Beindult a DirectX 10.1 gépezet

Régóta várt eseménysorozat vette kezdetét a játékpiacon, az AMD ugyanis az ígéretek után a tettek mezejére lépett, és DirectX 10.1-es játékokat kínál a nagyközönség számára. A cég nemrég beszámolt arról, hogy a 2009-es évben három olyan játékot jelentet meg, amelyek kihasználják a Microsoft legújabb API-jának képességeit, amit egyelőre csak a Radeon HD 3000 és 4000, illetve az S3 Chrome szériás grafikus kártyák támogatnak. Az egyik az EA Phenomic Studio közreműködésével készülő, fantáziavilágban játszódó stratégiai játék, a Battleforge. A másik mű a Sega műhelyében Stormrise néven futó újszerű akció-stratégia lesz, melyet a nagysikerű Total Annihilation fejlesztői barkácsolnak. A Cloud 9 című 3D-s szerepjátékon pedig az NHN Games csapata munkálkodik. Utóbbi program a DirectX 10.1 mellett Xenos-kompatibilis tesszellátor támogatással is fel lesz vértezve.

A történet azonban itt nem ér véget, a fent említett játékok megjelenési ideje ugyanis semmiképp nem lett volna tartható az idei esztendőre. Ennek megfelelően az AMD olyan programok után nézett, melyek még a karácsonyi szezon előtt meg fognak jelenni. Így esett a választás a Far Cry 2 címmel fejlesztett FPS-re, melyet az Ubisoft tárt a nagyközönség elé. A másik kiszemelt pedig a GSC Game World által fejlesztett S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky  akció-kalandjáték lett. Mindkettőt az NVIDIA The Way It's Meant To Be Played programjának segítségével fejlesztették ki, így az AMD ott támadta meg a zöldeket, ahol a legjobban fáj nekik, ezzel is jelezve, hogy a régebben ragyogóan teljesítő NVIDIA fejlesztői környezet már nem működik elég hatékonyan.

A Far Cry 2-ben a DirectX 10.1-es grafikus kártyák csak képminőségben tudnak előnyt felmutatni DirectX 10-es társaikhoz képest. A fejlesztők csak a mélységinformációk kinyerésére használják a beépített algoritmust, ami lehetővé teszi, hogy minden esetben legyen élsimítás a programban. Hasonló a helyzet az Assassin’s Creed nevű játékban látható jelenséghez, ahol az Animus nevű gépezet társaságában játszódó jeleneteknél DirectX10-es módban nem lettek a recék elsimítva. Fontos megjegyezni, hogy a Far Cry 2 esetében nem mutatható ki sebességelőny a legújabb API-t használva, ami annak köszönhető, hogy a Deferred Shading és az elsimítási fázisok számítását nem párhuzamosították. Ez egyébként a teljesítmény mérésére is alkalmatlanná teszi a programot, hiszen bekapcsolt élsimítás mellett esetenként több munkát végeznek a DX10.1-es grafikus processzorok.

A szeptemberben megjelent S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky jóval komolyabb változásokat eszközöl a DirectX 10.1-es mód alkalmazásával. A legfontosabb újítás, hogy a vezérlők egyénileg definiált alpha-to-coverage eljárást használhatnak, mellyel szebb képminőség és nagyobb sebesség érhető el az átlátszóság információt hordozó textúrák éleinek simításánál. Ezenkívül a Shadow Map számításáért felelős rutinok megváltoztatása további sebességelőnyt hozhat a Radeon HD 3000 és 4000 szériát birtokló felhasználók számára. A nyert teljesítményt az Ultra képminőség opció bekapcsolásával rögtön el is lehet költeni a napsugarak és az árnyékok részletességének növelésére.

Az alábbi linken letölthető S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 1.5.0.6-os patch természetesen további javításokat is tartalmaz. Az AMD emellett még kiadott egy új hotfix meghajtót, mellyel nagyobb sebességet lehet kicsikarni a Far Cry 2-ből és az előbb említett, Csernobilban játszódó játékból. Az új illesztőprogram egyébként a Brothers in Arms - Hells Highway nevű program Black Friday pályáján felmerült fagyási problémát is kijavítva, illetve a Far Cry 2 esetében elvétve tapasztalt tereptárgy problémán is úrrá lettek a vörösök, amit az előző hotfix driver hibája okozott.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés