- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
Ha a főnöke azt mondja menjen másik országon keresztül, mert az olcsóbb, akkor nem is lett volna itt.
Miért ne lehetne tranzit forgalomra díjat bevezetni? Vagy egyéb módon szabályozni, hogy ha csak át akar menni az országon, akkor bizony álljon fel szépen a tehervagonra és a másik határnál guruljon le róla. MÁV Cargo közel sincs akkor bajban, mint a személyszállítás, a nyereséges részt már rég leválasztották és privatizálták... -
zsid
senior tag
válasz jerry311 #20303 üzenetére
Olyan sokkal több kamion nem fog hozzánk jönni emiatt szerintem.
Másrészt a tranzitforgalom által befizetett útdíj ugyananiy , mint amit a belföldiek fizetnek. Felőlem triplázhatják a pályamatrica árát, és te ki fogod tudni fizetni a tejet pl, vagy akármelyik alapvető élelmiszert?<tRucKdriFteR>
-
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Zoli1222 #20311 üzenetére
Folyamatosan emelik a gázolaj árát is, most még ha az údijjak is redikálisan nőnének, nem lenne túl gazdaságos szállítani. Különben, nem a normális kamionosokat kéne szopatni, ha megnézitek 99%ban Román,Bolgár,Ukrán, meg ilyen kamionok okozzák a balesetet. Nem Magyar,Német,Osztrák, bármi.
Smoke & Torque
-
zsid
senior tag
válasz Zoli1222 #20309 üzenetére
Az a bolgár kamionos simán bealudt. Azokat, a románokat és a törököket már a határon faszra kéne húzni. Nem a tranzitforgalommal van a baj, hanem a g3ci tahó balkáni köcsögökkel. Én támogatnám a tranzitforgalom RoLára helyezését, de akkor baromi nagyot esne az állami autópálya kezelő bevétele...
Sehogyse jó ez.Az a legnagyobb baj, hogy itthon semmit nem tudnak ezekkel kezdeni, nyugatabbra a németeknél, franciáknál, spanyoloknál nem jaszkariznak ezek se, nálunk megteheti.
<tRucKdriFteR>
-
dabadab
titán
"Nem a tranzitforgalommal van a baj"
Ezt azért kérdezd meg a csornaiaktól is, pl, brutális, ami ott van, meg úgy általában a 86-oson is.
"Én támogatnám a tranzitforgalom RoLára helyezését, de akkor baromi nagyot esne az állami autópálya kezelő bevétele..."
Ja, meg a kiadásai is. Ráadásul nem az a cél, hogy az autópályakezelőnek nagy bevétele legyen, hanem az, hogy az utak minél jobban szolgálják a polgárokat.
DRM is theft
-
jerry311
nagyúr
Pont leszarom, hogy mennyi haszna van az ÁAK-nak. Akinek nem M.o.-n van az célállomása, hanem csak átmegy az országon, az vonatozzon.
Mellesleg, szerintem igenis lehetne differenciálni a tranzit és nem tranzit forgalmat: vagy kényszerűen vonatra rakni vagy pedig külön nekik kialakítani egy olyan összegű díjat, hogy önszántukból menjenek vonatra vagy másik ország autópályáira.
Ezzel nem emelkedik sem a belföldi forgalom, sem a M.o.-ra érkező fuvarok díja. -
Ariadne
őstag
Egy ismerősöm mutatott egy mobillal általa készített videót, megdöbbentő volt. Talán M0-n mentek autóval, és látták, ahogy egy román rendszámú kamion minden ok nélkül egyszerűen elkezd leszorítani egy magyar rendszámút. Anyósülésen ülő ismerősnek épp kezében volt a mobil, felvették az egészet, rendszámok inkluzíve. A magyar kamionosnak ki kellett mennie egészen a leállósávra, úgy úszta meg... Rendőrségre azonnal szóltak, és amikor hazaértek, felhívták a magyar kamionoscéget is, hogy van felvételük, tanúskodnak, ha kell. És még szerencséjük volt, hogy nekik nem esett bajuk...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Rick4
félisten
válasz dabadab #20314 üzenetére
Inkább gyertek le Szegedre, az egész Román- Bulgár-Török és a még keletebbről jövő kamionáradat itt jön keresztül, holott elkerülő nincsen, az egész város szétdúrva, az összes út széttaposva..... És miért? Volt egy cikk a múltkor a helyi újságban, a magyar kormány a kamionos pályamatricát annyiért adja, hogy megéri az országot keresztülszelni akkor is, ha nem is erre lenne dolga. 2760Ft 4 napra, és ezért 4-600km-t is mehet. Szerbiában 10X ennyi az útdíj a kamionoknak... Nem is mennek arra...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
válasz jerry311 #20307 üzenetére
Akkor valoszinu nem.
Amugy szerintem megoldanak ezt a tranzit problemat, kamu lerakohelycimmel vagy akarhogy, talalekonyak ezek.
A vasuti szallitas allitolag nagyon draga es nem is tudna kiszolgalni azt a kamionaradatot ami itt atmegy.(#20317) Rick4 Szerintem a palyamatrica arakat az autopalyakezelo hatarozza meg, ot meg aztan hidegen hagyja az effele problemak, fizessen a kamionos es kesz.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
Ha a kamu minimálbéreseket kiszűri az APEH, akkor a kamu lerakóhelyeseket is ki tudnák szűrni a fináncok.
Ha lenne kereslet, márpedig elég drága tranzitdíj esetén lenne, akkor megnőne a RoLa kapacitás is.
Nem kell, hogy nagyon drága legyen a tranzitdíj, csak annyira, hogy ne érje meg erre kerülni, menjenek szépen a legrövidebb úton a célállomás felé. -
félisten
válasz jerry311 #20321 üzenetére
Hat azokat sem szuri ki sajnos, nem is nagyon tudja .
En inkabb azt latom, hogy nem az a cel, h a tranzit elkeruljon bennunket, hanem pont a forditottja. Az, h tonkremennek az utak a levego, senkit se erdekel, majd 10-szeres arert huznak ra uj reteget. Nem normalis.
Szerintem a vasuti szallitas itt nem nagyon fog beindulni, draga es kotott, nomeg ott megfordulna a kocka, szepen elmennenek eszaknak, ahogy eddig. Persze nekunk ez lenne a jo, csak a lehuzocegeknek nem.[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz dabadab #20314 üzenetére
Járok én is Csornán, tudom mi a helyzet.
Jah, a pályának az a célja, hogy a polgárokat szolgálja, csak a polgárok által befizetett pályadíjból nem lehet fenntartani a pályát szerintem.#20316: ezt írtma én is, a balkániaknak annyira nincs közlekesési kultúrájuk, hogy időzített bomba mind.
#20319:: szerintem úgy 40kmen van leállósáv az M0son is.
Én mondom, a RoLa az nagyon jó ötlet,csak ha pl a 4es út tranzitforgalmát Rolára tesszük Biharkeresztesnél,( ott a román oldalon asszem vna is rola terminál), akkor annyi tehervonatot kellene átengednünk a Püspökladány-BP szakaszon, hogy a személyvonatokra nem jutna idő.( meg erre kapacitása a mávnak sincs, jó példa erre a kiskundorozsmai rola terminál, amit gyakorlatilag az ÖBB szolgál ki).
Az is egy szép gondolat, hogy akkor mi is emeljünk, fizessen a kamionos, csak abba épp senki nem gondol bele, hogy azt a költséget is az átlag ember fizeti meg, mert beépül minden fogyasztási cikk árába, 22es csapdája. Az igazat megvallva, úgy szar ez az egész, ahogy van.
<tRucKdriFteR>
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Rick4
félisten
azt a költséget is az átlag ember fizeti meg, mert beépül minden fogyasztási cikk árába, 22es csapdája.
Ha Törökországból megy Németországba póló meg cipő meg mindenféle dolog, azt án miért is fizetném meg? Tranzitról volt szó.. Szerbiában miért működik az, hogy nem akarják széttapostani az utat?
Egy magyarázat lehet rá, megéri a rossz utakat rendszeresen javítani jó pénzért...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Pl kedvezményre jogosít bármely magyarországi település igazolása arról, hogy a kamion tulajdonosaként bármely cég az előző évben fizetett iparűzési adót. Ez arra is jó lenne, hogy a kivitt cégek nem kint adóznának, hanem lehet megérné visszajönni. Megoldás van, még okosnak se kell lenni hozzá..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
A kamion vs. vasút nemcsak Ro-La kérdése, jelenleg a helyzet az, hogy a kamionos gyakorlatilag töredékét fizeti bármilyen formában "árutonnakilométerenként" a vasúti pályahasználati díjnak tudtommal... Bár cáfoljatok meg, ha rosszul tudom. Így a versenyelőnye akkora jelenleg a közútnak, hogy természetesen sokkal drágább a vasút és olyat is közúton szállítanak, amit egyébként régebben vasúton vittek...
Itt érdemes például a német és a holland példát elolvasni.
Az írások közül az utolsót, amit Berényi János jegyez, szintén érdemes elolvasni a tisztább kép érdekében...[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Rick4
félisten
válasz philoxenia #20329 üzenetére
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a mentesített közúti tranzitforgalom Magyarországon aránytalanul kis mértékben ellentételezi az általa okozott környezetvédelmi és egyéb károkat, költségeket, ráadásul a hazánkon átrobogó nehézgépjárművek még az üzemanyagot is határainkon kívül vásárolják, mert ott olcsóbb. Azaz a gázolaj árában lévő jövedéki adó sem hazánk költségvetési bevételeit növeli.
Hajrá pannon puma..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
jerry311
nagyúr
Miért kell 30-cal baszni a rezet ott ahol az út- és látási viszonyok és a szabályok is megengedik az 50-es (vagy gyorsabb) tempót???
(Nem utcát keresett és nem is házat, mert azon az isten háta mögötti úton a közelben egyik sincs.) -
mezis
nagyúr
válasz jerry311 #20336 üzenetére
Annak ezer oka lehet, hogy valaki 50 helyett tartósan 30-al megy még akkor is, ha hosszú sor van mögötte. Ezen okok jelentős részét el kell tudni viselni türelemmel, mert csak kis részük esik a "csakazértis" kategóriába.
Most nem prezentálnék egyet sem, csak külön kérésre.mezis
-
mezis
nagyúr
Igen, ez lenne a normális, körültekintő. Személyautóval azért már kaptam "anyázást" azért, mert a faluból kiérve maradtam az 50-nél, tudva azt hogy 60-70-nél nem fogok gyorsabban menni (kirándulok), mögöttem viszont van néhány "bennszülött", aki siet, lehetett előzni, had menjenek indexeltem jobbra. Volt aki úgy gondolta, hogy akkor le is kellene állnom...
mezis
-
mezis
nagyúr
Azokon a mellékutakon igaz, hogy 90 a megengedett max., de két falu között csak benzinpocsékolás 60-70-né többel menni annak, aki nem siet. Ilyen sebesség egyenletesen tartható a kanyarokban is, gödrök is észrevehetők, kikerülhetők. Fél-egy perccel futhat jobb időt az, aki megy a max.-al. Az őslakosok között is akadt aki nem fárasztotta magát a forma-1-es stílussal. Mellesleg a környezetvédelem is ezt kérné, fölöslegesen ne pöfögjük tele korommal, el nem égett üzemanyaggal a környezetünket.
mezis
-
Khelben
nagyúr
Szerintem meg rohadt idegesítő és bunkó szokás, ha valaki valós ok nélkül feltart másokat. Akár a forgalomban, akár máshol. Sosem tudhatod, hogy a másik hova siet, ráadásul a kresz szerint sem tarthatod fel.
Jó, tudom, mit várok ebben az országban, ahol az alap viselkedés az, hogy mindenki szarik a másikra. -
jerry311
nagyúr
válasz Khelben #20343 üzenetére
HA nincs semmi oka rá, akkor azért illene megütni legalább a max. megengedett - 20 km/h-t.
Viszont ha én úgy ítélem meg, hogy pl. az autóm futóműve sérüléseinek megelőzésére az szar/kátyús/töredezett úton nem megyek többel mint 50-60 a 90 helyett, akkor aki szét akarja baszni a saját gépjárművét az előzzön, mert engem ugyan nem kötelezhet rá, hogy gyorsabban menjek. -
Pety
senior tag
válasz jerry311 #20344 üzenetére
Ezt azért remélem nem gondolod komolyan,hogy nagy különbség lesz az ha 60-nal vagy 90-nel mész egy rossz minőségű úton.Mert az autó szempontjából szinte teljesen mindegy.
Biztosan van olyan sebesség ahol ez számít,de az nem ez az teljesen biztos."A számítógéppel kitűnően megoldható minden olyan probléma, amely számítógép nélkül fel sem merülne"
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #20343 üzenetére
A KRESZ nem ír elő maximális gyorsítást, maximummal való haladást. Az ésszerű indokokat pedig felsoroltam. Ha valaki gumiját óhajtja füstöltetni, motorját széthajtani, környezetet zajjal, üzemanyaggal károsítani, az menjen, ha tud. Ha meg telített az út, akkor teljesen mindegy, hogy tud előzni vagy sem, mert azonnal ott lesz előtte egy másik nála lassabb.
mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
Készül a KRESZ módosítása, bevezetik ezt a táblát, mert ebből kevesebb kell....
Egyenletes úttest
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
buherton
őstag
Próbáltál volna Körösladány-Gyomaendrőd úton menni 90-el, de akár 60-al . Ki tették a 30-as táblát, de én szívem szerint 20-ast, vagy 10-est tettem volna ki. Motorral lehetett 60-al menni, de akkor mindkét sávot használni kellett. Kondoros-Csorvás ott még motorral sem lehet 60-al menni . Amúgy az is igaz, hogy tényleg vannak olyan utak ahol ki teszik a 60-as táblát, de simán lehet 90-el haladni. Békés megye tele van 60-as táblákkal, még főúton is elég sok akad... De nálunk általában nem véletlenül teszik ki.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen