- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen asztali médialejátszót?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Mini-ITX
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz body007 #54427 üzenetére
Mutass már nekem légy szíves egy DIO-hoz való (AF28) nagyobb (karburátort) emészthető áron! 17,5-es kellene, automata szívató nélküli, ha létezik...
szerk: ez olyan? (sajnos automata szívatós....)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz body007 #54436 üzenetére
Nem jó, "nagy" az úszóház, nem fér el a kidekázott helyére...
Viszont találtam olyan ami "képről" tökéletesen stimmel, viszont a kép felirata "Keihin" és a szövegben a típus marhára nem fedik egymást. Pont ilyet keresnék két darabot, csak nem 14-es, hanem 16-os vagy 17,5-es Venturi-mérettel.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54462 üzenetére
Egyszer el kell kezdeni: 10 év balesetmentesség után már pont a fele lesz a díj a bónuszok jóvoltából...
(#54464) ludsimon: nem , a bónuszod az folyamatosan (évente 1 kategóriával / - 5%-kal) gyűlik, tök mindegy, hogy közben hányszor, milyen kategóriájú autót cserélsz. Ha nem csinálsz önhibádból balesetet, természetesen.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54498 üzenetére
Én tavalyelőtt, ötvenedik évemben járva, teljesen nulláról kezdve (16 éves koromtól 2 évig hajtottam egy Jawa Mustang nevű 50-es szörnyeteget, utána 32 évig soha, semmilyen SMKP-n nem ültem) 8 óra vezetés után, hibátlanul tettem le az A1/B125-öt. A KRESZ-oktatásra meg választható az otthoni tanulás / gyakorlás, netes gyakorlóprogram segítségével, egyetlen órára sem kell bejárni, csak vizsgázni. Így mindenestől 53k-ban állt meg a jogosítvány. Azóta nem egészen két év alatt 14 ezer km-t motoroztam egy 125-ös kis csopper nyergében, végig jártam az egész országot, és nyáron még egy több mint 2300 km-es székelyföldi nagy túrát is tettem a géppel.
Szóval se nem túl drága, se nem túl strapás az A1/B125 megszerzése, és ezerszer nagyobb perspektívát ad, mint egy illegál tuningos 50-es. Tartósan mehetsz 80-90-nel, szükség szerint utast is vihetsz rajta, és fele annyit fogyaszt, mint amiben gondolkodsz.
Ha megvan az A1 és kedvet kapsz a nagyobb motorhoz, akkor a vizsga időpontjától számítva olcsón (KRESZ-ből stb. két éven belül nem kell újra vizsgázni) és gyorsan (10 óra vezetés a standard 27 helyett) léphetsz tovább A2-re vagy korlátlan A-ra. Szóval gondold át szerintem...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz _seth_ #54680 üzenetére
OFF: előző Ranault Thaliámnak 510 literes volt a csomagtere, de maximum szemes kukoricából. Annyira kicsi volt a nyílás, hogy egy 51cm-es tv-t nem lehetett bepakolni oda, csak a hátsó ülésre. Yarisommal meg gond nélkül hazahoztam a 300 literes kombihűtőt...
(#54684) body007: így igaz, pl. az akkuból a sav. Az jót tesz mindennek.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54704 üzenetére
Persze, létezik már légzsákos cucc, de "normális" ember ilyet azért nem hord. Egy rendes protektoros ruházat, jó bukósisak, és sűrű forgalomban nem száguldozás, nem állatkodás: máris jó esélyed van a túlélésre. Ha meg ennyire parázol, akkor ne ülj motorra, nem neked való...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #54918 üzenetére
Fiatal versenyző vagy: én már majdnem két éve.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szopóroller! Szopóroller! Szopóroller! Szopóroller! Szopóroller! Most én is harapós vagyok, a Hondától sikerült árajánlatot kapnom, több hetes/hónapos várható szállítási határidővel:
- úszó tűszelep (kellene rögtön kettő) darabja 7000,- forint! - (ez egy hét alatt beszerezhető)
Ehhez képest a többi olcsóság lenne, de kizárólag alapméretesben létezik, tehát a fúrás nem játszik sajnos:
- Gyűrűszett (gyári): 16.000,- forint
- Dugattyú (gyári): 14.000,- forint....Azt hiszem, egy darabig hanyagolom a felújítós projektet (kell vagy 2 havi fizu, mire ennyit ki tudok pluszban gazdálkodni), de a hengerfejet azt le fogom venni, saját szememmel szeretném látni a benti állapotokat, mielőtt még bármit is rendelnék potyára.
Szóval ennek darabja 7000,- pénz:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerelő ismi szerint neked lesz igazad (NikaSil), de hiszem, ha látom. Ugye gyűrűből Te találtál túlméreteset, akkor az mihez való?
Egyébként meg szerintem biztosan nem NikaSil, csak gondolom hogy a túlméretes javítószettjeik évekkel ezelőtt elfogytak, az alapméretesből meg rohad pár darab 20 éves példány valamelyik raktárukban. Lehet hogy a világ túlfelén, hiszen különben mi tartana hetekig - hónapokig...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A (gyári) dugattyú meg a gyűrű árát teljesen elfogadnám, dugattyú viszont utángyártottban nem létezik, gyűrű az igen, de tulajdonképpen az sem lenne olcsóbb, mire hozzám kerülne: [link] , és mégsem gyári minőség.
Mindenesetre semmit nem veszek, amíg szét nem döntöttem a blokkot. Ha elkeserít amit belül látok, akkor "adásvételivel" leszek kénytelen javítani a gépet, pedig piszokul hozzám nőtt.
A tűszelep árát meglátva úgy döntöttem, hogy azok még hibátlanok....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Tisztítsd ki a szelepüléket (ahová a tűszelep gumi vége záródik a karbiházon), de csak nagyon kíméletesen! meg ne karcold semmivel sem, mert akkor az egész karbi kuka. Kifújás pumpával / kompresszorral, féktisztítós lemosás a végén, stb.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geccoka #55035 üzenetére
Az igazi szopórolleres topik a Nagyrobogós, időnként nézz be oda is! Ahhoz képest egy DiTech kutyafüle, mint ami néha ott összejön...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #55039 üzenetére
Na persze: ahogy motornál, úgy bringánál is illene meggyőződni elindulás előtt, hogy működik-e mindkét fék. Nem valószínű, hogy mindkettő egyszerre romlott el. Mint bringásnak persze kötelező felelősségbiztosítása sincs, mégis röhögve tud csinálni másnak több százezres kárt.
Helyszínen agyonverni... (#55041) ludsimon: bringán valóban csak alkalomszerűen (nagyon keveset tekerek, akkor is csak nyugiban), de a motoron mindig! Nem - naponta - melóba járok a géppel, hanem kizárólag szórakozásból, hosszabb-rövidebb túrákra, főleg hétvégenként.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A sz*póroller jelenlegi állása képekkel illusztrálva a Motorosban!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mumtaz #55204 üzenetére
Múlt nyár vége óta sejtem, hogy nem úszom meg a generálozást, most szántam rá magam. A múlt hétvégén még motoroztam vele, tehát nem "robbant le", csak szép lassan elfogyott belőle a kraft. Remélem, hogyha rendbe teszem, akkor megint pár tízezer km-t gurulni fog nagyobb bajok nélkül.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem tudom, a gyárilag előírt méretű (de vadiúj, eredeti Keihin) fúvókák vannak benne, és az úszószint is stimmel a karbikban. Súbertűk középállásban. Mondjuk konstans nyélgáz...
Tegyek bele egy mérettel nagyobb főfúvókákat? Van egy egész készletem, 2 százados lépcsőkkel.
A hengerfejtömítés viszont garantáltan kifújt (lásd a képen) és a szelepszár-szimeringek is gatyák, cserélve lesznek (szerencsére ezek vannak a tömítéskészletben).szerk: pont annál a kipufogószelepnél fújt ki, ahol a "rozsdás" szelep volt...
szerk2: tényleg a hengerfejtömítést felszereléskor meg kell kenni valamivel? három vékony fémlemezből áll, közöttük (kívül-belül is) fekete műanyagréteggel.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem tudom, nekem jók a tapasztalataim a megállásokkal: tényleg nagyon rossz a derekam, de 45 - 60 percenkénti 5-10 perc pihivel (cigi + nyújtózkodás + néha fotózás) akár egész nap nyeregben bírok maradni ezen a kis kotvány motoron.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mumtaz #55398 üzenetére
De hát ez 2-ütemű, vaze!
Tegnap én is meglepődtem az első megállásomkor (kb. 20km után) a Csótányon, frissen összerakott blokkal: a lában között füstölt az egész motorblokk. De pár másodperc után leesett, hogy csak a tömítések felrakásakor használt gépzsír ég...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #55404 üzenetére
Jobb, de nem jó sajnos.
Tegnapi helyzet (összerakás és bő 50 km kíméletes hajtás után): "Alapjárat továbbra is beállíthatatlan (vagy 3-4000 vagy leáll), és kissé füstöl is. Valami a blokkban nem jó továbbra sem, mert ahogy hazaértem, rögtön csináltam "kompressziómérést" is újra, hogy a gyanúmat igazoljam. Szóval 8 nappal ezelőtt (a gép szétszedését megelőzően volt 8 bar (kb. 300RPM-en) a gyári 13 bar helyett (igaz, 600RPM-en kellene mérni...). Most (szelepcsiszolás, fészekmarás, szelepszár-szimeringek cseréje, leragadt gyűrűk és dugattyú gondos kitakarítása után) 9-9,5 bar. Ennyi, nem több. A hangja szebb lett, puhább, lágyabb, csak a szelepeket hallani kicsit, mert óvatosságból 3-4 századdal nagyobbra vettem a hézagokat, majd 4-500 km után állítanám be véglegesre."
A mai 75 km után (itt már volt gyilkolászás is): a gyertya eddig világos színű volt, most fekete. Itt tartok, itt megállt a tudomány. Ja, közben a szívatómat elcsesztem, így nem tudok rendesen hidegindítani. Olyan, mintha nem lenne szívatóm, tehát nem attól kormos a gyertya, hogy "rajta van". Nem boldogulok a karburátorokkal...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem.
szerk: most már tuti, hogy a karbikkal van valami, de nem boldogulok velük. Új karbik kellenének, de ami méretileg egy az egyben csereszabatos (Honda Dio-é) az meg automata szívatós, ráadásul kínai Keihin utánzat...Szóval bővebben: 2 db 14mm-es névleges méretű Keihin PB1B, a bal oldaliban alapjárat és bowdenes szívató, a jobb oldaliban viszont csak főfúvóka, semmi más. Ez utóbbiban változik a benzinszint, teljesen ötletszerűen. Tökéletesen kitakarítva többször is, stb. Valószínűleg tűszelep (???). A Hondát megkérdeztem, és majdnem 10k HUF egy ilyen vacak bele, és még nem is biztos, hogy jó lesz, mert nincs cserélhető szelepülék, hanem a karbiházban van a köszörült furat, amin tömít.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
1 henger, 124 cm3, RFVC hemiszférikus égéstér, DOHC-4 szelep, de 8 szelephimba (!!!), 2 karbi, 2 kipufogó és 2 db vezérműlánc (!!!). Hondáéknál valaki be volt rúgva... Furat 58 mm, löket 47 mm. 12 LE 11.000 fordulaton.
szerk: ja, és szokatlan módon a váltót is az olajszivattyú keni, nagy nyomású olajjal! Ja, az olaj külső, krómozott csöveken jut el a kenési helyekre.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem egyszerűen valamikor a "versenyrészlegen dolgozott", hanem ez tényleg egy néhai versenymotor blokkja, csak kicsi karbikkal, fojtott kipufogóval, és 6 helyett 5 sebességgel. [link]
Az eredetije: CBX125 F, itt egy videó a menéséről: [link]
szerk: nem csak a blokk, hanem a váz is megegyezik!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem mondod a rémálmot? Szerinted milyen érzésekkel borítottam szét a múlt hétvégén, és raktam össze tegnap?
Mf. topictársnak hála van róla teljes japán nyelvű service manualom, amiből ugyan egy szót sem értek, viszont minden kopási és beállítási adat benne van, plusz vagy 500 rajz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Politika
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Foxpost
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest