- Milyen notebookot vegyek?
- Gaming notebook topik
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Samsung Galaxy Tab S7+ - növekmény
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Problémás a kék szín megjelenítése HDR tartalmakban az OLED kijelzős iPadeken
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Mini-ITX
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
242 millió dolláros szabadalomsértési ügybe keveredett a Microsoft Cortanája
it A Cortana szabadalmat sértett, így a bírói döntés alapján 242 millió dollárt kell kifizessen a Microsoft.
-
Elvörösödik az Xperia 1 VI
ma Újabb kiszivárgott képek, pontosított specifikációk a japán csúcstelefon kapcsán.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #2982 üzenetére
A polyline az 2D vonallánc, azzal soha nem fogsz tudni Z koordinátát megadni. 3D vonalláncra van szükséged.
3DPOLY parancs.
A line parancs az megint más, ott mindkettő vonalvégnek megadhatsz koordinátákat, de egyedileg, nem fogja egyként kezelni, max ha utána vledit paranccsal egyesíted (de akkor automatikusan konvertálja a vonalakat vonallánccá).[ Szerkesztve ]
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz Rodzser Mór #3100 üzenetére
Azt hiszem rájöttem. Én néztm be.
Jó helyre ugrik a szálkereszt, csak alul a szövegmezőben a távolságot írja a basepoint-tól. De mire jó ez?Én azt szeretném látni, hogy melyik koordinátán mozgok.
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #3100 üzenetére
El van forgatva a nézőpont vagy a test, vagy magassága van az objektumnak (Z koordináta).
-
nemisfontos
csendes tag
válasz Rodzser Mór #3103 üzenetére
Bal alsó sarokban ki kellene írnia az abszolút koordinátákat ilyenkor.
Vagy ha ott is a relatív jelenik meg ilyenkor akkor jobb klikk az ottani területre és váltsd át abszolútra. -
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3341 üzenetére
Hello, nem tudom de gondolom a 2005 és 2013 ezen funkciója u.a. vagyis:
_revolve (megforgat) parancs , majd a forgatni kívánt objektum kijelölése, aztán (enter), majd a forgatási tengely megadása - nálad egy x írsz be , majd (enter) , majd a forgatás szögének megadása (alapként ha minden igaz 360) neked is ez kell, majd (enter). Kész.
Ennek ennyinek kéne lenni alapkiépítésben.
A kérdés még csak annyi lenne, mit értesz a "nem sikerült" kifejezésen?
Nem lett henger ?, Lyukas henger lett ? nem lett teljes csak egy szelet ? vagy semmi nem történt ?[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3344 üzenetére
Egyszerű de nagyszerű megoldás az Autocadtől: nem lehet
Utolsó két sor a lényeg.
Ennek is van értelme, megmondom ősszintén ezzel sokat nem tudsz csinálni, alkalmazkodni kell az adott lehetőségekhez. Az előző postban arról volt szó x tengely körüli megforgatással van gond, és megmondom ősszintén nekem meg sem fordult a fejemben, hogy az X tengely a testen belül van
Amúgy gondolom tudod de azért leírom, hengert legalább 3 módon lehet kreálni az autocadben, kihúzással, forgatással, és parancsból .
Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni.[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Rodzser Mór #3344 üzenetére
A síkidom felét forgasd meg: vonalláncot hozol létre belőle, ebből lemezt, majd megforgatod, akkor tömör henger lesz!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3344 üzenetére
Bocs közben vetted észre , hogy írtad a szimmetria tengelyén akartad megforgatni. Vagyis kicsit én is benéztem.
bogyo: nem kell belőle lemezt csinálni. Egy sima 3 vonalból álló rész is bőven elég abból is henger lesz.
[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3348 üzenetére
Alapjában az Autocad ezen korlátozása azért van szvsz, hogy az ilyen módon elkészített "testek" egyértelmű megfeleltetésűek / szerkezetűek legyenek. Ha te egy téglalapot a szimmetria tengelyén forgatsz meg akkor az egy "dupla" forgás test lesz , mivel a téglalap mindkét a forgási tengellyel párhuzamos vonala "kialakítja" a henger palástját.
Ezek után, hogy tudod elválasztani a dupla vonalakat - persze automatizálva - , hogy egy egyértelműen definiált forgás testet kapjál ? Melyik lesz fent és lent, kint és bent. Ez nem tűnik oltári problémának de egy rendelerésnél hülyét kapnál amikor össze vissza színben játszó hengert kapsz mert akárhogyan adod hozzá a színeket, felületeket és anyagokat , a két "réteg" egymásba "metsz" és rusztikus össze vissza felület képez.
Még akkor is ha ennek nem szabadna előfordulnia, hiszen az elemek koncentrikusak és párhuzamosak.
Én ha van rá mód inkább kihúznám mint forgatnám. De ez csak az én álláspontom.
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
daninet
veterán
válasz Rodzser Mór #3352 üzenetére
Undo-ból a pan és zoom eltávolítására van már valami megoldás? 2005-2009ig fórumtémákat találtam ahol telesírta mindenki az autodesk fórumot ezzel, van azóta eredmény a dologban?
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
#75376384
törölt tag
válasz Rodzser Mór #3354 üzenetére
ezt hogy érted, hogy nem látni? elvileg az alsó box-ba kiírja, hogy éppen mit vont vissza.
-
daninet
veterán
válasz Rodzser Mór #3354 üzenetére
Az a baj, hogy ha körbenézel egy kicsit mielőtt visszavonod, lehet, hogy tele lesz az undo history mire visszavonnád. Máshol ez úgy van megoldva, hogy a művelet helyére ugrik a kép, tehát látod, hogy eltűnik ott, abban a nézetben, de a pan/zoom nem számít parancsnak.
Van most egy másik bajom pontok illesztésével, de arról csinálok egy videót, mert nem tudom jól leírni
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3384 üzenetére
Nézd alapjában minden rendszer "jó" , nem a rendszerben van a hiba, és nem is benned vagy azokban akinek nem jön be az Autocad. Kb. olyan szerintem mind a nyelvtanulás vagy a fogyókúra receptek. Mindenkinek más jön be és ez nem feltétlenül program minőségi hanem szokás és kényelem kérdése.
A ProE-re nem találtam fórumot és soha nem is használtam , ezért nem tudom jobb vagy nem.
Amúgy remélem nem az én vagy "mi" hozzá(nem) értésünk miatt vagy nem megfelelő segítségnyújtásunk az oka a problémának.
[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #3388 üzenetére
Rajzold meg egy folytonos vonallal. Minden töréspontba oda-vissza is rajzolhatsz átfedéssel vonalat.
(#3390) kalman87:
[ Szerkesztve ]
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #3397 üzenetére
Töredelmesen bevallom, nem használom a 3D részét, én ebben nem tudok segíteni csak ha a Google-t hívom segítségül.
-
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3397 üzenetére
Ha nem vagyok vindisgratz ezt hova használod ? Csak kiváncsi vagyok milyen szerszám, gép, szerkezetnél lehet ilyen elégé speciális elég nehezen megmunkálható alkatrész.
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #3461 üzenetére
A blokkon belüli elemeknek megmarad az eredeti fólia beállítása, színe.
Blokk szerkesztővel átállítod a blokkon belül az új fóliának megfelelően a fóliatulajdonságot és elmented másképp. Vagy robbantod, átállítod, új blokkot csinálsz.
Ha a blokkon belüli elemeknek a fóliatulajdonságait BY LAYER-re állítod, akkor vezérelhető külső fóliákkal is. -
nemisfontos
csendes tag
válasz Rodzser Mór #3461 üzenetére
Nyisd meg a blokkot blokkszerkesztőben, s az elemeit tedd át a 0-s fóliára, a színeket meg a Fólia szerintire.
Így mindig felveszi az aktuális fólia tulajdonságait. -
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3494 üzenetére
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #3496 üzenetére
2005-ben csak úgy tudod megoldani ha a méretezni kívánt objektum töréspontjaiból szerkesztővonalat húzol, majd a kívánt távolságba ahová a méretvonalakat akarod hogy kiinduljanak, rájuk merőlegesen húzol egy újabb szerkesztő vonalat. Az így létrejött metszési pontokat le tudod méretezni. Gyalog módszer, de ez van.
[ Szerkesztve ]
-
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3496 üzenetére
Bocsi nem tudtam, hogy 2005
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
Petike168
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3637 üzenetére
Ha jól tudom 2012-es vagy 2013-as verziótól lehet polyline-t JOIN-olni.
-
nemisfontos
csendes tag
válasz Rodzser Mór #3637 üzenetére
Esetlen a két polyline nem ugyanazon a magasságon van?
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #3637 üzenetére
Z magasság nem azonos. Tedd 0-ra mindkettőt, vagy azonos Z magasságra.
Vagy használj vledit parancsot, azalatt pedig a T (több kijelölése) funkciót, azalatt pedig az egyesítést. A vledit parancs nem veszi figyelembe a Z magasságot, hanem automatikusan igazít az elsőleg kiválasztott vonal magasságára.[ Szerkesztve ]
-
Nisida
aktív tag
válasz Rodzser Mór #3641 üzenetére
Nem tudom a vonalak, hogy néznek ki és melyik milyen módon lett létrehozva de a következő dolog szokot problémát okozni:
- ha valamilyen elem adott fogópontjainak mozgatásával, egy elem levágással stb. jön létre egy vonal előfordulhat, hogy a vonal vége nem a vége. Értem ezalatt a vonal utolsó pontjának látszó része a vonal közbenső pontja. Ebben az esetben a teljesen egyező koordinátákon lévő elemek nem egyesíthetőek mert nem a végpontokat akarod összerakni még ha tárgyraszterrel is próbálod összeilleszteni őket.
- magassági különbség van közöttük ( de ezt már kitárgyaltátok )
- bizonyos esetekben más az adott elemek tulajdonsága értem 2d vonal és 3d vonal-t akarsz egyesíteni.
Javaslom, ha az egyesíteni kívánt vonalak zárt poligont alkotnak akkor a határvonal paranccsal készíts határvonalat és ezt használd az egyesíteni kívánt vonalak helyett.
Ha nem zárt poligon az egyesítendő vonal halmaz akkor meg a két vonal végét mozgasd el egymástól nem kell csak kicsit elmozgatni, hogy ne érjenek össze , egy metsző vonallal vágd le őket majd egy harmadik vonallal kösd össze a két végpontot.2. felvetés szét vetés utáni lekerekítés: görbe - vonal kombinációk mindig problémásak.
Bocs, hogy ezt mondom de nem a program a hü"j"e és nem is te hanem ilyen a számítógép. Jól lehatárolt parancsokat hajt végre ha a parancs bármely eleme a program számára nem egyezik a feltételekkel akkor nem hajtja végre. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
nemisfontos
csendes tag
válasz Rodzser Mór #3641 üzenetére
Esetleg szedd le az ingyenes CADTools nevű programot. Nagyon sok segítség van benne és jól használható autocad alatt. 2005-tel is megy.
-
MODERÁTOR
válasz Rodzser Mór #4835 üzenetére
Ha a rajzolás előtt (line, arc, rectangle, stb.) kiadod a multiple parancsot, akkor jó?
Harrrr!!!!
-
lumpy92
aktív tag
válasz Rodzser Mór #4835 üzenetére
INPUTHYSTORYMODE 2
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
lumpy92
aktív tag
-
lumpy92
aktív tag
válasz Rodzser Mór #4840 üzenetére
Én is elég sokáig keresgéltem a neten mire meglett, és ott is egy fórumos kérdésre érkezett megoldasként. De hát hatalmas ez a szoftver, még sokszor érzem, hogy csak a felszínt kapargatom, pedig használom egy jó par éve.
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
kriszpontaz
veterán
válasz Rodzser Mór #4843 üzenetére
Megnyitod az XREF rajzot, belebarkácsolsz, rámentesz, a főrajzban az XREF frissülni fog.
-
MODERÁTOR
válasz Rodzser Mór #4843 üzenetére
Lehet a defpoints fóliát is törölni, csak ne az legyen aktív, amikor kiadod a laydel-t.
A defpoints akkor jön létre, amikor egy méretezést elhelyezel a rajzban.Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Rodzser Mór #4889 üzenetére
Nem szoktam ilyet használni, de rákerestem, így tudod módosítani.
Kicsit olyan, mint egy blokk, bele kell lépni és az array szerkesztőben tudod módosítani a tulajdonságait. ARRAYEDIT, ARRAYCLOSE, vagy ha be van kapcsolva a ribbon, onnan könnyebben kezelhető.
Harrrr!!!!
-
-ZeeZee-
senior tag
válasz Rodzser Mór #4901 üzenetére
Próbaképp a 3D tárgyrasztert (?) kapcsold be, akkor elvileg tudod 3D-sként bizergálni. Gyorsbillentyűje az F4.
-
-ZeeZee-
senior tag
válasz Rodzser Mór #4904 üzenetére
Nem tudom milyen CAD-del dolgozol, de ha 3D-ben dolgozol, akkor célszerű néha "megforgatni" a rajzot. A
3DK
paranccsal tudsz forgatni, be tudsz állítani egyedi nézetet, vagy csak simán elforgatod a rajzot. Dolgozol, majd ha felülnézetbe akarsz visszatérni, akkor jobb egér, előre beállított nézetek, felül. (vagy alternatíva: FKR/Világ) -
MODERÁTOR
válasz Rodzser Mór #4982 üzenetére
PICKFIRST értéke 1-en van? Az alapérték 1, de van mikor elállítódik 0-ra, olyankor kijelölést csak úgy lehet csinálni, ha előtte kiadod a parancsot.
Draw Order menüsávot tedd ki valahova oldalra, akkor egy kattintással át tudod állítani a sorrendet.
Én pl. ide oldalra kitettem a properties panel mellé.
Harrrr!!!!
-
-ZeeZee-
senior tag
válasz Rodzser Mór #4982 üzenetére
Ha a két alak fedi egymást, akkor egyszerre jelöld ki mindkettőt, majd a Ctrl (vagy a Shift?) lenyomásával kattints az alakra, ekkor a "felsőt" elveszi a kijelölésből. Ha a felső kell, akkor csak simán kattints az alakra, a felsőt fogja kijelölni.
2 alakkal még egyszerű a mutatvány, képzeld el, amikor 8 vonal van egymáson 2 külön fólián... Na az milyen sz.pás, amikor az 5. vagy a 6.-kat akarod megfogni...
-
MODERÁTOR
válasz Rodzser Mór #5016 üzenetére
Nem tud ilyet, sajnos. A viewport a nyitott rajz része, nem lehet kidokkolni. A 2022-es verzióban már ki lehet dokkolni a nyitott füleket (rajzokat) egy másik képernyőre, de viewportot nem.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Rodzser Mór #5018 üzenetére
Igen, 2015-ös (vagy talán 2016-os) verziótól tudja, a 2014-ben még fix a viewportok mérete.
Harrrr!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Warhammer Online - Age of Reckoning (DE) Collectors Box (Figurával!)
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )
- Bontatlan - BATTLEFIELD 1 Collectors Edition - Játékszoftver nélkül
- Canva Pro előfizetés - 1 éves
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs