- Kvantumpontos, 4K-s IPS monitor jön az MSI műhelyéből
- Computex 2025: Már a vízhűtés sem idegen az osztrák hűtőspecialistától
- Computex 2025: Jól sikerült a be quiet! belépője a perifériák világába
- Computex 2025: Nézzük miket mutat idén a DeepCool!
- Comptex 2025: Házak, tápok és kézikonzolok az Antec standján
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Steam Deck
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Canon EOS DSLR topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
füles_
őstag
-
Köszönjük a tesztet, nagyon tanulságos. Az API-limitáció kiütése valóban hasznos, és örvendetes, hogy az AMD APU ilyen jól teljesít, bár ezt úgy mondom, hogy nincs Intel részvényem
Viszont az aszinkron compute még annyit sem hoz, mint más tesztekben (10-20%) - konkrétan semennyit nem hoz. Ennek mi lehet az oka?
-
Sinesol
veterán
A teszt lényege az volt, hogy egy top cput vessenek össze egy gyengével. Mégis minek raktak volna be egy Fx-et egy 5820 mellé?
A másik meg az, hogy ha verné is, akkor is kitérdekel, mégis minek venne játékra valaki egy 5820-at, amikor a4magosra butitott cpu is erösebb, tehát az i5 is az simán, az meg már nem 120k. Nem árt kicsit gondolkozni.Harmadreszt pedig ez a cikk az uj api technikai képességeiröl szolt és nem egy vga teszt. Tökéletesen elég a hardverek száma, kis gondolkozással teszt nélkül tudható mire elég egy középkategorias variáns.
-
haxiboy
veterán
Azt hiszem ideje becserélni a 970-et egy 390X-re
-
Peat;)
veterán
Én biztos nem, de mondjuk úgy hogy a lehetőség adott.
Valamit összecseréltél, szerintem másodjára is dx11-et akartál írni dx12 helyett. Amit írsz az egy fikció jelenleg játékos szemszögből, mert nem látni d11 és d12 között a sebességkülönbséget, grafikai beállítástól, vga terheléstől függetlenül sem. Ami van az AMD-nél differencia az azért eléggé világos mindenki számára hogy mit szolgál (szép nagy színes grafikonok
és többek között bizonyíték hogy nvidia és amd egyre megy...)
-
dergander
addikt
Mire elérünk arra a szintre hogy az Async elterjed addigra már a Pascal is tudni fogja. Így az nvidia sem lesz hátrányba. Az AMDnak egy óriási hiábja van,az hogy mindig valami új dolgot akar kitalálni majd mire elterjedne addigra semmit se ér a konkurens termékek ellen. Az Nvidia kap az alkalmon még semmi sincs veszve és tessék itt jön a Pascal.
A másik probléma pedig a játékfejlesztők,hiába az ilyen olyan erő sajna a GCNekbe,a játékfejlesztők 85% Nvidia marketinges,tehát ilyen olyan async,a játékokat úgy fogják megírni hogy Nvidián menjenek jól. Sajna ezek tényeg,nekem volt AMD kártyám szerettem is de kevés,ha a játékok ténylegesen ezen jobban futnak akkor ezt veszem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
DX12-ben lószart nem ér a driver. Egyszerűen maga az API már nem kér kernel drivert. Szóval amint fel lesz építve egy alapvető UMD, és ez már kezd jó lenni, onnantól kezdve mindegy, hogy milyen drivert raksz alá mert, ami az előnyt és a hátrány adta DX11-ben, azt DX12-ben már nem a gyártó biztosítja. Ennek új előnyei is hátrányai lesznek. Például előny, hogy nem kell a driverekkel pöcsölni annyit, de hátrány, hogy innentől kezdve driverből szinte alig javítható valami, szóval majdnem minden grafikai bughoz alkalmazásfrissítés kell.
-
repvez
addikt
Mondom a 8 magos FX+Fury párost nem merték bevállalni, mert nagyon nagy lett volna az elöny az NV vel szembe, hogy az nem gyorsul semmit a dx12-től. ÉS hogy nézett volna ki , ha egy 50k-s proci ugyan azt vagy többet hoz mint egy 120k-s ?
A középkategóriát én is nagyon hiányolom igy semmi támpontja nincs az embernek, hogy merre fejlesszen, mondjuk az biztois, hogy egy darabig az AMD nél az előny. -
Sinesol
veterán
Hát ettöl nem ájultam el.
Max beallitasnal nincs cpu limit, de kb játszhatatlan fps szám kitudja milyen rossz minfps számokkal. Végülis eddig se a cpu korlatozott max beallitasoknal, ahogy már oly sokszor elmondták, hanem a vga, szoval valahogy kevéssé hat meg hogy a gyenge cpu, vagy az erös mellett van vga limitem.Van egy olyan érzésem is, hogy a minimumfpsek nem lesznek tul rozsasak azzal a gyenge cpuval.
Végülis egy techdemonak elmegy, de ez eddig elég kevés a gyakorlatban.
A jatek maga meg elég fapados sajnos.
-
Peat;)
veterán
Számomra a legfőbb probléma hogy az eddigi directx-ek mindig hoztak valami látványbeli pluszt. Azok sem gyorsultak a régi vga-n(ezt valaki tényleg elhitte hogy megtörténik profitorientált vállalatok esetében?), de volt egy olyan többlet ami megérte a plusz befektetést a játszani vágyóknak.
Most semmi ilyet nem érzek ennél a címnél, várom a következőt.
-
polgi803
őstag
Miért nincs közép kategória? Állandóan csak ezek a high-end karik. A nagyobb réteg ezt nem is engedheti meg magának.Plussz akkor is driver cumi van hiába gyors meg erős...kihullik a hajam a sok erőtől miközben a driverekkel kártyázom hogy melyikkel lesz jó.
-
Venyera7
senior tag
Egy fx 8×××,9××× procival inkább.
-
Joshi
titán
A DX12 az AMD-nek kedvezett, egy ideig. Sajnos ez így kevéske előnynek látszik NV-vel szemben. Ne legyen igazam. Egyébként ki az az idióta aki egy Fury-hoz AMD procit vesz?
Egyáltalán akinek van pénze egy Furyra, az miért sajnálja a pénzt egy gyorsabb cpu platformra?
-
NomadND1
senior tag
Csak ennyit szólnék hozzá.
-
snecy20
nagyúr
Szerintem kár is azt vizslatni hogy ez a játék pusztán a kinézetét tekintve mennyire tűnik elavultnak - mert tény hogy már a DX9 korszakban megvolt ez a szint - , a DX12 előnyei más jellegűek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #25 üzenetére
De csak időre dolgozunk, és nem volt még időm nekiesni írni egy programot rá, amivel lepucolom a TXT-ket és az adatokat felhasználom belőle. De megcsinálom majd.
-
MCBASSTION
aktív tag
"Frametime ugyan szerepel, de a többszáz kilobájt méretű TXT fájlból hosszadalmas és körülményes volna a kinyerése."
egy ilyen lapnal senki se programozo?! -
M0ng00se
őstag
Jó cikk lett
Tavaly ilyenkor gondolkodtam hogy legyen-e hd7870-em vagy inkább 2db 6850-em. Végülis utóbbit választottam, mivel új játékokkal mostanság nem játszok, meg a 7870-en amúgy sem segített volna annyit szerintem...
Egy tesztre kíváncsi lennél amin az első GCN-es kártyákat nézitek meg. Bár az nem lenne túl up to date -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Feruendios #14 üzenetére
Ez egy játék.
Igen ennyire halott az RTS játékipar. Elsődlegesen azért, mert minden más játékstílusnál nehezebb ilyen stílusú projektet összehozni. Egyszerűen a legtöbb kiadó már nem finanszírozza ezeket az RTS stílusú játékokat, mert rendkívüli költség, nagyon nehéz kifejleszteni, és eközben túlságosan is egy rétegpiacot céloz meg. -
szasanyi
félisten
A kritika benne van ebben a pakliban, ez egy ilyen műfaj. Nem mellesleg ehhez hasonló teszteket jó ideje publikáltak már külföldi oldalakon, és én pont arra lettem volna kíváncsi ami azokból kimaradt: a minket, vékonyabb buxájuk embereket érdeklő teszteredményekre. Vagy rajtam kívül mindenki tud és akar is 980Ti / Fury dVGA-kra áldozni, és ezért csak engem érdekelt volna a középkategória? Szerintem nem.
Abu85: talán félreérthető voltam, vagy Te értettél félre. NEM az a gondom, hogy az asszinkron compute használva van, sőt! A gondom az egyik csúcskártya(Fury) esetén mért csekély többlet (a 980Ti-hez képest, ami ezt nem tudja). És szintén nem a gond, hogy a Fury X nincs benne hanem az, hogy semmi más (pölö a népszerű középkategóriából). De éppen ezt írtam le fentebb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit szeretnél? Van két heted mondjuk és még akarsz egy kis teljesítményt. Nyilván, hogy sokan az aszinkron compute-hoz nyúlnak, és nem fognak belekezdeni egy jó esetben is hónapokig tartó optimalizálásba, aminek nem is biztos, hogy lesz eredménye, és nincs is rá idő. Ennyi. Ezért használja ma minden DX12-es cím az aszinkron compute-ot, mert erre van lehetőség a szűkös időkereten belül.
Nézd meg a grafikonokat. A Fury gyorsabb, mint a 980 Ti. És még van egy Fury X, ami ebben a játékban jó 10%-kal gyorsabb a Fury-nál. Csak Fury X-et nem tudtunk szerezni időre. Ezért nem tudtunk az AMD-s csúccsal tesztelni.
-
Ilyenkor azért sajnálom a cikkírókat.
Beleöltek egy csomó munkaórát, azért, hogy aztán folyamatosan amiatt nyüszítsenek a komment hsz.-ekben nagytudásúak, hogy 'X' kártya miért nincs benne (ha benne van, akkor 'Y' kártya hiánya miatt megy a vinnyogás), miért 'A' procival teszteltétek, miért nem 'B' procival, miért csak 1440p-ben volt tesztelve, 2160p-ben miért nem, ha 2160p is volt akkor az 1080p fog hiányozni egyeseknek...
Sziszüphosz sírva rohanna vissza a hegyéhez, minthogy ezeknek próbáljon megfelelni...
-
HD5570
aktív tag
Intel igp+dedikált gpu párosítás lehetősége benne van a programban?
-
szasanyi
félisten
Az a gondom, hogy megint nem felhasználóbarát a megközelítés. Miért? Mert számukra nem ez a fontosabb, hanem a várt - és sajnos úgy tűnik elmaradt - sebesség növekedés. Nem lenne már ideje, hogy a "jobb" GCN valóban brillírozzon? Nem úgy szólt a mese, hogy a GCN és az asszinkron kompút sokkal jobb DX12 alatt (is) mint az NV megoldása?
És megint eszembe jutott ugyanaz mint korábban, és amit már megjegyeztem más topikban szintén DX12 / teszt kapcsán: miért csak a két csúcskártyával készült a tesztbe? Ez a legfontosabb és legmeghatározóbb vagy a többivel foglalkozni sem érdemes? -
Feruendios
tag
Ez amúgy egy játék vagy valami Tech demó? Vagy ennyire halott az RTS ipar?
Kis,közepes meg nagy lebegő űrhajó mégis milyen nehézség ilyet csinálni? Szégyen. -
#85552128
törölt tag
Annak nagy része "alap" mivel inkább a DX12-nek köszönhető... Bár a Supcom a maga idejében elég gigantikus volt az ócska DX9-cel is.
Nem kellenek fűszálak, de olyan mosott szar sem mint ami a 7. képen van (és ez még egy szebbik térkép). A 100000x klónozott és szétszórt fák a térképen megvalósítás meg vicc kategória. Ha csak feleannyi időt, pénzt fordítottak volna a játékmenetre mint a technikai oldalra (noha ez sem tökéletes) lehet még jó játék is lenne...Am. egy 970/980 vs 390/X illetve a 6-8 magos Bulldózer csodák felemelkedése (
) szerintem sokakat érdekelt volna.
-
repvez
addikt
Elég érdekes egy teszt.
Kezdjuk, ott, hogy egy dx12 es grafmotoru játékot , hogyan tesztelnek dx11 alatt?
A másik kérdésem, ha annyira jól kihasználja a több magot és intelben a lehető legerősebb CPU-t tették a rendszerbe akkor AMD oldaláról miért nem tettek bele egy 8 magos procit?Talán féltek, hogy nagyon el lesz így picsázva az NV és ugye azt annyira mégsem lehet?
A további teszt ,hogy miért csak a high end VGA-kat lehet beválogatni a tesztkörnyezetbe?
Nem mindenki vesz magának mindenből a legjobbat,de szeretné tudni, hogy a középosztály is hogyan teljesít.
Igazán lehetett volna a tesztben egy 380, 960 as páros is.
Meg megnéztem volna, hogy egy ennél régebbi nem IGP, hanem asztali kártya mit tud kihozni a dx12-ből?
Mondjuk egy 7850es és egy 750ti. Mert így lehet valaki nem cserélne VGA-t miatta?A fenti összehasonlítások azért maradtak ki , mert igy jobban szembetűnőbb lett volna az AMD és az NV közti különbség és így rontva az üzletet?
A másik a játékkal kapcsolatban, lehet, hogy a sok egység miatt az RTS jó választás volt, hogy bemutassák a limiteket, de az kevésbé szembetűnő, mintha egy FPS vagy TPS szemszögű játéknál mutatták volna be a rengeteg fény árnyék és egyéb javításokat.
Így nekem semmi nagy újítás nem jött át. -
#85552128
törölt tag
A felszín/textúrázás még mindig úgy néz ki mintha valami dx8 cím lenne.
De legalább a sok színes kis bisz-basztól úgy néz ki mintha Las Vegasban játszódna -
#52815360
törölt tag
980ti dx11 -el annyi fps, mint a fury dx12 + asynckel.
-
m0h0senator
őstag
Jó teszt, jó volt olvasni.
Kipróbálom majd én is egy 290x és egy 780-as kártyával a multi adaptert. Bár kérdés, hogy az 5820K a 28 PCIE lane-el mit fog produkálni.
-
martonx
veterán
Egy tisztán IGP-s DX11 vs DX12 grafikont azért tehettetek volna a tesztbe!
-
04ahgy
nagyúr
Linkeltem is, olvasd el, miért. Volt korábbi implementáció, ott a Radeon sokkal többet gyorsult tőle, az nV meg kvázi elvérzett.
Ezért kellett alternatív kódút korábban az nV-hez, de most azt is megszüntették egy harmadik, univerzálissal - tudod, hogy az explicit multiadapter működhessen.
A Radeonnak ez a mostani sem rossz, az nV-nek meg csak kisebb mértékben.
HGyu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mégis mindenki leült eddig és implementálta. Tudod miért? Mert ugyanennyi extra biztosítása általános optimalizálással még ennél is sokkal több időbe kerül. Szóval a munkamennyiség befektetése viszonylagos, csak ezt az átlagember nem tudja értelmezni, mert sosem volt egy nagy projekt közelében, és nem tudja értékelni, hogy az az +5-10% két hét alatt jött össze, vagy két, esetleg még több hónap alatt.
-
Crytek
nagyúr
A Hitmanbe legalább rendesen kijön hogy csira procival bődületesen gyorsabb dx12-ben mint dx11-ben
-
Cassi
őstag
Tessék, itt a nagy lebőgés az async compute-nak. Ennyit ér a gyakorlatban. Az egyik fejlesztő szerint 5-10% körül javíthat, ideális esetben, aránytalanul több munka befektetésével. End of Story.
-
fanti
addikt
Köszönjük a tesztet!
Olvasmányos volt, és szépen rávilágít a lényegre.Marad az MSI 290X Lightning még jó sokáig! Pedig már majdnem.....De nem!
Új hozzászólás Aktív témák
- DELL Universal Dock D6000 dokkolók, RTX Legion Pro laptopok 4 év Lenovo garanciával, licencek
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE VEGA 64 8GB HBM2 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest