- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Házimozi belépő szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Újabb előzetesen a GreedFall II: The Dying World
gp Az új rész korai kiadása a nyáron érkezik PC-re, a teljes változat PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is befut majd.
-
LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
ph Leteszteltük az OLED evo paneles, 4K felbontású, mélynyomókkal is felszerelt, 65 hüvelykes televíziót.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
Hát chip hiány, infláció, meg itt van ez a háború is...
Azon gondolkodtam, hogy lehet már másodállásként kezelik a fotós boltok az árusítást, mert nem hiszem , hogy a népek rohangálnának vásárolni.
Igaz nem követem nagyon rég óta a milyen cserélhető obis gépet vegyek fórumot.
Közgazdász se vagyok, de úgy tudtam az árakat a kereslet viszi fel.
Most lehet az áru/alkatrész hiányElszálltak az árak, még mindig talán a legolcsóbb alternatíva a tükrös rendszer. Nemrég kerekedett nagyra a szemem a fuji aps-c csúcsgépe átlépi a misit...
-
rekid
addikt
Mégis mi matt esnének? 20% körüli infláció van itthon, az euró konstans 400 felett -és nem is fog lentebb menni az uniós pénzek megindulásáig- ráadásul minden gyártó árat emel és nő is szépen a nikon negyedéves bevétele. (Z6 III meg majd valamikor jövő évben várható, mesés -hol volt, hol nem volt- gyártással, ahogy látjuk a high end termékek esetén is.)
A legjobb üzlet ha most veszel mert holnap csak drágább lesz. (Jobb esetben ugyan ennyi.)Gyáva népnek nincs hazája!
-
ph_5.5
aktív tag
Ahogy #51461rekid leírta előttem ez nem lesz jobb- sőt.
Plusz mindig lesz aki megveszi... én 2009-ben meglepődtem hogy mennyi D3 fogyott anno 1.2 milláért. Most ahoz képest a Z9 2.2 millás bevezető ára nem is volt elszállva. (most már 2.5 ha jól rémlik) Közben a D4, D5, D6 is egyre drágábban volt elérhető.
Plusz a Nikon igazából már a D750 esetén is azt gondolta- ez munkagép- minek is hobbystának ilyen? Nekik jó az aps-c. Mondjuk ezt milcnél elég erőteljesen jelezték is... a sok butítással. Sőt a még a Z5 is elég sok kompromisszumot jelentene sokaknak melóra. (mégis van aki azzal dolgozik- mert ahogy "régen" croppal is megoldotta a pro fotós a munkát, most is meg lehet... csak minden változik)
Nem gyártottak még 100%-os biztonsággal minden helyzetben "éles" (tökéletesen fókuszált) bemozdulásmentes fotókat gyártó gépet.
A Z6II szerintem piszok jó. De itt is van hogy mellé megy ez-az... és pusztán a technika az ami téveszt, mert az irányítást sok esetben a gépre hagyjuk. Mert mf-al, tűző napon, F8-on 24mm környékén mindig is éles volt minden és az is marad. De a divat az lett hogy 105 mm F1.4 1m-re fókuszálva a szénbányában ugráló feketepárduc szeme a mindig pontosan legyen lekövetve ellenfényben is.. és éles legyen 100 képből 120.
Láttam most is olyan hirdetést hogy Z6 15000 expoval 2 évesen eladó - Z9-re váltás miatt.
15.000 expo van olyan ismerős akinél 1 hét alatt belement a vázba. -
ph_5.5
aktív tag
No most már pc előtt... így hosszabban tudok és olvashatóbban írni
A 15.000 expo az fotóban kevés, videoban meg sok. És itt Z6 első generációról beszélünk, amit a megjelenésekor kevesen vettek videora inkább Sony, Pana ment ilyen célra. Nem látok bele sem a vevő/eladó pénzárcájába, sem munkájába.. de mivel nem egy Kiss Pista photographí hirdet, hanem "ritka" nevű és nulla találat van a nevére ezzel a "szakmával" (nevezzük annak de már nem az ) kapcsolatban, ez inkább engem arra emlékeztet amit két napja személyesen tapasztalatam.
X srác hirdet egy Sony A7III-t. (elég húzós áron) AZ ok: A7IV-re szeretne váltani.
Csak a családot fotózza. Találkozunk, van nála egy A7R *** nem tudom melyik.
Sigma 35 1.2 Art és hasonló színtű obik. Megteheti? Persze. Nagyon normális srác. Megkereste a rávalót- és tényleg arra költi amire akarja.
De hogy én tuti nem írnám ki a hirdetésem alá hogy Z6 eladó meeeer Z9-t veszek. Oké, ha én lennék pl a Nánási Pál akkor lehet hogy kiírnám mert így nem az lenne a Nánási hirdetése alatt az első kérdés- mostmán csak bótos leszel?
Második a szakmától- mi lesz helyette?
A Z9 egy csúcs milc. Talán a piac legjobbja. Én ugyan fotózásból élek, de eszembe sem jutna ilyen összeget fektetni egy vázba- még akkor sem ha tudom hogy "rövid" idő alatt megtérül. Mert igazából sesem térül meg... mert pont olyan (jó vagy vacak) képet tudok lőni egy D750-el vagy egy Z6 I-el is mint a Z9-el. Azért mert nem fotózom pl F1-t. Vagy foci vb-t... mert kb ez a két terület az ahol látom az indokot ilyen beruházásra. -
Ha fennvan még a hirdetés, akkor valaki megkérdezhetné igazán a srácot, hogy mi a váltás oka, ha már a fél topic ezen pörög
Egyébként erről a beszélgetésről egy idősebb ismerősöm jut eszembe, aki valami markolatos drága Canonnal tolta... viszonylag kevés képet készített és valszeg a váz tudásának egy kis részét, ha kihasználta, de neki mégis ez volt a hobby, örült, hogy megengedhette magának, és boldogan kattintgatott.
Végtelen különböző oka lehet annak, hogy ki mit miért vesz, szerintem teljesen felesleges ezeket firtatni, hacsak nem tanácsért jön ide az illető -
Lex Icon
senior tag
A fényképezőgép egy szerszám és a használata szakértelmet igényel, az ájfón meg "élvezeti" cikk és nem kell hozzá szakértelem.
A "miért adom el" kérdés mindig kényes pont a használt cikkeknél és mindenkinek más elképzelése van ennek a megfogalmazásával kapcsolatban. Lehet, nem is Z9-et akar venni, csak azért írta, hogy úgy tűnjön gazdag nemtudommitcsináljakasokpénzzel kölyök, így azt gondolják a cucc rendben van, mert csak ráunt.
Persze kismillió más ok is lehet és tényleg túl van tárgyalva. -
pergabb
senior tag
gondolom nem is tolod telibe a napot én úgy komponáltam a képet, hogy a kerti bútorok és 2 épület között pont telibe verte szinte a kép közepén, mert így nézett ki jól. Nagyon sok ingatlant fotózom, külső képeknél a napot mindig oda teszem, bár nyáron már kap egy iso 800-at és inkább a kép széle felé húzom, hogy ne süsse meg nekem szegény szenzort, mivel f11-16 ilyenkor bejátszik.
Lásd: -
Lex Icon
senior tag
Csoda, hogy egyáltalán van még piaca.
Pont azért van piaca, amit utána írtál.
D780: 990e.
Z6II: 860e.
Nem is értem, hogy miért drágább a D780 a Z6II-nél?
Nemrég még 600e körül voltak ezek. A Ft meg erősödött egy nagyot, persze a kereskedők/gyártók ezt nem adják vissza. -
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
Itt vannak egy felhasználó benyomásai D750 vs Z5 témában
+ Lényegesen halkabb zár
+ Ergonomikus kialakítás átlag méretű kéznek
+ Sok gomb jól testreszabható, így minden fontos beállítás elérhető a keresőt használva
+ IBIS
+ 1/8000 záridő
+ nincs szükség AF finomhangolásra
+ világos, könnyen megszokható EVF
+ belenagyítással könnyen ellenőrizhető élesség
+ AF pontok lefedettsége
+ Jó méretű puffer - dupla UHS-I kártyával 27 vs 12 D750-en- Vakus használat - expo szimuláció megszűnik, ha a vaku be van kapcsolva, a környezeti fény arányának állításához ki kell kapcsolni (gombhoz hozzárendelhető) ez is csak egy MILC sajátosság, szokni kell
- Magas ISO - 3200 és afelett a D750 kissé jobb, bár nem olyan szembetűnő
- AF-C teljesítmény - hol egyik, hogy a másik jobb, amikor lassan mozog a téma akkor jó a szemkövetés, de ha a kamera felé mozog direkt, akkor könnyen elhagyja a témát
(beállítások finomhangolása után is)Ez akkor volt, amikor a kamera kijött, azóta érkeztek firmware frissítések. Száguldó kisgyereket nem hiszem, hogy ilyen kamerával lehet legjobban lekövetni, ezt leszámítva a mindennapokra teljesen jól használható váznak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Sajnos a II előtti vázakhoz csak utángyártott grip kapható, ami nem egyenértékű a gyárival.
Igen, az optikákat előbb-utóbb úgyis fejleszteni kell, ugyanis még ha van is egy szuper AF rendszer az adott kamerában, a teljes sebesség megfelelő optika nélkül nem lesz elérhető, ergo "kis" lépést nem igazán lehet tenni.
Esetleg számításba jöhet a FF mellőzése, ha az AF ennyire magas prioritást élvez, persze az is kompromisszum, de nem feltétlen elvetendő.
Vagy meg lehet tanulni a manuális fókuszt is, nekem pl. sikerül hintázó kislányt 50/1.2 vagy 85/1.5 obival tökéletes fókuszba hozni - nem csak sorozatfelvétel üzemmódban
Egyébként az a tapasztalatom, hogy hiába lesz fókuszban a kép a hiper-szuper AF rendszerrel, ha a nincs meg a szög, megfelelő irányú fény stb. tehát egy kevésbé mozgó portrénál ahol a fotós innen kezdi el építeni a dolgokat (olyan szögből/helyből fotóz, van kontextus a képkereten belül) sokkal inkább lehet olyan képet készíteni, ami időtálló lesz, ezeket a képeket még mindig a manuális objektíveimmel tudom legjobban meglőni, mert tudat alatt is próbálok kicsit építkezni valahogy...
Hogy a témánál maradjak: nincs valakinek egy megunt 58/1.2 Noct-Nikkor obija esetleg? -
p_adam
addikt
Ez egy olyan eset, amikor fix pályán mozog, tehát csak beállítod egy fix távolságra, és időzíted a kattintást (vagy max fps mód), oldalról még könnyebb, mert akkor a távolság még kevesebbet változik.
D750-nel is ugyanúgy meg lehet csinálni, csak idő kérdése, míg rájössz, mi ez a pontos távolság és mennyi a zár késleltetése.Ahogy látom, manuális fókusszal keresővel 0.055 sec, ami elég tisztességes érték (Live View-ban lassabb) D700-al is kipróbálom majd, ha sikerült életre keltenem egy akksival, ez még jobb 0.045 sec, ezek a régi gépek elég fickósak, hol itt az előrelépésAz EOS R egyébként már időnként képes volt tökéletes fókuszba hozni ugyanezt (RF objektívvel). Amikor futást fotóztam szemből, akkor sok képnél icipicit késett, de valószínű be lehet volna állítani úgy, hogy gyorsabb legyen. Az R6 használt ára is elkezdett lefele kúszni, ebben már igen erős az AF, persze így is Z6II árszint...
Ezeken az utángyártott markolatokon (mint a Vello BG-N21 v. Newell MB-N10) csak expogombod van, nincs semmi más, a Nikon MB-N11 gyári markolaton vannak kezelőszervek - de az ára is brutális, főleg ha az újabb vázak árát is hozzászámoljuk...
[ Szerkesztve ]
-
pergabb
senior tag
Z5-re most jött egy frissítés, amivel javult az af, jobb a szemfelismerés és már videóban is elérhető.
Bárhol, ahol alacsony iso-t használok és nem kell sok-sok megapixel, a z5 kerül elő, mert jobb a jel-zaj aránya alap ison és a dinamikatartománya is.
Más írta D750 jobb magasabb iso-n, szerintem nem. Más a zaj és annak kezelése, de ez az összes milcre igaz, expo-t halál nyugodtan lehet a csillagos égbe tolni, árnyékokat kevésbé lehet olyan őrülten huzigálni, az egész képszerkesztés folyamata megváltozik és más, nekem is fura volt D750-et után. D750 iso 12800 mellett már színpacás lett, fakult is minden, ebben z5 mindenképpen erősebb és jobb, ugyan olyan vibráló színeket kapok, ráadás az egész színkezelése más lett a gépekben, igazából D500, D7500, D850 óta megszűnt ez az üveges és sárgás színvilág.Amit más az af rendszerre írt, az igaz, egy esküvőn af-c számomra felejtő, hiába mozognak, af-s és tuti éles lesz minden, míg követő esetén néha félre megy, de ez igaz a z6ii-re is, azzal viszont iso 25600 is vígan megy, sőt, sokszor feljebb is
Expo szimulációt én alapból offoltam, mert szeretem a csúcsfényeket menteni, inkább rántok rajta 2-3 expót és visszahúzom a világos részeket, viszont expo szimuláció be van kapcsolva, akkor félhomályt mutat és úgy is viselkedik, pedig csak szimuláció, szóval nem értem, de nem talál élességet ellenben ugyan olyan világos képet látok, miközben úgy alulexponáltam, hogy kb fekete a kép, akkor tökéletesen és azonnal megtalál mindent.
Őszintén szólva, ha az objektívek nem sikerültek volna annyira jól, akkor eszem ágába nem jutott volna váltani, tök jó egy tükrös gép, viszont itt még egy "kit" obi is olyan minőséget képvisel, hogy hajam leteszem. Használtam sigma art obikat.. de itt tárva nyitva egy 24-70, 50, 85, 70-200mm simán übereli, én imádom.
Nem tudom mennyi a büdzsé, de a 85mm szerintem alap, rohadt jól sikerült, még az 1.2-1.4 sem hiányzik és hiába magasztalják az egekig a Viltrox megfelelőjét, ég és föld a kettő között a különbség. A nikon z 35mm 1.8 a leggyengébb az összes közül, még is ezerszer jobb mint a régi és nálam az egyik vázon mindig rajta van, igazi mindenes.
Az elektronikus redőnyt szerintem felejtsed el, z9 esetén.. mondjuk más választási lehetőségem nincs.. de oké, amúgy z6, z7, z5, z50 vonal.. csak is mechanikus zárral használok/használtam mindent. Hot pixel az lesz hosszú expónál, mivel a szenzor folyamatosan megy, de ott van vmi szoftveres fícsör, erről írtam már korábban, minden iso értéken van egy adott idő ami alatt szépen csinálja, felette pedig megszűnik, azaz belepiszkál a képbe. Én iso 100/200/400 és 20mp alatti képek esetén kötelező szerűen bekapcsolom a hosszú expós zajszűrést, azaz várhatok még egyszer annyi időt na ilyet nem kellett a D750-ek mellett, soha nem láttam semmit.
Érdekel a színe, sötétben és világosban mennyire zajos, akkor szólj és a kért témáról adott fénykörülmények között lövök neked képeket a z5 vázzal.
Amúgy amennyire f*stenger a kitárgyalt luminar és Neo, annyira jó a topaz, én erősen ajánlom a topaz denoise alkalmazást, nem minden esetben, de sokszor csodákra képes, pláne, ha van időd és külön-külön rétegen alkalmazod, majd lokálisan átmaszkolod PS alatt, így viszont tényleg totál zajtalan és részletgazdag képet tudsz összehozni egy laza iso 16000 mellett is.
Amúgy meg egyszer felvet a pénz, akkor szeressed meg a fényeket én régen utáltam, de ad200 és ad400prok + pár fényformáló mellett megváltozott a véleményem, imádom, neked már egy ad200pro és a hozzá vásárolható kis oktobox is csoda lenne, a filléres dolgokról nem is beszélve, lásd cto fóliák, vagy ksi rgb-s lámpák és tényleg nem kell nagy dologra gondolni, én is év végén még 9900ft-ért vettem pár ULANZI VL49 RGB LED lámpát, csodás dolgokat lehet vele művelni, nyilván nem nagyszabású rendezvényen
Bármit is veszel idejében tedd, mert perpill épp picit olcsóbb lett néhány dolog, amúgy folyamatosan emelnek, de már pofátlanul és úri huncutság lesz pár éven belül ez az egész, miközben a mobilosok úgy is le fognak fröcsögni, hogy dugd fel magadnak a 24 megapixeled az ő nem tudom hány százukkal szemben. Közben úgy is kijön még pár csodagép is, de újabb és jobb mindig lesz, már egy D750 tudásának a 60%-át nem használtam ki, most ez egy z5,z6 stb esetén már 80%, z9 esetén meg 95
Ráadás viccen kívül én néha vissza vágyom a jó kis D850-re, lehet egyre kevésbé trendi egyeseknél, amúgy amit azzal nem lehet, azt semmivel sem és ez így lesz 10 év múlva is, ezek az automatikusan rááll a bolha p*csére is af dolgok nem izgatnak annyira fel. Persze amíg nem volt, kellett, most hogy van, már tudom, hogy... hogy az obik izgatnak csak fel, a többi nem annyira izgi, vagy csak x ideig. Macbookal is ez volt, de azt már konkrétan bánom, hogy megvettem, pedig szükségem van hordozható gépre. -
pergabb
senior tag
azért vedd figyelembe, hogy z6ii iso 6400-on már 200%-on izéé.. aha, kicsit jobb és felette jön ki a hátulról megvilágított szenzor előnye. D750-en személyes tapasztalatom alapján iso 800 rosszabb volt, mint iso 1600 megmagyarázni nem tudom... No de z6ii esetén feljebb tekerted és látod az előnyt, akkor a zajt is jobb, de attól még zaj van, ergo ha D750 800 zavar, akkor ez sokkal rosszabb. Szerintem a zajjal nincs gond, nem egységes lásd hosszú expós stuck pixeles izé ami árnyékokban megjelenik, amúgy azok hot pixelek és a környező pixelek is átveszik az infót, ezért lesz belőle göb és néha 10-15 pixel is telítődik, vagy szimplán színzaj van, akkor ronda, önmagában semmi gond vele egy ésszerű határig, még csinos is lehet tőle a kép. Van olyan váz, aminél annyira eltérő a zaj minősége, formája, nem tudom mije, hogy az én szememnek sem tetszik, de van ez is, amire azt mondom, hogy no problem, szép ez így.
Lehet a D750 szenzora van a z5-ben, de mindenképp tovább fejlesztett.. a színvilág már firmware fejlesztés is, vélhetőleg inkább annak tudható be, hogy nem egy sárga paca iso 12800-on egy fej a távolban, ha nem a helyükön vannak a színek és árnyalatok, az össz. színhatás pedig simán csak helyrepofozása a dolgoknak, lásd d700-nak is szép színvilága volt, aztán jött ez az üveges sárga izé, sony vázak meg mai napig szenvednek a zöld taknyos fátyoltól, kivétel videó üzemmódban, ott nyoma sincs és még ha utálom is őket, videóra tutira sony-t ajánlanék és vennék. Ja.. meg ha jpg-be fotózol, akkor sincs ilyen, sőt, akkor náluk áll a legközelebb a színvilág a valósághoz.
Ellenben vakuzni tudsz úgy, hogy kiexponálja a háttérfényt, maradjon az eredeti hangulatból és hss mellett a kis villám kölkök is élesek legyenek.
Milyen obikat használsz? megint nincs semmi tudományos háttere, de én anno azt tapasztaltam, hogy volt obi aminél a zaj más volt, erőteljesebb, de erre végképp nem tudok magyarázatot adni, lehet a felbontóképesség miatt van, vagy túl sokat drogozom -
Deconst
csendes tag
Hali,
Tavaly novemberben sikerült behúznom refurbished z5-öt, követlenül a Nikontól, annyiért, mint mint most egy z50. A zúj fw frissítés is nagyot dobott rajta, múlt héten próbából átkapcsoltam szemkövetésre, és vissza se kapcsoltam, nagyon jól sikerült. A sorozat gyorsaság nem az erőssége, de nekem belefér. Bérelni nem tudsz valahol kipróbálni? -
ph_5.5
aktív tag
Tizenéve csak gyári markolatokat veszek, mert még 2008 környékén fotós havernak alaplap hibás lett a gépe egy külsős cég markolatától. Arányaiban akkor is ennyi volt a vázhoz képest egy portrérkolat, és gyári még nem hagyott cserben. A Z6II-höz is az elején sikerült beszerezni, és a két akku nagyon kell ezekbe a milcekbe. (dslr után fura volt hogy minden fotózás után tölthetem vagy az egyik akkut vagy mindkettőt)
-
pergabb
senior tag
90%-ban enteriőrt fotózom, ergo olyan területet, amit nem annyira sokan fednek le, még is, akkor pedig irgalmatlan a szórás.
Fb-n rbnb csoportban egyik tulaj bekért ajánlatot egy kis lakásra, utána párunknak elküldte az árakat és a portfóliót. Legalja 10-20 ezerért mobillal készít képeket, de volt aki rendes felszereléssel is ennyiért, teteje pedig még fényfestést sem használ, de azért elkér min. 120 ezret egy lyukra. Igazából a fotózásnak sok olyan területe van, amit szerintem nem képviselnek olyan sokan, persze nem árt, ha az ember szereti is csinálni és nem a pénz miatt tolja csak, ráadás beépültél egyszer a köztudatba, akkor ajánlanak tovább és semmi szükség marketingre. Esküvőznék, teljesen más lenne a helyzet, de ott szintén horror az idei felhozatal, általam is ismert fotósok 1 misit kérnek el egész napra úgy, hogy inkább mondanám őket jónak, de középszerűnek. Szerintem ez már pofátlan, minden esetre egy darab szabad időpontjuk nem maradt.
Mindenkinek meg kell találni a saját célközönségét, van aki 20 ezret nem fizetne egy lakás befotózására, mert szerinte a mobil jobb, nem is olyan régen ment is erről egy vita szintén fb-n az ingatlanközvetítők csoportjában, ahol 50% szerint a mobil szebb képet csinál na ez az 50% nem lenne az ügyfelem, meg amúgy sem arról híresek, hogy szeretnek fizetni, külföldön teljesen más a szitu.
Amúgy meg itthon is van az a réteg, aki bekér egy árajánlatot, odanyomsz vmi jó zsírosat ami szerinted még reális, aztán elutasít, mert kevesli az árát és leszarja a portfóliót, mert azt hiszi a drágább jobb vmiért.
Az tuti, hogy felhígult a szakma, sok a kókler, de már az elit hülyékkel is Dunát lehetne rekeszteni, akik nem jó fotósok, de irgalmatlan összegeket szeretnének elkérni a semmire. Újként sem vágnék bele, azért 2 korszerű váz objektívekkel és minden egyébbel.. hát.. marha drága buli. Aztán ki kell termelni a köv árát, a számítógép sem lehet gyenge, azt is váltogatni kell, közben enni-inni, lakni és tök jó lenne félre is tenni. Amúgy összességében nem csak a fotósokról van szó, biztos nem fogok politizálni, mert gyűlölöm, de itthon pocsékul fizetnek mindenért, miközben ott az a jó magyar mentalitás, hogy mindenki mindenhez is ért, építő jellegű kritikát meg támadásnak veszik és utána lekaparják az arcod. -
Roachy
senior tag
Meg lehet élni a fotózásból, annak bármelyik műfajában, csak meg kell találni a célközönséget. Ez a része nehéz, mert bátornak és magabiztosnak kell lenni hozzá. Amíg kókler kategóriában, kóklerekkel és ingyen, vagy szarért-hugyért dolgozókkal versenyzel, addig nehéz lesz megélni ebből.
Emelj árat, célozz meg másik réteget, legyél türelmes és ha a képeid megütik az adott színvonalat be fog indulni.
Ne 30 ezret mondjál, hanem minimum 50ezret. Senki nem fog kiröhögni, mert onnantól más kategóriában vagy. És amúgy az "olcsójános" aki kiröhögi a 30ezret az itt már le is morzsolódik, neki ez túl drága kategória egyszerűen tovább lép és a saját szintjén keresi aki 20ért is ad 5 képet neki.
Erről a szintről kell elmozdulni.
Vagy ha kénytelen vagy ott maradni, mert a környezetedben nincs más lehetőség, akkor bizony nehéz lesz leválasztani a te célközönséged, aki nem túl tehetős, de azért nem is kókler munkát szeretne. Ez sem lehetetlen egyébként, csak nehezebb kitűnni a tömegből. De ha mondjuk bejön egy munka akik mégis kifizetik a kicsit többet a minőségibb eredményért cserébe, na ott kell odatenni magadat, munka, és nagyon fontos(!) kommunikáció, kapcsolatápolás és hozzáállás terén. Ha szimpatikus leszel, visszatérők lesznek és tovább is fognak ajánlani és szép lassan beindul a biznisz. Semmilyen reklámkampány nem ér fel a személyes ajánlásokkal. -
freelanced
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek.
Találtam egy Tokina ATX 2,8/100 Macro Nikon F objektivet, sérült szűrő foglalattal, de elvileg működésre oké, 45k.
Mit szóltok, érdemes lehet igy bevállalni?
A másik egy Nikon 105mm f/4 micro NIKKOR, 30k-ért, de ott csak 1:2 a legképzés.
Esetleg egy Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon), 80k körül.
Ezeket találtam hirtelen.
Érdemes ezekkel foglalkoznom, hogy látjátok?Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
FerNandor
őstag
Köszi neked és mindenkinek. Igaziból a videózás az ilyen max 5-10 perces családi körös dolgok, semmi extra. Tetszik amúgy a Sony, de a többlet költségek annyira nem. Egy D750-nél pl több obimat is tudnám használni és külföldön elég jó áron vannak már. De nem tudom, mi legyen amúgy. Nagyon szeretem a D7200-at, de asszem most annyira elkezdte piszkálni az agyam a full frame, hogy nem tudom majd visszafogni magam
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
freelanced
addikt
Köszönöm a választ. Nos ha a hibás rész nem befolyásolja a működést, engem nem zavar, nyilván ha szinhőmérsékletben vagy teljesitményben emiatt problémás az más kérdés.
Szerinted akkor bevállalható, érdemes bevállalni, vagy jobban járok ha veszek egy Godoxot?
Még egy SB600-at találtam 30-ért.
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
A Zéé
addikt
Szerintem ez a váz már annyit sem ér, hogy érdemes legyen szervizbe adni tisztításra...
hát igen. Én is gondolkoztam rajta, hogy eladom, és veszünk a páromnak is egy Fuji-t, de már nyúlottak a gumik a vázon is, a 18-105-ön is, utóbbinak már a tubusa is laza, a kettő együtt ér vagy 50k-t. De hát nem csoda, 12 éve vettem. Annyiért meg inkább marad, aztán használja, amíg meg nem áll.Just a simple Lineman...
-
rekid
addikt
A fogás miatt van még meg nekem is. Lapát kézzel nehéz az élet. A régi pentaxoknak volt baromi jó mély fogása.
A Z8 tetszene de számomra nem éri meg ennyit adni egy gépért. Az új Zf funkcióban tökéletes lenne, megnézem mit tud egy plusz grippel bár nem fűzök hozzá sok reményt.
A sony-k szintén a fogásuk miatt estek ki.Ha meg is lesz a nikon milc utód, a d750 marad másodváznak mert tájfotózni még mindig patent ha elég a 24mp. Bár sikerült már ilyet is lőni vele és csak kb. 7-800 expoba került.
Gyáva népnek nincs hazája!
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs