Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fecogame

    veterán

    Az otthoni SIP eszközök díjmentes hívása mobiltelefonról:

    Nálam otthon Linksys PAP2 van, ennél az eszköznél van lehetőség arra, hogy az adott VoIP szolgáltató szerverén regisztrálja azt ( ennek a későbbiekben jelentősége lesz ). Ennél az eszköznél register néven található meg a Line1 vagy Line2 fül alatt, attól függően, melyikre van bekötve a telefon. Itt nem részletezném ezen eszköznek a beállítását, az megtalálható szájbarágósan itt vagy itt. Amennyiben ez nincs beállítva, híváskor nem fog egymásra találni a két eszköz, így nem fog létrejönni a hívás. Ennek a beállításnak kulcsszerepe van.

    Ha a nyitólapon Registration State: Online felirat szerepel, akkor ez a rész kész is van.

    Ha nem sikerül, mert folyton Offline marad ez a státusz, akkor ellenőrizzük az adott VoIP szolgáltató oldalán, hogy a SIP server access engedélyezve van-e.

    Regisztráljunk egy másik felhasználónevet ugyanannál a VoIP szolgáltatónál, mint amit a SIP eszközön is beállítottunk, így elérhető a tökéletes hangminőség. Persze nem kötelező, mert másik szolgáltatótól is hívható lesz az eszköz, csak a saját tesztjeim alatt gyengébb minőség mutatkozott, ha nem ugyanaz volt a szolgáltató. Egy felhasználónevet regisztrálni ehhez pedig már nem nagy dolog.

    Mobiltelefonról a CsipSimple nevű programmal tudjuk "tárcsázni" az otthoni SIP készüléket. Ehhez a programban egy "Basic" accountot kell hozzáadni, értelemszerűen kitöltve az adatokat. Ha ez rendben megvan ( megjelent a zöld Registered felirat ), akkor a tárcsázóban a txt módra váltva írjuk be a SIP eszközben regisztrált felhasználónevet. Ha nem ugyanaz a VoIP szolgáltató a SIP eszközön és a mobilon, akkor ilyen formában kell beírni:

    felhasználónév@sip.szolgáltató.com
    Konkrét példa: fecogame@sip.voipblazer.com

    Majd a hívó gombra kattintva lehet hívni. Egyik accounton sem szükséges egyenleggel rendelkezni ( ez Dellmont-os VoIP szolgáltatók esetében van így, másiknál más lehet! ), ezek ingyenes hálózaton belüli hívások.

    Ha sikerült összehozni és kicsörgött, de X idő múlva már nem működik a dolog, akkor áramtalanítsd és/vagy indítsd újra a következő eszközöket: SIP eszköz valamint a mobilon a hívásra használt ( a leírásban CsipSimple ) program.

    Ha egyáltalán nem működött, akkor ellenőrizd, hogy a hívott eszköz accuntjával máshol nincs-e bejelentkezve. Ha igen, akkor azokat meg kell szüntetni, ellenkező esetben nem fog létrejönni a hívás. Ennek az az egyszerű oka, hogy egyszerre több helyen nem csöröghet ki ugyanaz a hívás. MobileVoIP program is bezavarhat annak ellenére, hogy azzal hívást nem lehet fogadni.

    A jobb ( és biztosabb ) hívásminőség eléréséhez ajánlott az adott SIP eszköz által használt portokat a routerben megnyitni.

    Elméletileg korlátozott mobilinternettel is mennie ( kellene ) a SIP hívásnak, a gyakorlatban ez nekem nem jött össze.

    G711u kodekkel 0,9MB / perc a sávszélesség használat ( többször mérve, mindig ugyanennyi lett ).

    Nekem a fenti módszerrel eddig mindig hibátlan, csúszás nélküli hívásokat sikerült intéznem, akár WiFi-ről, akár mobilnetről történt a hívás.

    Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

Új hozzászólás Aktív témák