
1-es BMW-ben, Lexus IS200-ban vagy előző Legacyban hallottatok már jól szóló hifit? Az autók adottságaira lennék kíváncsi, arra, elég jók-e ahhoz, hogy tisztességes zene tényleg tisztességesen megszólaljon bennük.
-
s4tch
veterán
válasz SzaboZE #9720 üzenetére
Egy 13-as első szett sem feltétlenül ördögtől való gondolat... A lényeg, hogy ne hátra tervezd a zenét. Első szett, mélyláda kell neked (is), ebben gondolkozz.
Beépítő keretet te is tudsz gyárta(t)ni mdf-ből, jobb hangja lesz, mintha egy műanyag keretet vennél.
Egyébként mennyi a költségvetésed? Egy jó szaki sok tízezret tud megspórolni azáltal, hogy bele sem visz olyan zsákutcákba, amibe magadtól simán belemennél.
-
s4tch
veterán
Majd megkérdezem. Annyit tudok én is róla, hogy több emberkének is volt itthon ilyen előszériás akármi, egyet személyesen, egyet fórumról ismerek, és nem ugyanarról a hangszórópárról van szó. Nem tudom, mennyiben tér el a véglegestől. A véglegest egy Fusionben hallottam, komolyan megépített ajtóban (az eredeti dobozhanghoz képest mercis puhasággal és súllyal csukódik az az ajtó, bekaki), Jr4.300-ról úgy szólt, mint az atom. Ott is maga az autó a szűk keresztmetszet, lehetne öblösebb az ajtaja, nem elég széles a beltere az igazi besza-behu hatáshoz, de azért az XM6 - a 30-as Element szubbal támogatva - ott már nagyot zenél. Nálad jó az ajtó adottsága, szerintem szeretni fogod. Kevésbé katonás, jóindulatúbb, mint a Jr6.
-
s4tch
veterán
Nem biztos, hogy passzolni fog az xm6 a jr-nek előkészített helyre. Egyébként egy hét alatt nem biztos, hogy el lehet dönteni, melyik a jobb. Hacsak nem lesz hulla nagy különbség, akár hónapok is eltelhetnek, mire elválik, melyik passzol jobban az ízlésedhez.
Ha gondolod, a 208-amat szívesen odaadom (holnap megyek is fel), próbáld ki, aztán ha tetszik, fizetsz érte valamit.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
Elment a mikro Pro 3.4x erősítőm is. Egy itteni (úgy értem, prohardveres) tag vitte el, visszajelzése szerint gyönyörűen kihajtja a MB Quart PVI216 szettjét. 4*35W, és mégis. Ennyit a wattokról.
-
s4tch
veterán
Ja, meg áldozzon szűz kecskelányt teliholdnál.
A generátorzajnak ezer oka lehet, és nincsen rá tuti megoldás. Illetve egy megoldás van: meg kell keresni a hiba okát. Lehet, hogy csak együtt fut az RCA és/vagy a hangszórókábel a tápkábellel és/vagy a testkábellel. Ebben az esetben együtt futást meg kell szüntetni, és örülni a csendnek. Reméljük, csak ennyi a gond.
-
s4tch
veterán
Mészáros Gyuri meg az RS2-t állítaná be, csak egyszer arra kéne kanyarodni...
No mindegy. Biztos jó hangja lesz a Klárinak is, és ha marad egy ideig a Pio, akkor lesz idő eldönteni, melyik maradjon véglegesnek. Azért kíváncsi vagyok, mikor kap orbano először sikítófrászt az érintőkijelzőtől.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
A Hollywood szett titkos tipp, több helyről hallottam, hogy nem gyenge. A legkomolyabb kritika, amit kapott, hogy ronda. Az erősítőikről meg annyit, hogy amit ezen márkanév alatt megkapsz bagóért, ugyanazt a Massive (más teljesítménnyel) az amcsi piacon ~dupla áron nyomatja.
-
s4tch
veterán
Igen, az az enyém előtti ("béka") Corolla. Jobban szól az autó, mint az enyém...
Egyébként csatlakozom, nálam is fasza volt az Element fejre kötve, érzékeny, finom jószág. A magasak elhelyezése a legnagyobb kérdés: aktív hajtásnál be lehet állítani fajinul, ellenben a gyári keresztváltója nem túl erős darab, azzal együtt használva, rossz elhelyezésnél nem átall visítani a magas.
-
s4tch
veterán
10.000!
-
s4tch
veterán
Urak, nincs valakinek egy fölösleges Jr6 keresztváltója?
-
s4tch
veterán
Ha már adok-veszek: indexre most tett fel valaki egy RS88-at, 40 rongyért ajándék.
-
s4tch
veterán
válasz mandras81 #10660 üzenetére
Mert addig nem hallgattam meg a mostani erősítővel. Orbano jót szólt: tényleg lényegesen szebb hangja van a CD-nek, mint az iPodnak. Ugyanaz a dal, flacből kiírva, ill. losslessben az iPodon: dinamika, felbontás, sávszélesség mind a CD mellett szól. Annyit azért hadd tegyek hozzá, hogy nem az adapter a hibás, hanem az iPod D/A konvertere, szóval tökmindegy, melyik márkát veszed, ha analóg a csatlakozás. Digitális csatlakozás esetén a fej D/A konvertere dolgozik - ezt tartsd szem előtt.
Egyébként nem gondolom, hogy az iPod használhatatlan. Sőt, nagyon is használható, egészen addig, amíg a rendszeredben nem az lesz a leggyengébb láncszem. Nálam az előző erősítővel (Jr4.300) minimális különbség volt iPod és CD között; a mostani (HXA45) annyival többet tud, hogy megmutatja elsősorban a dinamikai hiányosságait. Egy alap láncban simán elvan, sőt, a kényelme mindent visz. De az iPod gyári állapotában sosem volt, sosem lesz egy audiofil eszköz, ezt tudomásul kell venni.
-
s4tch
veterán
válasz mandras81 #10698 üzenetére
Az indexen egy tag elég sokat olvasott a témában, ő azt derítette ki, hogy USB csatlakozás esetén _mindig_ digitális a kapcsolat, magyarul mindig a fej végzi a D/A átalakítást.
------------------------------
RS2-nél viszont azt nem tudom biztosan kideríteni, hogy ha csatlakoztatok egy CD-UB100 IP-BUS USB adaptert, akkor azon keresztül lesz-e iPod vezérlés. Elvileg nem.
-
s4tch
veterán
100 Ft-os kérdés: ha van itten egy Mészáros Gyuri által épített ajtópanel, egy réteg korrekt anyaggal ki van szigetelve az ajtó, és mégsincs elég dög az amúgy számomra bőven elég disznó mélyközépben (Jr6), akkor mi a lófülét lehet még kezdeni?
A) beletörődni
B) eladni a kocsit, venni egy szerencsésebb ajtóval megáldottat
C) egyéb, mégpedig........Kérem a kipontozott részt tartalommal megtölteni. A-B-n túl már csak egy ötletem van, de nem merem hangosan kimondani.
-
s4tch
veterán
válasz codilandi #11529 üzenetére
Ennek nincs alja. Technikailag kurvajól meg van csinálva, de egyszerűen nincs mély tartománya. Nem várom el egy kicktől, hogy 40 Hz-től 2 kHz-ig egyenletesen zúzzon, ez viszont elég későn lát hozzá a munkához, és kicsit kellemetlen helyen ki is emel. Dinamikája van, alja nincs.
A C verzió szerintem: EQ. Nincs jobb ötletem.
-
s4tch
veterán
Szia, nagyon rossz nyomon jársz, két okból is.
1. Nem kell hangszóró hátra.
2. A wattozást felejtsd el, nem ezen múlik, két komponens passzol-e egymáshoz. Kezdjük ott, hogy a gyártók nem egységesen mérik az eszközök teljesítményét, így kapásból megdől a wattozós elmélet. Még azonos gyártó különböző termékei között is lehet ebben némi különbség. Ne foglalkozz vele.Járható út 1: meghallgatsz pár (azaz inkább sok) autót, és amelyik találkozik az ízléseddel és a tárcáddal, azon a nyomon megpróbálsz elindulni. Ez sem fogja elsőre pontosan a kívánt eredményt hozni, de sokkal célravezetőbb, mintha technikai adatlapok alapján próbálsz vásárolni. Adatlapokra támaszkodva a vakszerencsére bízod magad, azt meg senki se szeretné, te sem.
Járható út 2: elmondod, mit szeretnél, mennyit szánsz rá, milyen autóba szereled, mi van meg eddig a rendszerből, és a tapasztaltak segítenek, mit vegyél. Ebben az esetben sem lesz biztosan kielégítő a végeredmény, de legalább nem a vakszerencsére, hanem sokezer óra hallgatózásra alapozol - mégha nem is a saját füleddel történt meg mindez.
-
s4tch
veterán
-
s4tch
veterán
Ha valakit érdekel egy pár uDimension Jr magassugárzó, írjon privátban. Megszopattak ebayen: mélyközéppel együtt nyertem meg, a mélyközép helyett valami hulladék szart küldtek, azért visszakapom a pénzem, ellenben a magasat mélyközép nélkül nem tudom használni.
-
s4tch
veterán
válasz conan77 #11973 üzenetére
Kevés az az erősítő, amiben tisztességes keresztváltó van. Egyrészt ritka, amelyik a mélyközép tetejének és a magas aljának megfelelő frekvenciákon tud vágni, másrészt a vágás meredekségét sem feltétlenül lehet ezeken állítani, harmadrészt roppant macerás a történet, mivel az erősítőkön általában potméterek vannak, amiket csavarhúzóval, kábé találomra állítasz be.
Egy átlagos költségvetésű aktív rendszer építésénél szerintem az első lépés egy aktív fej.
-
s4tch
veterán
válasz conan77 #11978 üzenetére
Erről írtam az előző hozzászólásban... Két olyan dolog, ami egy aktív fejnél jobban kezelhető:
"Fokozatmentesen állítható"
Tehát tulajdonképp fogalmad sincs, hol tartasz éppen. Reprodukálhatatlan. Készítesz egy beállítást, tetszik, de próbálkozol tovább. A következő beállítás rosszabb lesz, vissza akarsz térni az előzőhöz. Esélyed nincs _pont_ ugyanoda belőni a potmétert, ahol korábban volt. Van itt a fórumon több olyan tag is, aki egy fejből is hiányolja a mentési lehetőséget. Ebben nemhogy mentés nincs, reprodukálhatóság sem nagyon.
"12dB/okt"
Egy aktív fej többféle meredekséget tud. RS2:
A 12dB/oktáv egy általánosan elfogadott vágási meredekség, sokszor ez bizonyul a jó beállításnak, de mi van, ha nem...
-
s4tch
veterán
Két külön kategória. Hogy mást ne mondjak, a P9 procija gyakorlatilag nem szól bele a hangba, a tonalitásban nem lehet hallani a különbséget, meg nem mondod, épp ki van-e kapcsolva. A P88RS2-nél ez álom kategória; kikapcsolt procival kicsit kerekebb a hangzás. Ezen mondjuk nem is kell csodálkozni, az RS2 egy relatíve olcsó fej volt újonnan is, használtan meg végképp bagó, míg a P9 páros árban is csúcskategória.
Az-X, sorry, tényleg félreértettem.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
-
-
s4tch
veterán
válasz mandras81 #12670 üzenetére
Kimaradt egy "így":
"Kenwoodnak sajna nincs most aktív feje, és így az időkorrekciójuk is egy butított dolog az Alpine és a Pio megoldásaihoz képest."
+csak 3 csatornád van a 6 helyett, amiből egy SQ rendszerben csak 2-t tudsz használni (hátsó ülésekhez ki rak hangszórót?), azt is korlátozottan, lévén nem aktív a rendszer. Meg ha találnál is egy erősítőt, amin keresztül tisztességes aktív rendszert építesz, akkor sem tudod egy furfangos bekötéssel becsapni a fejet, és oldalanként, hangszórónként módosítani az időket, ugyanis csak 3 csatornád van, aktív rendszerhez meg legalább 4, szubbal együtt 5-csatornás időkorrekció kellene. Szóval ez olyan időkorrekció light. -
s4tch
veterán
válasz mandras81 #12688 üzenetére
"márpedig, ha csak kábel kell, akkor az digitális lehet"
Nem.
A márkás fejek közül 1-1 Alpine tud digitális iPod csatlakozást, a többi szinte mind analóg (gyakorlatilag egy vonalkimenet).
Azért annyira nem kell Dunának menni az iPod D/A konverziójától sem. Tisztességesen tömörített zenék jól szólalnak meg, az autó mint közeg, ill. a környezet sokkal többet ront a hangon, mint az iPod-DAC. Nyilván egy versenyen nem ezzel bíráltat az ember (nem is lehetne), de akinek a hétköznapokban nem felel meg az iPod, mert "szarul szól", az hülyíti magát.
-
s4tch
veterán
válasz m0rd0k #12787 üzenetére
Biztosan van megoldás, ha más nem, akkor egy ügyes mester.
Egyébként itt a megoldás, a 12. oldalon. Esetleg a Connects2 cuccának is utánaolvashatsz, Toyotához már vett klubos cartárs, és jól működik.
-
-
s4tch
veterán
válasz Deadzone41 #13059 üzenetére
Jól beállított rendszert bárhol szívesen hallgat az ember. Nálam pl. a legjobb hang a hátsó ülésen, a sofőr mögött van, picivel nagyobbnak tűnik a tér, mintha elöl ül az ember.
Ha a gyári helyekhez ragaszkodsz, hamarabb érsz el jó eredményt időkorrekcióval, aktív hajtással, mint passzív rendszerrel. 150-ből már korrekt aktív rendszert lehet építeni. Az az egy baj ezzel, hogy kevés aktív, időkorrekciós fej van, úgy értem, a fejek nagy része passzív hajtásra termett, csak kevés típus alkalmas aktív hajtásra. A Pioneer, Alpine, Clarion hármasban kell keresgélned, ha ilyet szeretnél. Egy fej 50-60 körül, egy négycsatis erősítő 20-30 között, egy hangszórószett szintén 20-30 körül, és a maradékból tisztességes szigetelés, normális kábelezés, beépítés: ez már tud kimondottan jól szólni. Akármilyen butaságnak tűnik elsőre a használt cuccok közötti vadászás, szánd rá az időt és az energiát, meg fog térülni. Ha szerencsés kialakítású az autód, a szubot sem fogod hiányolni.
-
s4tch
veterán
válasz schawo #13071 üzenetére
Annyit tennék hozzá orbano hozzászólásához, hogy az otthoni hangzás reprodukálását szerintem felejtsd el. Hallottam már nagyon jó rendszereket szobában és autóban is. Egy közepes szobai rendszer jobban szól annál, amit az orbano által említett keretből autóban kreál az ember: egy közepes szobához képest kicsi, szerencsétlen tér van az autóban, roppant nehéz jó fázismenetet kreálni, teret leképezni, frekvenciamenetet korrigálni. A kocsi rugalmatlan. Gondolj bele, szobában oda teszed a hangszórót, ahová akarod, 2 perc alatt cserélsz kábelt, pillanatok alatt beforgatod a hangszórókat, és a többi. Kocsiban a hangszórók pozíciójának kiválasztása - az extrém sok szopást vállalók kivételével - nem több egy kényszerhelyzethez való alkalmazkodásnál. És a többi.
Ne értsd félre, nem lebeszélni akarlak a dologról, sőt. Hallottam kettes Lagunát azzal a gyári hifivel, ami neked is van; érdemes belevágni. De csodát ne várj. Ha beleástad magad az otthoni hifibe, az autót jó eséllyel kompromisszumnak fogod érezni. Egyébként az a Laguna egy jó adottságú kocsi, lehet bele nagyon fasza rendszert építeni. Mészáros Gyuri csinált egyet, gyári fejhez és gyári kinézethez ragaszkodott a megrendelő, még abból is sokat ki lehetett hozni.
Ha szabad javasolnom, aktív, időkorrekciós rendszerben gondolkozz, és fejet ennek megfelelően válassz. Passzív rendszerrel ebben a 150-300 körüli sávban vastagon több a szopás, mire fázist fog az ember.
Kormánytáv-illesztőt a majdani fej márkájához igazodva lehet kapni brit ebayen, 30 font körüli áron, visszavásárlási garival.
Még valami: ha nem szeretnél mélynyomót, az azért megszabja az irányt, és enyhít a költségeken. 16-os mélyközép kell, és alapvető, hogy tisztességesen megépíttesd az ajtót, panellel együtt. Nem feltétlenül lesz több mélyed, de precízebb, definiáltabb mélytartományt fog adni a mélyközép, ha rendes autóban dolgozik. Javaslom, hogy ne a csomagtartóba, hanem az anyósülés alá kerüljön az erősítő: kevesebb kábel kell, és esztétikusabb a gyári csomagtartó, mint egy erősítővel kiegészített. (Tudom, vannak szép hátsó installok, de azoknál szinte többe kerül a hús, mint a leves; praktikus utat követve egyszerűen nem éri meg erre fordítani.)
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz orbano #13080 üzenetére
Az, hogy minek tekinti, és az, hogy milyen a két rendszer, két külön dolog. Nekem sem kompromisszum az autó, mert belátom a korlátait, és megbékéltem vele. De köze nincs a szobai hifihez.
Sokaknak elég, ha tonálisan rendben van egy hifi, és nem torzít. Ennyit nyilván el lehet egy autótól is várni.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Motoros topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Drágább lett a Pixel 8a
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs