- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Projektor topic
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Löncsi
őstag
-
#65675776
törölt tag
Mi az, hogy nincs Havok? Kicsit régebbi API, mint a Physix, használják is jó sokan. Csak egy OpenCL driver kell, és már az is fut GPU-n, méghozzá bármilyenen.
Harlek: Márpedig pl FPS-ek már csak ebbe az irányba tudnának fejlődni. Ami azt illeti nagyon rég óta egy helyben topognak, csak a látvány változik. A lényeg, azaz a tartalom meg érintetlen. A játékmenetre ható fizika adhatja a következő fejlődési irányt. (Tudom a sok (hardcore) "gamer" azt szeretné, hogy oda lőjön a fegyver, ahova a célkereszt mutat, csak ugye ez a valóságban csak egy nagyon szűk távolságtartományban igaz. Magyarul egy baromság így az egész. Én meg nagy naívan állandóan számoltam volna előretartást és hasonlóakat, de a motorok erre egyszerűen teljesen alkalmatlanok a mai napig is. Van egy meghatározott szórás, aztán azon belül valahova odarakja a becsapódást. Ez alól kivétel pl a már említett crossbow.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Löncsi
őstag
NVidia felajánlott 1 lehetőséget nekik, nem éltek vele.
És megnézed azért kezd egyre több játék építeni erre, ATI-nak pedig jelenleg nincs referenciája sem, OpenCL platformról nem tudok, de mire ATI-s szabvány elterjed ahhoz biztosan idő kell, NVidiá-nak pedig már vannak játékai úgymond.Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
P00By
nagyúr
Nagyon jó a cikk
Így már nagyjából tiszta lesz a dolog mindnekinek -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted, miért nem fogadta el az AMD a lehetőséget. Nem akarja a CUDA-t támogatni. A zárt rendszerek idővel mindig kiesnek. Ha az AMD beáll a CUDA mögé, akkor az NV megmenekült a platformosodás problémája elől. A CUDA lesz az ipari szabvány. Üzleti érdekek. Ha az AMD nem áll be a támogatók közé, akkor megvárja, míg elfogynak a PhysX-es játékok. Előbbi esetben az NV nyer és mindenki más veszít, de csak a játékpiacot, mert mindenképp meg kell venned az Intel/AMD procival az integrált GPU-t. Utóbbi esetben marad a szabvány, és az azt támogató rendszerek (AMD és Intel), az NV meg köszöni szépen a lehetőséget, de így neki nem éri majd meg a piac, mert másodhegedűs lehet csak. Az egyetlen kérdés, hogy megmenti-e a PhysX-et, mert ha átírják OpenCL-re, akkor továbbra is alternatíva, ha marad CUDA only, akkor kiesett a versenyből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
Nézzük a Red Faction: Guerrilla-t: szerintem minimum ilyen fizikát kéne letennie az asztalra PhysX-nek... Ehhez képest szerény véleményem szerint lófing, a néhol irreálisan túlzásba vitt PhysX effekt. (Batmanban mindenhol löbögő újságpapírok, Edge-ben túl sok szikra, Cryostasis víz effektjei kula úgy ahogy van, Sacred-ben kicsit sok a levél nekem. Természetesen a gőz füst nagyon tetszik, szóval mindenképpjó is lehet)
Battlefield: Bad Company 2-ben is állat a rombolható környezet, iszonyatosan várom már Kíváncsi volnék ott milyen rendszert használnak, de szerintem Direct Compute-osat. Valaki tudja?
A lényeg, hogy mérges vagyok az nVidiára, amiért szándékosan kirekeszti a radeonos tábort, ráadásul széthype-olja a physX-et. AMD sem csinálja másképp, DX11 szénné hype-olás volt, de legalább ők ilyen konkrétan nem zárják ki az ellentábort ilyen spéci fizikával. Én Havok-ra és a többiekre szavazok. Talán a megoldás az lenne hogy bekéne hype-olni Havokot is, hogy kicsit megszorongassák az nVidia tökeit. Legyen nyílt rendszer és mindenkinek legyen lehetősége a reális fizikára, és ne a zöld vagy piros bőrszín döntse el a lehetőségeinket !
-
Löncsi
őstag
Értem én, nem erről van szó.
Hanem ATI saját platformja késik jelenleg, emiatt vannak lemaradva.És Havok felfuttatásához, marketinghez idő kell, főleg ha vki már hozzászokott Geforce-os gyorsításhoz.
Physx-es játékok elfogynak? ... Hát..
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
TTomax
nagyúr
Tényleg igazad van az Ati-t dicsérni szokta,de ha te ebböl a cikkböl csak egy mondat NV dicséretet látsz akkor szobrot állitatok neked...mint irtam az irás elfogulatlan,egyébként érdekes a te hozzáállásod hiszen akinek irtam az nem reagált rá,szerinte nincs mit ellenben te önjelölt testörként ironizálsz...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
moha21
addikt
Király lett a cikk! Nem is tudtam Hawok Intel tulajdon
mikor integrálnak már mindent egybe?
Nv felkötheti a gatyát Intellel szemben csak idő kérdése[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De az AMD-nek nincs saját platformja, ő a szabvány mellett áll. Értsd meg sosem fog saját zárt rendszert csinálni, mert nem akarja rontani a PC-s játékpiac helyzetét. Minden gyártófüggetlen GPGPU platformra elérhető rendszert támogatnak. A zárt rendszerektől, meg elzárkóznak.
2011-re már nem marad sok. 2010-re maradt kb. 30 cím, amiből 20 biztosan CPU-val számít majd fizikát. Erősen csökken a rendszer támogatottsága. Támogatás nélkül minden zárt rendszer kiesik egyszer. Ez törvényszerű a PC-s piacon. A Glide is meghalt, mert a 3dfx-en kívül nem támogatta senki.
TTomax: Nem érdekel, hogy AMD vagy NVIDIA. Az adott cikket mindig ugyanolyan felfogással írom. Nem változott meg a szemléletem az elmúlt egy évben (sőt írhatok két, vagy három évet is), így az, hogy most nem neveztek elfogultnak csak azért lehet, mert egyetértetek a cikk mondanivalójával. Kb. ennyire vagyok elfogult máskor is, csak akkor nem tetszik a cikk mondanivalója.
rumkola: Mit ne? Ja értem ... csak írni kellett valamit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
geolang
tag
Sok mindenben tetszett a cikk, bár szükségtelennek tartom a túlzott kihangsúlyozását anak hogy a Physx nem befolyásolja a játékélményt.
Szvsz a grafika minősége és a látvány nagyban hozzájárul ahoz hogy egy játék mennyire élvezhető. Természetesen maga a történés nem változik a játék folyamán, de mivel ez egy látványbéli plussz ezért ezt nincs is sok érteme vitatni.
Az AA vagy AF használata sem növeli ilyen értelemben a játékélményt, de mégis hozzájárul az összképhez.Egyébként UP a cikknek!
Kimondottan örültem az összehasonlító táblázanak síma és dedikált kártyáknál. Jövőbeni esetleges bővítésnél bizonyára hasznát veszem majd. -
TTomax
nagyúr
Jól van na forevör ati...gyere vegyél egy jóképü fermit ha kijön.Gyere át a sötét oldalra,foldingolhatsz is akár... szakmai érv nincs ,de van sütink...
(#70) Abu85
Áhh,az uj klubba egy fermi a belépö,én alapitom a klubot... ugyis azt tartják a "rajongoim" hogy a vérem is zöld....
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Zenty
őstag
Havoc már régóta a piacon van. A legtöbb game azt használja nem kell neki túl nagy marketing...
Az Atinak fölösleges eröltetni saját platformot mikor ott a Havoc.
Pont a havoc miatt az Nvidinának sem kéne erőltetni, de ők bepróbálkoznak zárt Pshysx-el, mert ha összejön jó üzlet lenne nekik.Guild Wars - Zenty a survivor
-
kpal
veterán
Jó cikk grat,de az biztos az nfs shift Nv-n jobban megy.
-
Zenty
őstag
Jah és a Pshysx nem rossz, de értelmét nem látom felhasználói szemszögből.
Esetleg akkor érné meg a külön Pshysx ha sokkal jobb lenne a Havokhoz képest . De csak hasonlók. Így elég kevés szerintem.ui: előzőknél meg elírtam Havokot akartam
[ Szerkesztve ]
Guild Wars - Zenty a survivor
-
TheDragon007
senior tag
Érdekes hogy már játszottam a Sacred 2vel a notin (9800m gts) de ezeket a physx effekteket még nem láttam akkoriban
Számunkra egyértelmű, hogy a világon a magyar nők a legszebbek, de lássuk be, ezt minden nemzet így gondolja, de csak mi tudjuk, hogy nekünk van igazunk. -by Bocha
-
rumkola
veterán
válasz TheDragon007 #75 üzenetére
peccsel jön elő
-
Ren Hoek
veterán
Ilyen szemszögből eddig nem is vizsgáltam a dolgot pl. Akkor a PhysX gyakorlatilag semmi több, egy látványelemnél...Amit mondjuk Havok verzióban le lehet futtatni CPU-n (amire a mai multicore erős CPU-k simán alkalmasak pár FPS-ért cserébe) Csak ilyen nincs, mert nVidia fizetett a kódért.
A reális fizika, mint pl a Red Factionban van, az valóban játékmenetben is aktív szerepet kap (át tudom csákányozni a falat vagy sem? Be tudom rombolni a robottal a házat stb...)
Igen rám is hatott a marketing, látni a physx fan videókat, meg a trailerek előtt az nVidia logót. Majdnem elhittem, hogy enélkül nem játék a játék
Gyakorlatilag ez a mondat tette helyre a dolgokat:
PhysX: "Grafikai" effekt (azért, only nvidia játékokat nem lehet piacra dobni)
Havok és a többiek: Valós játékmenetbeli fizika -
Abu85
HÁZIGAZDA
A GeForce PhysX a legtöbb játékban csak látványelem. De írtam a cikkben három kivételt ahol éreztem, hogy több. És ott tényleg van érdemi hatása a játékélményre, sőt ki sem lehet kapcsolni. Megjegyzem az érintett játékok nagyon tetszettek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pengegyerek
aktív tag
Az lenne jó, hogy ha ez a physx minden kártyán(radeonon is) megjelenne és minden játékban használható lenne mégpedig olyan opcióként mint egy élsimítás vagy ilyesmi és akkor biztos, hogy jobban odafigyelnének rá fejlesztenék és még ennél is jobb lenne nem beszélve arról, hogy nem kéne még egy 2. kártya ami számol hanem elég lenne egy kártyás rendszer is a jó játékélményhez.
"Aki pálinkát iszik a temetőbe kiviszik ki pálinkát nem iszik azt is oda temetik."
-
#65675776
törölt tag
Ez a ráomlasztás dolog működött már a Jedi Outcast-ben is (ráadásul pont a főellen ellen). Mondjuk egy olyan játékba ahol használni kell az erőt nem is baj ha van némi fizika...
ollie: Azt azért tudhatnád, hogy a PhysX (eddig miért írtam mindig rosszul?) a sötét oldalhoz tartozik. Szóval Luke használja csak a Havok-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az EA át akarja a júzereket kényszeríteni konzolra (minden játék esetén), nekik a PC már nem üzlet. Az NV el akarja lehetetleníteni az ATI-t, mert hardverrel már nem veszik fel velük a versenyt. Összeálltak és szándékos butítást tettek a játékba az ATI esetén. Akkor megy a játék jó sebességgel, ha érzékel egy nv4dips fájlhoz kötődő rendszereszközt. Azt hiszi, hogy GeForce van a gépben, és mehet a teljes sebesség.
rumkola (#92): rocket linkelt régebben egy kínai tesztet ahol nőt az AMD-s kártya sebessége, ha egy GeForce volt mellé berakva. Ian az AMD-től is bevallotta egy blogjában, hogy a Shift fejlesztését az NV felügyelte, és nem tudtak ellene tenni semmit. Ezért készül most a patch, de nagyon nyögvenyelős a fejlesztés, gondolom megy a háttérben a politikai csatározás.
Nézd azonos kategóriába nevező AMD-s kártya a legtöbb játékban gyorsabb, csak az NVIDIA által felügyelt játékokban marad nagyon alul. Logikus, hogy stikli van a háttérben.
Richard Huddy: "When I was at nVidia, I was instructed to do these kinds of things. It is very much a style they tend to be involved in. You could say it's just me whining and coming to the conclusion that nVidia are bad people and so on, but if I am looking for differences in style, the one really obvious one is this: there I was, with my team, working primarily on DirectX 11 titles. And there is nVidia working on Batman: Arkham Asylum. I could try to lock DX11 functions and content to AMD hardware. I can do that today on the basis that nVidia can't do any QA on their DirectX 11 hardware. It is irresponsible… I could come up with this speech about nVidia not having good hardware but ultimately, it is irresponsible and plain wrong. We are spending the time with DirectX 11 developers; they use our hardware, so we should not allow for that code to run on nVidia DX11 hardware when it appears next year? No one can do QA on something like Unigine unless they are using AMD hardware. No nVidia hardware can be used for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, none can be done on DiRT 2 because their hardware is still in the development phase. If I were to follow their style, I could argue that DX11 games should not be able to run on future nVidia hardware. In my opinion, it would just be irresponsible thing to do so."[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jól összeszedett kis írás, és benne van a lényeg.
Ha valaki sli-t használ, akkor bizony tegyen be mellé egy külön physx kártyát, és azon engedélyezze a fizikai számításokat. A két 16x-os aljzatba érdemes rakni az sli-re használt kártyákat, a 8x-osba a fizikára fogottat, bár gondolom ez egyértelmű.
A játékokkal az a gond, hogy a mirrors edge a physxel együtt sem tudott megfogni, és egy kis ugrabugra után fel is kerestem a menüt a windowsban, ahol el tudom távolítani a csodálatos gémet.
Batman féle játékot pedig csak eszembe sem jutna telepíteni. Meg úgy egyébként se látom sok hasznát TPS, és RTS játékokban. Szívesebben találkoznék a technológiával egy jó fps játékban, ahol ha beleeresztek egy tárat a tv-be, akkor nem csak 2-3 sötétebb folt lesz a képcsövön úgy, hogy még csak az asztalról sem esik le.
A támogatás lista nem mindíg teljes, rengeteg játék megy 3D-ben is tökéletesen, ami nincs a listán. Ezt kéne még elterjeszteni, mert ez a technika bizony nagyban növeli a játékélményt. Én sem hittem, amíg nem próbáltam, de ez a sztereo3D tényleg jó. Jobb, mint a physx.
-
MODERÁTOR
válasz antikomcsi #93 üzenetére
TPS-ben meg RTS-ben is kell a fizika, mert ugye nem mindegy, hogy hogyan néz ki, amikor szétlövöd az ellenséges tankot vagy éppen Lucifer bácsi kobakját.
***
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz antikomcsi #93 üzenetére
Tényleg ez mindig is érdekelt, kell hozzá még venni egy kék piros szemüveget külön? Úgy tudom azt a technikát használja. Olyan mint a moziban? Milyen játékkal toltad eddig? Biztos üthet, bár régen voltam 3d moziban, (ott érdekes nem redblue szemüveg volt, hanem szürke egyszínű, gondolom eltolásos lehetett) Szvsz nem fura, hogy kék piros lesz, (színeket nem torzítja?)
Kopi31415: Írtam is, hogy a piac miatt van így, de végülis még jóhogy ígyvan. Egy csomó VGA-n nem menne a játék? Vagy külön motor Radeonokra ...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- LEGO klub
- Politika
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Call of Duty: Mobile
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Aliexpress tapasztalatok
- Sorozatok
- További aktív témák...
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X - jegelve DocDuck-nak
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- MSI GeForce Gaming X Trio RTX 3060 12GB GDDR6 192bit Videokártya
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen