CPU vs. VGA: a középkategória

Resident Evil 5

Resident Evil 5
DX10, high beállítások
1680x1050 / 2xAA
Phenom II
X2 555
Phenom II
X4 945
Core i3-530 Core i5-750
Radeon HD 5770 42 (37) 77 (64) 73 (65) 79 (64)
GeForce GTX 460 43 (39) 77 (67) 70 (56) 96 (78)
Radeon HD 6870 42 (37) 78 (69) 74 (66) 103 (93)
Resident Evil 5
DX10, high beállítások
1920x1080 / 4xAA
Phenom II
X2 555
Phenom II
X4 945
Core i3-530 Core i5-750
Radeon HD 5770 41 (36) 68 (54) 69 (57) 68 (56)
GeForce GTX 460 43 (36) 77 (65) 68 (54) 85 (72)
Radeon HD 6870 43 (36) 78 (69) 73 (65) 97 (78)

A Resident Evil 5 az egyik legkevésbé hardverigényes játék a kiválasztottak közül, ez a magas fps-számokon jól látszik. A mérési eredményekből az is kiderül, hogy nagyon jól skálázódik, bár ez számunkra nem volt újdonság, mert a CPU-tesztekben erre már jóval korábban rájöttünk. Alapvetően itt több érdekes megállapítást is tehetünk. Az egyik, hogy a kétmagos Phenom II X2 nagyon lemaradt a többiekhez képest, egyértelműen kiderült, hogy két mag kevés ehhez a játékhoz, a négymagos Phenom II X4 közel duplaannyi fps-t produkált. Az is kiderült, hogy a Core i3 Hyper-Threadinggel van olyan jó, mint a négymagos Phenom, illetve az is, hogy a négymagos Core i5 gyorsabb, mint a Phenom II X4, bár az is igaz, hogy játékélményben a 80 és 100 fps között nincs észlelhető különbség. A felbontások és az élsimítás mértékének emelése nem változtatott a helyzeten, ez alapjában véve egy CPU-limites játék.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés