AMD chipset integrált grafikával

Teszt – játékok

Nagy kérdés, hogy az új, négy futószalagos beépített GPU mire elegendő játékokban. Mivel ma már a legkisebb különálló videokártyákon is 4–8 pixelfutószalag és saját memória szorgoskodik, számítottunk rá, hogy az AMD 690G azért nem fog vitézkedni.

A régi jó Quake 3-ban 1024x768 pixeles felbontásnál, maximális részletességre állítva is játszható sebességet kaptunk, bár az NVIDIA konkurens 30%-kal jobban teljesített, a kis VGA-k pedig jóval több, mint a dupláját hozták az AMD-nek.

A szintén régi Unreal Tournament 2004-ben már az AMD volt jobb 10%-kal, ami kicsit kevésnek tűnik négy futószalagtól a kettő ellenében. Talán nem is a shaderek, hanem a memória a szűk keresztmetszet. A kis VGA-k ismét rádupláztak az IGP-kre.

A grafikailag igényesebb Far Cry-ban már csak 800x600-as felbontásban, közepesnél gyengébb grafikai beállításokkal tudtunk játszható sebességet elérni. Természetesen a GeForce 7100 GS és a Radeon X300 SE ismét kétszer gyorsabb volt az IGP-knél.

A Half-Life 2 Episode One-ban már 640x480-ra kellett visszavenni a felbontást, hogy közepes grafikai minőséggel elfogadható sebességet produkáljunk. Az AMD 690G chipkészlet nagyszerű teljesítménye azt az elképzelésünket erősíti meg, hogy itt nem is az integrált GPU, hanem a memória-sávszélesség a szűk keresztmetszet. Az X700 redukált utódja nem csak az integrált GeForce 6150-et, hanem a GeForce 7100 GT-t is megelőzte.

Hasonló volt a helyzet az autós játékban. Alacsony felbontásban, komoly grafikai kompromisszumok mellett tudtunk csak játszható sebességet elérni, és akkor az AMD 690G megverte a GeForce-okat. Ebben a vereségben talán benne volt az NVIDIA meghajtója is, mert korábban hasonló gyengélkedést tapasztaltunk a nagyobb GeForce-oknál.

Megvizsgáltuk az integrált grafikus vezérlők képminőségét is.


AMD 690G – UT2004 / Quake 3 / Far Cry / HL2 Ep1 / NFS: Carbon


GeForce 6150 – UT2004 / Quake 3 / Far Cry / HL2 Ep1 / NFS: Carbon


GeForce 7100 GS – UT2004 / Quake 3 / Far Cry / HL2 Ep1 / NFS: Carbon


Radeon X300 SE – UT2004 / Quake 3 / Far Cry / HL2 Ep1 / NFS: Carbon

Az Unreal Tournament 2004-ben és a Need for Speed: Carbonban mind a négy tesztalanynál ugyanazt a látványt kaptuk. Quake 3-ban a GeForce-oknál hiányzott egy kis árnyék a kép bal alsó negyedében a lenti falról lelógó monitorról. Far Cry-ban mindkét IGP-nél hiányzott egy mélységi árnyékolási hatás a bokrokról. A Half-Life 2 Episode One-ban csak a GeForce 6150 esetében nem volt kockás a kép jobb oldalán látható drótkerítés, és ennek a kártyának a képe is sötétebb volt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés