Windows 7-re is visszaportolta a DirectX 12-t a Microsoft

A fejlesztés elsődlegesen a World of Warcraft miatt történt, így az öregedő operációs rendszeren is jobb lehet a tempó.

Még az előző év közepén jelentette be a Blizzard Entertainment, hogy a World of Warcraft kapott egy DirectX 12-es leképezőt, amelynek nemrég érkezett egy továbbfejlesztése is, így még hatékonyabban skálázódik.


[+]

Az előnyök vitathatatlanok, főleg a World of Warcraft esetében, amely nem igazán skálázódott többmagos processzorokkal, de a DirectX 12 API ezt megváltoztatta. Ezt ugyanakkor csak Windows 10 alatt lehetett kihasználni, de a Blizzard Entertainment ebbe nem törődött bele, így megkérték a Microsoftot, hogy portolják már vissza a DirectX 12 futtatási környezetet Windows 7-re is, ahol valószínűleg a legnagyobb játékosbázissal rendelkeznek.

Érdemes módon a redmondi óriáscég nem mondott nemet, így a kérésnek eleget téve készítettek egy felhasználói módú, DirectX 12-es futtatási környezetet Windows 7-re, amit a Battle for Azeroth kiegészítő 8.1.5-ös frissítése telepít is. Ez lényegében lehetővé teszi az említett játék DirectX 12-ben való futtatását Windows 7 operációs rendszeren.

Azt fontos kiemelni, hogy a Microsoft csak magát a futtatási környezetet portolta vissza, vagyis a legújabb DXGI-t, illetve WDDM-et nem. Ez akkor nem igazán gond, ha az adott játék a DirectX 12 API-t lényegében csak az explicit parancsgenerálásra vonatkozó képessége miatt használja, mivel ehhez elég maga a futtatási környezet is. Más funkciókhoz viszont szükséges lehet az újabb DXGI és WDDM, de ezek Windows 7 alatt nem érhetők el. Emiatt például a többi DirectX 12-es játék nem fog működni a régi operációs rendszeren, viszont a Microsoft a World of Warcraftra kihegyezett blogbejegyzésében megemlíti, hogy más fejlesztőkkel is dolgoznak ezen, tehát később több bejelentés várható a Windows 7 és a DirectX 12 barátkozásával kapcsolatban.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés