Hirdetés

GeForce 8 a középkategóriában

Tesztek – I.

A viszonylag régi, OpenGL-es Prey-ben nem csillogott különösebben a 8600 GTS. A nála jó tízezer forinttal olcsóbb Radeon X1950 Pro 20%-ot vert rá, az X1950 XT pedig másfélszer gyorsabb volt nála; a GeForce 7950 GT is megelőzte.

Far Cry-ban szintén hasonló helyzet alakult ki, a GeForce 8600 GTS ismét a negyedik helyre szorult még tuninggal is. Az órajelek emelése a GPU-tuning mértékénél valamivel nagyobb gyorsulást hozott, amiből azt gyanítjuk, hogy a 128 bites memóriavezérlő (esetleg a mintavételező részleg) a szűk keresztmetszet.

Splinter Cellben élsimítás nélkül is küszködött a 8600 GTS. Itt már a GeForce 7600 GT is kezdte megközelíteni, a Radeon X1950 XT pedig ráduplázott. A 8600 GTS eredményei ráadásul nem is mérvadóak, ugyanis ezzel a driverrel a játék grafikája nem volt megfelelő.

A modern, Unreal Engine-re épülő Rainbow Six Vegasban végre kimutatta foga fehérjét az általánosított architektúra. A 8600 GTS normál órajelen feljött a 7950 GT és X1950 Pro nyakára, tuningolva pedig le is hagyta őket. A húzás itt a GPU órajelének megfelelő gyorsulást hozott. Élsimítást nem használtunk, így is elég megterhelő volt a játék a videokártyákra nézve.

A 8600 GTS Stalkerben (high detail + full dynamic lightning beállítások) sem veszítette el a lendületét, sőt. Tuningolva a Radeon X1950 XT-t is maga mögé utasította. A húzás ismét 15%-os – tehát a GPU tuningnak megfelelő – gyorsulást hozott. Ezek szerint élsimítás nélkül a 128 bites memóriavezérlő is elég.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés