Colin McRae Rally 04
Következő, shaderekben bővelkedő játékunk a nemrégen megjelent Colin McRae Rally 04, mely az elfogadhatónak számító grafika mellett igazán élvezetes is.
Először is lássuk, hogy miben is nyilvánul meg a játék shaderhasználata. Ennek szemléltetésére a legjobb példa a versenyautók felülete. A "noshaders" kapcsolóval indítva minden shadert kiiktatunk a játékból. Az egérkurzort ismét csak mozgassuk az autó képe fölé.
Ahogyan sejteni lehetett, az autón látható tükröződések, árnyékok és fényvisszaverődések a shaderek kiiktatásával megszűnnek, a játék úgymond elszürkül. Kellenek a shaderek? Hát persze, hogy kellenek, senki nem szeret koszos, szürke és matt autót vezetni.
Mielőtt teljesen elkanyarodnánk a témától, lássuk, hogy a két versenyzőnk hogyan is teljesít a nemrégiben megjelent ralis játék alatt:
Colin McRae is nagyot nézne, ha látná ezeket a számokat: az ATI Radeon 9800 XT ismét elnáspángolja a GeForce FX 5950 Ultrát, méghozzá nem is kissé. Az átlag fps tekintetében a Radeon előnye felbontástól és a szűrők használatától függően 50-70% között van, ami nem túlságosan szívderítő látvány. Szerencsénkre a játék van annyira optimalizált, hogy most nem 10-20 fps-ekről beszélünk, mint a Far Cry esetében, tehát még a GeForce-szal is bőven játszható a játék, legalábbis ami az átlag fps-t illeti. Lássuk a minimum fps-eket.
Nagyon úgy tűnik, hogy amíg a 9800 XT-vel 1280x1024-ben 4x-es élsimítással és 8x-os anizotropikus szűréssel is játszható a játék, tehát 30 fps fölött járunk, addig a GeForce FX 5950 Ultrával ez a játszhatósági határvonal 1024x768-as felbontás 4-es élsimítással és 8x-os anizotropikus szűréssel, de inkább képminőségjavító effektek nélkül 1600x1200.
Most pedig lássuk a kártyák játék alatt mutatott képminőségét.
ATI / ATI IQ / NV / NV IQ
A Colin McRae Rally 04 a képek tanúsága szerint egy olyan játék, amelyben egyik gyártó sem csal, használ alacsonyabb precizitást vagy vált kisebb verziószámú pixel shaderre. Az ATI által felmutatott szebb FSAA ugyan ebben a játékban is visszaköszön, azonban ez nem határozza meg döntően a játékot. Nem is kell, hiszen akármilyen felbontást nézünk, a Radeon jóval gyorsabb (50-70%) az FX-nél.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!