Hirdetés
-
ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
ph A fejlesztést a Computexen leplezi majd le a cég, de nagyjából lehet tudni, hogy mit hoz.
-
Hamarosan konzolokra is elérhető lesz az Eternal Threads
gp 2022-ben kizárólag PC-re kaptuk meg a játékot, amely a hónap végén újabb platformokra is ellátogat.
-
67 wattos gyorstöltés és Leica kamerák a Xiaomi kagylóján?
ma Megkérdőjelezhető hitelességű fotó és valós hitelesítési adatok a Mix Flipről.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #36109 üzenetére
Kell hozzá merészség, én nem is mertem bevállalni: részben ezek miatt vettem váltós öreg mocit a tervezett Yamaha Majesty, vagy Aprilia Leonardo helyett... Öreg vagyok, rossz a szemem is, nem lehet egész úton az előttem lévő 5 méterre meredni.
A nagyobb kerék miatt is stabilabb, meg a lábam között van egy tank, amibe lehet kapaszkodni![ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz korpicschess #36112 üzenetére
Engem az bosszant igazán, hogy a legnagyobb huplikat miért a be nem látható, szűk kanyarokba teszik?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bull Boss #36136 üzenetére
Rendszám nélküli quaddal nem lehet semmilyen közútra menni, legjobb tudomásom szerint. (És hál'istennek, még pont az hiányozna az utakra).
Hacsak kerti traktornak nem minősül... ...ahhoz, hogy segédmotorkerékpár legyen, CM49/CM50 jelzésnek kéne lenni rajta, stb.stb.szerk: egy kis olvasni való:[link]
(#36135) SymbianOS: nem ronda az, inkább csak szokatlan...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bull Boss #36136 üzenetére
Még olvasni való: [link] Szóval lehet, hogy még is ki lehet menni vele a közútra...
(#36138) SymbianOS: Használtan én is nézegettem motorvásárlás előtt a VanVan-t is (meg szinte minden öregebb 125-öst), de az idősebb példányok is lőtávon kívül estek az áruk miatt. Amúgy én is kipróbálnám!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #36241 üzenetére
...eladja a tulajdonát képező...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Master91 #36249 üzenetére
Lehet, hogy nem kifogástalan stílusban, némi szarkazmussal, de tulajdonképpen a javadat akarják: olyan gép, amilyet, amennyiért Te szeretnéd, egyszerűen NINCS, nem létezik! Ha nincs szerelési gyakorlatod, akkor még a "távgyógyítás" sem működik, több kárt tudnál tenni benne, mint előtte volt. Ráadásul az első komolyabb árú alkatrész megvásárlásánál anyagilag bele is fulladnál a dologba. Ne nézd le a Babettát, olcsó helyváltoztatási eszköznek nem olyan rossz az: az általad írt összegért - sok utánajárással - meglepően szép és rendben lévő darabot lehet venni, amit tényleg fillérekből fenn lehet tartani. Haverok előtt "arcoskodni" viszont valóban nem lehet vele...
Csak egy példa, találomra: [link] Szerintem még egy ötöst alkudni is lehet belőle...
(#36251) DigitXT:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #36318 üzenetére
Mostani 12 éves 1000-es Yarisomon óra szerinti 100 = GPS 94
Előző, Renault Thaliámnál óra szerinti 100 = GPS 97 km/h volt.
(Mondjuk a Yarison kisebb átmérőjű gumi van a gyárinál, azért is csal ennyit)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Debilon #36426 üzenetére
Na, de most mér'? Kibékíthetetlen ellentét van a kínai robesz teljesítménye és a lakóhelyének terepviszonyai között. Most mondjuk azt neki, hogy minden szerelési ismeret nélkül álljon neki tuningolni? Egy hétig lehet hogy harminccal is fel fog tudni menni a dombra, de miután szétesett a kis gép, még sokkal rosszabb lesz felfelé tolni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #36498 üzenetére
Kicsit megemeled az alapjáratot, és a gázkarhoz hozzá sem kell nyúlni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ha meg 12V-os volt a gép eredetileg, akkor a fesszabályozó a szar. Vagy nem bele való (pl. 6V-os). Vagy leégett a generátor (állandó mágneses áramfejlesztő), és valaki nem megfelelő tekercseket tett bele, vagy rosszul kötötte össze őket. Más már nem nagyon lehetséges, nem olyan bonyolult egy átlag motorkerékpár töltése...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz McNamara #36525 üzenetére
Tedd csak le azt a könnyített A1 (B125) -öt! Én 50 éves fejjel, áprilisban csináltam / vizsgáztam, és tulajdonképpen nem egy nagy kaland. Nulla motoros tudással (32 éve nem ültem segédmotorkerékpáron sem) 8 vezetési óra + online KRESZ-tanfolyam + a vizsgák elsőre. (3 óra után biztosan nem tudtam volna levizsgázni, úgy egyeztünk meg az oktatóval, akkor enged vizsgára, ha szerinte át is megyek. A 9. volt a vizsgaóra) Így is minden sz*rral együtt kijött 2,5 hétből és 53.000,- forintból.
Onnantól kezdve pedig valami szép kis váltós motor, vagy ha mindenképpen robogó, akkor pl. Suzuki Burgman 125. Azzal 2 személlyel, akár túrázni is el lehet menni. Teljesen már perspektíva! Egy dekával nem fogyasztanak többet, mint egy erősebb ötvenes kétütemű... ...de legalább tűrhetően mennek.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, hazaértem a "barkácsszakkörből"! A neten vettem múlt héten 2 db használt, de jó állapotú nagy bőr oldaltáskát (a motorral kapott, szétgyepált horgásztáskák helyett), rendkívül jó áron, és vízvezetékszerelő ismerősömnél alkottunk hozzá táskatartó oldalkonzolokat. Pofonegyszerű, de egészen jó lett. Holnap lecsiszolom, hétvégén meg lefestem 2-3 rétegben. Készülök a nagyobb lélegzetű túrákra az öreg csótánnyal! (Nyugdíjas vizvezetékszerelő barátom, mikor meglátta az Autocad rajzot, csak ennyit mondott: "elmész te a 3,14-csába")
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #36894 üzenetére
Az más kérdés, hogy egyesek mit csinálnak bringával ; de a KRESZ szerint semmivel nem kisebb szabálytalanság, ha robogóval mégy a kerékpárúton / úttesten kijelölt kijelölt kerékpársávon, mintha azt nagymotorral, autóval vagy éppen tankkal tennéd. Szintén peace.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bitpalace #36922 üzenetére
Ha A1-es jogsid van (mint pl. nekem is), akkor a jobb kétüteműek a 11kW / 15 LE teljesítménykorlát miatt nem férnek bele, nem vezetheted. Ezek a kétüteműek amúgy is csak benzinpocsékolásra lennének jók. A 125-ös négyüteműek viszont messze nem mennek úgy, mint szeretnéd...
Ha A1-nél "nagyobb" a jogsid, akkor meg a 125cm3-t felejtsd el.(#36924) Bitpalace: Hogy érdemit is mondjak, a Honda CBR 125 R kb. 115-120-ra képes csutka gázon. Használtautón is szokott lenni belőlük 350-400k körüli áron.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Tothgera30 #36931 üzenetére
A Suzuki VanVan-t végképp nem értem, az még kilencvennel sem megy...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bitpalace #36966 üzenetére
Nem volt jó ötlet, nagyon nem! A kis 4 ütemű váltós 125-ösük eljárnak röhögve 2,5 liter benyából (80-90-nel) ezt egy 2 ütemű ötvenessel soha a büdös életben meg sem közelíted. Igaz, viszont az átíratás költségei kimaradtak, annak az áráért lehet tankolni egy darabig...
kieg: én a 20 éves 125-ösömmel hétvégenként 240-280km-es túrákat szoktam megtenni (50 éves fejjel), sőt jövőre Erdélybe készülök, 1500-1800km-es útra. Na, ezt ötvenessel nem hiszem, hogy túl lehetne élni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bitpalace #36972 üzenetére
Napi 200-300 km-es adagokban akarom az erdélyi utat megtenni, kb. 1 hét alatt. Nem egy seggel...
Az még kényelmes, ki van próbálva. (Reumás öregember vagyok, de ennyit meg tudok tenni kb. 5 óra alatt, marad idő nézelődni, szállást keresni, fotózgatni is.)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz AndrewTdi #36976 üzenetére
Kb. ugyanakkor vettem az öreg csótányt, amikor te a gépedet, és én is azért már a 2000-et megfutottam. 50 évesen! Mert motorozni jó!
Hogy miért nem jöttem rá erre már vagy 20 évvel hamarabb?!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
2 hét múlva tesztelem az egész "koncepciómat", teljes menetfelszereléssel: tök véletlenül meghívtak Orfűre, az V. Suzuki Savage motoros találkozóra. 3-4 nap, sátorral (tegnap vettem, még szívok vele...), matraccal, hálózsákkal, teljes fotósfelszereléssel. Tehát a sátorállítástól kezdve a jövő évi túra minden eleme "tesztelve lesz", ha valami nem OK, vagy nem kényelmes, a tapasztalatok alapján tudok majd rajta igazítani. Kiderül, hogy a cuccból mi a tök felesleges, és mi az, ami hiányzik. Csak jó idő legyen!
Ja, így kerültem a társaságba: az Index motoros fórumait is rendszeresen olvasom, és a Savage topicban ajánlottak fel 2 db használt, nagy bőr oldaltáskát szó szerint fillérekért eladásra. Én ugrottam rá elsőnek, megegyeztünk. A sráccal (még nálam is idősebb 8 évvel) váltottunk közben pár emailt a motorozásról, és ő mondta, hogy szeretné egyszer "látni a pofámat" élőben is, ha akarok - mivel nekem úgyis közel van - toljam el a képemet a találkozójukra. Szóval így keveredtem közéjük...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #36985 üzenetére
De biztosan nem Savage! Nagyot nem tévedhetek ha azt állítom: valószínűleg ez a legrosszabb chopperek egyike, amit valaha gyártottak. (Remélem, közülük senki nem olvassa.... ). 1 henger, 650 cm3, 30 LE, iszonyatos vibrációk, vezethetetlenség, elképesztően kényelmetlen ülés (állítólag büntetésszámba megy rajta egy seggel 200km-t motorozni), sűrű meghibásodás és nagyon drága alkatrészek....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #36987 üzenetére
Illetve bocsánat, choppernek tökéletes: őszinte, kőkemény, férfias! Viszont az én elpuhult testem nem erre vágyik...
Főnököm pár éves, szinte új 1200-as Harley Sportsterét el tudnám viselni talán, bár az sem igazán túragép.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #36989 üzenetére
Vót mán!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #36991 üzenetére
Hirtelen nem találom, lehet hogy a Motorosban, jó pár nappal ezelőtt... (Vagy lehet, hogy nem is itt, hanem az Index fórumán linkelte valaki?)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #37050 üzenetére
Az én mocim is ilyen 2 hete, de az direkt: neten látott ötlet alapján építettem automata világításkapcsolót.
A motoron azonnal égett a tompított, ahogy ráadtam a gyújtást, azaz nincs világításkapcsolója. Ennek folyományaképpen önindítózás közben is szívta a picurka akksit, ami nem a hosszú élet titka. Mivel a generátor összteljesítménye is csak 60W, alapjáraton például az akksit meríti a világítás, hogy még nagyobb legyen az öröm. Hogy tetézzem a bajt, ugye került rá GPS is, az sem éppen termeli az áramot. Automatizálva lett úgy, hogy addig csak helyzetjelző van amíg sebességbe nem teszem, majd ha megállok és ürest kapcsolok, akkor 5 másodperc után eloltja a tompítottat, csak a helyzetjelző ég. A váltó üres fokozat jelzését használja fel egy egyszerű időzítő áramkör, ráadásul szép lassan, folyamatosan csökkenti a fényerőt nullára. Eddig bevált!Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz urbanjozsi #37070 üzenetére
Ez szénné lehet tuningolva? Engem a "jobb" kamionok megelőznek, a 125-össel, 80-90-nel csattogva...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #37077 üzenetére
Nem tudok tartós "valós" 90-nel menni utazóban, mert a legkisebb szél, legkisebb emelkedő is visszafog. Mondjuk inkább úgy, hogy valós 80-85 a max. utazóm, de inkább 75-80-nal járok (3/4 gázon).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Rico45 #37082 üzenetére
180/50... ...kíváncsi leszek, mikor lesz valaki olyan "bátor", hogy a Hayabusát "ötvenes papírokkal" használja....
(#37081) DigitXT: nekem nem a megelőzés "ténye" fáj, hanem a módja: 20 centivel mellettem, oldalra lengő pótkocsival, iszonyatos szélt kavarva, majdhogynem beesek alá. Mert szemből jönnek, de ez őt nem zavarja... Személyautók simán elférnek, azokkal nincs bajom. Nekem amúgy pont ez a 80 körüli tempó fekszik, az a kényelmes (meg a motornak is). Mondjuk egy nagy A-ba nem is mertem volna bele vágni, akkor valószínűleg nem motoroznék. A költségek így is messze túlnőttem a tervezetten (még a lehetőségeimen is), kb. 300k-ra saccoltam mindent a kezdetekkor: jogsival, motorral, átíratással, karbantartással. Aztán 400k-nál tartok (ruházat, túrafelszerelés, egyebek miatt) úgy, hogy az öreg csótánnyal igazán nem sok bajom volt/van.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Tothgera30 #37104 üzenetére
Minden dolognak a jobb oldalát kell nézni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest