- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Philips LCD és LED TV-k
- Computex 2024: az AMD idén az asztali és a szerverpiacon is frissít
- Autós kamerák
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Plazma TV topic
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
Hát az egyáltalán nem mindegy, hogy valós fizika alapján terjed a tűz (széljárás pl), vagy éppen animáció alapján. Vagy éppen valós fizika szerint esel, gyorsabban csúszol, és ettől függ hogy hogy reagálsz az irányításra. Labdáról már ne is beszéljünk, mert tök egyértelmű hogy milyen szinten befolyásolja a döntéseidet egy valós fizika. Ezek komoly játékmenetbeli különbségek. Ezért halott dolog a PhysX-nél, mert ott nem tehetnek meg ilyet. Az hogy rugdalod a papírokat, vagy szállnak a levelek az látványelem Nem befolyásolja a játékmenetet.
Az hogy fel kell pakolnod 5 dobozt fizika alapján, mert máshogy nem tudsz feljutni a lyukhoz... Az mi pl? Látványelem? Dehogyis. Ezt meg lehet csinálni fizikszel is, de akkor a gémerek 40%-nál nem fog futni a játék, csak CPU-s fizikszel, ami láthatóan pofátlanul lassú.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Egy ilyen kombót a fentiek mellé bedobva (csak úgy zárójelesen, kiegészítésként) én is szívesen megnéznék. Mondjuk Ati 4870+GT220. (vagy Ati 4870+9600GT)
Mert ahogy nézem, az a GT220 elég a Physx-re, így gondolom egy 8600gt(s) vagy 9600gt is bőven megteszi.Lehet, hogy itt félreértik egymást az emberek. Szerintem sokak nem feltétlenül azt szeretnék, hogy az Ati is csináljon magának egy saját platformot, hanem hogy végre az Ati kártyákon is hardveresen fusson valami viszonylag elterjedt dolog, mint pl. a Havok.
De főleg az, hogy valami olyan terjedjen el, amit mindkét gyártó normálisan támogat, és végre ne csak látvány legyen, játékmenetet is meghatározó valóban fizikai gyorsítás.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Jó ez a fiziksz de szerintem is a nyitott szabványoké a jövő. Jó lenne tudni hogy önszántából csak úgy saját ötlet alapján hány cég használná a szabványt ha az nV nem adna mellé egy kis anyagi támogatást.
Abban látnék (illetve láttam volna) fantáziát hogy az IGP-t tartalmazó nForce chipkészletek is megkapnák a szabvány hardveres gyorsításának lehetőségét de ugyebár ez nem valósul(t) meg.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
old gray
addikt
Lehet, hogy nagyon le vagyok maradva de mióta van a PH-n beágyazott video?
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
Igen, lehet papírszemüveggel is, és hozzá bármilyen monitort használni, és igen ekkor van színtorzulás, de a 3D így is elég jó. Szinte újra kell tanulni játszani, még azon a pályán is kinyiffansz, amit előtte végigtoltál, de az élmény kárpótól.
De a legjobb ha a külön nv-s szemüveget használod 120Hz-es monitorral. Az mindegy, hogy crt, vagy tft, bár tft-ből még nincs olyan sok. Kiálsz a szakadék szélére, és nemcsak azt látod, hogy igen itt bizony árok van, hanem valóban ott a tér előtted. Viszont figyelni is kell, nehogy egy feléd repülő keréktől elrántsd a fejed, és beverd valahova.
Próbáltam jópár játékot, megnéztem stratégiaiból a Heroes V-öt, de inkább FPS-t játszok. Pl, a Crysis, Frontlines, Modern Warfare, mind nagyon "állat".
(#102) BiP
Én használtam 8600GT 256Mb/ddr3-as kártyát physxre, és nem teszi meg, mitöbb, egy zsák híg széklet hozzá. 9800GT-vel már jól használható. GT220-al nem próbáltam mondjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Shufny
őstag
válasz Ren Hoek #101 üzenetére
5 dobozt még CPU is lazán elvisz PhysX -el(van is rá ugye példa, nem egy). A rengeteg levél/papír stb, amit nem bírna. Egyébként jó cikk, engem eddig az foglalkoztatott , hogy a PhysX tud-e többet a HavoK -nál, mert akkor zárt rendszerként is lehetne esélye, de ezek szerint nem. A videók alapján már várom az OpenCL/DC -s HavoK -os játékokat
-
rumkola
veterán
válasz antikomcsi #106 üzenetére
Mi kell ehhez a sztereo 3d-hez a szemcsin kívül? Driver, peccs?
Haza viszek egyet kipróbálom. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #106 üzenetére
Attól függ melyik játékkal nézted a 8600GT-t. Az Unreal Engine 3-as progikhoz tökéletesen elég.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
válasz antikomcsi #106 üzenetére
Az durvás lehet Biztos para lehet mikor jön feléd a zombi
Azt hallottam viszont egy villamosmérnök, híradástechnikus (kb IC szinten vágja a kamerákat és monitorokat) hogy a 120 Hz-es meg az annál magasabb LCD TFT technológia egy marhanagy marketing kamu (főleg a 600 Hz-es) Végülis lehet jogos, mert sztem is inkább a válaszidő számít,rendes meg grey to grey is. Aztán kitudjaShufny #107:
Igen, de csak példaként hoztam fel, mert nem értette, hogy mi a vizuális elem, meg mi a játékmenetet befolyásoló dolog. Elviszi a CPU, de gondolhatod, hogy nemcsak 5 dobozról van szó mindig. Full rombolható környezet esélytelen fiziksznél pl ha CPU-n fut... Multicore támogatása nagyon gány. Egyszerűen Geforce kell a komolyabb effektekhez, ez így van kitalálva üzletileg. Havoknak meg kiváló a többmagos támogatása, ráadásul Havok FX-el a nyílt OpenCL-en fut (ha jól olvastam), ami minden VGA-val kompatibilis. Ezért nincsenek komolyabb dolgok fizikszben - mert pillanatok alatt kettévágná a gémer népet.
-
Semmi. Elég a papír szemüveg.
Az új driverekben csak be kell kapcsolni. Érdemes a demó képeket is végignézni.
(#109) Abu85
Nem tom, nállam "semmit" nem ért a 8600GT.
(#111) Ren Hoek
Az lehet, hogy így van, 2D-s megjelenítésnél, és valóban hülyeség egy vélt képkockát a kettő közé számolni, de 3D-hez kell a 120Hz, ha szeretnéd az nv szemüvegét használni. Különben csak diavetitést látsz.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz antikomcsi #112 üzenetére
Lehet hogy azért, mert nem a társkártya számolja a PhysX-et, hanem a fő kártya, ami adja a jelet a monitornak. Ez van a mostani cikkben. Tehát, ha felcserélted volna a két kártyát, valszeg jobban jártál volna.
***
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak az SLI-re igaz. Dedikált PhysX-nél nem kell a kártyát monitorra kötni. Inkább a driverrel volt probléma, vagy olyan játékot nézett, ami nem szerette a dedikált hardvert. Látható, hogy normálisan csak az Unreal Engine 3 profitál a plusz erőforrásból.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shufny
őstag
válasz Ren Hoek #111 üzenetére
" így van kitalálva üzletileg"
Én is erre akartam rámutatni, hogy igazából itt nem az API -k harcáról van szó, mert kizártnak tartom hogy az nVidiát egyáltalán megerőltetné, hogy átírja OpenCL -re. Bennem eddig az volt a kérdés, hogy vajon a PhysX melett szól-e valami (pl ha HavoK kb úgy fut GPGPU -n a PhysX -hez képest, mint a PhysX CPU -n akkor az egy igen komoly érv lenne, vagy ha egyszerűen több és összetettebb modellek lennének már benne implementálva -azaz okosabb), de így nem tudok elképzelni olyan variációt CUDA alapokon, hogy nem tűnik el végleg.
Mellesleg annak nagyon örülök, hogy az Ageia terve nem jött be, és nem kell PPU -t is venni a játékos gépbe. Nagyon megijedtem anno mikor előszőr megláttam.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Mondjuk az borítékolható volt, hogy olyan formában amilyenben az Aegia erőltette a PhysX-et, nem volt életképes. Ugyanis csak egy réteg vásárol olyan hardvereket, melyek nem feltétlen szükségesek a játékokhoz, ezért a játékfejlesztők sem nagyon erőltették a támogatását, hiszen az olyan pluszmunkával jár, mely valószínűleg nem térült volna meg.
***
-
Sanyix
őstag
válasz #65675776 #36 üzenetére
Az átlag fps-ekre nem lesz jobb ballisztika, hiszen a célközönség BUTA. Meg lehet nézni hogy fröcsögnek a pistikék ha egy játékban nem pont oda megy a lövedék ahol a célkereszt van (ofp arma, arma2, vagy stalker (bár ennek az alap ballisztikája olyan csúzli szerű, ol moddal már normális)).
[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Benedicht
tag
Nagyon jo cikk. Gondoltam csak beleolvasok, de nem tudtam abbahagyni.
Walking on water and developing software from a specification are easy if both are frozen.
-
Ren Hoek
veterán
Ez mennyire igaz. Amúgy is az a tendencia látható, hogy egyre lámább játékokat kell csinálni, minél kevésbé legyen összetett, hogy István Vér is megértse. Lebutított sztori, és hogy ne b***a fel az agyát a Vérmóricka, pontosan találó lövedékek kellenek ésatöbbi, ahogy írtad is. Talán most a Stalker volt utóbbi játék ami megmozgatott hangulatilag, és történek csavarosságában/ összetettségében is. Vagy a régi időkből nagy kedvencem, az X-Com:Apocalypse, annál összetettebb, részletesebben kidolgozott világot rég nem láttam. Ma egy ilyet, Vérmóric megunna 10 perc alatt "Nemértemvazzeg...törlömle"
[ Szerkesztve ]
-
finest
őstag
A Batmangate: A második oldalon van az idézett szöveg. Elég nagy szégyen, h olyan funkciókat mint az AA kikapcsolnak a játékban, ha Ati karin akarod futtatni: Secondly, Eidos asked AMD to provide "robust sample code". To this date, AMD failed to do so, arguing that nVidia's method is the same as AMD's sample code. Given the fact that you can turn in-game AA by changing the vendor lD to nVidia, there is nothing given by Eidos nor nVidia that would prove otherwise.
[ Szerkesztve ]
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
Sanyix
őstag
válasz #65675776 #124 üzenetére
ezt a fantasztikus oktatási rendszernek, és a világmédiának mondjad... ha nem azon törnék magukat hogy a nép birka és hülye legyen, nem így lenne. De ez van egyre hülyébbek lesznek az emberek, egyre egyszerűbb játékok is kellenek.
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
rumkola
veterán
válasz antikomcsi #112 üzenetére
Nah kipróbáltuk. Én alig látok valami, mert szar az egyik szemem, de többen elégedetten anyáznak és nem mozdulnak el a monitor mellől. Állítólag hullajó a dolog.
-
Solten
addikt
Elore Havok!
Saor Alba
-
addikt
A cikk jó lett!
De áttérni nem fogok! -
Nem hiszem, hogy driver gond lett volna, mert gts250-el "meglódult" a dolog, és nem lett új driver rakva.
Egyszerűen gtx280 mellett a 32sp-s 8600 semmit nem tett le az asztalra, amiért azt lehetett volna mondani, hogy megéri physx kártyának használni.
pl. Shattered Horizon alatt nullfunkció a 8600GT.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #129 üzenetére
A Shattered Horizon nem is támogatja a hardveres PhysX gyorsítást. Lehet, hogy ez az oka.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shufny
őstag
Nem tudom pontosan milyen formában erőltette, de azért egyáltalán nem kizárt, hogy valami így induljon, és elterjedté váljon. Plédául:
Ageia felajánlja az API -t, valami nagy kiadónak a támogatásával együtt. Ezzel neki lerövidíti a fejlesztési időket, cserébe annyit kér, hogy jelenleg is látott extra effektek bekapcsolhatóak legyenek az ő kártyájukkal. Szépen lassan rengeteg játék használ CPU -s physx -et, és elég idő elteltével az első PPU -k ára elég alacsony lesz a komoly konfigokéhoz képest, így elterjedtebb lesz. Többiek (pl HavoK) ezt látva, gyorsan keresnek valami partner,t akivel ők is csinálnak PPU -t, és már is ottvagyunk, hogy mára már mindannyiunk gépében lennének.
Nagy vonalakban, egy ilyesmi forgatókönyv is simán elképzelhető lett volna szerintem. -
fintacs
csendes tag
válasz Televan74 #21 üzenetére
Nagymesterek, léci segítsetek! Én egy műkedvelő volnék kellő érdeklődéssel: nekem is egy 5850 és egy Nv9600GT van a gépmben, kérdésem, hogy miképp lehet a 9600GT-t csak physics gyorsítónak felrakni! Win7 64-bit (szerintem iszonyat jó és gyors), Cat 9.11, Nv driver nincs fent, de az eszközkezelő látja az Nv karit is. Előre is köszi szépen!
-
-
nagyúr
Nagyon jó cikk, köszönjük!
Egy apróságban nem értek egyet: szerintem a Cryostasis egy állati jó játék, csak a béna frost shaderével képes tönkretenni a nem megfelelően türelmes játékos élményét. A PhysX társkártyából meg azért nem profitál, mert a ROP-okat zabálja nagyon (és ehhez kötődően persze a sávszélességet is), és gondolom marad elég ALU szabadon, hogy a meglehetősen semmilyen eyecandy-fizikát előteremtse.
#126: egyetértek a cimboráiddal, nekem is nagyon tetszett - Burnout Paradise-t próbáltam így, bár a mulatságos árú nVidia szemüveggel
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #134 üzenetére
Az volt, de mégsem lett az.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Hát ez szerintem nem feltétlen így van...
Egyszerűen nagyobb közönséget akarnak lefedni, ami nem azt jelenti ,hogy buta, hanem erre vágyik.
Pl sokan csak 1-2 órára szeretnének gép elé ülni egy fárasztó nap után, akkor nem biztos ,hogy pl egy vérbeli stratéga erre alkalmas lenne.Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
jookomak
őstag
A két nagyobb játék physx támogatása miatt (mirrors edge és batman) geforce-ot venni, az olyan, mint egy bögre tejért tehenet venni. A cikk témája most ugye nem a melyik áron melyik a jobb kártya.
Ezektől a fizikai motoroktól én pl. azt várnám el, hogy ha elkezdődik egy kör a multi fps-ben, és ledobok 4 gránátot a földre, akkor az csináljon lyukat, ami ott marad az adott kör végéig.
-
Löncsi
őstag
-
-
Ren Hoek
veterán
Akkor csak nézd meg ezt BF: BC2 multi: full rombolható házak, élethű fa törés, házak rendesen összedőlnek nem szarral gurigázik a dolog
Ez a Frostbite motor ami Havok-on alapul. Hol van ehhez képest a Phisx? Ezt a játékot várom az összes közül a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát szvsz azé állatira nem jó játék, de ez mindegy. Az volt a bajom vele, hogy párszor elég illúzióromboló effektekkel jött elő a GeForce PhysX. Lehet, hogy én hibáztam, amikor a Batman és a Mirror's Edge után próbáltam ki, de a minőségi különbség nagyon kemény kontrasztot teremtett nálam. Tudom, hogy ez a része szubjektív a tesztnek, mert mindenkinek más tetszik, de a két Unreal Engine-es játékra nyáladzottam, míg a Cryostasisnál húztam a szám ... erősen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
geolang
tag
válasz Ren Hoek #101 üzenetére
Pont ezt papoltam, hogy a physx-et jelenleg látványbeli élményfokozásra használják. Téged idézve a játékok sincsenek úgy megírva, hogy a játékmenetet befolyásolná. Ezért futcsálottam első hozzászólásomban azt hogy mért kerítenek túl nagy jelentőséget a cikkben annak hogy nem nő a játékélmény tőle. Jelen formájában a physx nem azt hivatott betöleteni.
-
nagyúr
no persze, minden ízlés dolga. én mondjuk helyből kihajítok mindent, ami nem tetszik, úgyhogy a PhysX igen rövid úton repült a Cryostasis-ből, és így nem befolyásolta a játékélményt. nekem nagyon bejött ez a túlélőhorroros approach, meg a hőmérsélet, mint health, és az atmoszféra a gyengén megvilágított zárt terekkel szerintem fenomenális. de, ahogy írod, ez nagyon szubjektív - én meg az Arkham Asylum demoját uninstalláltam hihetetlen rövid idő alatt, rettentő k****anyázás közepette.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rup1u5
nagyúr
nagyon jó kis fejtágító írás!
apró észrevétel:
ha már megemlítettétek, hogy GTA4 bullet physix-et használ akkor már azt is odaírhattátok volna, hogy az Euphoria engine-t is használja. mert mintha előrébb már említettétek volna az euphoriát. de az is lehet, hogy rosszul emlékszem és csak a star wars videóban volt róla szó.[ Szerkesztve ]
Why don't you knock it off with them negative waves!
Új hozzászólás Aktív témák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Autós topik
- Filmgyűjtés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- iPhone topik
- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen