Hirdetés
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Ez az obi valószínűleg a Noct Nikkor 58/1.2 modern szellemi utódja, tehát ezzel (remélhetőleg) nyitva is lehet olyan esti képeket készíteni amivel nem lesz életlen és torzulás a fények helyén. Nyilván nem fognak belőle olyan sokat eladni de ahhoz képest hogy a Noct bőven 2-3000 euró felett megy használtan... (mondjuk ezek után már nem biztos)
-
p_adam
addikt
A Canon objektívek sokszor jobbak mint a Nikon-ok (pl. 70-200 2.8 meg a telék) csak nem olyan szenzorokon tesztelik őket. A Nikon még csak most kezd felzárkózni a 800/5.6 és 400/2.8-al a többi még mind régi fejlesztés.
Szóval a pontokba bele kell számolni hogy mivel készült vagy legalább hasonló pixelszámú és szenzorméretű vázat nézni az összehasonlításhoz.De egyébként ha valaki belemegy részletesen a tesztbe, akkor látszik mi a különbség.
Tény, hogy nem ebből áll a fotózás, de ettől függetlenül hasznosak az adatok, ha valakit épp ez érdekel.
Szerintem a Canon az új 46MP-es gépét csak a Dxo miatt fogja kihozni
-
p_adam
addikt
válasz Throme #43536 üzenetére
A megtakarítás inkább onnan származik, hogy addig amíg ez nincs, a DSLR-t is könnyebb eladni, ami a Sony-nak eddig se volt, csak papíron (pontosabban egy ideje SLT, de mindegy, mindig döglődő üzemmódban futott), szóval egyértelműbb volt, hogy mit kell csinálni.
Attól még, hogy van elég mélységélesség ahhoz, hogy mindkét szem éles legyen, a pontos AF ugyanúgy fontos lenne (elvileg)
-
p_adam
addikt
A 'valós' kiválasztható fókuszmező 143 mint a korábbi Canon gépeknél, tehát nem kell semmi forradalmira gondolni, csak az eddigi algoritmus pl. az zónákon belül is az eddigieknél intelligensebben tud működni, felismeri a szemet, stb.
A következőben majd írhatnak 30.3 millió pontot is, mivel technikailag az is igaz -
p_adam
addikt
válasz mazsi70 #43677 üzenetére
Szvsz arról lehet szó, hogy a Canon és Nikon számára az első induló modell(ek) nem a "Pro" kategóriába esik (esnek) és nekik sem célszerű gyorsan átlovagoltatni a népet egy másik új rendszerre, csak bemutatni, hogy "igen, bizony most már nekünk is van". Nem kell feltétlenül (egyből) jobbnak lenniük, mint a konkurencia.
Csak szépen lassan. Nem olyan egyszerű ezt az egészet úgy csinálni, hogy mégse lépjenek a saját lábukra, az összes többi mirrorless kamerát gyártó cégnél ilyen gond egyáltalán nincs.A Canon esetében meg egy 5D III, vagy 7D II alá sorolt kamera hivatalból egyébként sem kaphat két kártyahelyet és a Cinema család alatt (az 1DC-t is beleértve) nem vehet fel videót két kártyára (egyelőre).
És mivel a tükör nélküliség egyik mozgatórugója, ebben mindegyik modell óriási erőlelépést jelent, de egyelőre azt szeretnék, hogy a kliens lehetőség szerint a DSLR-jét is használja továbbra is.
Megint csak a Canon esetében pl. egy 6D vagy 6D II az összes meglévő objektívet megtartva gond nélkül lecserélhető erre az új gépre adapterestől, persze egy jó adag plusz pénzért.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Throme #43701 üzenetére
Abból amit a rendszerről tudunk, nem az jön le, hogy APS-C-re meg olcsóságra terveztek volna egy ekkora bajonettet. Meg van egy 3 éves roadmap, de mindegyik FF objektív. Azt viszont mondták, hogy lesznek olcsóbb objektívek, és két számmal jelzett vázak, de gondolom csak a már jövőre felsoroltak lehetnek és a váz is FF csak olcsóbb (pl. nincs benne stabilizálás).
Persze kiemelhetik a tükröt az olcsóbb gépekből, de lehet drágább rakni bele egy elektronikus keresőt, új szenzort, a régi objektívek meg nem biztos, hogy teljesen kompatibilisek a másik AF rendszerrel.
Nem biztos, hogy a Canon előbb jár hogy van neki kisebb mirrorless rendszere, mert ezzel az új bajonettel meg az ő "régi" rendszerük lett valamilyen szinten elszigeteltebb, kevésbé impozáns. Bonyolult - de valami tervük biztos van
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz sarasota123 #43712 üzenetére
Ahogy írták, nyilván az van, hogy engedélyezve van manuális módban is az "Auto ISO sensitivity control" és rákorrigál, ha tud.
Egyébként kültéren megpróbálhatod elmosni a hátteret hosszabb gyújtótávolsággal, jobban lerekeszelve, ha nem akarod növelni a zársebességet. De lehet kell, mert annál az egynél minden jobb, mintha túlexponált a videó, egy polár szűrő is levesz kb. 1.5 fényértéket, de még az is messze kiégeti napfényben ezekkel az értékekkel (Sunny 16 rule) ha meg f/16-ig elmegy a rekesz, akkor meg már kicsit életlenebbé válik a diffrakció miatt.
A Sunny 16 szerint ISO100-as minimum érték esetén egy 6 lépéses fix ND szűrő (ND1.8 egy másik jelölése, amit én is használok), pont jó az általad megadott értékekre.
A variálható ND szűrők esetében érdemes megjegyezni, ha a végpontokig eltekerődnek, akkor már elkezdenek problémát okozni, a fixekkel szerintem nincs különösebb gond, ha esetleg minimálisan emelni kell az ISO-n.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz sarasota123 #43714 üzenetére
a másik probléma mindenesetre ettől még valós, ha a nap úgy dönt, hogy jócskán kisüt
-
p_adam
addikt
Ahhoz hogy harapjon az AF (meg hogy ne legyen túl zajos az elektronikus kereső), fényerő mindenképp kell, az A7II AF-je nem a legjobb, kevés fényben még kevésbé, és ISO-ban is gyengébb, mint a D750, szóval ezen a árszinten erre a felhasználásra még nem feltétlen váltja ki a DSLR-t, a következő generáció A7III, Z6, EOS R stb. már inkább alkalmas lehet erre.
A D610 és D750 között egyébként nem eget verő a különbség, tehát kérdés, hogy nem jobban megéri-e valami másra várni. -
p_adam
addikt
válasz tvamos #44537 üzenetére
A három közül a Canon fókusza a legjobb kevés fényben(utána a Sony, végül a Nikon), persze kell hozzá a fényerős objektív is. ISO-ban nincs nagy különbség (azért a BSI szenzorok egy hajszálnyival jobbak, a D750 utódjába is ilyen kerülhet), meg persze ha jól működik a DSLR, akkor tulajdonképpen mi is volna vele a gond, amiért cserélni kéne, a tükör nélküli gépek fő előnye más dolgokból adódik.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz total90 #47720 üzenetére
Más oka valószínűleg nincs, mint az, hogy még frissebb és nem adtak el belőle olyan sok darabot.
Mindkettő ugyanolyan kiváló videóra, a focus breathing szinte észrevehetetlen. A súlykülönbség szintén nem jelentős, így csak annyi a kérdés, hogy nagyobb látszószög kell többért, vagy kisebb kevesebbért.
Itt pl. van egy rövid videó vele -
p_adam
addikt
válasz t72killer #47812 üzenetére
Ez nyilván azoknak való, akik nem akarnak F-bajonettről váltan, mert szeretik az optikai keresőt (vakuval pl. a mirrorless gépeknek nem sok előnye van), valamint értékelik a dupla kártyahelyet.
Kb. 1 év múlva ez is ugyanúgy le lesz árazva mint a z6, nem sok értelme van árakat így összevetni. -
p_adam
addikt
válasz total90 #48313 üzenetére
(szó szerint is) arra az egy dologra fókuszál, amire a D5-öt is tervezték, nekik készült ez a gép (az elnevezés persze nem feltétlen szerencsés, tekintve hogy D3S és D4S is létezett). Nem valószínű, hogy 2020-ban valaki azon vacillál, hogy melyik legyen a Canon v. Nikon közül, valószínűleg valamelyik rendszerben benne van, és nem fog ezért váltani. Attól hogy az 1DX III videóban erős, egy csomó sportfotós soha nem is fogja ilyen módban használni.
Persze amiatt, hogy 'lelépték', a YT side-by-side teszteken nem valószínű, hogy remekelni fog, de a való életben megállja a helyét. -
p_adam
addikt
válasz t72killer #48316 üzenetére
Elsősorban sportra tervezett gépnél a lag-en kívül az összes felsorolt dolog teljesen felesleges. Mért volna fontos a vakuszinkron, ha már egyszer a mechanikus zárral úgyis működik, videóra meg vannak (lesznek) más modellek, ha már az A9II-nél nem tértek el ettől mintától, a jövőben se lesz rá szükség. Még jobb AF, még több fps, nagyobb bitmélység 20+ fps módban is, jobb EVF ezek lehetnek majd a fő fejlesztések, meg persze még több objektív.
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #48319 üzenetére
Egyelőre az A9 széria áll a MILC gépek felső szintjén, főleg ezzel kéne versenyeznie a Z9-nek a neve alapján, a videós és nagy felbontású modellek lentebb foglalnak helyet.
A Sony kameráknál fejlettebb szenzort nem fog kapni, a rétegelt is kérdéses, bár az fps-t fel lehet vinni mechanikus zárral is. -
p_adam
addikt
válasz OPiiPO #48321 üzenetére
Még nem lehet biztosan tudni, de lehet, hogy ugyanaz a szenzor, ami magas ISO-ra optimalizált, alacsony ISO-n gyengébb dinamika és lassú a kiolvasása.
Emiatt nem képes 20 fps-re elektronikus zárral és jó AF-el, mint a konkurencia, és a keresőben nem tud 16 fps-t csak 14-et.
Tulajdonképpen csak a processzor meg az AF rendszer meg a vezetékes és vezeték nélküli kommunikációs csatornák, LCD, stb., amik megújultak (a többit nagyon nem részletezik), de az ár ugyanolyan magas maradt.
Viszonylag zártkörű lett a bejelentés, nincs róla sok teszt, mint a konkurenciánál, ami azt sugallja, hogy annyira ők se szeretnék, hogy folyton össze legyenek vetve, aki a D5-öt arra használta, amire elsősorban tervezték (ami szintén nem volt egy mindenes gép, de talán egy fokkal közelebb sorolható volt az 1DX II-höz), az a D6-ban se fog csalódni, más meg akkor se vette volna meg, ha jóval többet fejlesztenek rajta.
A fő probléma inkább az, hogy valószínű a többi modell fejlesztésére is limitált a keretük, szükségük lenne egy A7III szintű slágertermékre, ami mondjuk a most bejelentett D780-at elavulttá tenné, de ami jobb lesz, az valószínű jelentősen többe is kerül majd. -
p_adam
addikt
válasz t72killer #48391 üzenetére
Nem csak tesztábrákból áll a világ. A Zeiss képe portéra kellemesebb, szebb a háttérmosása is, nomeg sokkal kisebb és könnyebb és tájképekre rekeszelve ugyanolyan pengeéles, bipoláris karakterű, nagyon jó üveg.
A bokeh miatt a Z 50/1.8 elnyerte a DPreview 2018 2. legrosszabb optika címet (érdekes módon a videót azóta eltávolították) -
p_adam
addikt
válasz tvamos #48393 üzenetére
Minden év végén ugyanígy csinálták. Csak lehet ami TCSTV-ben még elment, a DPReview-ban már nem, gondolom ezért törölték.
Ettől függetlenül az optika baromi jól korrigált, de karakterben nem a legjobb és ahhoz képest nem elég kicsi és könnyű. A 24-70/2.8 Z drága, de ahhoz képest kicsi, könnyű, és képileg is több, mint rendben van.
Egyébként a meggyőző teszteredmények ellenére Canon RF 70-200/2.8 IS képe se mindenkinek jön be (szerintem is hiányzik belőle valami karakter, a többi RF optika nem ilyen), de ha valaki le meri írni, akkor egyből szembemegy a széllel -
p_adam
addikt
válasz t72killer #48396 üzenetére
Ne keverjük a dolgokat, ezeket egyáltalán nem erre írtam.
Valós környezetben készült tesztképek meg vannak mindenhol (pl. itt legörgetve), a Zeiss szvsz sokkal szebb képű és méret és súly tekintetében is praktikusabb, ennek ugyanúgy van valós értéke.
Ennyi pénzt nyilván így is megér a Nikon, ha valakit csak az érdekel, hogy éles legyen és minden egyéb háttérbe szorul. De a karaktere ettől még nem lesz jó.
Az 58/1.4G sokkal kellemesebb rajzolatú optika, inkább ennek csinálták volna meg a Z változatát a Noct helyett...[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz t72killer #48398 üzenetére
Ahogy mondtam, a "valós" példák mást mutatnak és nem találtam ilyen jellegű összevetést, de itt elég jó példákkal van illusztrálva, hogy miről beszélek, a Zeiss ilyet nem csinál - és meg is van említve, hogy az előzőhöz hasonló teszt beállítás nem igazi kihívás (egyébként nem ugyanaz a gyújtótáv és a teljes képeket nézve a beállítás is el volt csúsztatva kicsit, tehát egyébként sem túl mérvadó).
Ettől függetlenül jó optika igen olcsón, csak ahhoz képest nem olyan kicsi és könnyű, meg a karakter nem az erőssége, ezek lemaradtak a tesztből, így kerek a dolog. -
p_adam
addikt
válasz Throme #48695 üzenetére
A D780-hoz hasonlóan a Live View AF sokkal használhatóbbá válik, mert több dolgot örököl a MILC gépektől, meg az optikai keresős AF is jobb lesz.
Meg ha kapna egy IBIS-t is, akkor a nagyobb felbontás sokkal használhatóbbá válna kézből, vagy állványról még tovább lehetne növelni a szenzor mozgatásával. De ezeket a dolgokat már inkább egy MILC tudná maximalizálni (az új optikákkal karöltve). -
p_adam
addikt
válasz Throme #48698 üzenetére
Először még bővíteni kellene az APS-C Z objektív kínálatot, valószínű ez a magyarázata, hogy először csak a belépőbb Z50-el és hozzá tartozó kit zoom optikákkal jöttek ki.
Ez a MILC váltás nem fog gyorsan lezajlani (amire a mostani helyzet csak rátesz), az F-bajonetthez meg maradnak a DSLR-ek (vagy az adapterezés). -
p_adam
addikt
válasz bayarena #48699 üzenetére
A MILC váltás miatt az árcsökkenés nagyobb része már lezajlott, vagyis az ár már többé-kevésbe beállt az 'olcsóbb' szintre, az újabb sokkal drágább lesz (példa az 1DX Mark II 2000 euróval olcsóbb mint az 1DX Mark III, de már az utóbbi érkezése előtt is annyi volt, az utóbbinak is el kell indulnia lefele, akkor fog tovább csökkenni)
A D750/D780 esetében úgyszintén, az új sokkal drágább.
A különbség a használt piacon lehet, ha hirtelen sok eladó régi darab lesz (amit nem feltétlen valószínű, mert nem biztos, hogy egyből le is cserélik az újra).[ Szerkesztve ]
-
-
p_adam
addikt
válasz Roachy #48705 üzenetére
60MP a legvalószínűbb (A7RIV), így még az ISO, video is jó szinten maradhat, és pixel-shift üzemmódban bőven 200MP fölé tud menni.
A hibridet csak egy D6 méretű kamerában tudnám elképzelni, vagy egy Frankenstein Z modellként cserélhető keresős tükrös adapterrel, de egyik sem tűnik reálisnak, kellően komplexek már így is. -
p_adam
addikt
válasz Roachy #48709 üzenetére
A Canon is rendelkezik hasonló szabadalommal, de a gyakorlatban nem látom az értelmét, túl komplikált és még drágább lenne, mint egy D6 (ha az optikai keresőnek nincs köze az optikához és az AF-hez, mint a Fuji X-Pro esetén, az már reálisabb, de az sem olyan, mint egy 'sima' EVF).
Alapvetően olyan modell kell nekik, ami valamilyen szinten eladható, egy nagyon specializált 100MP-es F-mount kamera nem feltétlen ilyen (kivéve ha nem drágább, ugyanúgy kompromisszummentesen tud 24MP-es képet is készíteni, stb.) -
p_adam
addikt
válasz anaqer #50107 üzenetére
Az EF-S 24/2.8 egy tükrös (SLR) gépre tervezett objektív.
MILC-re ha fontos, hogy le legyen olyan hosszú, mint az egy adapterrel (de azért tudjon közelre is fókuszálni), akkor teljesen más optikai kialakítás kell, amit a 28/2.8 ki is használ, a Z bajonettnek köszönhetően nagyobb a hátsó elem, ezáltal az első elem kisebb lehet.
És a #50105-re reagálva ez egy FX objektív, nem DX, ami belengeti az esélyét, hogy később csinálhatnak FF vázat is (de teljesen más kategória lesz). -
p_adam
addikt
Sziasztok, EN-EL3e akksiból milyen érdemes venni?
(Ha tehetem, gyárit használok, de már nem beszerezhető). -
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
Itt vannak egy felhasználó benyomásai D750 vs Z5 témában
+ Lényegesen halkabb zár
+ Ergonomikus kialakítás átlag méretű kéznek
+ Sok gomb jól testreszabható, így minden fontos beállítás elérhető a keresőt használva
+ IBIS
+ 1/8000 záridő
+ nincs szükség AF finomhangolásra
+ világos, könnyen megszokható EVF
+ belenagyítással könnyen ellenőrizhető élesség
+ AF pontok lefedettsége
+ Jó méretű puffer - dupla UHS-I kártyával 27 vs 12 D750-en- Vakus használat - expo szimuláció megszűnik, ha a vaku be van kapcsolva, a környezeti fény arányának állításához ki kell kapcsolni (gombhoz hozzárendelhető) ez is csak egy MILC sajátosság, szokni kell
- Magas ISO - 3200 és afelett a D750 kissé jobb, bár nem olyan szembetűnő
- AF-C teljesítmény - hol egyik, hogy a másik jobb, amikor lassan mozog a téma akkor jó a szemkövetés, de ha a kamera felé mozog direkt, akkor könnyen elhagyja a témát
(beállítások finomhangolása után is)Ez akkor volt, amikor a kamera kijött, azóta érkeztek firmware frissítések. Száguldó kisgyereket nem hiszem, hogy ilyen kamerával lehet legjobban lekövetni, ezt leszámítva a mindennapokra teljesen jól használható váznak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Sajnos a II előtti vázakhoz csak utángyártott grip kapható, ami nem egyenértékű a gyárival.
Igen, az optikákat előbb-utóbb úgyis fejleszteni kell, ugyanis még ha van is egy szuper AF rendszer az adott kamerában, a teljes sebesség megfelelő optika nélkül nem lesz elérhető, ergo "kis" lépést nem igazán lehet tenni.
Esetleg számításba jöhet a FF mellőzése, ha az AF ennyire magas prioritást élvez, persze az is kompromisszum, de nem feltétlen elvetendő.
Vagy meg lehet tanulni a manuális fókuszt is, nekem pl. sikerül hintázó kislányt 50/1.2 vagy 85/1.5 obival tökéletes fókuszba hozni - nem csak sorozatfelvétel üzemmódban
Egyébként az a tapasztalatom, hogy hiába lesz fókuszban a kép a hiper-szuper AF rendszerrel, ha a nincs meg a szög, megfelelő irányú fény stb. tehát egy kevésbé mozgó portrénál ahol a fotós innen kezdi el építeni a dolgokat (olyan szögből/helyből fotóz, van kontextus a képkereten belül) sokkal inkább lehet olyan képet készíteni, ami időtálló lesz, ezeket a képeket még mindig a manuális objektíveimmel tudom legjobban meglőni, mert tudat alatt is próbálok kicsit építkezni valahogy...
Hogy a témánál maradjak: nincs valakinek egy megunt 58/1.2 Noct-Nikkor obija esetleg? -
p_adam
addikt
Ez egy olyan eset, amikor fix pályán mozog, tehát csak beállítod egy fix távolságra, és időzíted a kattintást (vagy max fps mód), oldalról még könnyebb, mert akkor a távolság még kevesebbet változik.
D750-nel is ugyanúgy meg lehet csinálni, csak idő kérdése, míg rájössz, mi ez a pontos távolság és mennyi a zár késleltetése.Ahogy látom, manuális fókusszal keresővel 0.055 sec, ami elég tisztességes érték (Live View-ban lassabb) D700-al is kipróbálom majd, ha sikerült életre keltenem egy akksival, ez még jobb 0.045 sec, ezek a régi gépek elég fickósak, hol itt az előrelépésAz EOS R egyébként már időnként képes volt tökéletes fókuszba hozni ugyanezt (RF objektívvel). Amikor futást fotóztam szemből, akkor sok képnél icipicit késett, de valószínű be lehet volna állítani úgy, hogy gyorsabb legyen. Az R6 használt ára is elkezdett lefele kúszni, ebben már igen erős az AF, persze így is Z6II árszint...
Ezeken az utángyártott markolatokon (mint a Vello BG-N21 v. Newell MB-N10) csak expogombod van, nincs semmi más, a Nikon MB-N11 gyári markolaton vannak kezelőszervek - de az ára is brutális, főleg ha az újabb vázak árát is hozzászámoljuk...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!