- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz dabadab #19368 üzenetére
Csak a középső részre reagálnék, idézlek:
"Vannak adataink, amiket ezerszer masoltak, az internetes forgalom jo resze tobb tizezer kilometeres tavolsagbol jon - ehhez kepest alapveto elvaras, hogy minden egyes bit stimmeljen - es stimmelnek is. A digitalis atvitelnek az az alapveto szepsege, hogy ott a tokeletes atvitelt meg lehet tenni alapkovetelmenynek - ellentetben az analoggal, ami semmikeppen sem lesz (nem is lehet) az."Ha meg is lehet tenni követelménynek, a tökéletes digitális adatátvitelt, attól sajnos általában igen-igen messze vagyunk (és nem csak a zene terén), általában két okból: az egyik a digitális adatátvitelt (és dokumentumokat) kezelő berendezések (például kábelek) abszolút jellegű tökéletlenségei, a másik pedig ugyanezeknek az eszközöknek a relatív jellegű tökéletlenségei, ami alatt elsősorban a sebességköveteleményeket kell érteni. Vagyis készülékeink általánosságban is tökéletlenek ahhoz, hogy a digitális adatfolyamokat pontosan tudják kezelni, másrészt a hibáikat súlyosbítja, hogy ez az adatkezelés "túlzottan" nagy sebességeken történik, merthogy a sebességkövetelmények megint csak rengeteg hibafaktort visznek be az adatkezelésbe. Tehát, enyhén szólva nem fog minden egyes bit stimmelni (sőt), hanem a bitfolyamban benne levő hibajavítási célú redundancia és hibajavítási kód teremti meg annak az esélyét, hogy egy egyszerű felépítésű digitális dokumentum (mint például egy szöveges dokumentum) minél több másolást/továbbítást kibírjon anélkül, hogy a benne keletkezett hibákat észrevennéd, a bonyolult felépítésű dokumentumok (mint amilyen a zene is) esetében pedig "minél kisebb" változás legyen az eredetileg útjára indított dokumentumhoz képest. De hát ez megintcsak spanyolviasz, te magad is megtapasztalod nap mint nap, hogy nem stimmel minden egyes bit, főleg, hogy még az internetes példát is felhozod, ahol tényleg számtalanszor láthatod, hogy még egy egyszerű honlap- vagy szoftverletöltésbe is milyen hibák csúsznak.
Persze, elvileg lehetséges a digitális adatkezelésben, hogy minden egyes bit stimmeljen, de gyakorlatilag ettől igen-igen messze állunk, az élet minden területén is, pláne a digitális zenereprodukáló berendezések (köztük a kábelek) tekintetében...! Az a szomorú, hogy rengeteg a naív ember, akinek ezt magyarázni kell, aki még ma is komolyan hiszi, hogy stimmelnek a bitek. Nem stimmelnek! Bizonyos dokumentumfajtáknál a hibajavítás ideig-óráig el tudja fedni a változásokat, hiszen ha a hibajavítási kód helyreállítja a "b" betűt a szövegben, akkor nem veszed észre, hogy az már csak látszólag ugyanaz a bitfolyam. A zenei hangszerek hangjáról készített digitális hangfelvételek ugyan nagyon leegyszerűsített adatfolyamok a hangszer eredeti hangjához képest, de még így is sokkal-sokkal-sokkal-sokkal bonyolultabb jelenségek annál, hogy jelenlegi eszközeink (köztük a kábelek) a jelenlegi körülmények (például az adatfeldolgozási sebességkövetelmények) mellett pontosan tudnák kezelni, akár még egy egyszerű zenehallgatás közben is. A zene digitális reprodukciójának a mai technológiai színvonalon az alapvető matematikai elve a valószínűségszámítás! Ma a digitális zenét a valószínűségszámítás elvei alapján készítjük, továbbítjuk, hallgatjuk! És ez érvényes természetesen a kábelekre is, legalább annyira, mint az analóg zenehallgatásnál. Bitről bitre??? Ugyan már! Ne legyünk enyire naívak!
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- alza 404 akciók
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házimozi belépő szinten
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen