Hirdetés
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
Azért kell bemenni az okmányirodába, mert van valami EU rendelet, és a forgalmi adataiban valamit módosítani kell, ami a törzskönyvben is módosul, ezért kapsz újat.
"...Kivéve azt hogy az érvényességi időt csak a bejegyzés hosszabbítaná meg..."
Hol írtam én ilyet?
El tudod képzelni, hogy csak úgy bemegyek az okmányirodába, és ingyen kapok új forgalmit, és törzskönyvet?
Mert mind a 3 autónak adtak. (abból az egyik a 35 éves 2T trabim)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98081 üzenetére
Mi köze van a kormányszervónak a fékhez? A kormányszervó olajjal működik, a fék vákummal. Két különálló rendszer (ha jól tudom)
Legalább annyit írnál le, hogy a féklámpa, tolatólámpa tökéletesen működik, és mégis világít a hibajelző lámpa, vagy csak időnként világít, vagy csak akkor ha......ha...[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #98086 üzenetére
Az ECU a főtengely-jeladótól tudja a motor fordulatszámát. Ezt az értéket adja tovább a fordulatszám mutatónak. Mivel a motor normálisan üzemel, a jeladó jó. Ezért az óracsoport körül lesz gubanc. Ki kell szedni, lehet a csatinál kontakt hiba, de lehet, hogy az óra döglődik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #98094 üzenetére
Tessék: [Műszeregység kiszerelése]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #98107 üzenetére
Kerestem, és találtam (ne zavarjon, hogy a kormány rossz oldalon van : ) [link]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz nilrem #98135 üzenetére
"...Hiba: három hengerezés kimaradó gyújtás miatt. Hibakód P0300...."
P0300 = Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés
"...Úgy tűnik motor vezérlő hiba lesz...." Lényeg a piros mondat:[kép]
Van megfelelő üzemanyagnyomás? Üa szűrő tiszta? A tankban lévő szűrő ís tiszta? Az üa szívattyú rendben?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Borzoló #98187 üzenetére
"...Költöttem rá már eleget,..…/eddig volt 150k anyag+munka/…"
"...Eddig egy petákot nem költöttem rá, csak 100k-ert megvettem friss műszakival….""...Hát ezek után gyököt lehet vonni abból amit írsz az már biztos..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #98258 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98287 üzenetére
Eddig nem volt (21 év) de most le van. Úgy kezdődött, hogy kerestem infókat az EGR-em működéséről, felépítéséről, de nem sokat találtam, ezért kivettem, amennyire lehetett szétszedtem, lerajzoltam, működését leírtam magamnak. (nem tökéletes, de több mint amit a neten találtam.) Ekkor láttam, hogy ennél az EGR-nél szinte semmi, és kezdetleges a kipu gáz visszavezetés. Az én EGR-em mágnesszelep vezérelt pneumatikus EGR szelep.
Így néz ki:[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98318 üzenetére
Z16XE-ben is F17 váltó van, de azt a motort Astra H-ba nem tették, azért nincs a felsorolásban.
Az a különbség, hogy a Z16XE-nek sima szívósora van, a Z16XE1 Twinport szívósoros, tesója a Z16XEP-nek.
(Remélem nem arra gondoltál, hogy soroljam fel, mi a különbség a Z16XE, és a Z16XE1 között)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Az XE1 et, az XEP utódjának szánták, állítólag azért nem készült sok belőle, mert a hengerfej anyagával voltak gubancok, ezért hamar leálltak a tipus sorozatgyártásával.
Külsőleg a blokk, hengerfej azonosnak tűnik.Más a fojtószelep egység. Szembetünőbb különbséget a szívósor anyagában, és kialakításában látok.
Mivel úgy döntöttél, hogy kiszeded a szívósort, nekem is lenne kérdésem, hogy mit nézzél meg, mert vannak dolgok amit nem tudok.(de majd csak holnap)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Az lenne a cél, hogy hasonló képes összeállítást lehessen készíteni a Z16XE1 szívósorról, mint a Z16XEP szívósoráról. Ilyen összeállítást csináltam a Z16XEP szívósorról:
twinportszelep: (a ház anyaga fém)
Jó lenne egy hasonló összeállítást készíteni a Z16XE1 szívósoráról is. Eddigi infóim elég hiányosak, ehhez kellene segítség.
Ebből annyi látszik, hogy a szívósor anyaga műanyag, nem tudni, hogy az alsó, felsőrész mivel, hogyan van egymáshoz rögzítve. A képről úgy tűnik, itt a twinportszelep nem külön egység, hanem egybe van építve a szívókamra felső részével. Más elrendezésüek az örvénylapátok. Nincs kép az örvénylapátokat működtető egységről.
EGR tipusa, rögzítési helye azonos. A Z16XEP nél látszik, hogy egy csövön keresztül van visszavezetve a kipu gáz a twinportszelep töltőcsatornáiba.
Itt hogyan, hova van visszavezetve a szívósorba?Előre is köszönöm a segítséget.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98323 üzenetére
Lényeges különbség a szívósor. A Z16XE-nél a vezérműszíj hajtja a vízszivattyút, az XEP, és XE1-nél hosszbordásszíj. Az utóbbiknál ezért hosszabb idő után kell vez szettet cserélni.
A láncos vezérlés nem lenne rossz, a baj az, hogy alul van méretezve, és egy kicsit nyűgösebb is a rendszer.(több a hibalehetőség). Nekem nem tetszik, hogy az XEP, XE1 nem hidrotőkés, hanem tőkelapkás.
Gyakori a szelepfedél membrán szakadás.
Ha minden igaz, akkor az XEP, XE1 105 ló, az XE 101 ló. Kevesebb ló, váltó ugyanaz. Miért gondolod, hogy neked másképp kéne a motornak, váltónak viselkedni?
Nekem F18 váltó van, 140-nél forog 3500-at.
Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy melyik jó, melyik nem, de lehetnek kedvencek. Kinek mi.(van aki szégyenli,hogy régi, de megbízható autóban ül, van aki büszke rá)
Az biztos, hogy a jelenlegi új autókkal több a hiba, mint a régi tipusokkal új korukban. (valszeg azért mert egyszerűbb technika van bennük)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98332 üzenetére
Vezérlés csere: 60.000 Km/4év. [link]
Én is most akarom cserélni, csak megvárom a meleget.
A kartergáz szűrőt beszerelted, de nem üzemelted be. Miért dobtad ki?
Tempomat beszerelése nincs tervbe véve?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98339 üzenetére
Én nem vettem, hanem csináltam. Valóban nem sok olyan hely van a motortérben, ahol el is fér, és rögzíteni is lehet. Ez már az 5. változat, és ez már a végleges.
Az akkutartó alján találtam olyan furatot amibe 12-es menetes szárat tudtam rögzíteni. A többi meg már adta magát.
Ha jól tudom llwynog is szereltetett bele, ő pontosan tudja mennyire zsebbenyúlós. (kb: 50 ezer)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"..valahogy tudnád nekem vizuálisan ábrázolni hol is található a twinport állító műanyag szerkezet? Mindkét motornál érdekelne, mert egyszerűen nem fér a fejembe hol is van..."
Megpróbálom. Nem kettőnél, háromnál. Szemben állunk a motortérrel. Z10, 12, 14XEP ben az a közös, hogy a mozgató rendszer jól látható, csak valamilyen filc szerű anyag takarja. Jobb oldalon felül van a mágnesszelep (vákuumdoboz) ami a rendszert működteti. Közös bennük, hogy az EGR- től a visszavezetett gáz egy csövön vezetődik a szívókamrába, az örvénylapátok függőleges tengelyen jobbra, balra mozognak. (nyitnak, zárnak)
A fentebb leírtak szerint működik a rendszer a Z16XEP esetében is, a különbség csak annyi, hogy itt nem a szívókamrába vezetődik vissza csövön a kipufogógáz, hanem közvetlenül a twinport szelep örvénycsatornáiba.Most jön a csavar.
Azért nem látod a Z16XEP twinport szelep mozgató egységét, mert az egészet tokkal vonóval együtt 180 fokkal elfordították, így ami a többieknél felül van, itt alulra került. Ezért van a mágnesszelep is a bal oldalon alul. Egyedül ezt látni, könnyű kitapogatni. Autó alá feküdve tükörrel valszeg lehet látni az egészet.Z16XE1 twinport szelep, szívósor. Itt már vannak lényeges változtatások
Az EGR-től a kipufogógáz visszavezetése az örvénycsatornákhoz, a hengerfejben van kialakítva.
A twinport szelep egység a felső részével egybe van kialakítva, nem különálló egység.Most jön a lényeg: A rendszert itt is a mágnesszelep (vákuumszelep) mozgatja, és ennyi.
Nincs semmi más állító szerkezet, ezért nem is látni semmit. Ezt úgy tudták elérni, hogy egy vízszintes tengelyre vannak rögzítve az örvénylapátok, és le, fel tudnak billenni (így tud nyitni, zárni). Ezt a tengelyt mozgatja a mágnesszelep, és ezzel az twinport szelep vezérlés megoldva.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mohabá 007 #98374 üzenetére
Kimaradt egy szó
" A twinport szelep egység a szívókamra felső részével egybe van kialakítva, nem különálló egység."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz janakbacsi #98439 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98533 üzenetére
P0571 Tempomat/Fék kapcsoló. A áramkör
A féklámpa kapcsoló az 2 áramkörös. Az egyik ECU-hoz, (A áramkör – tempomat)
másik a világitáshoz (féklámpa).
Töröld ki a hibakódot, ha utána nem hozza a hibát akkor jó.
Ha hozza a hibakódot, cseréld ki, mert mindegy, hogy tempomatos, vagy nem.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Hequila #98709 üzenetére
Nem egészen értem amit írtál, ezért menjünk végig a folyamaton.
Ez egy egybefüggő zárt csőrendszer. A levegő a vízhűtőnél beáramlik a levegőcsőbe, onnan tovább a légszűrőházba, a légszűrőn át a MAF ig. Ami biztos, hogy ezen a szakaszon a levegő hőmérsékletét semmi nem méri, ezért az ECU-nak sincs tudomása ezen a részen áramló beszívott levegő mőmérsékletéről. Akkor hogyan lehet ezt a "valós" értéket kiolvasni az ECU-ból?
A beszívott levegő beáramlik a MAF-ba.Itt van a beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő.Tőle tudja az ECU valóságos beszívott levegő hőmérsékletét, amit ki lehet olvasni.
A MAF működéséről összeállítottam egy "szösszenetet"
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mephi666 #98797 üzenetére
Pontosítsunk. A tanksapka ajtónak van zármotorja, és ezt működteti a központi zár.
Tanksapka ajtó kinyit. Látni a zármotor rudazatot (1) Ez mozog a központi zár nyitására, (1) zárására. (2), és a tanksapka ajtóban lévő részbe (3) csúszva nyitja, zárja a tanksapka ajtót.
Ellenőrzés: tanksapka ajtót kinyitni, központi zárat nyitni, zárni. Ha a rudazat nem mozdul, a műanyag rész kikap, így hozzáférni a rudazathoz, meg kell mozgatni, nincs e beragadva. Ha húzásra ki, be mozgatható, de elektromosan még se működik, elektromos gubanc van. Ha működik, de mégse zár, a tanksapka ajtón kell igazítani.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mephi666 #98810 üzenetére
A generátor működőképességét (üzemi tulajdonságait) nem befolyásolja az akku állapota.
"....Indítás után a feszültségszabályozó a gépkocsi elektromos hálózatát lekapcsolja az akkumulátorról és rákapcsolja a generátorra. A feszültségszabályozót úgy állítják be, hogy 12 V feszültségű rendszerekben közelítőleg 14 V-ra szabályozza a feszültséget. Így a generátorfeszültség valamivel kisebb az akkumulátor gázképződési feszültségénél, megfelelő a töltés, de a túltöltés okozta károsodás elkerülhető....."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ha ilyen gondom lenne, szélvédőragasztóval kenném körbe. Ez elég sűrű ahhoz, hogy egy újjal körbe lehessen kenni akár "vastagabban" is, hogy fixen rögzítse a csonkot. (száradásig nem kell macerálni )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A tünetek alapján hibásan működik a lambdaszonda. Pontosabban, lassan reagál a változásokra mert el van " öregedve "
Mivel a lambdaszonda nem megfelelően működik, a katalizátor működése sem hatékony, amit az utószonda érzékel, és dobja is a hibakódot.
A lambdaszonda működése:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #99037 üzenetére
Én is tudom. Akkor mondtad el a topikban, amikor javasoltam, hogy legyen a nickneved "tulipános fan-fan" [link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen TV-t vegyek?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Építő/felújító topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- SUSE Linux
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen