Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyogo83

    senior tag

    válasz máyköl #3726 üzenetére

    Benzines parti voltam mindig is, de 3 eve racionalis dontesek mellett 1.9JTD lett.
    Igaz Lancia, de abban is valaszthattam volna az 1.6-1.8-2.0 benzinesek kozott.
    Ebbol a harombol a 2.0 lett volna erzesre okes, viszont a fogyasztasaval nem lettem volna kibekulve, meghajtani meg ugyis keveszer lett volna alkalmam.

    Alfabol eleg kenyesek a benzinesek szerintem, foleg hasznaltban sok a megtiport peldany.
    Imadom az Alfat, de 147-156 vonalon csakis 1.9JTD-t mernek venni, tokmindegy mennyit is megyek vele.
    Reszecskeszuro nincs, a befecskendezo rendszer "szinte" megolhetetlen, ahogy a blokk is, foleg ha az egyszerubb 8 szelepest nezed.
    Kettostomegut nem gyilkolja epeszu felhasznalas mellett, gyari 250k km-ig siman birja, egy normalis "utangyartott" (LUK) is boven elhalad 100-150k km-t minium. Arban kettostomegu+kuplung 150-170k egyutt.
    Turbojara hasonlokat lehet mondani, nekem is meg a gyari erintetlen van fent 260k km-nel, igaz erezni hogy nem 100-as. Tavasszal felujittatom, kb 75k.
    Ezeket az osszegeket legrosszabb esetben is 1x fizeted ki amig megvan az auto. Viszont az atlag 5.5-6l-es fogyasztassal hamar visszalapatolsz ennyit a zsebbe a benzineshez kepest.

    Az osszes tobbi alkatreszerol elmondhato hogy nem annyira horror, esetleg a feszesebb futomu ami kicsit tobb torodest igenyel a dupla alu lengokarral, viszont a vezetesi elmeny karpotol erte :K

    Szerk.:
    Lomhasagot, dinamikat neked kell eldonteni, teljesen maskepp erzodik a JTD nyomatekossaga, karaktere a 2.0-hoz kepest. En nem mondanam abszolut lomhanak, soot. Megszerettem a benzineshez kepest.

    [ Szerkesztve ]

  • sagesz93

    addikt

    válasz máyköl #3726 üzenetére

    Dízelt ajánlanám, engem is rábeszéltek, egyelőre nem bántam meg...
    A benzines számokban jobban mutat, de macerásabb motork, és érzésre az 1.9 16v a 147-ben igen jól megy... :K
    Nem tudom mennyire nyűgös a fabia-d, illetve az se mindegy mennyire nyűgös 147-est fogsz ki, de az fix, hogy nem egy kategória a két autó fenntartása.. szorzót nehéz lenne mondani, ezer dologtól függhet.
    Árak meglepően nyomottak alkatrészügyben... bp és vonzáskörzetében van pár szerviz / szerelő aki keni vágja ezeket a kocsikat, facebook csoportokban nagyon pörögnek a használt / új alkatrészek / autók, eszmecserék, nagy segítség tud lenni..

    [ Szerkesztve ]

  • ANDROID???

    addikt

    válasz máyköl #3726 üzenetére

    2,4! ;)
    Nem a megbízhatatlanság mintaképe :K
    Hangja álom :K
    Igaz, Lancia-hoz volt közöm 2,4 JTD, de baja nem volt és 300e km felett is 5,2-5,5 volt a fogyasztás és húzott tisztességesen, 1-2 hűde 4 karikás autó bepippantotta a gázadást ;]

  • rbalint88

    addikt

    válasz máyköl #3726 üzenetére

    Jöttem árnyalni a képet :P
    Nekem 156 JTD 16V van, amit nagyon olcsón vettem, mert a drágább példányok nem győztek meg.
    Most lesz egy komolyabb köröm vele így 13 évesen, 302ezer km-es futással.
    Két hibája van: egyrészt hengerfejes - nem jellemző típushiba, másrészt valami a turbókörben elszállt, legjobb eséllyel a vákuumszelep, ami kb 30k.
    A többi, amit megcsináltatok: kuplung és kettőstömegű csere, gátlók cseréje, turbó felújítása - ez részben preventíve, részben már azért tuti nem 100%-os, aztán el ne csessze a felújított motort. Ebből látszik, hogy ezek kvázi kopóalkatrészek, nekem most szerencsétlenül jön ki, hogy minden egyben lesz és így azért egy messziről is jól látható összeg lesz, vetekszik az autó árával. Más kérdés, hogy most fogok túlszaladni vele az autó akkori piaci árán és ugye azokkal is előfordulhatna, hogy költeni kell rá - kell rá, összefutottam azokkal, akik a dupla annyiba kerülő überpatika gépet vették meg kb ugyanakkor, ők is kellett költsenek rá 100k körül...
    (rébuszok helyett: piaci átlag 1,2M volt tavaly, én 680k-ért vettem az autót, ez a csudafasza meg 1,5M volt)
    Nálam nehéz lábbal csak városban 9 liter a fogyasztás rövid utakon, de ez teljesen rendben van. Erdélybe menet-jövet 5,8-ra jött ki 40 fokban, határon órás állással, fullon járó klímával végig. Aszkéta stílusban biztos hozható vele a 6-7 literes átlag, de én élvezni akarom az autót, nem érdekel a fogyasztás.
    Futóműve kényes viszonylag, de TRW cuccokkal tartós, a kínai szar tényleg szétesik évente.
    Egyébként a kategóriaátlaghoz képest max +10-20% a fenntartási költsége és mozgáskultúrában ég és föld egy Golfhoz képest.
    A helyedben néznék 156-ot is, valamiért olcsóbb belőle az azonos paraméterű autó, mint 147-ből.
    Motorból JTD, különösen az 1.9 8V bulletproof, a 16V és M-Jet sem bajos, utóbbinak max a szívósora lehet gázos, de arra is van megoldás. DPF-re ott a hosszúfúró ;] 2.4 JTD 10V 150 lovas is nagyon jó és persze az isteni 2.5 V6, de utóbbi kettő csak 156 bódéban van. 147-156-GT fenntartásra egy kutya.
    Nem beszélnélek le az alfázásról, sőt, bátorítalak rá! Így nyolc saját tulajdonú autó után azt mondhatom, hogy egyikkel sincs igazán kevesebb gond, mint a másikkal, ha nem valami totálszar konstrukciót veszel.ű

    sagesz: szép a masina nagyon! pilácsokra vigyázz, kedvezménnyel is 230 darabja :DDD enyém is xenonos átmeneti :K

    [ Szerkesztve ]

  • HussarF

    addikt

    válasz máyköl #3726 üzenetére

    Ha bármi problémád van a dízel teljesítményével, arra meg ott van a dízeltuning szakértő Manky. Jobban fog menni, mint a benzines.

    (#3749) ANDROID???
    Azt én is elviselem nagy duzzogva :D
    [link]

Új hozzászólás Aktív témák