Sempron vs. Celeron - mire elég ma egy mag?

Játékok és webszerver tesztek

Mint tudjuk, a játékok jelentik napjainkig az egymagos processzorok mentsvárát, hiszen a játékokat nehéz többszálúra megírni. Mégis, előző tesztjeinkben úgy láttuk, hogy a Quake 4 mellett a Test Drive Unlimited is gyorsabb, ha több processzormag dolgozik alatta. Ez most nem igazán ütközik ki, hiszen a Celeron 440 gyorsabb volt a kétmagos, de alacsonyabb órajelű Pentium E2140-nél, tehát erős a gyanúnk, hogy inkább a cache mérete volt a lényeges. Kicsit meglepő, hogy játékokban az AMD processzorok ilyen jól szerepelnek, még a Celeron 440-nél is gyorsabbak voltak. Ugyanakkor vicces az 5 GHz-re tuningolt Celeron D szereplése; több mint kétszeres órajelen is csak annyi fps-t tud kipumpálni, mint az Athlon 64 3500+.

Az Apache tesztjében az AMD processzorok integrált memóriavezérlője, azaz az alacsony memóriakésleltetés nagyon jól jön, itt az AMD az úr. A WAST-tel először csak 1250 felhasználót csődítettünk rá a konfigurációkra, userenként 3 lekérdezéssel. Ez a kis akció 54–78%-ra terhelte az egymagos processzorokat, ezúttal is az AMD-nek áll a zászló. Ezután 2500 felhasználót, felhasználónként 5 lekérdezést vetettünk be, az egymagos processzorok 100%-ra terhelődtek. Ezekben a tesztekben az L2 cache mérete döntő jelentőségű, ugyanakkor nem valószínű, hogy akárki is belépőszintű asztali processzort használna webszerverként, a kétmagos processzorok itt sokkal jobban szerepelnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés