Az utolsó összecsapás

Painkiller

Következő játékunk a szintén nemrég megjelent, a lengyel People Can Fly gárda által alkotott Painkiller című játék, amely sokak szerint leginkább egy agyatlan öldöklés, ám a szerkesztők véleménye szerint a játék multiplayer része nagyon jó lett, elképzelhető, hogy a későbbiekben a Quake III nyomába léphet, már ami a játszhatóságot illeti. Mielőtt teljesen elkalandoznánk a cikk témájától, érdemes még tudni a játékról, hogy az engine rendkívül jól sikerült – a grafika szépsége mellett a sebessége is kiemelkedő. A motor kihasználja a DirectX 9.0 szinte összes trükkjét, emellett több olyan feature-rel rendelkezik, melyeket eddig First Person Shooter játékban nem láthattunk. Ilyen pl. a bizonyos, bonus felvételekor előbújó, valós időben renderelt bluros látvány, bármerre nézünk, véres alakok körvonalát látjuk –mintha valami vérszomjas vadállattá változott volna a játékos.

Most pedig lássuk a kártyák szereplését!

A játékban az 1.1-es patch-től számítva egy flyby demót találhatunk, amely a City on Water pályán repít körbe minket, és köszönhetően a pixel és vertex shaderek intenzív használatának, a realisztikus látványvilág és fények az eddigi egyik legjobb grafikájú FPS-játékká emelik a Painkillert. A grafikonból ismét az derül ki, hogy a Radeon az átlag fps-t tekintve 20-40%-kal gyorsabb a GeForce FX-nél, ám szerencsénkre ez nem túl nagy probléma az fps-ek számát látván.

A minimális fps-ek érdekes módon nagyon alacsonyak, ám a Radeon itt is tartja vezető pozícióját, és felbontástól függően 13-47%-kal gyorsabb az FX-nél. Következő VGA-tesztünkben már nem ez a flyby benchmark fog szerepelni, hanem egy multiplayer replay, amely már az eddigi eredményeket látva is legalább fele ennyi fps-t fog produkálni, tehát később azért jó lesz az, ha a kártyák fel tudnak valamit mutatni Painkiller alatt.

ATI / ATI IQ / NV / NV IQ

Az összes képet végignézegettük, és összesen két nagyon minimális különbséget vettünk észre (az FSAA-differencián kívül).

A baloldali képen – az FX esetében – a háttérben, a falon nincs fényvisszaverődés, míg a jobboldali képen a vér színe az FX-en teltebb.

A Painkiller esetében az FX-tulajok megköszönhetik a lengyel játékfejlesztő csapatnak jól végzett munkájukat, ugyanis a kód olyannyira jól optimalizált lett, hogy fps-ek számában az FX ugyan le van maradva a Radeon mögött, a játszhatóság nem szenvedett csorbát emiatt. Talán nem véletlenül indul a játék egy nagy NVIDIA-logóval...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SAP

Előzmények

Hirdetés