Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
RP1980
tag
válasz MunezXBK #36118 üzenetére
Egyetértek! Egy laikus honnan kéne tudja, hogy mennyibe kellene kerüljön egy "tisztességes" polír. Amúgy én is egy ilyen ügyből kifolyólag cseppentem bele a hobby polírozásba. Elvittem az egyik ex autóm egy pesti nagy nevű kozmetikába (forgalmaznak is amerikai termékeket) mondom szeretnék egy polírt amitől eltűnnek a karcok. Azt mondják persze, 30ropi. Elfogadtam és kértem. Mikor visszakaptam az autót picit fényesebb volt, de egy mosókarccal sem lett kevesebb nem beszélve a kicsit nagyobbakról. Plusz az egyik felnim még meg is padkázták. Tehát a 30as ment a levesbe. Na ezután vettem egy excentert, egy raklap kémiát és cuccot, sok-sok órányi youtube video és fórum olvavás után nekiugrottam az aktuális verdámnak és egész jól megcsináltam. Rádöbbentem, hogy egyáltalán nem egy agysebészet a polírozás sem. Viszont megtapasztaltam, hogy az anyagköltségek és a rengeteg meló ami vele van (ha jó végeredményt szeretnénk) biztosan nem rentábilis ha 30 ezres nagyságrendben kérnek érte pénzt. Tehát annyiért vagy sz.r a végeredmény, vagy egy nemsoká csődbe menő vállalkozást találtunk.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #36124 üzenetére
Igen, igazatok van! Közrejátszik, hogy nem is nagyon engedhet meg egy átlag magyar egy fullos kezelést a kocsijának,de preventív lehetne. Ráadásul nem is alakult ki olyan autós kultúra mint a németeknél, amire már közhelyek is gyártódtak pl. a "deutschen liebstes kind, das auto" = a német legkedvesebb gyermeke az autó. Meg úgy általában, nem vigyázunk úgy a kocsikra mint a germánok és ez nem mindíg a fizetés mértékéből adódik.
Vissza kanyarodva, szerintem 99%-a az itthoni autósoknak nem is tudja, hogy mennyibe kerül egy minőségi polír és az mit is tud(na) kihozni a kocsijából, mert ez nem egy iphone ami mnden boltban ugyan olyan csak az ára változó, és ezt nem is lehet felróni szerintem egy átlag embernek, mert nem erre fogja használni a szabadidejét, hogy órákat olvas utána. A baj a "szakikban" van akik hirdetnek/ ígérnek / kitesznek lopott fotókat a honlapokra és nem nyújtanak semmit, vagy szegény fórumtárs esetében még kárt is okoznak. -
RP1980
tag
válasz Hellas #36127 üzenetére
Persze, javítható, csak a 25000 többszöröse, és nem csak a kontár szaki miatt. Nyugodj meg, ha előtte vitted volna egy jó helyre akkor sem lett volna sokkal olcsóbb mint így lesz. Ugyanis szinte 100%, hogy voltak mikrokarcok az autódon, mert a szalonautókon is vannak, csak laikusként ez fel sem tűnik. Egy scangrip viszont nem hazudik
Tehát, ha makuátlan lakk a cél, akkor most mélyebben a zsebedbe kell nyúlj. Csak tippelni tudok (majd aki ezzel foglalkozik pontosabban leírja), de szerintem 70-100 as nagyságrend. -
RP1980
tag
válasz Newlachka #36131 üzenetére
Ha nem sajnálod és akad is rá, akkor ne hagyd így szerintem. Vannak jó szakik itthon is és itt kaphatsz is címeket. Bár a karcmentes állapotot macera fenntartani. Persze itt vagyunk páran akit ez megnyugtat, de egy normál embernek a megfelelő mosási ceremónia inkább nyűg
-
RP1980
tag
válasz Shadows #36276 üzenetére
IPA / desztvíz keveréke (70% IPA 30% víz) de lehet 50-50ben is. Vannak specko kontroll tisztítók is. A polirtechnél a koch chemie fleckenwassert is erre a célra ajánlják. Nem is sokkal drágább mintha IPA-t veszel, de kb minden gyártónak van iylesmi: Pl Gyeon: Prep, Carpro: Eraser, Sonax PAint Prepare stb-stb.Viszont az IPA is legalább 1990/Liter
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Sziasztok!
Tavaszra tervezem a verdát kerámiázni. Mit javasoltok? Most épp a Kamikaze Miyabi-t tartom befutónak, ismeri esetleg valaki? Vélemény?
-
RP1980
tag
válasz BigBlackDog #36298 üzenetére
Nos az okok:
-egyre kevesebb időm jut az autóápolásra-szeretnék egy koszt nem ráragadni engedő felületet, mert a fussot bár nagyon imádom, azt vettem észre, hogy ragad rá a kosz. Konkrétan a por, ha megázott. Ezt most el is magyarázta egy kémikus, hogy létező jelenség, mert a waxokban olaj származékok vannak amik ragadósak (még ha kézzel nem is érezzük, de a kis szemcsék számára)
-szükség van a keménységére ,mert konzerválni szeretném majd a tavaszi polír eredményét
-fehér az autóm és fehéren a szintetikus cuccok jobban érvényesülnek, (csillogóbb a kocsi) a sötét színekkel ellentétben ahol egy jó wax a szép
-a kíváncsiság és hogy ki szeretném próbálni a kerámia felrakását
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Formaster #36300 üzenetére
Ha mozogsz német nyelvterületen az "area 52tv: Liquid elements eco shield"-es youtube videójában (2.felénél) pont ezt magyarázza. Miszerint a waxokban (ide konkrétan hozza a 12M-et példának) és a sealentek-ben (polimeres/egyéb) kőolaj/parafin származékok vannak amik ragadóssá teszik. A gyertyát és egy üvegrudat hozott fel példának, hogy mi történik ha homokba mártod. (a gyertya képviseli a waxokat, az üvegrúd a kerámia és glass coatingokat) Számomra igen ésszerűen hangzott. Nem beszélve arról, hogy a fussonál mint már korábban is írtam(lehet csak beképzelés), de én is úgy tapasztaltam, mintha eső után a felvert koszos víz jobban tapadna, holott pl. mosáskor a tiszta vizet iszonyatos módon taszítja a fussos felület. Összegezve nekem az a hatás körvonalazódott ki, hogy a viz részecskéit nagyon jól dobja, de a mocsok megmarad a felületen.
Ellenben a télre még pont a hétvégére tervezem a fusso aplikálását, mert bár a net shield jobban tetszik, sajna a tartóssága max 2 hónap. Mivel ezek szerint a sonaxot kb. pont fagyban kéne újra felvinni, marad szükségmegoldásnak tavaszig a fusso.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz martillo #36408 üzenetére
Én is a csodaszivaccsal szoktam előkészíteni. Egy egészre szoktam IPA-t fújni és jó alapossan végigsikálni vele. Aztán IPA val beködölöm a szélvédőt és mikroszálassal törlés. Ezután megy a glaco. 10 perc és kissé nedves mikrossal leszed, majd még egy kör szárazzal. Egy éjszakát pedig fedett helyen pihen.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Mivel a forgós skil-eket felvásárolta a fórum, erről vélemény? Excenter mellé, venném hobby célra.
https://www.mediamarkt.hu/hu/product/_expert-xpl1418-pol%C3%ADroz%C3%B3-1400w-180mm-1180667.html?rbtc=aru%7Cpf%7C1180667%7C%7Cp%7C%7C
-
RP1980
tag
Bőrrel kapcsolatban nekem is lenne kérdésem!
A kormányomon egy kis területen (két barab kb 1-2 négyzetmiliméteres ponton ) lekopott a fasték, ezt mivel tudnám orvosolni?
-
-
RP1980
tag
Akit esetleg érdekel, Ebay-en már árulnak a kínaiak gritguard-utánzatot 23,5cm és 26 cm-es átmérőben 1000-1300 FT-os nagyságrendben
-
RP1980
tag
Kérdés!!
Magas nyomásúhoz szeretnék hosszabb tömlőt a pisztoly és a gép közé. Szerintetek milyen hossz kéne, hogy az autót kényelmesen le tudjam mosni a gép elmozgatása nélkül? Ebayen találtam 5-8-10m eseket. 4-9 ezer Ft között. A kärcher 10m ért 20eze körül kér.
-
RP1980
tag
válasz Play Dead #36519 üzenetére
Pasztával célszerű prime-olni. Tehát sokkal több pasztát kensz rá mint amennyivel políroznál és azt bele kened a szivacsba, mint a vajat a kenyérre Szerintem ez a profik játéka, ha hobby szinten nyomja valaki akkor ez 1. anyag pazarlás, 2. nem jelent számot tevő különbséget az elért eredményben. Tehát maradnék a 4-5 borsószemnél a cutting szekcióban és 2-4 a finisnél
-
RP1980
tag
válasz Formaster #36542 üzenetére
Örülök, h te is így látod a fórumozás lényegét. 3:20 nál azt mondja, hogy a kerámiák nagyon érzékenyek a vizfoltokkal kapcsolatban. Nekem az jött le a végéből, hogy az ő reload szerű cucukkal (már nem emlékszem a nevére) kell pár havonta kezelni, h ne legyen könnyen vízköves. Azonban hozzá tartozik, hogy személyesen semmiféle tapasztalatom nincs kerámiával, csak nagyon felcsigázott a tartóssága és az, hogy kis mértékben védelmet is ad. Ezen őrlődök, hogy tegyek-e fel vagy sem. Mert a nehezen sok órával elért polírozott lakkot óvni szeretném. Viszont van már fussom,netshieldem stb. és nem biztos, hogy megérne még pár tízezer ft-ot egy kerámia.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #36545 üzenetére
Szerintem ugyan azt a videot nézzük, csak én rossz időpontot néztem
Köszi a tippeket a kerámiához! Mindenkép magam szeretném aplikálni. A facebookos csoportban is feltettem a kérdést és szinte lerohantak a szakik, hogy úúú meg ááá, nehogy magam csináljam mert baj lesz, de hogy mi persze nem részletezték. Számtalan (több órányi) videot néztem már a témáról, de ha nem certifikációhoz kötött anyagról volt szó egyáltalán nem tűnt nehéznek, és a vlogerek is csak tanácsolták a próbálkozást. Amúgy mi lehetne benne annyira misztikus és nehéz?! Elemenként, vagy ha nagy az elem, akkor élekig aplikálom, és rendesen minimum 2 mikroszálassal visszatörlöm. Csak mint már fentebb írtam, az áruk ami kissé visszatart. 20-40 ezer ft ért valamelyik még nem is bír ki egy évet sem. Pedig nekem csillaggarázs 4 sávos út mellett. -
RP1980
tag
Behajtóval való polírozásról mi a véleményetek? Mivel hobby szinten csinálom a dolgot, nem szeretnék erre a célra egy ibridet venni de még egy proxont sem feltétlen.... Rendeltem egy 2"-os tányért amit be tudok fogni egy tokmányba és szivacsokat hozzá, de mielőtt nekimennék a kocsinak gondoltam kikérem a véleményeteket / tanácsotokat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen