Jó éve van a nagy, nem telefonba szánt OLED kijelzőknek

Majdnem háromszorosára nőtt a notebookokba, monitorokba és tévékbe szánt OLED megjelenítők piaca egyetlen esztendő alatt.

A dél-koreai székhelyű UBI Research piackutató intézet publikálta az OLED kijelzőkkel kapcsolatos friss felmérését. Ebből kiderül, hogy az idei év igen jól alakul eddig a 10,1 hüvelyknél nagyobb megjelenítők szegmensében. Ezek azok az egységek, amelyeket notebookokba, monitorokba, tabletekbe, illetve természetesen televíziókba építenek be.


(forrás: UBI Research)

Idén először sikerült fél év alatt átlépni a 10 milliós eladott darabszámot ebben a méretkategóriában, hiszen 10,29 millió fogyott. És ez is azt mutatja, hogy nő a kereslet az OLED eszközök iránt, ebből 3,4 millió darab televíziókba épített kijelző volt. Az értékesített panelek értéke megközelítette a három milliárd dollárt az első hat hónap alatt, amely jelentősen meghaladja a tavalyi év ugyanezen időszakában elért 1,2 milliárd dolláros értéket.

Ezek a számok egyébként még mindig elmaradnak attól, amit a kis megjelenítők produkálnak. Azokból 333,5 millió darab fogyott 12,7 milliárd dollár értékben az idei esztendő első félévében. Mindenesetre az UBI Research kutatói a második félévben a kereslet további növekedésével számolnak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Előzmények

Hirdetés