Tesztkonfig
Puritán csomagolás az Asustól [+]
Az Asus HD 4770-ese flancoktól mentes, a videokártya mellett egy leírást, meghajtóprogramokat tartalmazó CD-t, DVI-HDMI, illetve DVI-VGA átalakítót, egy molex-PCIe tápcsatlakozó-átalakítót és egy S-Video-komponens átalakítót találtunk. Az Asus videokártyái 3 év garanciával kerülnek forgalomba.
Videokártya / driver | Asus Radeon HD 4770 512 MB (750/800 MHz) / Catalyst 9.4 Sapphire Radeon HD 4830 512 MB (575/900 MHz) / Catalyst 9.4 Radeon HD 4850 512 MB (625/993 MHz) / Catalyst 9.4 Asus GeForce 9800 GTX+ 512 MB (738/1836/1100 MHz) / Forceware 182.50 Zotac GeForce 9800 GT 512 MB (600/1500/900 MHz) / Forceware 182.50 |
Processzor | Core 2 Quad 3,33 GHz (2 x 6 MB L2 cache) |
Alaplap | Asus P5E3 Deluxe – Intel X38 chipset |
Memória | 2 x 2048 MB CSX DDR3, 1333 MHz-en 9-9-9-24 időzítésekkel |
Merevlemez | Samsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
Tápegység | Cooler Master 700 watt |
Monitor | Samsung Syncmaster 305T Plus (30") |
Op. rendszer | Windows Vista Ultimate 64 bit SP1 |
Játékok
- The Creative Assembly / Sega - Stormrise
- UBIsoft / UBIsoft – Far Cry 2
- Crytek / EA Games – Crysis Warhead
- Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3
- Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict
- UBISoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas
- Codemasters / Codemasters – Race Driver GRID
- Techland / N-Tec – Call of Juarez
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk. Ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.
A Stormrise, Crysis Warhead és Far Cry 2 játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. A további játékokban (Rainbow Six Vegas, Race Driver GRID) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Call of Juarezben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.
A HD 4770 28-30 000 forintos áron kerül a boltok polcaira, ami éppen annyi, amennyiért a GeForce 9800 GT-t mérik, ezért a két kártya közvetlen konkurensnek tekinthető. Specifikáció alapján azonban az új Radeon talán többre képes, mint amennyit az ára indokolna, ezért a tesztünkben szerepet kapott a mostanában GeForce GTS 250-ként ismert 9800 GTX+ is, ami viszont a HD 4850 riválisa, illetve a HD 4830, mint összehasonlítási alap. A HD 4670 újratesztelését nem tartottuk szükségesnek, mert teljesen egyértelmű, hogy nincs egy súlycsoportban az adott kategóriában található videokártyákkal. A fogyasztási értékek kicsit talán másképpen alakultak, mint azt vártuk. A HD 4770-nel szerelt rendszer üresjáratban többet fogyasztott, mint a HD 4830, pedig alacsonyabb csíkszélességen gyártják. Az ok minden bizonnyal az órajelekben keresendő, ugyanis a Sapphire HD 4830-asa terheletlen állapotban 160/250 MHz-re skálázódik vissza, míg a HD 4770 csak a GPU frekvenciáját csökkenti (250 MHz-re), a GDDR5-ös memóriák órajeléhez azonban nem nyúl hozzá a PowerPlay (valószínűleg azért, mert órajelváltáskor elmenne a kép). Mindezt összegezve: üresjáratban a HD 4770 a 9800 GT-vel van egy szinten. Terhelve változik a kép, a HD 4770 esetében mértük a legalacsonyabb fogyasztást, hála az új chipnek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!