Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz dqdb #564 üzenetére

    Szerintem azt nem értik sokan, hogy magyar nyelven, magyar látogatókkal és magyar hirdetőkkel nem LTT -hez kell hasonlítani a PH-t, akinek hetente több nézője van, mint országunk lakossága. Az LTT-nek naponta van 2-3 millió video megjelenítése. Eleve a videós és az írott megjelenés is más tarifájú.

    Ráadásul az LTT nem a youtube által beszúrt reklámokra támaszkodik, hanem magába a videóba tesz bele fizetett promóciókat. Részben mert sokan blokkolják ott is a normál reklámokat, részben mert a youtube is bármikor letilthatja a normál reklám kifizetését.

    Plusz nem véletlenül mondják a videósok, hogy iratkozzanak fel rájuk, azzal támogassák a működésüket legalább, ha máshogy nem is. Mert a videó termékmegjelenítései és promóciói után aszerint fizetnek, hogy mekkora a csatorna és annak a legnyilvánvalóbb mérőszáma a feliratkozók száma (plusz kérnek esetleg még képernyőmentést a látogatási statisztikákról is). Az affiliate linkek és a youtube által odatett reklám csak az apró.

    Az biztos, hogy az írott tartalomtól egyre inkább a showszerű videós tartalom felé terelődik a világ. Nem véletlen, hogy itthon a legismertebbek is egy-két fős stábbal dolgoznak, mert itthon az sem termel annyi bevételt, mint angol nyelvterületen, amit nagyon sok országban beszélnek. De még az angol nyelvű videósok közt is sokan minimál stábbal dolgoznak, minimál körülmények között, esetleg mellékállásban csinálják sokáig.

    Egy LTT-nek előfordul, hogy egy-egy videójához nagyobb értékű hardvert adnak ingyen "korlátlan idejű kölcsönadásra, hogy adózni se kelljen utána", mint ami mondjuk a PH egy havi költségvetése. A PH tudomásom szerint még kuncsorogva se nagyon kap ingyen játékszereket. Ráadásul az LTT lényegében ingyen használhatja a youtube platformot, amit saját szerverekkel nehezen bírna. Közben persze a Youtube-bal való surlódások miatt saját video platformon is dolgoznak, mert megtehetik, de oda csak előfizetéssel lehet csatlakozni.

    Sok hasonlatot olvastam, amivel páran azt próbálják kicsavart logikával igazolni, hogy számukra minden ingyen jár, a működési költség kitermelése meg kit érdekel, letiltott reklámok utáni átkattintásból kéne meggazdagodni meg hasonlók.

    Valójában az a legjobb hasonlat, hogy sokan bejárnak a plázába / kocsmába / bevásárlóközpontba és a kitett termékmintát két pofára felzabálják, teletömik vele a zsebüket majd letépik a plakátokat, reklámokat a falról. Amikor rájuk szólnak, akkor nagy duzzogva szidják a helyet, amiért osztanak ingyen homárt, pedig ők az a törzs közönség, akik a jelenlétükkel növelik a hely értékét. :DDD

    És mielőtt belemegyünk a hasonlatba... konkrétan tényleg ez történik a fizikai világban is. Nem lehet kirakni semmit, mert az élelmes törzsvendégek rárepülnek arra, ami mozdítható és még nekik áll feljebb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák