2017. október 18., szerda

Útvonal

Hírek » TV & Audió rovat

A Sony is jegyet váltott a 3D vonatra

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Saját technológia, saját dizájn, saját szemüveg. 12 Full HD 3D tévét mutatott be a japán vállalat.

Bár úgy tűnt, a Sony lemaradt a Full HD 3D első hullámáról – hiszen az első koreai és japán fecskék lassan megérkeznek a boltokba –, lehet, hogy a vállalat mégis képes lesz még a nyár előtt piacra dobni saját termékeit. Ez kulcsfontosságú lenne, hiszen a focivébé előtt általában jelentősen megugrik az értékesített készülékek száma, hogy utána viszont a mélybe zuhanjanak az eladási mutatók.

A Sony viszont most, a tokiói sajtótájékoztatóján (hol máshol?) bemutatta 12 új Full HD televízióját, amelyek képesek a háromdimenziós tartalmak megjelenítésére. Konkrétan a X900, HX900 és HX800 sorozat tagjairól van szó, amelyek a LED háttérvilágítású LCD technológiára épülnek.

Hirdetés

A vállalat közleménye szerint olyan, saját fejlesztésű képjavító technológiákat integráltak az új készülékekbe, amelyek a minimálisra csökkentik az úgynevezett vibrálás effektet. Ez valóban nagy előrelépés lenne, mert az eddigi 3D megoldásokat meglehetősen sok kritika érte emiatt.

Szintén komoly gond a mostani háromdimenziós kijelzőknél az úgynevezett Crosstalk, azaz áthallás hatás, amikor a rossz szembe jut el az információ, tehát azt látjuk a jobb szemünkkel, amit a ballal kellene. Ennek megelőzése érdekében a Sony állítólag megduplázta a képfrissítések számát, és így kétszer 120 Hz-cel számolhatunk. Ez az állításuk szerint minden eddiginél jobb képminőséget eredményezett. Konkrét információk sajnos még nem állnak rendelkezésre a 4-speed névre hallgató eljárással kapcsolatban, hiszen egyelőre csak a vállalat meglehetősen szűkszavú, ám annál marketingszagúbb sajtóközleményére lehet támaszkodni.

Az viszont biztos, hogy a cég saját shutteres szemüvegeket fejlesztett ki. Ezek három színben, szürkében, kékben, illetve rózsaszínben érhetők majd el, és már azt is lehet tudni róluk, hogy az ajánlott fogyasztói áruk 133 dollár körül alakul majd.

A tévék a vállalat Monolith dizájnjába illeszkednek, ami meghatározza a cég mostani szórakoztatóelektronikai termékeinek kinézetét. A készülékek áráról és a forgalomba kerülésük pontos dátumáról hivatalos információk nem láttak napvilágot, ám az iparági pletykák szerint a Sony minden követ megmozgat, hogy a készülékeik olcsóbbak legyenek, mint a Panasonic tévéi.

Azóta történt

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.