CPU vs. VGA: a középkategória

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Origins
DX10, max beállítások
1680x1050 / 4xAA
Phenom II
X2 555
Phenom II
X4 945
Core i3-530 Core i5-750
Radeon HD 5770 75 (20) 80 (28) 77 (25) 82 (33)
GeForce GTX 460 72 (18) 95 (34) 84 (34) 100 (42)
Radeon HD 6870 97 (28) 116 (40) 97 (37) 125 (49)
Dragon Age: Origins
DX10, max beállítások
1920x1080 / 8xAA
Phenom II
X2 555
Phenom II
X4 945
Core i3-530 Core i5-750
Radeon HD 5770 67 (8) 71 (26) 69 (19) 72 (30)
GeForce GTX 460 69 (3) 79 (27) 76 (28) 86 (35)
Radeon HD 6870 89 (15) 106 (37) 93 (29) 111 (41)

A Dragon Age: Origins egy újonc program nálunk (tesztelési szempontból), holott igen kedvelt játék. Az fps-eket a játék elején a városban járkálva (és beszélgetés közben) mértük le. 1680x1050-es felbontásban igen magas átlagfps-eredményeket kaptunk, és bár az átlagfps-ek kimutatták, hogy melyik processzor az erősebb, úgy vettük észre, hogy a minimumfps-ek tekintetében jóval nagyobbak a különbségek. A Phenom II X2 két magjával sokszor érezhetően, ha nem is szaggatott, de meg-megakadt (ami elsőre úgy tűnik, mintha a merevlemezről való betöltésről lenne szó, pedig nem) és emiatt a többieknél jóval alacsonyabb minimumfps-eket ért el. A HT-t támogató Core i3-as a négymagos Phenomot lényegében be tudta érni, a négymagos Core i5 viszont minden tekintetben vert mindenkit. A videokártyák erősorrendje már itt is kirajzolódott, de ilyen magas átlagfps-számok mellett nem a VGA-n múlik a játékélmény.

1920x1080-ban az átlagfps-ek, bár csökkentek, nem olyan szintű az esés, hogy az a játékot befolyásolná. Ellenben a minimumfps-ek drasztikusan megváltoztak, a Phenom II X2-vel óriásit estek, és megmutatkozott az is, hogy a valódi négymagos Phenom II X4 többet ér, mint a Core i3-530 két magjával és a HT-vel. A Core i5-750 ezúttal is elvihette a fődíjat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés