Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
válasz dabadab #4249 üzenetére
Ok, én nem is arról beszélek, hogy nem lehet változtatni a hangszerek hangján, de a "régiek" legyenek a kiinduló alap.
De én e tekintetben konzervatív maradok. A hangszereinket mechanikusan szólaltatjuk meg (pengetjük, fújjuk, ütjük...).
Ezt az életben nem fogják leutánozni természetes módon digitális hangszerekkel, hogy minden hangszernek megmaradjon az egyéni íze. Pl. egyéni fújástechnikákra gondolj! Tudom, billentyűsöknél igyekeztek jól megcsinálni, de pl. egy fúvósnál, vonósnál, pengetősnél?[ Szerkesztve ]
-
vili13
őstag
válasz #56474624 #4247 üzenetére
"A hangszereink sok száz év alatt fejlődtek ki, tessék tudomásul venni, tiszteletben tartani őket."
A mai digitális hangszerek is sok száz év technikai fejlődés eredményei, tessék tudomásul venni, tiszteletben tartani őket is. Mellesleg nem kötelező használni és hallgatni ezeket, vagy rögtön kidobni a régieket, de egy létező plusz lehetőséget jelentenek, és persze bizonyítékot arra, hogy egy zenének nem feltétlenül muszáj analóg forrásból származnia, ahogy egyesek meglehetősen korlátolt módon állítják. A zene amúgy szerintem elsősorban a zenészen, nem pedig a hangszer technológiáján múlik - a hangszer csupán egy eszköz.
-
dabadab
titán
válasz #56474624 #4251 üzenetére
"Ok, én nem is arról beszélek, hogy nem lehet változtatni a hangszerek hangján, de a "régiek" legyenek a kiinduló alap."
1. A digitalis zongoraknal a "regi" zongora a kiindulo alap.
2. Az uj hangszerek meg mindig is ujak voltak es tobbek kozott azert talaltak ki oket, mert nem ugy mukodtek, mint a regiek.Ezek utan komolyan nem ertem, hogy mirol beszelsz.
"A hangszereinket mechanikusan szólaltatjuk meg"
En meg tejjel iszom a teat. Szintiszta hitvitakba nem megyek bele.
"Ezt az életben nem fogják leutánozni természetes módon digitális hangszerekkel [...]"
Ertem, tehat nem tudsz igazan semmit az elektronikus hangszerekrol, de velemenyed az van, a velemenyednek ellentmondo tenyeket meg meresi hibanak minosited. Ha megbocsatasz, akkor en ezzel nem vitatkoznek.
DRM is theft
-
#56474624
törölt tag
válasz dabadab #4253 üzenetére
Ne haragudj, de mióta láttam, hallottam egy digitális szaxofont, én ezeket 5 éves gyerkőcök játékhangszereként tudom max. elképzelni.
Másrészt te is tudod, mi itt a baj. Épp amit megemlítettél. Olcsóbb, könnyebb előállíthatóság. Nincs messze az idő, mikor futószalagon jönnek ki a jövő stradivarijai, és nem a minőség lesz az elsődleges mérce. A "fejlődésbe" vetett HITetek egyszerűen elképesztően naív.
Itt sosem a digitális technikával volt, vagy van a baj, hanem a megvalósítással, és ez bizony az egésznek az elvéből adódik. -
frankie!
őstag
válasz #56474624 #4247 üzenetére
Ez akkor a vonós hibája, mert nem tudja kezelni a hangszerét, nem ismeri a belőle kinyerhető maximális dinamikájú hangot. Az más tészta, hogy egy koncerten az improvizáció során olyan önkívületben van a zenész, hogy a "torzítási határt" átlépve játszik (erre is tudnék példát mondani). Még szintinél is előfordul az ilyen!!! (vagy inkább a mikrofont, vagy az erősítőjét vezértli túl? Netán az A/D konvertert? ebben nem vagyok biztos, egy szintetizátort lehet hogy nem lehet...)
-
frankie!
őstag
válasz #56474624 #4251 üzenetére
Jól beszélsz. Miért van az, hogy egyes zenék élvezetesebbek egy-egy koncertfelvételen? Pedig ott (szinte) nincs utómunka, jóval nagyobb zajjal terheltek, mint a stúdiómunkák, biztosan vannak benne hibák a zenészek részéről is, és még lehetne sorolni.
Furcsán hangzik, de éppen az enyhe "pontatlanságtól" lesz élvezhető, lelkesítő a zene.
Léteznek felvételek különböző jazz műfajokban, ahol a dobot mintákkal helyettesítik. Nálam pl. ez mindig egy negítvum.
A nők miért szeretik jobban a férfiakat, mint a mű "kiegészítőket"?
Ha ez ludditizmus, sose szeretnék más lenni, mint luddita.Érdemes pl. meghallgatni Chick Corea & Herbie Hancock - An Evening With Chick Corea & Herbie Hancock albumáról az első számot, ahol a két művész szokatlan módon használja a zongorát, pengetik, ütik a húrokat, és a hangszer testét is.
(Mellesleg megjegyzem, hogy ők a szintetizátoros jazz úttörői és vezéralakjai is.)
De hasonló alternatív hangszerhasználat figyelhető meg több legendás koncertfelvételen is (pl. Friday night in San Francisco). Ezeket hogyan lehetne bitekből a semmiből létrehozni?Vagy mi a helyzet a kórusművekkel, ahol egy jó rendszeren az egyes kórustagok pozíciója hallhatóvá válik, a visszhangok rendszere pedig (amit pl. egy nagy katedrális belső tere alakít ki, teljesen egyedivé és megismételhetetlenné téve a felvételt) különleges élményt adhat annak aki szereti.
-
frankie!
őstag
Nem egészen értelek, hogy mi ez a szükségszerű zajtartalom? Nagyon sok olyan komolyzenei és jazz felvétel van pl. ahol semmilyen hallható zaj nincs. Az esetleges analóg jelátvitelt terhelő külső zajok elhanyagolhatóak, nem ezek a legfőbb bajok szerintem egy felvételnél. De ha a teljes digitális átvitel és feldolgozás a cél, elhelyezhetik a konvertert közvetlenül a mikrofonok közelében is, és akkor megvalósul a hőn áhított teljes digitális technológia. De nehogy azt hidd, hogy a digitális jeleknél nem okoz gondot a zaj! Ha minden igaz, itt a sokat emlegetettt jitter a legfőbb rossz, aminek a hatása rendkívül zavaró és az alacsony szinten tartása a stúdiótechnikán kívül kevés helyen megoldott. Ez a tisztán digitális "hangszereknél" is fellép(het). Inkább együtt élek egy kis fehérzajjal, mit ezzel.
-
frankie!
őstag
Egy kis lazítás: itt azanalóg-digitál számot hallgassátok!
-
vili13
őstag
válasz frankie! #4256 üzenetére
"a két művész szokatlan módon használja a zongorát, pengetik, ütik a húrokat, és a hangszer testét is"... "Ezeket hogyan lehetne bitekből a semmiből létrehozni?"
Hát ha még egymás testét is ütnék, és ez szerves részét képezné a felvételen hallható hanghatásoknak, az talán nehezebben volna reprodukálható.
Az összes többi inkább csak valami megfelelő multi-touch interface kérdése, ami bár az akusztikus hangszereknél eleve többé-kevésbé adott, de szvsz digitális alapon sem feltétlenül megoldhatatlan."a visszhangok rendszere pedig (amit pl. egy nagy katedrális belső tere alakít ki, teljesen egyedivé és megismételhetetlenné téve a felvételt) különleges élményt adhat"
Mint ahogy szvsz legalább annyira különleges élményt adhat egy olyan jó digitális visszhang, amelynek megfeleltethető valós belső tér kivitelezése amúgy lehetetlen volna. Nem is beszélve arról, hogy tökéletes pontossággal akárhányszor megismételhető...
-
vili13
őstag
válasz frankie! #4257 üzenetére
"Nagyon sok olyan komolyzenei és jazz felvétel van pl. ahol semmilyen hallható zaj nincs. Az esetleges analóg jelátvitelt terhelő külső zajok elhanyagolhatóak"
Attól, hogy a zaj nem, vagy csak nehezen hallható, még mérhetően és szükségszerűen ott van - hőzaj például az analóg jelátvitel minden egyes elemében keletkezik bőven. Nekem meg eszemben sincs elhanyagolni, ha már ilyen jól bizonyítja a digitális technika előnyeit.
"De nehogy azt hidd, hogy a digitális jeleknél nem okoz gondot a zaj! Ha minden igaz, itt a sokat emlegetettt jitter a legfőbb rossz"
A jitter meg leginkább az a/d és d/a konverzió közben jelentkezik, vagyis a legjobb, ha a jel előállításától kezdve - a hangsugárzóig legalábbis - egyáltalán nem használunk sehol semmiféle analóg elemet.
-
dabadab
titán
Ott van mind a ketto:
hallgatas.flv
Uglee_-_Analog-Digital.mp3(Na, csak jo valamire ez a digitalis ize )
DRM is theft
-
DDL
őstag
válasz dabadab #4248 üzenetére
Mi a gond az aluláteresztő szűrővel? Ezt még mindig nem írtad le. Hova kell létraellenállás az analóg szűrőbe? Milyen tápgondról beszélsz? A zajszigetelés sajnos nem az analóg technika szükségessége. Hanem a mellette lévő csapnivalóan tervezett és/vagy kivitelezett digitális tápok miatt szükséges. Nézd meg azt a hangcsipet, hogy milyen szar a kimenete. Milyen digitális szemét jön ki belőle. Azután beszélhetünk a 3 cent olcsóságáról. Ide sem azért kell(ene) drágább analóg rész mert gyenge, hanem mert fos a kimenete a DAC-nak....
A hagyományos filmkészítés, fényképezés statikus a hordozó szempontjából. A hagyományos magnó nem az. Az a mérési módszer amit leírsz szűklátókörű megközeítés. Ugyanis így sok mindent megtudnál csak éppen a szalag tulajdonságait nem.
"Persze, az analog technika is fejlodget, de rettenetesen draga a digitalis technikahoz kepest. Hogyan kuldesz at egy nagyfelbontasu analog hangfelvetelt a vilag tulso felere? Athuzol az oceanon egy masfel meter atmeroju rezkabelt? Becsomagolog a mesterszalagot es postara adod? Mindketto rettenetesen maceras es koltseges ahhoz kepest, hogy egy emailhez odacsatolod a file-t."
És? Ennek mi köze az eddigiekhez? Nem a költségekről volt eddig szó. Sőt jelen vitána semmi köze ehez...
"A CD remek pelda. 26 evvel ezelott jelent meg a boltokban, az audio CD-re rafert ugy 747 MB zenei adat. Huszonot ev eltetevel mar BluRay lemezek jelennek meg, azonos fizikai meret mellett 50 GB adattal (es immar normalisan seekelheto formatummal es joval robosztusabb hibajavito koddal), vagyis az eltelt idoben tortent itt egyreszt egy hetvenszeres novekedes (es ez csak az optikai lemezek terulete, amik mara gyakorlatilag a sor vegere szorultak, a HDD-k adatsurusegehez (es megbizhatosagahoz es ar/teljesitmeny aranyahoz) kepest sehol sincsenek) masreszt meg a CD-k olvasasahoz szukseges elektronika ara a melybe zuhant, a jelek ertelemezesehez es feldolgozasahoz szukseges chipekbol ezret kapsz egy zacsko savanyucukorert. Ez alatt mi tortent az analog technikaban? Mennyit javultak az adott aron kaphato tapok, eloerositok? Valamicsket, de messze nem ennyit, egy jo minosegu CD lejatszo ma is draga, mert az analog reszeknel egesz egyszeruen nincsen ilyen drasztikus fejlodes."
Szerinted milyen a mai optikai tárolók kiolvasása? Pont olyan mint a több mint 30 éves CD lemezé. Csak az optikai rész pecizitása javult. De ugyanúgy analóg módon történik mint a 30 éve CD-é. Ez nem változik. Addig nem amíg a laser fény inkább analóg mint digitális tulajdonságokkal bír... De itt már megint beleugrottunk az árakba. Most sincs köze a vita tárgyához. De ha ragaszkodsz hozzá akkor itt egy példa a '80-as évek elején egy adott 60W-os erősítő az került 10.000,- Ft-ba. Ez ma bőven 200k fölött van. Ennek az erősítőnek a torzítása 0.9-1% körül mozgott. Ma ezt a mérési eredményt 10-12ezer forintból lazán felülmúlod mert 0.01% alatti torzítást kényelmesen elérhetsz. Ez pedig nem hetvenszeres, hanem több mint százszoros javulást jelent...
Továbbra sem értem, hogy pl. egy cd-játszó analóg részeinek mely paramétere korlátozza a digitális technikából kivehető hangminőséget. Mekkora sávszélesség kell? Milyen alacsony torzítás? Mekkora dinamika tartomány? Ha már eddig eljutottál akkor tessék ezeket leírni. Ne általánosságban tessék szövegelni."Nezted mar, hogy mennyibe kerul a jofajta (vagy akar a legrosszabb fajta) bakelit nyomasa?"
Na mennyibe kerül? Ez így megint értelmetlen kérdés. Nézted már meg, hogy a '80-as években mennyibe került a CD nyomása? Ma azért drága az vinyl lemezek (nem bakeli!) nyomása, mert tényleg drága lenne, hanem mert nagyon kis példányszámban nyomják. Ráadásul kevesen csinálják.
"Persze, a felvetel es lejatszas az, ami meg ma is maceras, mert ott nem lehet meguszni az analog vilaggal valo bajlodast - az osszes tobbi koztes lepesnel vegig maradhat az ember a digitalis birodalomban."
Maradhat. Jókora beszűkülés után. Kösz inkább nem.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz #56474624 #4254 üzenetére
"Itt sosem a digitális technikával volt, vagy van a baj, hanem a megvalósítással, és ez bizony az egésznek az elvéből adódik."
Bezony. Amíg a hallásunk analóg addig sajnos a nullákat meg az 1-eseket konvertálni kell. Ez bizony nagyon szűk keresztmetszet Éppen az elvéből fakadóan...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz frankie! #4257 üzenetére
Természetesen van zaja az analóg hang technikának. De arról az elvakult digitális hívők mélyen hallgatnak, hogy a digitális hang tecnikának is van zaja. Nem is kevés. Mégpedig a meglehetős gyengeségei elfedésére használják. Ezért nem teljesen zajtalan a CD/DVD sem
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
"Attól, hogy a zaj nem, vagy csak nehezen hallható, még mérhetően és szükségszerűen ott van - hőzaj például az analóg jelátvitel minden egyes elemében keletkezik bőven. Nekem meg eszemben sincs elhanyagolni, ha már ilyen jól bizonyítja a digitális technika előnyeit."
Akkor azt se tessék elhanyagolni, hogy a digit technikához szándékosan kevernek zajt és ezzel korlátozzák a jel-zaj viszonyt és a dinamika tartományt. Tessék kiszámolni és ábrázolni hogy mi jön ki egy nagyfelbontású (mondjuk 24bit/96kHz) digitális 10kHz-es jelből alacson kivezérlésen. Mondjuk -60dB-en. Nem sok köze lesz a szinuszhoz.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
zoltanz
nagyúr
Én is csöves erősítőket részesítem előnybe, viszont minőségi hangfal kicsit többet kóstál nem beszélve a kábelekről 1-2 milla. A bakelit lemez hangja jobb, de sajnos a tárolása karbantartása kicsit elriaszt egyeseket, másik mo kicsit nehéz a beszerzés habár most megint feljövőben van, igaz a fájlcserélők is. Ha valaki megteheti, hogy mindekettőbe beruházzon CD, LP annak a legjobb.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
#56474624
törölt tag
Azért jó, hogy aki az analóg pártját fogja, az már elvakult analóg-hívő.
Épp tegnap vettem 3 albumnyi eredeti zenét, abból 2 CD volt, 1 LP (igaz az LP kitette a kettő árát, de azért ez általában nem jellemző).
Megy a CD is, nincs kitiltva a lakásból. De azt tudomásul vettem már, hogy hiába zenei és nagyon jó hangú a lejátszóm a CD-lejátszók között, az LP harmonikus, nagyon egyben lévő megszólalásával nem olyan gyakran tud versenyre kelni sajnos. És ez nem hit, ez nem konzervativizmus, hanem a valóság. -
#56474624
törölt tag
válasz zoltanz #4270 üzenetére
Épp tegnap néztem, egy csomó olyan zene jön ki LP-n, amit eddig nem is láttam itthon, de lehet még máshol sem volt, hiszen a kiadás dátum elég friss volt.
Sőt az új Metallica album most a kezdetektől (tehát a CD megjelenésének napjától) kijön spéci csomagolásban, 5 db 45-ös fordulatszámú SP-vel!
Egyébként miért jó mindkettőt beszerezni? A CD archiválásra, az LP meg hallgatásra? -
zoltanz
nagyúr
válasz #56474624 #4272 üzenetére
"Egyébként miért jó mindkettőt beszerezni? A CD archiválásra, az LP meg hallgatásra? "
Nem vagyok zenész (kicsit gitár, mégkevesebb zongora) van egy gitárom, zenehallgatónak nevezném és mindent szeretek rock, klasszikus, ambient, chillout, funky inkább, de a többit is, több ezer albummal rendelkezem(több száz magyar), kicsit drága lenne mindkét médián megvenni. (amit szeretek megveszem minden formátumban, ha tehetem)
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
#56474624
törölt tag
válasz dabadab #4248 üzenetére
Vagy probaltal mar hordozhato lemezjatszot venni (es a zsebedben magaddal vinni par szaz lemezt)?
Aki igazán el akar merülni a zenében (nem háttérzene), az nem a 80-90 dB-es külső városzaj mellett fog szerintem. A digitális praktikusabb, ezt mindenki tudja. De ha ez lenne a fő szempont egy HIFI-topicban, én szégyellném el magam.
zoltanz:
Ez kérdés akart lenni, hogy szerinted miért jó? Én csak tippeltem, de azt hittem, Te tudod a választ.[ Szerkesztve ]
-
bpityusz
csendes tag
Jó ez a vita! De ha jelenleg hallgatunk egy LP-t, s ugyanezt az anyagot CD-ről, akkor nem a hangokkal van bajom, a hangmagassággal, a zajjal, hanem a térrel, a színpadképpel.(hogy ez fázisok miatt, vagy bizonyos frekvenciák miatt van, nem tudom). S hogy az LP-t kíméljem, orsós magnóra másoltam a Pink Floyd nevű csapat The Wall című albumát, s sajna a 19-es szalagsebességű felvétel is veri a CD-t. Nem vagyok analóg párti, sokkal kényelmesebb lenne CD-ről. Az hogy a digitális technika olcsóbb, s jobban fejlődik, az kétségtelen. De szerintem a fent leírtak miatt még lemaradásban van. Bizonyítottak már a digitális szintetizátorok, létjogosultságuk van. De, azért akármilyen ügyesen lehet mintavételezni, azért egy csöves torzító csöves torzító marad. Hasonló módon a Hammond, meg a rotary speaker.
-
bpityusz
csendes tag
Nem vitázni akarok, nem piszkálódni, nem bosszantani, engem ez valóban érdekelne:.
Az, hogy a hangszerek hangja digitalizálható, több verzióban is, ez feltétlenül hangzáshű lesz? Egy másik figura egy másik játékstílussal egy "analóg" hangszeren nem játszhat máshogy (szerintem zongorán is, de a digitális trombitát kíváncsian várom)?Illetve ha egy akusztikus hangszert digitálisan képzelünk el, akkor az valamikor hangmintákból lett. Ezt továbbgondoljuk, s egy teljesen digitális hangszert képzelünk el, ami a hangokat előállítja, nem hangmintát használ. Ebben az esetben mégis a hangmintákból léptünk tovább, az volt az alap, s nem lehetséges az, hogy valami a mintavételezésnél-pl frekvencia miatt- elsikkadt, így az egész digitális modell nem lesz valósághű? (más kérdés, hogy egy más stílusú zenében ez, mint új hangszer tökéletesen teljesíthet.) Fourier elve nagyon jó dolog, de tudunk annyi szinuszt kreálni? s tudjuk, hogy azok milyenek legyenek?
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz bpityusz #4281 üzenetére
Sajnos CD-lejátszóból relatíve ritka az igazán zeneien szóló. DE van! Az egészen régi darabok közt érdemes keresgélni szerintem (1-bitesek már nem annyira jók), és azok a teret is elég tisztességesen hozzák. A #4271-ben írt hozzászólásom egyébként még annak tükrében íródott, hogy naív módon azt hittem, az írott CD (4x-es írással) van olyan, mint a gyári, de sajnos nincs, nálam ezen a régi masinán a nemrég frissített lézeregységgel sincs. Szóval már nem félek CD-t sem venni, főleg mert az én LP-rendszerem csak középkategóriába fér bele (és elég drága lenne a feljebblépés... ettől függetlenül azért gyűjtöm az LP-ket is, egyrészt mert élmény hallgatni, másrészt lesz még nekem sme hangkaros thorens 124-em valami jobb mc hangszedővel ).
Szóval a high-end valóban az LP, de azért a CD is tisztességesen meg tud szólalni, és olcsón hozzájuthatsz egy régi, jól szóló masinához. A milliós ML390s-t ugyan még nem hallottam, de az Alisca Orange-os szakember szerint csimbum cirkusz, pocsék, és egy philips CD-880 sokkal jobb. Gondolom, azért a hangokat elemző, és a részleteken élvezkedő audiophileknek az egy kiváló darab, zenére vágyóknak meg felejtős.A másik dolog, hogy például Pink Floyd: The Wall még az LP-korszakban készült, arra lett optimalizálva (na meg a mesterszalag is öregszik). És ahogy én tapasztaltam, ezek sok esetben szörnyen szólalnak meg CD-n (Pl. Deep Purple: Machine Head egy nagyon ilyen album). De van néhány, mostani, újonnan felvett hanganyagom is (populáris műfajok), azok viszont már az ún. loudness war (ez a trend sajnos) miatt szólalnak meg annyival rosszabbul CD-n. Hiába digitális a felvétel, LP-n a jóval halkabb, nem (annyira) elcseszett felvétel sokkal szebben, zeneibben szól. Tehát azért ez is benne lehet elég vastagon ebben a különbségben...
[ Szerkesztve ]
-
bpityusz
csendes tag
válasz #56474624 #4284 üzenetére
Hát ja, az 1 bit az 1 bit...(elég csak az egészen tisztességes Technics gépeknél a MASH áramkört nézni) Volt szerencsém egy elég komoly rendszeren egy Marantz CD17-hez...szépen szólt. Aztán ugyanazon a rendszeren egy Ortofon tűvel szerelt direct drive-os dual "hatszáztizenvalahanyas" LP. És az LP győzőtt. Igen a keverés is változott, de szerintem nem mindig előnyére. elvileg nincs már annyira szélrekre keverve eleve.Ez az én lemezem hangosabb dolog meg azért fáj mert sokat áldoznak a dinamikából. Mondjuk a CD-nél kell egy jó DAC, az LP-nél meg egy legalább olyan jó RIAA korrektor
Ezt csak azért mondtam eddig, mert lehet kardoskodni, hogy melyik jobb elméletbe, de várva várom, hogy elkészüljön. Mert mindig az a legjobb, amitől nem hallottunk jobbat -
#56474624
törölt tag
válasz bpityusz #4285 üzenetére
Szerintem a vita most egy darabig el lesz döntve, melyiket hallgassam. Ma délelőtt megadta magát a mechanika a CD-lejátszómban. Egyáltalán nem pörgeti a lemezt. Ez hihetetlen, másfél hete a lézeregységet cseréltem (és nem potyára, azóta egy csomó olyan gyári lemezt beolvasott, amit eddig nem tudott valami oknál fogva, karcosakat is), erre most a motor. Jól be vannak időzítve ezek. Remélem, ebből is találok.
Egyébként a Marantz CD-17 nem hinném, hogy egy csúcs gépezet. Abban is valami bitstream-es cucc van, nem? Már csak azért is gondolom így, mert a szóban forgó Dual lemezjátszókba nem is a legjobb Ortofon MM-ek kerültek. Az F 15 0 MK2-es ugyancsak MM hangszedőm bucira verte felbontásban, zeneiségben, tisztaságban, mindenben ugyanabban a Thorens-futóműben. Szóval egy CD-lejátszónak szerintem már eleve elég rosszul kell szólnia, hogy az a DD-s futóművű Ortofon hangszedős Dual leverje.
[ Szerkesztve ]
-
bpityusz
csendes tag
válasz #56474624 #4286 üzenetére
Jaja, 1 bites. egyébként ez az: [link] Mindenesetre még így is kéne... (azért csak kéne mert így is drága) Hát még egy jó külső DAC-kal
A dual meg nem egészen a gyári tű, ebbe sokfélét bele lehet pakolni. Azt, hogy milyen típus volt arra már tényleg nem emlékszem. Nem is ismertem eddig, ez kicsit különbözött az addigi, finoman szólva egyszerűbb dualoktól. Persze ez sem a csúcs. -
#56474624
törölt tag
Namármost. MDN-4RB3YAS a motor típusa (ez van ráírva), de nem találok ilyet sehol a neten. Elképzelhető egyáltalán, hogy gyártanak ilyet még ('89 június 10-én gyártották ezt, tehát nem egy mai darab), egyáltalán okvetlen épp ilyen kell bele?
-
nLali
senior tag
Hali !
Segítségre lenne szükségem !
Kiszemeltem egy NAD 3020A erősítőt, de a tulaj csak egyben szeretné eladni az összes cuccát ( 10 éve nincs bekapcsolva ). A következőkről lenne szó.:
NAD 3020A, Pioneer LP-6, Orion HS 501, Aiwa F220-as deck és van még egy orion tuner is. Szép állapotban, nincs kopva, nincs semmi sérülés.Igényes állvánnyal. Mennyit érhet? Se Én, se a Tulaj nem tudja beárazni. ( ja, plussz nagyon sok bakelit )[ Szerkesztve ]
-
nLali
senior tag
Lejárt a szerkesztési idő, bocs. A tuner egy Orion ST-240
-
DDL
őstag
válasz #56474624 #4284 üzenetére
"A milliós ML390s-t ugyan még nem hallottam, de az Alisca Orange-os szakember szerint csimbum cirkusz, pocsék, és egy philips CD-880 sokkal jobb."
Ez bezony így van. Jó öreg CD880 vagy a még jobb (és régebbi) CD960 sokkal jobbra fel lehet hozni töredék áron. Mellesleg elsősorban a digitális rész tuningjával...
Üdv. DDL
[ Szerkesztve ]
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
frankie!
őstag
Lehet hogy nem pont idevaló a kérdés, de tudtok olyan programot, amivel zenei CD-re CD-textet lehet írni mp3 tag-ből kiolvasva? (Hogy egy kicsit ellentmondjak az analóg elkötelezettségemnek Sőt..az ilyen eretnekséget sem ajánlanám senkinek, hogy mp3-ból CD-t írjon - nem nekem lesz)
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz frankie! #4294 üzenetére
De viccen kívül: nem vagyok sem analóg-, sem digitális-hívő. Egy utam van, és az a zene útja. Amelyik jobban, tökéletesebben visszaadja a zenei élményt, azt szeressem. Most csak LP-t tudok hallgatni, ott az előerősítő a szűk keresztmetszet (pontosabban a legszűkebb) jelenleg (majd tartok beszámolót, ha végre lecseréltem ezt a mostanit egy mos-fet-es, felső kategóriás riaa-korrektorra, 1-2 hónap ). Az öreg CD-lejátszóba (bár a lemezjátszó még öregebb) meg azért nem sajnálok ezt-azt venni (kéthetente ), és nem válok meg tőle, mert ő is tud zenélni. Ráadásul pofátlanul olcsón vettem, 17 ezerért, eddig kb. 6000-ért vettem bele lézeregységet, a motor (ha sikerül valamit ) meglesz mondjuk 1-2 ezerből, az összesen legyen 25. Még mi hibásodhat meg?
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
gep mellekeresnek nfm-et lehetoleg aktiv kivitelben /nincs szivem a 8020a-t betenni a gepmelle:- ) arban kisse vekonyabb lenne a cel, teremszetesen minosegben is/ fizikai nagysagban vhol a G kornyeken
kosziudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
#56474624
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5