A Philips is ráugrik a passzív 3D-re

Egyes vélemények szerint a 3D-s tartalmak megjelenítésére alkalmas eszközök elterjedésének legnagyobb gátja – a szegényes tartalmi kínálat mellett – az aktív shutteres szemüvegekben keresendő. Tény és való, hogy ezek az eszközök nehezek, használatuk nem túl kényelmes, ráadásul sokan panaszkodnak fejfájásra a szemeik előtt vibráló mini LCD-k miatt.

Nem véletlen, hogy néhány cég, így például az LG vagy a Vizio a passzív 3D irányába kacsintgat, hiszen a polarizált szemüvegekben nincs beépített monitor, nincsen akkumulátor, nem kell őket tölteni, emiatt könnyebbek, kényelmesebbek és olcsóbbak. Sőt elméletileg a fényerő is nagyobb, mint a rivális eljárás esetén, és az a bizonyos crosstalk névre hallgató effekt sem jelentkezik, amikor az egyik szembe a másiknak szánt információ jut, és a tévénéző agyában az egész egy zavaró szellemképpé áll össze.

Nos a Philips döntéshozói úgy határoztak, hogy megadják a választás lehetőségét a felhasználóknak, és mindkét technológiát elérhetővé teszik idén. A Easy 3D névre hallgató vonalba tartoznak a passzív 3D készülékek, konkrétan a 7000-es sorozatba érkező 16:9 képarányú LED-es háttérvilágítású modellek, illetve a 21:9 típusú, szintén LED háttérvilágításra épülő Gold sorozat termékei.

A 3D Max névre hallgató csoportba az aktív shutteres szemüvegeket használó készülékek kerültek. Egészen pontosan a LED-es háttérivilágítású 8000-es és 9000-es sorozatba tartozó, 16:9 képarányú televíziók, és a 21:9 típusú Platinum sorozat tagjai.

Philips Platinum széria
Philips Platinum széria

Mindegyik modell képes a 2D-3D konverzióra, ami jó hír, hiszen e tekintetben a vállalat kicsit lemaradt a vetélytársaktól, de most úgy tűnik behozták a hátrányt. Ezenkívül az összes tévé képes a netes tartalmak megjelenítésére, és a 7000-es szériát kivéve mindegyikbe beépítették a Philips sajátosságnak számító Ambilight technológiát. Arról, hogy az idei készülékek mikor lesznek elérhetőek, és körülbelül mennyit kell majd értük fizetni, még nem szolgált hivatalos információval a gyártó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés