- Autóhifi
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Home server / házi szerver építése
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Mostantól Switch-en is elérhető a DarkStar One
gp Alig tizennyolc évvel az eredeti kiadás után a Nintendo hibrid konzoljára is megjelent a játék.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
A játéktelefonokat is megbabonázza az AI
ma Remélhetőleg a mesterséges intelligencia ránéz a Red Magic 9S Pro hőkezelésére.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
paprobert #57618 üzenetére
Ez egy régi teória, ahogy mondod, és bár mindig felcsillant valami, az idővel.letekerődött.
Most a csillanás az elérhető árú APU-hoz az infinity cache, ami kihúzhatja a memória sávszesség méregfogát egy közepes IGP esetén. De HBM használathoz is ott az EFB, ami egy nagyobb IGP esetén nagy interposer.nélkül biztosít sávszélt.
Mellesleg az egész már lehet chiplet, nem feltétlenül kell monolitikusnak lennie.De közepes IGP-hez ebben a genben is ott lett volna az IFC és mégis inkább Navi24 lett. Abu azt állítja, ennek fő oka az volt, hogy az bekerülhetett inteles gépbe is.
Szerintem nem fog megszűnni az $500 alatti gpu piac. Legfeljebb nem kap fókuszt, vagyis 5nm-es RDNA3 nem lesz ilyen áron. De az oemeknek mindig fog kelleni olyan relatív olcsó de szar dgpu, Amivel nyerhetnek még pár dollárt ha közben kinyírják a memória sávszélességet 1 memória modullal.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Bocsánat.Elnézést.
Abu nem válaszolta meg a kérdésemet.Jól értem, hogy az OpenGL valójában nem egy API, hanem csak egy API-speficikáció, amire minden hardver gyártónak írnia kell egy implementációt. És az AMD-nek eddig volt valamilyen implelemtációja, de most csinált egy újat, ami elvileg jobb. De csak elvileg.
Merthogy Abu kritikája szerint az OpenGL specifikációja annyira pontatlan, elnagyolt, hogy valójában egy-egy implementáció bemeneti és kimeneti eredménye (mivelhogy épp annak nem kéne számítania, hogy belül mi történik) annyira más, hogy ahhoz egy-egy alkalmazás kénytelen alkalmazkodni és ha az AMD új implementációja másként viselkedik, akkor az eddigi AMD openGL implementációra való optimalizációk az összes alkalmazásban kuka.Jól értem?
A másik kérdésem pedig az volna, hogy tulajdonképpen egy ilyen API-nak nem az lenne a lényege, hogy függetlenítse az alkalmazást a hardvertől és/vagy a hardverhez tartozó drivertől? Vagy ez jelen esetben csak olyan mértékben történik meg, hogy mondjuk az AMD és az Nvidia openGL implementációja is megoldja azt, hogy az alkalmazásnak ne kelljen foglalkoznia azzal, hogy miylen amd vagy milyen nvidia kártya van benne, de a két gyártó openGL implementációja azért annyira eltér egymástól, hogy az alkalmazás attól már ne tudjon elvonatkoztatni, hogy melyik gyártó openGL imlementácójával kommunikál?
Jól értem?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Helyükre kerülnek a dolgok:
AMD rumored to be working on another Navi 3X GPU with 16384 Stream Processors [link]Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Hogyan küzdötték le a hősűrűséget?
Pár éve még azt mondogatták minden csövön, hogy a sűrűség növekedésével degradálódni fog az elérhető frekvencia. Lényegében ez volt anno a 20nm problémája is.(Ha tippelnem kéne arra tippelnék, amit az Intel 4-nél is lehet olvasni, hogy a rézről kobaltra váltás ugyan nem vált be, de valamilyen kobalt-réz ötvözet, vagy Kobalt bevonatú réz viszont nagyonis [link] )
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Időbeli lefolyást nézve vajon mi történhetett?
Az első 2 GCD-s tervek nem működtek, ezért történt egy fallback 1 GCD-re, de Végülis egy későbbi designban sikerült megoldani, vagy megcsinálják a 2 GCD-s megoldást, de csak compute célokra?
Vagy azért vetették el a 2 GCD-s terveket, mert 3-3.5GHz-en egy nagyobb GCD is elég és wafer kapacitás tekintetében így hatékony? De prémium (Pro Duo) terméknél beléfér?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
mi az oka, hogy az AMD (és az Intel is) a szűkebb, de magas órajelen működő architektúra irányába megy és nem követi az Apple-t a széles, alacsony órajelen és alacsony fogyasztással való működés felé?
Nyilván az IPC (architektúra szélesítése) nem egyszerű, azért azt kimondhatjuk, hogy az AMD és az Intel is egy nagyon (egy évtized óta) bejáratott ösvényen halad a processzoraik jelenlegi felépítésével kapcsolatban és toldozgatás-foltozgatás, bufferek, pufferek, cache-ek kisebb-nagyobb bővítése volt (manapság főleg inkább az intelnél) de az alapvető felépítés nem nagyon változott.
Nyilván a magasabb IPC elérése széles architektúrával jelentékeny tranzisztorköltséggel jár. De mint mondod, a magas frekvenciát elérni képes architektúra sincs ingyen tranzisztor szempontjából. Nem is beszélve arról, hogy a magas frekvenciához magas feszültség kell, ami növeli a tranzisztorok melegedését, a hősűrűséget ez pedig azt eredményezheti, hogy az architektúra tranzisztorsűrűsége messze elmarad a névlegestől.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
válasz
paprobert #57651 üzenetére
> Az AMD rendelkezik a default library-vel.
Nyilván, persze> De ha belegondolsz, a Bergamo (Zen dense) tekinthető egyfajta
> szélesítésnek-sűrítésnek, package és mag szinten.
Abból a szempontból, ahogy én kérdeztem nem. A frekvencia és az IPC is hatással van egy processzor mag egyszálas teljesítményére. A Bergamo lehet, hogy alacsonyabb frekvenciát célozva ugyanúgy magasabb tranzisztorsűrűséget fog hozni, de csak a magszámot fogja emelni.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #57659 üzenetére
Greymon mai tweetjében (megint) azt állíttotta, hogy a jelenlegi állás szerint 1GCD + cache+IO kialakítású, a korábbiakhoz képest visszafogottabb specifikációval rendelkező Navi31 nem a csúcs RDNA3 modell lesz. Hanem egy 2023-ban érkező modell (2GCD?) lesz a zászlóshajó.
Meglátásom szerint a chipletes megoldás elsősorban a gyárthatóságon segít. Egy adott teljesítményű processzor amennyiben elkészíthető monolitikus felépítéssel, valószínűleg átlagosan* kisebb fogyasztással rendelkezhet.
* Direkt írtam, hogy átlagosan. Mert ha már kisebb chipletekkel számolunk, mint amilyen az Epyc esetén a Zen CCD, úgy már a lapkák minőségbeli válogatása is sokat nyomhat a latba, de a pletykált 1GCD + körítés esetén ez nem játszik.
Amiben a chiplet design segít az az, hogy mondjuk az AMD - mivel kevesebb N5 wafert használ egy adott lapkához, ezért elképzelhető, hogy ugyanannyi N5 waferből kétszer annyi lapkát legyárt. Más kérdés, hogy az Nvidia általában több wafert foglal és többet gyárt, de ha az AMD-nek kapacitás problémái lennének, akkor ez egy olyan lépés, ami azon enyhíthet.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #57663 üzenetére
Igen, ez igaz.
Én abból az aspektusból kívántam körbejárni a kérdést, hogy vajon a látott eredmények a szokásos mutatók (perf, perf/W, perf/$) alapján fogják-e egyértelműen megválaszolni azt a kérdést, hogy előnyös volt-e már chipletre menni, vagy helyes döntés volt-e még várni vele. b ugyanis sommásan mintha az utóbbit állapította volna meg (többedszer).Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
szmörlock007 #57670 üzenetére
Annak látnám némi esélyét és előnyét, hogy bizonyos chipleteket a samsungnál ggyártsanak
De az az igazság, hogy a Samsung gyártástechnilógia bár tr sűrűségben versenyképes, high perf fogyasztásban és talán kihozatalban nem.
Ebben lehet, hogy az EUV és az ahhoz kapcsolódik szűrőfólia késése játszik szerepet.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Greymon szerint a Navi31 GCD chiplet mérete: 350mm2
Ez elég kicsinek tűnik, de persze ehhez még hozzájön 6db N6-on gyártott MCD.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
Korszakos lehetőséghez érkezett az AMD.
Nem, vagy nem feltétlenül a chiplet miatt. Az biztosan sokat segít majd a válogathatóságban és így hozzájárulhat, hogy megbízhatóan jó minőségű sku-kat is össze tudjanak rakni.
Valamint persze javíthat a selejtarányon, összességében segítheti az AMD-t abban, hogy egy kellően jó kártya esetén ne annyira kelljen kapacitás-problémákkal küzdeni, amiatt magasan.árazni, és/vagy lemondani piaci részésedésről.Még csak nem is feltétlenül azért, mert a pletykák szerint az RDNA3 energiahatékonysága jobb lesz. Ez lehet, hogy csak a túlhajtott legmagasabb szféra esetén lesz igaz. De ha igaz, akkor az lehetővé teheti, hogy az AMD benyomuljon az OEM piacokra. - ahonnan szerintem az nvidia meghatározó piaci részesedése származik.
Hanem amiatt, hogy az elmúlt hetekben kiadott az AMD egy újraírt DX11 és egy újraírt openGL illesztőt. Régóta ismert, hogy az nvidia ezeken a területeken brillírozott nagyon és ha DX12/Vulkan terén egálban is voltak, akkor.számos régi.játék eredménye ronthatta az összképet, ami miatt lehetett az a konklúzió, hogy aki régebbi játékkal is akar játszani, annak.azért előnyösebb az nvidia kártyát választani.
Most a jónak ígérkező RDNA3-mal és a új driverekkel az AMDnek törtélmi esélye nyílik, hogy a benchmarkokban megszabaduljon a régi játékok lehúzó terhétől és a teljes palettán győzelmet arasson.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Devid_81 #57689 üzenetére
Biztosan most is többféle variációt kipróbáltak.
Ez a 96/192MB lehet szegmentációs célzatú is.
A raytracingben pl tudtommal sokat számít. Tehát pl a 192MB-os változat lehet PRO, vagy valamilyen más célzattal feláras.De az sem kizárt, hogy változott a cache hierarchia.
(Abu azt mondta, az oo$ eddig nem is volt része.) Csupán egy victim cache volt. Ha ezen változtattak, akkor kevesebb is elég lehet.A leírás szerint az AMD PPA-ra optimalizált, vagyis vagy kellően szűkösek a kapacitásaik, vagy az AMD piaci részesedés szerzését tervezi.
Ezek a lapkák tényleg elég kicsik. Reméljük ez az áraikban is reflektálódni fog.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #57691 üzenetére
Ezen infók alapján én a navi33-at a 6700XT / 3070/Ti szintre várnám.
Egy 237mm2-es navi23 teljesítményét hozni N6-on gyártott ~200mm2 navi33-mal nem lenne nagy kunszt.Gondolom a dupla mennyiségű ALU azért valahol érezteti majd a hatását.
Ha a 335mm2-es lapkájú navi22-t elérnék az már szép eredmény lenne. Ha ez Így történne, akkor szerintem oda áraznák, ahol most a 6600XT van (nem számolva recessziós árkedvezménnyel)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
hokuszpk #57694 üzenetére
csökkenő határhasznosság
Lehet, hogy úgy lesz majd a szegmentálás, hogy az (esetleg később jövő) YY50XT megkapja a plusz sávszélt és vagy "true 4K"-val vagy RayTracinggel, vagy épp PRO kékséggel fogják eladni, míg a kisebb IC-vel rendelkező példányok mennek a kevésbé vájtszemű kispolgároknak.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
hokuszpk #57697 üzenetére
Idővel lesz 16GB cache 😃
Viszont érdekesek a számok.
Az angstronomics cikk alapján az MCD 37mm2 (legyen 35-40)
Azt állítják, hogy ebben már benne van 16MB Infinity Cache.Locuza Navi21-es számai alapján 64bit GDDR6 ~13mm2, 32MB IC pedig ~23mm2, vagyis 35-40mm2-ből nagyjából 32MB is kijön és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ez N7 számok, az MCD pedig N6.
Miért és hogyan kerülne bele csak 16MB?Az a fura, hogy külön gyártva lényegesen nagyobb sűrűséget értek el a V-cache esetén - ott 64MB belefért ~36mm2-be. Tehát ha az MCD v-cache-t kapna, annak is valamivel kisebbnek kéne lennie a 23mm2-nél, ha csak 32MB, vagy ha nincs kitöltő szilícium, akkor 64MB is kijöhetne az MCD teljes méretéből.
Így meg aztán tényleg érthetetlen a spórolás.Ezzel együtt hihetőnek tűnik az, hogy nem skálázódik jól tovább a cache. Szerintem az infinity cache nem egybefüggő volt eddig se. Legjobb esetben is 2db 64MB-os szelet volt, de valószínűbb, hogy 32MB-os szelet szolgált ki 64bit memóriavezérlőt (sőt, lehet, hogy 16MB egy 32bites sávot)
A grafikon alapján látható, hogy 1080p-hez a felezett mennyiség is.elég. 1440p lehet,.hogy vállalható felezett cache mellett. De a 4K-Nak jót.tenne a több cache.
Kissé érthetetlen, hogy az AMD miért döntött a jó iránynak tűnő.cache helyett a memóriabusz szélesítése mellett.
Két dologra tudok gondolni:
- nem csak az számít, hogy mennyi a cache méret. Tehát mondjuk hiába lenne nagyobb a cache mérete, ha a csatoló (InFO_oS) által kínált sávszéleség limitált.
Ez Megmagyarázná miért döntött az amd a több cache helyett a több MCD mellett.
- a GCD-ben az nvidiához.hasonlóan növelték az L2$ méretét (sajnos itt a kitöltő szilícium szükségessége miatt valószínűtlen a 3D megoldás), ami jelentősen enyhítette a L3$-re nehezedő nyomást.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
nézem ezeket a nemhivatalos renderképeket és az jut eszembem, hogy ha az MCD (memóriavezérlő + opcionális 3D tokozott cache) úgyis nagy sávszélességű kapcsolaton keresztül csatlakoztatott tokozási megoldáson keresztül csatlakozik a fő lapkához, akkor vajon ehhez képest mennyivel lett volna drágább vagy rosszabb ,vagy nem tudom ha rögtön HBM-et is tokoznak hozzá/mellé/fölé?
pl:
- nem lehetne a HBM-et 3D tokozni a memóriavezérlő+cache lapkára?
- vagy ha a HBM csak konzervatív módszerekkel működik, vagyis kell az interposer, akkor is elég egy-egy akkora interposer, amire a memóriavezérlő és mellette a HBM elfér, ami lényegesen kisebb, mint ha az egész lapka alá kéne interposer és meghagyja az MCD V-cache -sel való ellátásának lehetőségét.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
A 9 lehet
- egy navi32 + 4 MCD+ 3D IC
vagy
- két navi32 + 2×3 MCD + 1 nagyrészt cache-t tartalmazó cache lapka. Ahhoz hasonlóan, ahogy a kínai BR10X is összekapcsolódik, tehát a kapcsolódás pontja az, ahol az MCD kapcsolódna, és ahol egy IC szelet is lenne. De ott egy nagyobb cache lesz ami azt a célt szolgálja, hogy bridgeljen a másik GPU lapkához tartozó adatok gyors eléréséhez. Így csökken a nyomást a másik lapka belső buszán és persze csökken a késleltetés.A 13 lapkás változat ugyanez csak navi31 lapkákkal és 2×5 MCD-vel.
Én ugyanezt a táblázatot ma egy Coreteks videoban láttam
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
> Szerintem is ez 3D V-cache a Navi 31-hez kapcsolva
Nem gondolnám, hogy a 3D.vcache nagyobb mértékben növelné a teljesítményt. Lehetnek.bizonyos késleltetés érzékeny folyamatok, amiknél persze igen. Például szerintem az RT ilyen.
Ehhez képest a GCD duplázás biztosan nagy hallelúja lenne.Szóval bármennyire is szeretném, hogy az $1500-2000 példányok inkább ezek a böhöm állatok legyenek, valóban az tűnik reálisnak, hogy ha most 3D cache alapján történik a szegmentáció és lesz Radeon RX és Radeon RTX. Meg persze a PRO szoftvereknél ki tudja hol jön jól az alacsony késleltetés?
Aztán jövőre lehet egy olcsón megúszható refresh az összekapcsolt lapkákból. És akkor nem marad ki év a 2024-re ígért RDNA4-ig.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Pakmara #57745 üzenetére
Ugyanabban a gépben mérve nagyjából ugyanolyan torzító hatások jelentkezhetnek, amelyek ugyanúgy hatnak a különböző gpukra.
Ha ez mégsem így lenne, akkor az meg pont az adott gpu jellegezetessége / hatása, amit figyelembe kell venni. Szerintem reális, hogy ha a CPU-t jobban vagy kevésbé veszi igénybe a gpu, akkor amikor a perf/W mutatót nézzük, akkor az is számítson bele.De Abu állítása szerint mindig is így mérték, sosem próbálták az AMD kártyák fogyasztását a hamiskás szoftveres mérésekkel kozmetikázni. Szerintem emiatt nem jogos Neki felróni azt, hogy erről (Igor felfedezéséről) Ő miért nem írt tájékoztató cikket hivatalból. Azoknál lehetne pampogni, akik (eddig vagy ezután) szoftveresen mért adatokkal tájékoztatják félre a potenciális vásárlókat.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
awexco #57747 üzenetére
A konnektoros mérésből egy olyan értéket fogsz kapni, amit nem tudsz összehasonlítani más weboldalak/csatornák akár azonos módszertannak, de más konfigurációval mért értékeivel.
De feltételezem, hogy a cosφ (már amennyiben a táp hatásfokára célzol ezzel), szerintem azonos lehet, ha azonos kategóriájú GPU termékeket mérsz. Tehát lehet, hogy egy 75W-os és egy 350W-os TDP-vel rendelkező kártyáról a nagyon kicsi és nagyon nagy leadott teljesítmény mellett esetleg tapasztaható eltérő hatásfok miatt nem lesz pontos a mérés, nem lesz a két nagyon eltérő kártyára egy pontos szám az áramfelvétel különbségére. De hasonló kategóriájú kártyák esetén szerintem ez a veszély nem áll fenn.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Pakmara #57749 üzenetére
Megnéztem az utolsó 3 GPU benchmarkot a PH!-n. Bár csak átfutottam, de sem a tesztkörnyezet, sem a fogyasztás lapon nem találtam leírva, hogy a fogyasztási értékeket falból mérve nyerik.
Úgy rémlik, Időről időre (évente) szokott születni egy cikk arról, hogy módon, milyen játékokkal, milyen géppel történik abban az évben a mérés. Elképzelhető, hogy egy ilyen cikkben le van írva.
Hát ha Abuék nagyon korrektek és alaposak akarnának lenni, akkor lehet, hogy fent nevezett két oldal egyikében a jövőben elhelyeznek egy bejegyzést, amiben esetleg hivatkozhatják Igor méréseit a megközelítésük megerősítéseként.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Megjelent pár tábálzat arról, hogy milyen számokkal leírható architekturális változtatás érkezik az RDNA3-ban. A változtatásokat említése különös fókusszal irányul a raytracing képességekre
BVH, VODP, WMMA, ML
[link]"RDNA3 will have double (2x) the L0 and L1 cache to better fit the BVH for massive RT perf gain! By taking pressure off L2 & Inf cache. (RDNA2 RT was L2 BW limited)"
[link]"For RDNA3 a 3KB L0 can fit over 1,000 BVH nodes per dual CU. L1 can fit 8x as many. Due to L2 latency it is vital that BVH nodes be read from L0/L1 as much as possible."
[link]
Számok a WCCF-en: [link]
A jelek azt mutatják, hogy Abunak talán igaza lehetett, hogy a RayTracing leginkább memória/cache sávszélesség probléma. Legalábbis az AMD architektúrájában.Szerintem lélekben mindenképpen készüljünk Abu többoldalas tátottszájú ámuldozására, amelyben azt taglalja, hogy az AMD milyen csodálatos és fantasztikus megoldásokkal
zárkózikkészül fel az RT korszakra.
(Szerintem már írja is.)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Hja', mégiscsak kellett volna az a 256GB-os RDNA3...
(ami persze nem 256GB GDDR6 ramot jelent, hanem a VRAM mögött/mellett pl egy 256GB-os SSD-t, amit a GPU DirecStorage és/vagy CXL segítségével elér és sajátjaként kezel, mintha csak VRAM lenne, aminek a valódi VRAM a puffere, mint ahogy azt a Vega esetén láttuk a HBCC esetén a HBM és a rendszermemória között.)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
"Hiányzik a programozhatóság"
Bocsánat, gondoltam, belekérdezek, hátha csak én nem tudom, mit kell ez alatt érteni pontosan.
A játék motor nem eléggé programozható?
Vagy a Sugárkövetés implementációja? (fekete doboz effektus)
Vagy a DXR?Kinek és mit kéne tennie a megfelelő eredményért?
(Elnézést kérek a tisztelt közönségtől, légyszi harapjatok rá egy gumikacsára, ha most az következne, hogy mit rontott el az Nvidia)
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
"Almost 4Ghz GPU" [link]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Én is érzek némi ellentmondtást a két információ iránya között. Hogy az AMD energiahatékonysággal kíván virítani - ha le is marad pár százalékkal, de legalább alacsony fogyasztású, egyszerű kivitelű, olcsón előállítható kártyákat fog kínálni. És hogy az AiB-ek nagyon meghajtják.
Persze ha van játéktér, az teszi lehetővé a játékot.Arról lenne szó, vajon, hogy lesznek referencia modellek, amelyekre az előbbi igaz, és az OC modellek esetén a kivitelben, teljesítményben és persze árban is nagyobb lesz majd a különbség a megszokott 2-3%-nál?
Manapság nem szokták bennehagyni a teljesítményt. Még a szaros kis lapkákat is túlhúzva adják ki, 150-180W, hogy 10-15%-kal többet érjen el, cserébe kétszeres áron rá lehessen tenni a brutál hűtőt.
Ilyesmit utoljára szerintem az Nvidia engedhetett meg magának a Pascal korszakban, amikor nagyon nagy volt az előnye.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Ha November 3, akkor RDNA3
[link]Érdekes a Mendocino rajtjának és az RDNA bejelentésének időpontjának bejelentésének időpontja (huhh, úgy értem időzítése), de ennyivel szerintem még nem vitték el a showt az Nvidia elől.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
az AD102 608mm2 lett Custom N4 processen.
Ehhez képest az RDNA3 N31 a maga 308 + 6x38mm2-es méretével még akkor is kicsinek mondható, ha úgy számoljuk, hogy N6-on készülő MCD-k pontosan ugyanannyi helyet foglalnának N5-ön is. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy esetleg a GCD-n és az MCD-n is némi helyet foglal a kapcsolódás is, akkor meg aztán végképp.
Ha ezzel akár csak 10-15%-ra megközelítik a 4090-et, már az is egy csoda. Igaz, ma valaki elejtette, hogy a 2500-2600Mhz majdnem egy 1Ghz-cel alacsonyabb frekvencia, mint az AMD-nél.
Önmagában abból, hogy az AMD N5-ön gyártat, én arra tippelnék, hogy azzal nem fogják tudni megfogni a Nvidia custom processzen készülő lapkáját. Persze ki tudja, hogy a custom mire vonatkozik. Nem biztos, hogy a customizáció a frekvenciára irányul, lehet, hogy a reticle limit-re.
Mindenesetre én arra számítok, hogy a frekvencia előny figyelembevételével is a Navi31 15%-kal biztos le fog maradni az AD102-höz képest. De ha ezt ledobják mondjuk $1099-ért, akkor az egy kedvező ajánlat.
Aztán két irányt tudok elképzelni, hogy mi lehet az AMD tarsolyában:
Egyrészt az továbbra sem letisztázott, hogy a 3D stacked infinity cache mire lesz alkalmas. Nekem továbbra is az a meggyőződésem, hogy az 3D stacked infinity cache verzió az RT sebességet fogja tudni megdobni (a gamer piacon legalábbis)
Másrészről pedig szerintem majd Navi32 és Navi31 lapkákból fognak 2-t összecsomagolni. De tartok tőle, hogy ez elsőre nem sikerült és majd 2-3 negyedév múlva egy refresh után fog megvalósulni.Sokat elmond az AMD versenyképességéről, hogy az Nvidia egyetlen Ti jelzésű kártyát sem jelentett be. Hagyott magának mozgásteret reagálni az AMD produkciójára.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
GeryFlash #57836 üzenetére
Ha az AMD követi az NVidia árazását, akkor tulajdonképpen a Navi21 gyártásának leállítását követően bármikor érkezhet. Bár ha az is egy 200mm2-es lapka, akkor amellett igazából sem navi21-et, sem navi22-t, sem navi23-at nem érdemes gyártani, amennyiben valóban a navi21 teljesítményt megközelíti navi23 mérettel.
Egyébként ha a navi33 az, amihez a közel 4Ghz frekvenciát társítják, akkor mondjuk egy 6600XT-ből kiindulva, ha az 3.7Ghz-en menne, már azzal elérné a 6800 teljesítményét.
De valahogy ez annyira irreális, de legalábbis nem az AMD-re vallana, ha a Navi33 lapkával fedné le mindazt a piacot, amit addig navi 21-23-mal. az AMD nem szokott ekkorákat vágni és nem szokott ilyen nagy különbség se lenni a lapkák fogyasztása között. A következő navi24 meg annyira messze levő lófing, és semmilyen hír nem is érkezett arról, hogy az AMD a Navi33 vágott változata, tehát mondjuk navi 23-tól lefelé mindent valami nagyobb APU-val akarna lefedni. Emiatt nekem az a gyanúm, hogy talán végül lesz egy navi 34 is.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Áreső
Radeon RX 6950 XT - $949 (Was $1099 US)
Radeon RX 6900 XT - $699 (Was $999 US)
Radeon RX 6800 XT - $599 (Was $649 US)
Radeon RX 6800 - $549 (Was $579 US)
Radeon RX 6750 XT - $419 (Was $549 US)
Radeon RX 6700 XT - $379 (Was $479 US)
Radeon RX 6650 XT - $299 (Was $399 US)
Radeon RX 6600 XT - $239 (Was $329 US)
Radeon RX 6500 XT - $169 (Was $199 US)
Radeon RX 6400 - $149 (Was $159 US)
[link]Ezek persze csak azoknak az áraknak a hivatalossá tétele, amikkel az ember a neweggen találkozhat.
Úgy tűnik, jelenleg a $150 egy alsó hard limit
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
kwzatz #57843 üzenetére
abból kiindulva, hogy az AMD saját táblázatában (a kritizált táblázat) nem szerepel a 6600XT arra gyanakszom, hogy a wccf felsorolás valójában az egy elírás valójában RX 6600 akart lenni. És a $329 az RX 6600 induló ára volt - 2 éve.
Ha jól emlékszem, akkor hivatalosan a 6650XT váltotta a 6600XT-t
RX 6600-akat látni 140-145-ért. Ez már persze vagy nem a $329 msrp áron van eleve, vagy nem tartalmazza a 27%-os áfát.
Hogy őszinte legyek, ettől a hivatalossá tételtől én az RX 6600 vonatkozásában legfeljebb 10-15eFt-os árcsökkenést várnék a boltokban. Ha beesne 100eFt alá, lehet, hogy én is vennék.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #57839 üzenetére
"Even if several media outlets report it: There are no official RX6000 price cuts! The prices listed by AMD were taken from Newegg, they do not represent official MSRP. Is very clearly readable in AMD's chart.
PS: Does not change the fact that these prices exist in retail market."
[link]Mégsem hivatalos. Mégsincs áreső.
Úgyhogy valószínűleg a magyarországi árak sem fognak mozdulni.
Elnézést a wccf-es kavarásértTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Raggie #57846 üzenetére
Igen... csak én úgy értelmeztem ezt az egészet, hogy a neweggen található árak ugyan nem hivatalosak, de ilyen kiárusítási, meg mennyiségi kedvezményekből jön össze, hogy már ennyivel msrp alatt lehet kapni. És ha hivatalos árcsökkentést jelent be az AMD, akkor a kiárusítási és mennyiségi kedvezmények majd az új hivatalos árból is lejöhetnek - a bejelentés hatására gyakorlatilag azonnal.
De mivel nem volt ilyen bejelentés, a wccf állításai/árai egyszerű megfigyelések, ami ugyan az msrp-hez képest jelentős és tartós kedvezményezett árat jelentenek, de hogy ezek szép lassan sodródnak-e majd még lefelé, vagy nem, azt senki nem tudja. És ha igen, akkor is sokkal kevésbé valószínű, de legalábbis kevésbé gyors, mintha történt volna árcsökkentésre vonatkozó bejelentés.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
Raggie #57848 üzenetére
nézd, nem vagyok sem kis, sem nagykereskedő, de hallottam már ezt-azt.
A 2021 nyári bányaingás idején problémaként jelent meg az, hogy hiába csökken a piaci ár, vagy hiába csökkenne a kereslet csökkenése miatt, a terméket drágán berendelő kereskedők nem tudnak már lejjebb menni, vagy veszteséggel kellene értékesíteniük.
Nyilván ilyen piaci turbulencia esetén a kereskedelmi lánc magasabb szintű tagja nem fog beavatkozni.
De az nvidia árcsökkentései esetén rendszeresen felmerül a rebate igény, vagyis az, hogy AiB a már drágábban megrendelt és/vagy raktáron levő készletre vonatkozóan árvisszatérítést kér/kap, hogy végre tudja hajtani az árcsökkentést.Ez alapján nem lenne teljesen életidegen, ha egy hivatalos msrp árcsökkentés esetén az AMD is adna hasonló rebate-et. Persze ezt is lehet többféleképpen intézni, mint ahogy a boltokban is vannak összevonható és nem összevonható kedvezmények. Egy hivatalos árcsökkentés esetén az AMD adhatna rebate-et, mert mondhatná persze azt is, hogy álljon meg a menet, te már így is annyi kedvezményt kaptál, hogy tudod ezen az áron árulni.
Tehát semmiképp sem törvényszerű, hogy úgy működjön, ahogy én elképzeltem, de a lehetőség adott. Nekem úgy rémlik, mintha a zen3 esetén a tavasszal lett volna el organikus árcsökkenés, amit követett egy hivatalos árcsökkentés, aminek hatására már nem, vagy csak picit csökkentek tovább az árak.
De mivel nem történt hivatalos msrp árcsökkentés, ezért ez a kérdés igazából tárgytalan.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Hmmm, hát én azért nem.bántam volna, ha kiteszik legalább intervallumban a dollárban számolt költségeket.
Így annyit tudunk meg, hogy a Navi31 mintegy 15-20%-k olcsóbb lehet a 4090-től, a Navi 32 szintén mint a 4080-16GB. És a navi33 tényleg olcsó, akár 30%-kal is olcsóbb lehet, mint az Ad106. Ezek egyébként nem kevesek, bárcsak ekkora ármükönbözeteket is látnánk.
Csakhogy ugye azt nem tudjuk még, hogy ezek miképp viszonyulnak majd teljesítménben egymáshoz. És azt sem, hogy egyébként ehhez képest az Ada árak túlárazottak-e jelenleg, vagy reálisak.Tehát minden lehetőség benne van
- ha az Ada túlárazott (mondjuk 20%-kal, kipörögjön az Ampere) és valójában lényegesen olcsóbban előállítható és ma már eladható lenne ennyivel olcsóbban is és az AMD még annál is olcsóbb, miközben versenyképes, akkor abból az következik, hogy az Ada áráNak 2/3-ával is előrukkolhat.
- ha viszont az Ada nem túlárazott és az AMD amennyivel olcsóbban előállítható, annyival gyengébb is, akkor kijöhet az az árakban , hogy végülis amennyivevel olcsóbb, annyival gyengébb is.Annyi viszont kiderült, hogy felsorolt a BOM költségek közül a legsúlyosabb a lapka
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Ez úgy ránézésre közel akkorának tűnik, mint az nvidia szörnyetege.
Indokolt a túlhúzás, fogyasztás miatt, hogy versenyképes legyen?
Vagy van benne egy olyan jelenség is, hogy ha nem hasonlóan komoly (és drága) hűtővel állnának elő, akkor az emberek nem is hinnék el, hogy versenyképes teljesítményt tud nyújtani?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Én semmi jóra nem számítok.
A szakértők azt mondják, hogy a korábbihoz képest 5-10x magasabb energia áral (villany és gáz, mert az olaj ára egyébként nem egetrengetően magas.) még 1-2 évünk várhatóan velünk maradnak. Ha az ezt megelőző 1-2 év chipeket érintő túlkereslete, a szállítási útvonala felkavarodása (ami állítólag egy konténerre nézve aká 10x-es szállítási költséget is jelent) nem lett volna elég, az azt követő energiaár emelkedése már az elmúlt évben beröffentette az inflációt - nyilván országtól függően eltérő mértékben. Egyrészt.
Másrészt attól függően, hogy egy ország exportál vagy importálja a megnövekedett árú energiát, a devizája erősödni vagy gyengülni kezdett.Ezzel azt akarom mondani, hogy bár elképzelhető, hogy az elektronikai eszközök gyártásának piacán sok költségtétel (réz, alumínium) ára csökkent a tavalyi csúcshoz képest, de attól még termékek gyártóira is nehezedhet egy inflációs nyomás. Egyáltalán nem biztos, hogy az "összeomló világgazdaság" (nem azt mondom, hogy ez fog történni, ez most csak egy szélsőséges eset a példa illusztrálásához) arra készteti a gyártókat, hogy csökkentsék áraikat, hanem lehet, hogy akkor inkább le sem gyártják.
Tehát én arra számítok, hogy a világ fenekestül fel is fordulna a következő évben, akkor is legalább $50-ral drágulni fognak a GPU tierek.
Ez lehet, hogy a mai viszonyok közt már nem is hangzana annyira rosszul. Az igazán nagy probléma, hogy közben az elmúlt 1 év során a dollárhoz képest a forint ~40%-ot gyengült.
A szakértők azt is mondják, hogy jövőre meg fog ismétlődni az idei infláció - legalábbis Magyarországon - ami elég súlyos. És nyilván, ha folytatódik a brutális külkereskedelmi deficit (ami vagy az EU-s pénzek megérkezésétől vagy az energiaárak bezuhanásától, vagy a magyar életszínvonal bezuhanástól változhat), akkor tovább fog romlani a forint árfolyam.
Tehát lehet, hogy ha az AMD a Navi33-at manapság igazán szuperbrutál olcsónak számító $200-ért adná, nálunk már az is 150eFt lesz. Persze az még fél év.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Ilyen is volt, vagy lehetett volna.
Vagyis volt, de mégse. De majd most lesz.Az XFX is árult vágott navi22-t bányászoknak.
Vajon mi lehet azok oka, hogy ez a típus egyáltalán nem jelent meg a gamer piacon?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #57931 üzenetére
Ez számomra kicsit zavaros megfogalmazás, ami rejt magában némi igazságtartalmat, de inkább arra alkalmas, hogy valamilyen helyzetet hangzatosan racionalizáljunk.
Az AMD abban az értelemben talán valóban lendületben van hogy teljesítmény tekintetében beérték az Nvidiát, de legalábbis nincs szégyellnivalójuk. De ez mondjuk piaci részesedés tekintetében még nem érezteti a hatását. És ez mindig is probléma volt.
Az Nvidia a grafikus motorok fejlődési irányát nem olvassa, hanem írni igyekszik és az ebbéli befolyását (dominanciáját) nem az AMD, hanem leginkább a MS szorítja vissza, akinek az AMD csak hardvertervező beszállítója.
Az Nvidiát lehet azzal vádolni, hogy lendületet veszt, de ha ezt a kérdést egy lépéssel távolabbról szemléljük, akkor sokkal inkább tűnik úgy, hogy az Nvidia már valójában máshová fókuszál. Az adatközpontokra és a metára.
Bár a Stadia bezárt, de a MS és a GN kínálatában a streaming működik. Egyre drágábbak lesznek a GPU-k és a közönség el fog fordulni. vagy a streaming irányába, vagy az olcsóbb konzolok (kézikonzolok) felé. Szerintem hosszútávon a Sonynak és a playstationnek is vége.
Nekem vannak kétségeim afelől, hogy ha látunk az Nvidia-tól "feltámadást" az évtized második felére, akkor az még a most ismert dGPU piacon fog-e történni, fog-e még létezni ez a piac, vagy tovább szorul vissza egy nagyon drága niche hobbi irányába.
Szerintem az fog történni a gaminggel is, mint az audio-vizuális piaccal. Senki nem akar már sem kazettákkal, sem CD/DVD lemezekkel foglalkozni. Itt-ott talán még vannak USB-s vinyók, NAS-ok, de a többségnek megfelel a content streaming a saját adathordozók és azokat olvasni képes eszközök kezelése helyett.
Értem, hogy interaktív műsorok esetén nagyobb problémát jelent a késleltetés, de ezt a jövőben kezelik:
- az AV1 codec segít a sávszélesség igényen
- a DLSS vagy más felskálázási technológia be fog épülni. A streaming adatközpont majd csak kisebb felbontáson fog anyagot készíteni, ami segít a szerveroldali terheltségen, késleltetésen és a kisebb adatmennyiség miatt a sávszélesség igényen is.
- A DLSS3 típusú képkocka-beillesztési technológiák pedig segítenek a hálózati késleltetés elfedésében.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz
qwe8585 #57933 üzenetére
Gyorsítani nem tudja a fénysebességet. De aki komolyan gondolja az űrutazást, az nem azon töri a fejét, hogy hogyan lehetne a fénysebességet elérni, hanem a térgörbítésen.
DLSS3 szerintem egy ilyen technológia. Persze csak akkor, ha úgy képzeljük el, hogy a DLSS (vagy bármilyen más felskálázás és/vagy képkocka beillesztési módszer) streaming esetén nem szerver, hanem a kliens oldalon történik.
De persze az tény, hogy ez csak az egyik irány, hogy a fogyasztó kellően folyamatos stream-et lásson. Az input lag jelenségre ez önmagában nem megoldás.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Automata kávégépek
- EAFC 24
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Adobe Indesign
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az iOS 18 megjelenésekor az EU-ban nem lesznek elérhetők a legfontosabb újítások
- Autóhifi
- Filmvilág
- További aktív témák...