Hirdetés
-
Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
it A Disney és a Warner Bros Discovery elsőként az USA-ban csomagolja össze a Disney+, a Hulu és a Max szolgáltatásokat.
-
Nem lesz olcsóbb a Razr 50 Ultra
ma A minap az első fotók érkeztek meg, most az első tippek az árakra.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz lezso6 #117844 üzenetére
Fentebb került vagy 15 centivel ? Nem mértem le. Nem gondoltam, hogy ennyire precíziósan kell ezt csinálni
4, vagy inkább 5 méterre vannak tőle a nappali túloldalán, úgyhogy az egyik falra 2-3 cm híján rátolt hangfalak a túloldalt, kanapén ülve, a falhoz közel eső fejjel, pont olyan hullámokat ad ki, hogy nagyon kellemes az egész. Ilyen távolságból a pusza emelés mégis, a mélyeket szelidítette, az, hogy a magasak fentebb kerültek ennyivel, nem oszt nem szoroz.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
orbano
félisten
válasz Dißnäëß #117850 üzenetére
Elhangoltad a padló/plafon-hangszóró interferenciát. Lehet előtte pont volt valami kellemetlen kiemelés, mert összeadódott egy másikkal, és most eltűnt. Számold ki
Mondjuk a módosuokat is bele kéne venni... bonyi[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Hypex NCx500-zal szerelt erősítőből mit érdemes nézegetni? Van valakinek infója? egyet találtam eddig, de elég borsos mármint az nc502mp-hez képest, önmagában nem tűnik vészesnek
A vér nem válik VAZZE!™
-
Valami zene, nekem új: [link]
Nem szotkam hibázni.
-
orbano
félisten
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117858 üzenetére
Ránézésre jónak tűnik.
A biamphoz valószínűleg újra kellene építeni a Dynod váltóját, hogy külön fusson a mélyszekció a közép-magastól. Ha új alkatrészekből csinálnád, az nem kis lóvé (saccra simán 100+ ezer Ft), ha a meglévőkből, akkor bukod a gyári váltódat.
A két eltérő erősítő gain különbségét lehetne korrigálni egy line level csillapítással, de belefuthatsz akár időzítési problémába is, ezáltal pedig freki kioltásba fázisdiffi miatt. Én simán beraknám a Hypexet fullrangbe single ampolva, bár lehet csak azért, mert nem kötődök annyira a vintage vasakhoz.
Szerintem nem hozna annyit a passzív biamp, hogy érdemes legyen vele foglalkozni, de én általában borúlátó vagyok.[ Szerkesztve ]
-
-
Gyuri108
csendes újonc
válasz orbano #117855 üzenetére
Ezt én is nézegettem a hétvégén. Nettó ár van feltüntetve, bruttó áron a legkisebb verzió (csak XLR, nincs trigger) Pestre küldve 1827 EUR, Olaszországba küldve 1720 EUR.
Ezért úgy döntöttem, megvárom a franciákat. Különben is ez egy duál mono konfiguráció; nekem meg bőven elég lenne 1 táppal, nyilván olcsóbban. -
orbano
félisten
válasz denesdr #117859 üzenetére
Nem elég csak a mélyszekcióra eső váltót lemásolni és átkötni arra a kickeket? És akkor azt akár vonal szinten is meg lehet csinálni, egy potival bemérni a jelszintet és kicserélni fix ellenállásra.
Fázishiba mitől lehet? Ennyit számít a két erősítő közti különbség? Elég sokan biampolgatnak, csomó hangfalat így is készítenek, ott miben más?migabi24: ha már ezek akkor megelégszem az nc502mp modullal, az megáll 800 euró körül. Ha meg nagyobb kell, akkor az ncx500 egymaga tudja a 700 wattot. Mindegy ez még úgysem aktuális, előbb át kéne alakítanom a hangfalat, azt letesztelnem egy kölcsön erősítővel, és addigra talán lesz ncx500-as olcsóbb erősítő is.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117865 üzenetére
Elvileg elég lenne, de a bentmaradó, használtban nem lévő alkatrészek, kapcsolások okozhatnak gondot, főképp a hangszórókkal párhuzamban lévők, mert ha simán csak lekötjuk a hangszóró(ka)t róluk, akkor beeshet az eredő impedancia akár 0 Ohm közelébe is.
Fázishiba akkor lehet, ha más a két erősítő latencyje, ami elvileg előfordulhat.[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz denesdr #117866 üzenetére
De ha az alsó váltást implementálod vonalszinten, akkor nem fog a régi váltóhoz olyan freki menni, ami a levágott hangszóróra jutna. Mármint ha nem csak a mélyre kerül fel az aluláteresztő, hanem megkapj a másik oldal a felüláteresztő részét is.
Ez a latency min múlik? Valahogy azt gondoltam volna, hogy az erősítők latencyje kisebb nagyságrend, mint ami számíthat a hangfalnál.
Lehet jobban járok tényleg egy szimpla erősítővel ami elég bika, vagy egy másik hangfallal. Csak ezzel meg az a bajom, hogy nagyon kevés olyan háromutas megoldást látok, ami 1khz alatt vág és 4khz felett, és nem háromcsilliárd forint, de azért szól is valahogy.A vér nem válik VAZZE!™
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117867 üzenetére
Attól még, hogy nem megy olyan freki, a majdnem rövidzárlat terhelés továbbra sem egészséges az erősítőnek.
A latency függhet az erősítő topológiájától, bár valós adatokat még én sem láttam ezügyben, azért érdemes lehet szem előtt tartani. Aztán lehet, hogy a DSP-s erősítőknél van csak komolyabb latency a beiktatott A/D-D/A konverzió miatt.
A 4kHz feletti váltást szerintem manapság el lehet engedni, mert már olyan jó csipogókat gyártanak, amik bevethetők akár 1,5-2kHz-től. Példának okáért: Wilson Audio, Focal Utopia, jelenlegi Dynok (Evidence Master pl 2,5kHz) csak, hogy pár nagyobb nevet említsek.
-
-
válasz denesdr #117868 üzenetére
Ma már szinten minden pro cucc DSP-s, s ezeket zenészek is használják élőben, szóval a DSP normális esetben nem lassú.
Még a legtöbb AMT is 2500-3000 kHz-nél vált, pedig az kevésbé bírja a "mélyet" mint a dóm. Sokkal aggasztóbb kérdés, hogy a közép vagy a mélyközép képes-e jól szólni 3 kHz felett. Sőt, pl kétutas kialakításnál a 8" mélyközép már kompromisszumos szokott lenni, s 1 kHz felett már nem olyan ügyes, mint ugyanaz a mebrán 6.5" méretben. Persze utóbbi meg nem megy olyan mélyre.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz denesdr #117871 üzenetére
Ja, ismerem ezt a mondást, de manapság a pro audioban tojnak bele. Valahol ott lehet a kutya elásva, hogy a mai technológiával (aktív keresztváltás, bi-amp, DSP) már simán elérhető, hogy a keresztváltás 100% transzparens legyen, míg régen (passzív keresztváltó, mai szemmel nagyon gagyi alkatrészekből) ez kvázi lehetetlen volt.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
orbano
félisten
válasz lezso6 #117869 üzenetére
Most 3 vagy 4 mindegy, ez attól függ mekkora és milyen a középsugrázó, csak ne az átkozott 2khz körüli sávban, azt nem szereti a fülem, szóval a lényeg, hogy klasszikus 3 utas, pl. a spendorok. Egyszer szembejönne aprón egy sp100 meg is venném.
A vér nem válik VAZZE!™
-
denesdr
addikt
válasz lezso6 #117872 üzenetére
A passzív váltás hátrányát nem feltétlenül a passzív alkatrészek tökéletlensége, "gagyisága" adja, hanem pl az, hogy ilyen módon eléggé be van korlátozva a hangszórók korrekciójának, időzítésük beállításának lehetősége.
Egyébként vannak olyan dolgok, amiben jobb a passzív szűrés, mint az aktív, vagy máshogy fogalmazva vannak olyan dolgok, amit csak passzív szűréssel lehet megoldani, elérni. -
válasz denesdr #117878 üzenetére
Mondjuk a nagyon olcsó cuccoknál ma is csak egy kondit kap a magas és viszlát. Már ha egyáltalán van magassugárzó, mert ha nincs, akkor kondi se kell...
De érdekesség, hogy manapság a jobb 100e alatt konzumer cuccok (pl Edifier) is bi-amp erősítésűek, valószínűleg azért mert egyszerűen olcsóbb, mint egy passzív váltó.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
denesdr
addikt
válasz orbano #117874 üzenetére
Ez a 4kHz szerintem azért (is) tud jól működni, mert itt már gyakorlatilag minden középsugárzónak kezd beszűkülni a lesugárzási szöge, illetve a váltás miatt is növekszik a direktivitás ezen a részen, így a hallásunk legérzékenyebb sávjában gyakorlatilag kevesebb hangenergia fog a szobába kerülni (emiatt kevésbé "csesztet" ) , miközben on-axisban teljesen egyenes lehet a hangfalunk eredő átvitele. Továbbá itt már a tipikus, waveguide nélküli 1" dóm lesugárzása is elkezd magasabb direktvitást mutatni (azaz már nem akar 360 fokban fokban szórni):
Persze a 4kHz-es váltáson kívül máshogy is el lehet érni a fent vázolt dolgot, de ebbe belemenni már nagyon hangfalépítési téma lenne.[ Szerkesztve ]
-
-
-
denesdr
addikt
Spendor Classic SP100R2, 5kHz váltás, normalizált off-axis:
[link]Paradigm Founder 120H, waveguideos magas, 2,4kHz váltás:
[link]Off-axisban a Spendor 3kHz kürüli beszakadása és a 6kHz körüli zavara persze tetszhet szubjektíven valakinek, de a precizitástól ez elég messze van.
A Paradigm esetében jól látszik, hogy sokkal kevesebb az off-axis egyenetlenség, még 60 fokban is elég szép az átvitel.
Szerintem nem kérdés, hogy melyik az akusztikaliag "szobabarátabb" hangsugárzó.[ Szerkesztve ]
-
-
Most hogy szó volt az alacsony keresztváltási frekvenciáról, az Eve Audio pont pár napja adott ki egy érdekes kis kompakt stúdiómonitort: Eve SC2070
Nagy méretű AMT + kis 6.5" mélyközép, és 1800 Hz keresztváltás.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
orbano
félisten
-
válasz orbano #117892 üzenetére
Dómnál relatíve tök átlagos az 1800 Hz körüli vágás, mert azok mélyre le tudnak menni. AMT-nél más a helyzet, mert azok nem bírják a mélyebb frekvenciákat, ezért mindig kb egy oktávval feljebb zenélnek. Ettől érdekes az SC2070, mert az meg pont nem ilyen.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
orbano
félisten
válasz lezso6 #117893 üzenetére
1800-as vágáshoz az Fs maximum 900 lehet, de ha igazán jót akarsz, két oktávval felette maradsz, különben ott vagy ahol a part szakad, lejebb vitted, de teleraktad fázishibákkal. Melyik 28-as dóm bírja ezt? Mert oké, egy berillium talán igen, de nem szól olyan kellemesen a fülnek, mint egy selyem. Persze ízlések és pofonok, én preferálom, sok más emberrel egyetemben.
A vér nem válik VAZZE!™
-
válasz orbano #117895 üzenetére
A legtöbb 8" aktív stúdió ilyen, pl:
Kali LP8: 1500 Hz
Genelec 8050B: 1800 Hz
Tannoy Reveal 802: 1800 Hz
JBL LSR308P MK2: 1800 Hz
Mackie MR824: 1900 Hz
Yamaha HS8: 2000 Hz
M-Audio BX8 D3: 2000 Hz
Presonus Eris E8 XT: 2200 Hz
Prodipe Pro 8 V3: 2400 HzDe ha nem dómmal szerelt, hanem AMT, akkor 3 kHz körül szokott lenni a váltás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz orbano #117897 üzenetére
Persze, a 8" (és nagyobb) általában kompromisszumos szokott lenni 2 utasban, a 6.5" általában jobb, kevés a kivétel. De legalább opció, hogy a dómnak átadod ezeket az alacsonyabb frekvenciákat, amit a 8" mélyközép sokkal rosszabbul reprodukálna (vagy drága lenne).
De AMT meg ribbon magasra viszont nem bízhatod rá ezeket a frekiket, tehát nagyon jó mélyközepet kell csinálni. Ami vagy sikerül, vagy nem. De legalább megvolt szandék.
Ugyanis ha még szándék sincs, hanem kínai dzsunkából építesz hangfalat, akkor abból lesz a Behringer B3031, "ribbon" (planár) magassal, ami 3600 Hz-nél vált, s hát olyan is, ez volt az első stúdió monitorom (mondjuk relatíve irdatlan jól szól, imádtam ). Ugyanez a hangfal ribbon helyett dómmal a B2031, s ott csak 1800 Hz a vágás, habár állítólag az se szól jobban, hisz:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Hardcore café
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Steam Deck
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Filmvilág
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen