Elképesztően jól skálázódik a Nitrous videojáték-motor

A Nitrous videojáték-motor a jövő legnagyobb ígérete, amelyre már elérhető egy előzetes tesztprogram is, hogy mindenki kipróbálhassa a rendszert működés közben. Ugyanakkor a fejlesztés rendületlenül zajlik és az elmúlt egy évben az Oxide Games a Stardockhoz tartozó fejlesztőpartnerekkel együttműködve jelentős előrelépést ért el. Erről az érintettek majd később beszélnek, de az izgatottságuk érthető, hiszen olyan területre merészkedtek, ahol előttük még nem járt senki.

Brad Wardell, a Stardock vezére az izgatottság közepette megosztott egy képet a Twitteren, amely egy Intel Core i7-5960X kihasználását mutatja. Lényegében mindegyik szál nagyjából 90%-os leterheltséggel dolgozik, amire a képhez írt szöveg szerint a DirectX 11 sose lenne képes.

Megtudtuk, hogy a tesztkép a Nitrous videojáték-motor legújabb verziójának hatékonyságát hivatott megmutatni. A skálázódás magáért beszél, hiszen láthatóan egy év alatt sokat javult a rendszer. Tulajdonképpen a publikusan elérhető StarSwarm tesztprogram eleve rendkívül jól optimalizáltnak számít a maga kategóriájában, de a mostani motorverzió még ezen is jelentősen túltesz. Ezzel a Stardock azt szeretné bizonyítani, hogy a fejlesztők tudnak optimalizálni, de a DirectX 11 megakadályozza a megfelelő hardverkihasználást.

A Nitrous videojáték-motor egyébként grafikailag is fejlődni fog. Többek között az újonnan beépített élsimítás pixelenként 36 mintával dolgozik, ami a gyakorlatban négyszeres MSAA-val valósul meg kilencszeres temporális szűrő mellett. Ezzel lényegében az élsimítás megközelíti a filmekhez használt CGI animációk szintjét, és minderre a Nitrous valós időben képes. Ezt úgy sikerült elérni, hogy a manapság elterjedt futószalagot lényegében a filmek CGI animációjához használt Reyes futószalag egy módosított verziója váltja fel. Ez teszi lehetővé azt a jelenetkomplexitást, amelyet még valós időben senki sem alkalmazott.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés