- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós kamerák
- Nagy mennyiségű belső dokumentum szivárgott ki a Delltől
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Új Arc meghajtó a görög mitológia alvilágához
ph A 31.0.101.5448-as, WHQL aláírással rendelkező csomag a Hades II-höz kínál profilt.
-
Három Pixel 9 is lebukott
ma Valóban készül a középső modell, örülhetnek a kompakt kameramobilok szerelmesei.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz nyogo83 #42706 üzenetére
A Grand Dink tetszik?! Orvos látott már?
Tavaly én is a Burgman 125-öt és egy Madison 125-öt, meg a Yamaha Majesty-ket nézegettem, de végülis váltós moci lett helyettük. A Burgi drága volt és eléggé leütött (330k), a Madison nagyon szép és olcsó (235k, de elvitték az orrom elől, Majából volt sok 170-250k-ért, de többnyire leütött/átfestett példányok, na meg az előbbi kettőhöz képest ez azért sokkal snasszabbnak tűnt, szóval nem tetszett igazán) - Bocsi DigitXT, de én így láttam / látom most is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #42786 üzenetére
A kommentekben is többen leírták: nem az a legnagyobb baj hogy kínai, hanem az, hogy a legolcsóbb sz*rokat, robogónak látszó tárgyakat hozzák be, mert csak azt lehet (újonnan) eladni. Akkor pedig inkább ezerszer egy jó állapotú, használt japán, mint ezek. Persze van ezeknél a "kici, ócó" gépeknél rosszabb is: ha ugyanezt használtan vesszük meg... ...az eredeti kérdező viszont éppen ezt szeretné.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42797 üzenetére
Remélem előbb-utóbb pontosítják a rendeletet: szívesen használnék a tompított helyett 4 db 5W-os Power-LED-et nappali világításra az öreg csótányon. Mindjárt jutna energia egyéb fogyasztókra is...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42799 üzenetére
Végképp nem értelek a cikk ábrájából egyértelműen kiderül, hogy nappal miért jobb a menetjelző fény: ugyan kisebb a fényereje, de szembe világít, magyarul látszik. A tompított meg az anyaföldet deríti...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintem Házigazdánkat keresd ez ügyben!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42948 üzenetére
Ismerem ezeket a felvételeket, de hidd el, hogy élőben az általam linkelt hasonlít a motorra leginkább. A motor mechanikus zajai csak nagy fordulaton (6-7000-től dominálnak), alatta szinte csak a mély "purrogást" hallani, feltéve ha kívülről hallgatod. A motoron ülve korántsem ilyen szépen szól, azt aláírom. Mikor autószerelő haverom fele járok, ő mindig el szokta kunyerálni egy 5 perces kanyargásra a gépet (nincs motorja, nem is motorozik már évek óta, de jogsija az van 30 éve rá). Olyankor majd összefosom magam a gyönyörtől, ahogy pici gázfröccsökkel pakolgat visszafelé előttem.... Egyébként a motoros találkozókon is meg szokták dicsérni, milyen szép a hangja (pedig csöndes, de tényleg). A tanulómotorom (Yamaha YBR125 konkrétan úgy szólt, mint egy 4T rotakapa. Na, ez nem. A japó felvétel tuti, hogy komoly mikrofonnal készült, valószínűleg ekvalizálták is, de szerintem nem túl nagy mértékben. Amit Te linkeltél, az meg valami mobiltelós fos lehet... ...olyan is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42953 üzenetére
Hű, de ráérünk mindketten: szóljak a főnökeinknek, hogy adjon munkát?
Én nem mondtam hogy szar, csak azt, hogy az enyém (kis fordulaton) "szebben, férfiasabban, mélyebben" szól. Utána kerestem a hangfelvételt... ....elhiszem, hogy az erősen manipulált felvétel lehet, de kívülről hallgatva (az általam pótolt kipufogóvéggel, tehát jelen állapotában) szinte megszólalásig ilyet hallasz. Ha húzol egy gázt, akkor elvékonyodik a hangja, és hallod a szelepvezérlést is, de ilyen kis fordulaton (mint a videóban), ugyanígy (vagy legalábbis megtévesztésig hasonlóan) brummog. Az első fojtási kísérletemnél is hasonlóan, de még sokkal halkabban szólt, viszont rohadtul nem ment a motor. Akkor viszont kis fordulaton is hallottad a mechanikus zajokat. Most meg nem. Fojtás nélkül (tehát kiherélve) is mély volt a hangja, de "recsegős" felhangokkal, gázelvételnél visszadurrogva, és a motoron ülve is kib*szottul hangos. Utáltam, mint a sz*rt, 10 perc motorozás után szabályosan fájt tőle a fejem (hozzá tenném, akkor ráadásul még a nyitott sisakot használtam, mert nem volt meg a másik)
De hagyjuk már a 3,14-csába az egészet!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42955 üzenetére
Ácsi!
Te nem a 4Road "hangját" linkelted, hanem egy konkrét hangfelvételt (ami nem valami jól sikerült). Gondolom azért, hogy mi, a topic rendszeres olvasói valahogyan reagáltunk rá. Részemről hiba volt... ...ennyire azért nem unatkozom. Élőben biztos kurva jól szól (hiszen azt írjátok), de ha hangos (és az!!!) akkor engem a világból ki lehetne vele üldözni, az tuti.Megjegyzés: asztali gép előtt ülök, ahol is egy régi, közepes minőségű Sony music center, és egy pár KEF CODA 7 audiofil kisdoboz szolgál PC-speakerként. Nyílt hangzású, elég lineáris dobozkák.
kieg: távmunkában dolgozom, a saját lakásomban, a saját cuccom előtt ülök (félreértések elkerülése végett).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #42957 üzenetére
Ja, bocs, nem is Te linkelted, hanem AndrewTdi! Sorry!
(De akkor mi a fenét vitatkozunk mi itt? )(#42958) AndrewTdi: bedobálsz ide mindenféle témákat, mi meg napokig marjuk miatta egymást....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42982 üzenetére
Vitát félretéve - mivel neked van gyakorlatod a műszerfal világításának átépítésében - segítséget tudnál-e nekem adni? A kis csótányomban gyárilag zöld a háttérvilágítás, de nagyon halvány és egyenetlen is (egyszóval kaki). Ezzel mit lehetne szerinted kezdeni? Minden műszerben mindössze 1-1 db üvegfejű izzó van, és valami átlátszó műanyag fényterelő viszi a fényt a skálához. De nagyon pocsékul... ...közvetlenül az izzók fölötti részen (skála közepén) még úgy-ahogy világít, a szélek felé viszont szinte semmit sem. Félek tőle, hogyha a szokványos LED-ekkel kísérletezek, akkor még ennyire sem lesz szórt a fénye, még inkább csak egyetlen pontban fog világítani. Létezik olyan LED ami körben szórja a fényt?
szerk: tehát maga az áttetsző, festett skálalap van zöldre színezve... ... csak a fordulatmérő felső vége világít pirosan.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42984 üzenetére
Köszi a választ, akkor azért már sejtem, hogy nem is volt olyan egyszerű megoldani a dolgot. A mutatót hogy sikerült " piros fénybe borítanod"?
Képet most nem tudok mutatni: motor letéve, letakarva, akksi kiszedve, de egyébként sem mondana sokat. A műszereket - ha jobb idő lesz - majd szétszedem, de ahhoz le kell bontani a motor fél elejét (túraplexi, fényszóró, stb). T10 LED-eket addig szerzek, megpróbálok először azzal kísérletezni. Egyszer a benzinszintmérőt már szedtem szét, a másik két műszer az körbe le van peremezve gyárilag, csak az izzót lehet cserélni bennük hátulról. Szóval nem tudom, hogy a belsejükben mit lehetne alkotni...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #42986 üzenetére
Na, akkor sok mindenről le kell mondjak, nem gondoltam, hogy ez ilyen bonyolult. A mutató megoldása nem semmi! A peremezett műszereket én sem gányolnám szét, ha nem muszáj... Akkor egyetlen lehetőségem a T10 foglalatú műszerizzók beszerzése, kipróbálása marad: ha ilyened lesz fölöslegben, akkor 3-5 db kellene, átvenném őket! (
azok körben világítók lesznek, vagy a "simák"(közben megvilágásodtam)(A világító mutató megoldás piszokul tetszik, az enyémek is ugyanúgy nem látszanak, mint a tiéd az előbbi képen)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Brogyi #43327 üzenetére
Na faßa! Ki van véve az akksim, itt melegszik mellettem a szobában, így hirtelenjében egy kis gyors ellenőrzést végeztem. Hibátlan, nincs egy éves, a motor vásárlásakor megkaptam hozzá a garijegyét is. Nincs indítási problémám sem, soha nem is volt a kis csopperben.
Na, a következő dologra jöttem rá (már feltűnt, hogy az akku mintha méretre kisebb volna, mint kellene bár gyárinak tűnő gumicsíkokkal van a helyére passzítva. Szóval ami benne van: JP MOTO YB5L-B 12V-5Ah, és most végig bogarásztam a japán nyelvű service manualt, és kiderült, hogy YBN9-3B járna bele: 12V-9Ah... Ha kimúlik a mostani (jelzem, semmi gond nincs vele, 2 hetente rárakom az Aldi-s automata töltőt egy pár órára így használaton kívül), akkor ilyet veszek bele, szerintem egyáltalán nem is drága.
Szerencse, hogy a motor hidegen-melegen első pöccre indul mindig....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43336 üzenetére
Nemigen járok vele helyben, szinte mindig egy óránál többet megyek, országúton, így azzal a nyamvadt pici generátorral is "tulajdonképpen elvagyok". Kétszer fordult elő, hogy mégis a városban voltak rövid útjaim, és ekkor már valóban bágyadtan tekert az önindító. Mivel raktam rá GPS-t, és szeretnék még egyéb fogyasztókat is (fotomasina töltése menet közben, fényesebb indexek, stb), ezért kellett a Jawások által is alkalmazott (illetve ahhoz nagyon hasonló működésű) lámpakapcsoló automatikát beépíteni. Az meg hogy kicsi az akku, csak ma derült ki számomra... (Új volt, működött, mi a fenéért nézegettem volna?)
Ja, egyszer valóban volt "indítási problémám", méghozzá a világ végén, valahol a Mecsekben: a tanuló motoron nem volt ilyen piros vészleállító, azt sem tudtam, hogy mi fán terem, így a saját motoromon sem szoktam sohasem használni. Megálltam valamit fotózni, és leszálláskor véletlenül a kesztyűvel átpöccintettem ezt a piros szart: ne tudd meg, milyen hót ideg voltam, mire rájöttem, miért nem indult a motor... ...na, akkor majdnem csutkáig merítettem az akksit, de a betolást még éppen megúsztam. Haza felé feltöltődött nagyjából, de azért itthon még az akkutöltőt is rádugtam.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43338 üzenetére
Ma derült ki a dolog számomra, mivel itt a topicban szóba került az akku kérdés, én meg hátra fordultam, és megnéztem a polcon, hogy valójában miféle. Arra emlékeztem, hogy 9 Ah-snak kellene lennie (de újfent ellenőriztem a doksiban), de ténylegesen sohasem néztem meg, amúgy nincs is az akkura ráírva a kapacitása, csak a típusa, amit linkeltem is. Ha behal az akku, akkor veszek bele előírtat, addig meg így használom. Továbbra sem szándékozom vele itthon a városban bóklászni...
... a helyén ilyen 10mm vastag beragasztott habgumi csíkokba van ágyazva, azt hittem az gyári rázkódásvédelem lehet. Fenét, a régi gazdája így tömte ki a rést a kicsi akksi meg a műanyag doboz között.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43340 üzenetére
Ha lesz egy kis fölös pénzem, akkor Erdély előtt valóban ki fogom cserélni, ott túl nagy szívás lenne vele...
A lámpakapcsoló elektronikát meg - az én használati szokásaim mellett - továbbra sem tartom veszélyesnek. Országúton nem csinál semmit, ha meg egy lámpánál hosszabban meg kell állni, akkor a váltó üresbe pakolása után 7-8 másodperccel leveszi a tompítottat, csak a helyzetjelzők égnek. A váltókar mozdítására azonnal teljes fény... Nem szoktam a kocsik elé gurulni, tehát többnyire nem én állok a sor elején.
Szép lesz a motorod!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43342 üzenetére
Baj van főnök! Hirtelen felindulásban megnéztem azt az akkutartó dobozt a motoron: akármit ír a manual, ebbe bizony a mostaninál nagyobb fizikai méretű akksi nem fér bele: maximális szélesség: 120mm, magasság 135, vastagság 65 mm lehet. A gumituskók meg tuti gyáriak.... Ilyenkor mi a p*cs van?!
Ez - ebbe - több - centi - híján - nem - megy - bele -
A 120mm teljes szélességi méret korlátoz, ott a fröccsöntött műanyag doboz adja a szélességet. Ha keresztben kiszedném a gumikat (nem lesz egyszerű) akkor is csak a vastagsága lehetne nagyobb az akkunak, úgy 10mm-rel.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A 120 mm irányában nincs gumibélés, azt a méretet a fröccsöntött doboz adja, csak vastagság irányában, kb. 10 mm-es kemény habgumi lemez, illetve az akku alatt egy 5 mm-es normál (de alakos, gyári) gumi elem. Az akkut leszorító pánton van még 2 db gumi tappancs, de az is csak a vastagsági méretet határozza meg.Tehát max a 65 mm vastagságot tudnám egy tizessel növelni. Ebben a méretben eddig amit találtam legnagyobbat, az is csak 6 Ah-s...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43363 üzenetére
Brutális az az indító áram! Sajnos csak az 5,5 Ah-s kis tesója férne be. Mindegy, egyelőre nem égető a probléma, ha egyszer megdöglik, akkor kap majd egy 6 Ah-s márkásat a mostani 5 Ah-s kínai helyett...
szerk: azt viszont továbbra sem értem, hogy a manual miféle 9Ah-sról beszél. Ilyen méretben egyszerűen nem létezik akkora.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #43370 üzenetére
Köszi, de ne fáradj: majd egy éve használom ezzel az akkuval (pedig a legvacakabb kínai) és tulajdonképpen semmi bajom vele. Ha kimúlik, majd veszek bele ugyanekkora (illetve a 6 Ah-s még bele megy) márkásat. De odébb lesz az még szerintem... ...amúgy betolással akkor is indítható, a gyújtás az nem az akkuról működik, csak a világításhoz / önindítóhoz, stb. van köze.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Friss infó nappali menetfény használatáról, az Index motoros fórumából: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs