Hirdetés
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz
szabonagyur #228441 üzenetére
Új vagyok dsg vonalon (és phev, szóval ideális esetben legfeljebb feltöltené az akkut
), szóval úgy értsem, hogy motort sem forgatja?
Akkor marad a kézi mód.
-
Kickass
őstag
válasz
szabonagyur #228438 üzenetére
D-ben ha leállítja akkor elmelegíted a féket. S-ben szoktam ereszkedni kivéve ha pont az a cél, hogy kigurítsam.
Esetleg bele lehet nyúlni ahogy írták manuálisan. De pont az lenne a lényeg gondolom, hogy magas fordulatszámon legyen erős motorféked, csak ugye ezekben már nem nagyon van régi értelemben vett motorfék. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #228438 üzenetére
Ha van M mod akkor magad pakolgasd vissza a fokozatokat. Ha nincs akkor D.
-
Gyula84
veterán
válasz
szabonagyur #228438 üzenetére
Rakd R-be azt gyere le hátrafelé
-
kcsa
veterán
válasz
szabonagyur #228438 üzenetére
Az mit jelent hogy rossz hangja van? Minek van rossz hangja?
-
szabonagyur
félisten
Hulye kerdes, de igazan magasbol ereszkedve mibe rakjam a valtot? D/S-ben irdatlan rossz hangja van. Annyira meredek es szuk utvonalon jottem le, hogy szinte vegig feken kellett allni.
-
-
sakal83
addikt
Sziasztok
Egy 1.6 diesel sportsvanba mennyi hutofolyadek kell a cserehez?
Köszönöm
-
bnorci71
addikt
válasz
Reggie0 #228432 üzenetére
Ok ez elcsépelt dolog
egy hivatalos műhelyben van kint egy árszabás az óradíjjal
az, hogy 4-6-10óra volt megjavítani na az a kérdés és ez bizalmi dolog ha nem egy olaj/vezérlés stb sztenderd normaleírásban szereplő dologról van szó
és mint lentebb is írtam elsőre ugyan sok így, hogy turbó diagnosztika 90e nettó magyarul zsebbe, aztán írta a kolléga hogy oszciloszkóp meg próbaút és egyéb nyalánkságok is voltak ami azért időigényes dolgok így kicsit más lett a megítélésbitpork
és ott előtte ha jól rémlik a teljes story volt 2-3-5? nap "diagnosztika".
Vagy keverem valamivel? -
-
Reggie0
félisten
válasz
bnorci71 #228387 üzenetére
"Az elromlott kocsit senki nem tudja megjavítani, hiába viszi gazdája szervizből szervizbe. Végül egy szerelő vállalkozik, hogy majd ő...Fölnyitja a motorház tetejét, kettőt rácsap kalapáccsal a motorra, s csodák csodája, a kocsi úgy megy, mint új korában.
- Köszönöm, mivel tartozom?
- Kétezer forint, uram.
- Mit? Ezért a két ütésért?
- A két ütés csak tíz forint, uram. A többit azért kapom, mert tudom, hová kell ütni." -
ArthurShelby
addikt
válasz
bnorci71 #228387 üzenetére
Szerintem is sok, de nincs mit csinálni. Odaviszem, nem tudják előre megmondani mi a hiba, és ezért azt sem tudják előre megmondani, hogy mennyibe fog kerülni. A végén bemondanak egy számot, amit köteles vagyok kifizetni. Ilyenkor lehet futni köröket, próbálkozni, hogy akkor nettóba mennyi, de aztán kiderül, hogy nettóba értette...
Minden szerelőnél (nem csak autó, pl villany, gáz,...) sajnos így van. Erre nem tudom mi a megoldás.Így utólag nézve a 90 kb 3 órás munkadíj lehet. Viszont ha úgy nézem, hogy megtalálta a hibát, és azóta (kop-kop) jó, akkor okés.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #228421 üzenetére
Valoszinuleg o tudja ki a beszallitojuk.
-
bnorci71
addikt
válasz
grizlisandor #228421 üzenetére
AZMT
a szerelőmhöz hordják a forgalmazó autóit ,de érdekes mód vezérlést vagy vízpumpátcsak gyárit rakatnak fel....
Abba a dobozba bármi lehet. -
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #228421 üzenetére
Ez jó vidi volt
-
imyourfriend
őstag
válasz
dnelb #228422 üzenetére
Vigyázni kell az ilyesmivel nem mondom, hogy főleg dízelnél mert ott tud produkálni érdekes dolgokat az autó.. gondolok itt olyanra euro6-nál a katalizátor p2000-00-t nem mindig adja be lámpával.. vagy ha törölték a hibát 200-250km múlva beadja megint. Persze ez egy olyan hiba amiről az eladó tud mégis nehéz utána dűlőre jutni mivel vagy DPF felújítás a történet vége vagy komplett DPF csere. Plusz ott vannak a porlasztók ami miatt tönkremehet a DPF katalizátor, benzinesnél passzolom amúgy meg kerülném az autót ez már így zavaros.
-
dnelb
veterán
Valaki tudja esetleg, hogyha VAG csoportos autóknál levesszük az akku sarut akkor a "km driven since DTC cleared" nullázódik ? Ha igen mennyi idő után?
Nézegetek egy autót, odb11-el mindent kilogoltam róla, terhelésen is, nagyjából oké minden, mégis a KM érték nulla volt, driven cycle is . Utána mentünk vele 20 km-t és felment 20-ra ahogy kell. Szóval szerintem a pali az érkezésünk előtte törölte a kódokat, vagy esetleg az akkura gondolok. A pali esküdik hogy nem törölték csak 3 hete, de elszólta magát hogy van caristája..
Nagy küzdés ez most bennem, mert amúgy venném az autót , de ez így eléggé rontja a kedvemet .
-
grizlisandor
veterán
Speedzone műhely: Olajban a szíj?
AZMT vezérműszíjat tesz fel vagy Conti szíjat tettek abba a dobozba?!
Castrol olaj, szeret veszélyesen élni Göbi!
Gyári olajban futó szíj.Nem egy ördögtől való dolog, ha az autóba való olajjal és a használatnak megfelelő csereperiódussal cserélgetik az olajat.
-
kcsa
veterán
válasz
yodamester10 #228418 üzenetére
Hátha pár éven belül értelmes áron berakható lesz nagyobb pakk a korábbiakba. Picit reménykedek benne.
-
válasz
yodamester10 #228410 üzenetére
Amúgy is kapcsolgat ha nem sport módban használja. Formentornál legalábbis ezt csinálja amint szerinte nincs terhelés elveszi a nyálat.
-
imyourfriend
őstag
válasz
bnorci71 #228387 üzenetére
Egy turbófeltöltő árához képest sok azért a 90eFt diagnosztikára.. bár nem tudom mennyibe kerül a golfra egy turbó 1.6 cr tdi-hez 300ezer a gyári Garrett, 2.0 cr-hez 350-370ezer körül van. Kérdés persze a futott km is 220-230ezer körül már nem diagnosztikáznám, nekem kb. ennyibe került a dpf+egr+turbó le-fel szerelés + alkatrészek és javítás amit intéztem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
LógaGéza #228405 üzenetére
Grat hozzá, sok balesetmentes kilométert! Szép a színe, kinézete sem épp egy átlagos Leoné.
Bejáratás címén én az első 1500-2000 kilométer alatt kímélni szoktam; nincs padlózás melegen sem és a fordulatot 3000 rpm alatt tartom. 2000-2500 között fokozatosan szoktam feljebb engedni. Aztán utána meg "be van járatva".
A folyamatos, menet közbeni leállítást rövid idő alatt meg lehet szokni, de azért vannak nekem is kétségeim a tartóssággal kapcsolatban. 1.5 eTSi Golf esetén kb. 60e kilométerig nem volt semmi probléma és utána is csak "jelek" jöttek elő (némi rántás, vagy furcsa hangok bizonyos esetekben fel- és visszaváltásnál). Kb. 110e kilométerig volt nálam.
-
LógaGéza
veterán
Sziasztok,
Belépek hivatalosan én is a klubba, tegnap vettem át egy Cupra Leon VZ 1.5TSI DSG pHEV autót. Egyből ment bele egy ~300km, első hibrid és automata autóm, még nagyon szokni kell
Ami egy kicsit fura, hogy nagyon sűrűn lekapcsolgatja a benzinmotort - pl megyek autóúton, jön egy kanyar, kicsit beleemelek a gázba, és már le is áll a motor, ahogy kiérek a kanyarból, visszalépek a gázra, és indítja is vissza a motort, ergo kb 3 másodpercet volt leállítva a motor (ez esetben üres az akksi). Mennyire tesz jót ez a motornak hosszabb távon?
Bejáratásról nem mondtak semmit, mire kell figyeljek, és meddig?
Pár kép - lesz még ha lesz jobb idő
-
stuka20
senior tag
válasz
grizlisandor #228399 üzenetére
köszönöm nektek
-
grizlisandor
veterán
válasz
stuka20 #228397 üzenetére
Röviden fordító segítségével ez az oldal összefoglalja, vagy ha a keresőbe beírod, hogy száraz dsg, rengeteg infót találtsz.
-
stuka20
senior tag
Üdv!
Röviden mi a különbség az olajos és a száraz dsg váltó között, melyik jobb?
-
J&P
aktív tag
Itt még együtt, sajnos az "öreglányt" el kellett engednem. -
norrberth
addikt
Szerintetek melyik olaj való JKP diffibe? [link]
Hoz két félét is, mik köztük a különbségek?
G 052 145 S2
G 055 190 A2JKP hez G 055 190 A2 hozza, de hozza a másikat is.
Nem értem miért.
Most melyik a belevaló?
Liqui Moly olajkereső meg 0BD ír ha ki keresem. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
bnorci71 #228392 üzenetére
Igen, számlás. Ház melletti régi kis műhely. Alkatrész kedvezményből olyan 30% körül adnak át (mondjuk nekünk is van 48% kártya), valamennyi marad rajta - nem baj, keresni kell pénzt a számítógép előtt ülve is -, de nem küldtek el ha már megvettünk valamit előre magunk. Ha nagyobb munka esik be, vagy sok időbe kerül kiszedni egy berohadt csavart stb, hajlamosak óvatosabban számolni, autó értékét figyelembe véve. Nem tudom, van-e ‘szkóp, még nem kellett 😅 Szerintem rengeteget jelent, hogy a nagy beruházások (épület, szerszámok) nagyrészt már megtérültek, illetve nem egy burzsuj környék.
Ha sikerült elhárítani a hibát, akkor megérte kifizetni
-
bnorci71
addikt
válasz
molnarpeter #228388 üzenetére
5000e/ó számlásan
és az alkatrészt se "3x" áron adja mint a boltba kedvezmény nélkül?
Félreértés ne essék nem ezt várom mert neki is meg kel élni a bevételből tehát korrekt óradjjat és olyan alkatrész árat tartok normálisnak amennyiért mondjuk én is meg tudnám szerezni.Késöbb írta a kolléga ,hogy oszciloszkóp meg egyéb dolgok is voltak így lehet tényleg nem 1-2óra volt a diagnosztika na meg egy próbakör is fél óra azt is valakinek ki kel fizetni
-
tasiadam
veterán
Ujrahasznositott kerdes az autos topicbol:
Alany: elso genes fabia
Ez a cucc a szivocsoben van, ami a motorburkolat is egyben a 16v eseteben, es abban van a legszuro is. No. O velocity stack lenne, vagy hangtompito? A szuro elott van, de meg a csoben. A szivonyilasnal is van 1, de az 100%, hogy stack es nem hangtomito -
tasiadam
veterán
válasz
molnarpeter #228388 üzenetére
Én tudok válogatni, hogy 15e de az út túloldala, 20e, de 2p és kész, és 10e, de nem annyira megbízható.
-
bnorci71
addikt
válasz
ArthurShelby #228381 üzenetére
nekem ez kicsit soknak tűnik
nem kötekedés én sem szoktam keveset fizetni a szerelőmnél
90eHuf volt a turbó diagnosztika? Ezt sokallom 3 óra 30e óradíjjal vagy 4 óra 22500-al nekem ez kicsit sok idő, de lehet tényleg ráment egy fél műszakja
Ja és ez nettó.....akkor nekem olcsó szerelőm van 18-19e talán most a bruttó óradíj, de hogy 20 alatt van az biztos
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #228385 üzenetére
Ezt de utalom, az elozo szerelom is az aktualis autokkal ment arut beszerezni.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ArthurShelby #228381 üzenetére
Oszcilloszkóppal (picoscope) is mért, mert így egyből az érzékelőkből jön a jel, nem a vezérlőkön keresztül késleltetéssel.
A hibát nem sikerült produkálnia, de azt látta, hogy a vákum-feszültség értékpárnál, az alapérték rossz (ez lett javítva), azt néha bedobhatja hibának. Alapjárat közelében dobta a hibát, szóval lehet ez volt csak a gond. Ha jól értem itt visszacsatolás is van a turbó geometria helyzetéről a potenciométer által, és ez a feszültség érték lehetett invalid.A másik érdekesség, hogy a turbó elektronikánál a csavarok nem voltak festettek (azok szoktak lenni elvileg), szóval lehet ez egy visszahívásnál cserélve lett.
A csomagtartót porszívózták mikor érkeztem, gondolom lehetett pár teszt út, ahol használták a kocsit (összeköthették a kellemest a hasznossal). Plusz lecserélték grátiszba az első ablaktörlő lapátokat (esett az eső mikor használták
)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
E.Kaufmann #228382 üzenetére
Utolagos riaszto ha van benne.
-
Corsa02
őstag
válasz
ArthurShelby #228381 üzenetére
Na erre akkor kíváncsi leszek, az adaptáció akkor szokott elmenni, ha valami hiba van a vákuum rendszerben. Na majd kiderül...lehet a győri levegő megjavította, a hazai illatok
-
E.Kaufmann
veterán
Egy 2000 körüli Seat Cordoba-ban mi a fene tud pittyegni pár percenként, álló helyzetben is a kulcsot is kivéve?
-
ArthurShelby
addikt
Kész a golf, most megyek érte. Váltóolajcsere+turbódiag=netto240 (ebből 155 a váltóolajcsere).
Nem értettem mindent rendesen a telefonban, élőben talán újra elmagyarázzák.
Szóval a győri tali olyan jól sikerült, hogy oda és visszafele sem dobott már hibakódot, és azóta a szerelőnek sem sikerült.
Anno átküldtem neki a régi hibakódokat, full lelkesnek tűnt így telefonon keresztül. Kiolvasta a kocsit diaggal, és aztán valami mással is a turbót (már elfelejtettem mivel).
A turbo geometria nem szorul, a vákum is rendben van, és a potméter is jó. Valami alapértéket állított át, mert az nem stimmelt, szerinte 80%, hogy ez megoldja a problémát.
(Azt nem értem hogy lehet rossz az alapérték, ha minden gyári a kocsin). -
gippazoid
senior tag
válasz
Dr.Én #228366 üzenetére
Talán a bal oldali ajtónál a nyitott állapot érzékelésére hivatott mikrokapcsoló tönkre ment a zárban.
Ha felkapcsolod a világítást, leállítod az autót és kinyitod az ajtót, elkezd sípolni, felkapcsolja a beltéri lámpákat?
Ha nem, akkor a mikrokapcsoló rossz.A 10 perces limit az ablakok mozgatására akkor van, amikor leállítod az autót. Ha ajtót nyitsz, akkor úgy emlékszem, nem számolja a 10 percet hanem azonna elveszi az ablakemelő tápellátását.
-
imyourfriend
őstag
Nincs zsák a tartályban is lehet használni G13-at csak míg G12 evo-nál 4 évente érdemes cserélni a hűtőfolyadékot G13-nál jobb ezt 2-3 évente. Szerelő korábban komplett tartályt cserélt annyira rossz volt már a PH értéke a folyadéknak jobbnak látta így megoldani.
-
bnorci71
addikt
válasz
molnarpeter #228357 üzenetére
úgy rémlik amit a szerelő belerakott azon is csak G13 amit én vettem azon pedig biztos, ezek az utángyártottak MIt Silikat felirat nélkül
-
Dr.Én
veterán
Hali!
Vettem kis időre egy Skoda fabia 1.4 16v ambiente 2007-es autót. Amíg meg csinálják a Suzukit.
Azt szeretném kérdezni hogy azt mi okozza nála hogy csak akkor működik az elektromos ablakemelő ha az anyós oldal felől nyitom ki a központi zárat. De akkor is max 10 percig. Utána már nem reagál semmire és úgy marad az ablak ahol éppen hagytam
-
tasiadam
veterán
válasz
Flowtation #228360 üzenetére
Toronycsapagy szaga van
-
4D4M
senior tag
válasz
Flowtation #228360 üzenetére
Rángasd meg a kereket kézzel álló helyzetben jobbra balra. Ha kottyan, akkor egy válaszod már legalább van.
-
Flowtation
őstag
Sziasztok!
2008-as fabia mk2-vel kapcsolatban kérdeznék. Azt vettem észre mostanában, hogy ha parkolok vagy elindulok, amikor koppra van tekerve a kormányt, akkor van egy elég erős, fémes pattanó hang, majd a visszatekerésnél megint. Nem igazán tudom jobban elmondani, olyasmi mintha pl. egy gömbcsukló rozsdás vagy száraz lenne és a fém a fémen nehezen fordulna.Remélem érthető.
Álló helyzetben még nem tudtam reprodukálni, kifejezetten parkoláskor és majdnem szélső pozíciókban vettem észre. Szerintetek mi lehet ez és mennyire súlyos probléma? Tegyem le az autót esetleg amíg nem jutok szerelőhöz?
Köszi -
Corsa02
őstag
válasz
molnarpeter #228357 üzenetére
Silikat nélkül szerintem nem, csak volt patronos változat is, újra meg kellene néznem a doksikat hozzá, mert már kezdenek halványodni az emlékek
( egyebként nem csak VW specifikus ez a szilikátozás, Merci is elkövette)
-
1stVikman
senior tag
válasz
=WiNTeR= #228244 üzenetére
Ha még aktuális :
Átlagot tudok mondani, pillanatnyi fogyasztás irreleváns.
1.Golf mk7 2014 2.0 cr tdi 110kW, crbc
5.2-6.1L, ez ~108km, ebből olyan 90km pálya, 3-4 fővel.
[kép]
Spritmonitor 2024 nov.-dec.
Nagy átlag, tankolások alapján 116 ezer km alatt 5,48.2. Passat b8.5, 2021 2.0 cr tdi 110kW, dtsb
5.5-6.3L, felhasználás, táv ugyanaz.
[kép]
Spritmonitor 2025. febr. - máj.
Nagy átlag 8500km alapján 5,64. -
válasz
apple87 #228352 üzenetére
Ebben sem lehetett látni kívülről, pedig volt benne. (2015. októberi, ilyen tiszta volt 8 évesen.) Viszont erre rá van írva a G13 mellett, hogy "mit Silikat".
Kiszedve így néz ki a zsák, a színe megegyezik a hűtőfolyadékkal (gondolom, mert abban ázott évekig), kb. 10x5 cm:
-
dnelb
veterán
értem köszii
-
dnelb
veterán
alvázszám alapján ez a lengéscsillapító kell az autómhoz :
kovácsautón erre a C2516S-re van 8 db, látszólag mind ugyanaz, csak a vége más, tehát C2516S MON/JS, C2516S MON/TY, C2516S MON/WK stb így tovább. Árban 52-75k. Ilyenkor hogy lehetne kitalálni mi a diff, melyik a jó ?A legtöbbet eladott nyilván az 52ks.
-
Sza_Sa
senior tag
Kérdésés:
az én kocsimban jól gondolom, hogy g12 Evo folyadék van? (Superb 2020.07. gyártás) A klasszik ufó tartály van benne szilikát nélkül, de a színe nekem inkább rózsaszín.
Nagyon tisztának tűnik, mikor érdemes cserélni? -
Corsa02
őstag
válasz
apple87 #228335 üzenetére
Ez a hivatalos előírás, ez alapján keress olajat hozzá:
Az 504-ből van 0W30 és 5W30, az 508-ból meg csak 0W20.
Az 508 frissebb, kicsi korszerűbb, én azzal folytatnám, de ha olcsóbban akarod megúszni akkor mehet bele 504 is, mindegyik megfelel a motornak a 10-15e km-es cserével.
-
apple87
senior tag
Sziasztok!
Motorolaj dilemmába vagyok még mindig.
VW tiguan 2018 1.4 TSI CZCA
Első 3 évében Shell helix ultra extra 5w30 majd ezután a szerviz helix ultra 0w20 olajat tettek bele.
Legtöbb olajkereső a 0w20 at ajánlja. De olvastam 0w30 , 5w30 at is.
Nem tudom eldönteni melyik olaj márka típus lenne a legjobb a motornak, igazából 10-15 ezrenként évente cserélném az olajat. -
hdanesz
őstag
válasz
molnarpeter #228331 üzenetére
Aha. Az a baj hogy nem volt festékvastagsàg mérés.
A küszöb a másik oldalon is hasonló de talán nem ennyire.
Viszont a jobb első sárvédő már javított és két helyen is megfolyt a festék. -
hdanesz
őstag
Üdv mindenkinek,
A képeken egy 2021-es Octavia kombi alját láthatjátok. Jól sejtem, hogy ez így nem gyári?
-
imyourfriend
őstag
válasz
Dzsee326 #228326 üzenetére
Javaslom mindenképp egy szaki/szerelő jelenlétét aki jártas az adott modellel vagy motortípussal kapcsolatban, attól függetlenül hogy megbízható egy autó észre tud venni olyan apróságokat ami segíthet a döntésben, kitudja olvasni a hibakódot vagy épp van fogalma milyen teljesítményre/dinamikára képes az adott modell. Mindig azt kell mérlegelni, hogy alkatrész/szerelés mennyit vihet el és 30-35 ezer forintos átvizsgálási díj hamar visszajöhet főleg ha megnézi emelőn az autót.
-
zoo8800
veterán
válasz
Dzsee326 #228326 üzenetére
Különösebb aknáktól mentes a motor, persze mindent tönkre lehet tenni. Jó lenne tudni, hogy mennyi olajat eszik a motor, de ez egy külföldről behozott autó, nem fogják tudni. FB csoportban néha előkerül egy-egy kocsi, amin letapadtak a gyűrűk, és zabálja az olajat. A szervizkönyve papíron is vezetve van, pedig ezeket csak elektronikusan szokták vezetni. A fagyálló tartályba nézz bele, a folyadék legyen tiszta.
Ha hidegindítást követően 1 mp-ig hülye búgó hangot ad a motor, az nem hiba, hanem ilyen.
Az utastér több helyen be tud ázni, ezek a hibák egyszeűen javíthatóak.Átvizsgálás: passz.
-
Dzsee326
tag
válasz
zoo8800 #228304 üzenetére
Hoppá, valami történt, igaz ott hagytam nyitva még napközben. Keresésre egyébként dobja, de leírás alapján az is fapad a feketéhez képest. Úgyhogy egyelőre megkukkantom a feketét, persze ha olyan árat tud mondani a kereskedő cserére.
Egyébként jó tanácsot tudnátok adni, laikusként mit lehetne/kellene látni az autón? Nyilván ha nem látok hallok semmi csúnyaságot, és megegyezés közelbe kerülnénk, utána majd még lenne egy szerelős/átvizsgálós kör. Esetleg ezt egyszerre kéne intézni?
Itt kérdezném is meg, hogy ha nem találok ismerős rávehető szerelőt, jó választás lenne-e az állapotfelmérés.hu? Vagy ajánlani tudtok valakit?
Thx -
426os
őstag
válasz
Corsa02 #228319 üzenetére
Ach so, mondjuk az üléseket több PR kód írja le, nem gondoltam, hogy ez is arra vonatkozik.
Még egy kérdés előjött most, ahogy végigböngésztem újra a PR listát:
7L6 Start Stop system with regenerative braking: ez azt jelenti ami a nevében is? Hogy tud regenerativ fékezni mindenféle hybrid felszereltség nélkül?Uh, ha lesz még győri tali és épp nem leszünk betegek, igyekszem én is eljutni.
-
J&P
aktív tag
Sziasztok,
2017 Passat b8 crlb. Van egy hibakód, B201000. Műszerfalbetétre írja hogy nincs alapbeállítás. Kerestem a Googlén a megoldást de érdemi választ nem találtam, vagyis egy volt, nem kell vele foglalkozni. Na most ilyenkor mi a megoldás? Márciusban vásároltam az autót, csak az előző tulaj navigációs előzményeit, mentett helyeit, hozzáadott telefonjait töröltem. Mást nem piszkáltam, ja de, aktiváltam a skandináv drlt. -
1stVikman
senior tag
válasz
Corsa02 #228240 üzenetére
Hétvégi taliról pár kép :
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
Örülök, hogy megismerhettem néhány fórumtársat.
(Corsa02, ArthurShelby, zolnagy, emunem, tboldi, Sza_sa és a többiek, akiknek sajnos nem jegyeztem meg a nevét)
Köszönjük a szervezést, a helyszín jó volt, idő szerencsére kegyes.
Szerintem is lett volna még benne pár óra, sajnos minden autót nem is tudtam megnézni, és beszélni sem sikerült mindenkivel.
Ettől függetlenül jól sikerült véleményem szerint. -
Corsa02
őstag
válasz
Pikaa #228310 üzenetére
A válasz nem annyira egyszerű, ha egy sokat futott autóról van szó akkor azt párban jó cserélni. Az elő szokott fordulni, hogy a jobb oldali a rosszabb út miatt gyengébb mint a bal, de cserekor csak egyet cserélni, háát...pláne ha hátul híd van. Rugó is, ha az egyik törik, vagy gyengébb már akkor is kellene párban cserélni, ha az autó már sok km-en túl van. Nyilván előfordulhatnak gondok alacsony futásnál is, akkor érdemes csak 1-et cserélni, de 80-100e km felett én tuti párban cserélném.
Ha küldesz egy alvázszámot akkor meg tudom nézni, hogy milyen futómű van alatta.
Vagy az is jó amit bitpork küldött. -
-
Pikaa
aktív tag
-
Corsa02
őstag
válasz
Pikaa #228306 üzenetére
Szia!
A gyári sportfutómű az általában 1-1,5cm-el lejjebb van mint a normál, kicsit feszesebb a hangolása, kicsit keményebb. Ránézésre nem feltétlen állapítható meg a laikus szemnek.
Hogy érted, hogy párban? Tehát, ha cseréled a jobb oldalt akkor a bal oldalt is? Vagy, ha rugót cserélsz akkor lengéscsillapítót is kellene?
-
Pikaa
aktív tag
Sziasztok!
Hogyan lehet megállapítani a legegyszerűbben (aki nem ért hozzá se nagyon) egy autón, hogy sport futómű van az autón vagy sem?
Ez igaz, vagy tévhit, hogy párban kell cserélni teleszkópot/rugot is egy autón? Vagy lehet külön-külön is, nem lesz attól semmi baj?
Octavia 3, 2014
-
zoo8800
veterán
válasz
Dzsee326 #228302 üzenetére
Szia!
A fekete jobb vételnek tűnik, a magasabb futás ellenére is. Ezzel kezdeném.
A felszereltségi szint nem Comfortline, hanem (szvsz) Lounge.
A kék szinte teljesen fapad, az automata klímán és a BT-s fejegységen kívül nincs benne extra. Legalább állítható deréktámaszos ülése lenne... Sajnos az alap ülés nem az igazi, úgy kell benne ülni, mint egy náci tiszt, hogy legyen valami tartása derékban. Parkolóradar sincs.A szürke linkje már nem él.
-
imyourfriend
őstag
válasz
bitpork #228296 üzenetére
Előbb rendbe kellene tenni műszaki tudásban, fejben a műszaki vizsgaállomásokat és egy jóval szigorúbb vizsgakövetelményt elrendelni ami egyúttal korrekt és mindenre kitér.. attól, hogy a motorolajat vizsgálják tán még nem kell tartsunk hisz ez megint extra sok pénzbe kerülne, képzettség is kell hozzá meg ép ész amivel csínján vannak a vizsgabázisok.
-
Dzsee326
tag
Sziasztok,
Azért írok ide, hátha tudtok tanácsot adni. VII Golf kombit szeretnék venni, van ez a 3 versenyző: [fekete] [kék] [szürke]
Kb ez a tetszési sorrend is. Melyiket lenne érdemes így hahu alapján először megnézni? Sajnos keret nem nagyon lesz rá több, ehhez is az kell, hogy a mostani tragacsomat valahol normális áron bevegyék... (+ kezdő szervíz, ha szükséges)
Van még egy DSG-s, de az az erősebb 1.4-el, így szerelői tanácsra az kérdőjeles
Thx
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Linux kezdőknek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Házimozi haladó szinten
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS ROG Ally
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest