Vigyázz, kész, Radeon! A HD 4770 járt nálunk

Tesztkonfig


Puritán csomagolás az Asustól [+]

Az Asus HD 4770-ese flancoktól mentes, a videokártya mellett egy leírást, meghajtóprogramokat tartalmazó CD-t, DVI-HDMI, illetve DVI-VGA átalakítót, egy molex-PCIe tápcsatlakozó-átalakítót és egy S-Video-komponens átalakítót találtunk. Az Asus videokártyái 3 év garanciával kerülnek forgalomba.

Videokártya / driver Asus Radeon HD 4770 512 MB (750/800 MHz) / Catalyst 9.4
Sapphire Radeon HD 4830 512 MB (575/900 MHz) / Catalyst 9.4
Radeon HD 4850 512 MB (625/993 MHz) / Catalyst 9.4
Asus GeForce 9800 GTX+ 512 MB (738/1836/1100 MHz) / Forceware 182.50
Zotac GeForce 9800 GT 512 MB (600/1500/900 MHz) / Forceware 182.50
Processzor Core 2 Quad 3,33 GHz (2 x 6 MB L2 cache)
Alaplap Asus P5E3 Deluxe – Intel X38 chipset
Memória 2 x 2048 MB CSX DDR3, 1333 MHz-en 9-9-9-24 időzítésekkel
Merevlemez Samsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
Tápegység Cooler Master 700 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Op. rendszer Windows Vista Ultimate 64 bit SP1

Játékok

  • The Creative Assembly / Sega - Stormrise
  • UBIsoft / UBIsoft – Far Cry 2
  • Crytek / EA Games – Crysis Warhead
  • Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3
  • Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict
  • UBISoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas
  • Codemasters / Codemasters – Race Driver GRID
  • Techland / N-Tec – Call of Juarez

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk. Ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.

A Stormrise, Crysis Warhead és Far Cry 2 játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. A további játékokban (Rainbow Six Vegas, Race Driver GRID) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Call of Juarezben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

A HD 4770 28-30 000 forintos áron kerül a boltok polcaira, ami éppen annyi, amennyiért a GeForce 9800 GT-t mérik, ezért a két kártya közvetlen konkurensnek tekinthető. Specifikáció alapján azonban az új Radeon talán többre képes, mint amennyit az ára indokolna, ezért a tesztünkben szerepet kapott a mostanában GeForce GTS 250-ként ismert 9800 GTX+ is, ami viszont a HD 4850 riválisa, illetve a HD 4830, mint összehasonlítási alap. A HD 4670 újratesztelését nem tartottuk szükségesnek, mert teljesen egyértelmű, hogy nincs egy súlycsoportban az adott kategóriában található videokártyákkal. A fogyasztási értékek kicsit talán másképpen alakultak, mint azt vártuk. A HD 4770-nel szerelt rendszer üresjáratban többet fogyasztott, mint a HD 4830, pedig alacsonyabb csíkszélességen gyártják. Az ok minden bizonnyal az órajelekben keresendő, ugyanis a Sapphire HD 4830-asa terheletlen állapotban 160/250 MHz-re skálázódik vissza, míg a HD 4770 csak a GPU frekvenciáját csökkenti (250 MHz-re), a GDDR5-ös memóriák órajeléhez azonban nem nyúl hozzá a PowerPlay (valószínűleg azért, mert órajelváltáskor elmenne a kép). Mindezt összegezve: üresjáratban a HD 4770 a 9800 GT-vel van egy szinten. Terhelve változik a kép, a HD 4770 esetében mértük a legalacsonyabb fogyasztást, hála az új chipnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés