Passzív 3D-re épülő tévékkel robbant a Vizio

Az amerikai székhelyű Vizio elnöke bejelentette, hogy a vállalat kész piacra dobni legújabb tévécsaládját, a Theater 3D sorozatot. A névből is látszik, hogy háromdimenziós tartalmak megjelenítésére képes modellekről van szó, amelyek azonban a szokásoktól eltérően passzív 3D-t alkalmaznak. Ennek az az oka, hogy a polarizált szemüvegekben nincsen beépített monitor, nincsen akkumulátor, nem kell őket tölteni, emiatt könnyebbek, kényelmesebbek és olcsóbbak. A vállalat közleménye szerint a fényerő ebben az esetben nagyobb, mint az aktív shutteres megoldás esetén, ráadásul elméletileg a crosstalk névre hallgató effekt se jelentkezik, amikor is az egyik szembe a másiknak szánt információ jut, és a tévénéző agyában az egész egy zavaró szellemképpé áll össze.

Vizio Theater 3D
Vizio Theater 3D

Matthew McRae, a Vizio elnöke kijelentette, hogy az új készülékekben a mozi-, a sport- és a játékrajongók, valamint a szimpla tévénézők sem fognak csalódni, hiszen minden igényt kielégítő darabokról van szó. Persze az lett volna az igazán meglepő, ha a cégvezető nem ezt mondja. A modellek támogatják az összes 3D-s szabványt, így a Frame Packing, a Side-by-Side, a Top and Bottom, a SENSIO® HiFi 3D és a RealD is a rendszer része. A készülékek az EDGE-Lit Razor LED technológiára épülnek, azaz a fénykibocsátó diódákat a keretbe építették bele. Ezeket 32 zónára osztották, amelyek a tartalomtól függően ki-be kapcsolhatóak, amit a vállalat Smart Dimming eljárásnak nevez, és a Full LED háttérvilágítású modelleknél már megismert Local Dimminghez hasonlóan működik.

A Theater 3D szériába 22-től 71 hüvelykes képátlóig terjedő televíziók tartoznak, amelyek mindegyike képes bizonyos netes tartalmak (Netflix, Amazon Video On Demand, VUDU, Pandora, Facebook, Flickr, Rhapsody, Twitter, és Yahoo! TV Widgets) közvetlen megjelenítésére. Vezeték nélküli kapcsolaton keresztül csatlakoztatható hozzájuk QWERTY billentyűzet, ami jelentősen leegyszerűsíti ezen alkalmazások kezelését. Az integrált SRS TruSurround technológiának köszönhetően elméletileg módot adnak a virtuális térhatású hangzás megteremtésére, bár eddig még nem nagyon találkoztunk olyan készülékkel, amelynél ez ne csak marketing üzenet lett volna, hanem valós hozzáadott érték. A Vizio Theater 3D tévék 2011 elején kerülnek a boltokba, és segítségükkel a vállalat erős pozíciót szeretne kiépíteni az amerikai piacon, amely az előrejelzések szerint idén 300 százalékkal növekszik, ami azt jelenti, hogy közel hétmillió terméket adnak majd el, legalábbis a Display Search szerint.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Vizio

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés