Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
PROHARDVER!
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
NEMO1968
őstag
Sziasztok.
Lehet hogy nem ide való kérdés,de egy laptop töltőcsatija hány A-t bír el anélkül, hogy megolvadna?
Más célra használnám.
Kb. 2.5, 3 A már elég lenne.
Köszi.Az ember az időtől retteg, az idő a piramisoktól.
-
cinemazealot
addikt
-
NEMO1968
őstag
válasz cinemazealot #67602 üzenetére
Köszi.
Elektromos bringa töltőt kellett cserélnem.(36V)
Későn vetttem észre,hogy a csatlakozója nem olyan amilyen kellene,viszont gyanúsan hasonlít egy laptop 5-ös csatlakozójára.
Ilyenem pedig van itthon,így az akkun cserélném a töltőcsatit.
A bekötés kimérése nem gond.Az ember az időtől retteg, az idő a piramisoktól.
-
Thorus
aktív tag
Van [videó], igaz eléggé gyenge minőségben de valamennyire azért ki lehet venni a különbséget. Az 50W reflektor mindig megy és ahhoz képest elsőnek a 20W Lidl lámpa aztán a 600W.
Nem csak a beteg dolgokat csináltram az elmúlt 3 hétben otthon. Bizonyíttékként pedig:
Műhely mikor neki álltam:
Utána nem teljesen készen:
Az ember annyit ér, amennyit a többiek akarják, hogy érjen.
-
imibogyo
veterán
válasz Inhouse #67599 üzenetére
Lehet, hogy a gyári távirányítódban a mikrokapcsoló ment csak tönkre. Az szokott olyat, hogy összeomlik a belseje és vagy nehezen megy, vagy magától, vagy sehogy...annak még 400Ft sem lett volna a cseréje Kínából.
Egyrészt totál sügér vagyok a forrasztáshoz, pláne ilyen méretben eszközöm sincs nagyon hozzá, másrészt ez tipikus Renault betegség (mármint az "egygombos" távirányítójúaknál), ezért egyszerűbb volt (vagyis lenne) a csere.Mivel elektronikai analfabéta vagyok, így leírom mit csináltam a központival, aztán akkor kiderül egyértelműen hogy mi a megoldás. De amit írtál az sok jóval nem kecsegtet ("Illetve az is lehet, hogy te nem a mikrokapcsoló 2 szálát használtad volna vezérlésre, hanem a motorok szálait...az az előzőek miatt nem fog menni, zárlat lesz..."), mert hogy pontosan ezt csináltam...
A Twingo-ban minden motorhoz csak két darab vezeték megy. A gyári vezérlőn kikerestem a nyitás és zárás vezetékét (meg is találtam őket gyári leírás alapján, ugyanolyan színűek, mint amik a motorokba mennek kábelek, innen jött a "briliáns" ötlet, hogy akkor a sokkal könnyebben hozzáférhető motoroknál álljak rá erre a két kábelre és ne a nőgyógyásztanfolyamot igénylő kormányburkolat alatti részen). Úgy gondoltam, hogy mivel ugyanolyan színűek a kábelek minden motornál és a vezérlőnél is, ezért ezek valahol össze vannak közösítve és kész.Az ajtóban lévő kábeleket lecsupaszítottam és multiméterrel rámértem a próba idejére. Multiméter piros érintkezőjét a kábelekhez érintettem, a multiméter COM (fekete) vezetékét pedig a karosszéria egyik test pontjához érintettem majd jöhetett a nyitás/zárás. Nyitáskor az egyik, záráskor a másik kábelen jelent meg a +12V egy pillanatra (fordítva nem, tehát amelyik kábelen megjelent a +12V nyitáskor, azon záráskor nem volt látható semmi). Innen gondoltam, hogy akkor "pozitív vezérlésűek" a motorok.
Ahogy írtad is, az új kínai vezérlő két darab háromvezetékes kimenettel rendelkezik (NC, COM, NO). Az egyik relé kimenet NO pontjával álltam rá a motor egyik kábelére, a másik NO kimenettel a másikra értelemszerűen. Az új vezérlőn a COM portok pedig megkapták a +12V-ot bemenetként. Gondolom akkor itt hibáztam nagyot, hogy közvetlenül a motorok kábelére kötöttem rá...
-
Inhouse
őstag
válasz imibogyo #67605 üzenetére
Ha SMD, akkor sem olyan vészes a gombcsere, ha furatos NYÁK-ban van lábbal, akkor kell egy párszáz Ft-os ónszippantó. Simán meg tudod csinálni, az eddigiek alapján.
A motor szálakat mérted, írtam is, hogy így van kötve. Azon keresztül nem vezérelheted, zárlat lesz. Annyit tehettél volna még, hogy átvezeted az eredeti motor vezetékeket az univerzálison, de ehhez a fő motor kivezetés kell, nem csak az egyik ajtóban levő. De akkor sem ez lett volna a jó megoldás.
Ha nincs a motoroknál mikrokapcsoló, akkor a zárban van. Nagyon ritkán csinálnak olyan agyament megoldást, ahol a kétvezetékes motoron belül van és ki van logikázva, hogy mindig a másik irányba mehet csak.
Üdv Inhouse
-
Thorus
aktív tag
Egy Siemens 317F-2PN/DP meg hozzá kimeneti és bemeneti modul. Mellettünk lévő gyárat eldózerolták és jókor jó helyen voltam. Ami kívűl van az meg Sentron PAC 4200 teljesítménymérő amit még lusta voltam a plc-vel összekötni. A kismegszakítókból szereztem 20 darabot de sajnos felét dobhattam ki mert bontásnál nem igazán figyeltek és egymásra szórtak mindent és soknak a szét volt esve a belseje.
Az ember annyit ér, amennyit a többiek akarják, hogy érjen.
-
lemmy71
őstag
válasz Thorus #67604 üzenetére
Pofás műhely, enyém is ilyen volt de most volt időm rendet tenni Megvettem a CUT50 plazma vágót amiről novemberben beszéltünk, 5 - 6 os lemezt vágtam vele, eddig szépen hiba nélkül dolgozik A DEKO CO -d bírja még? Nagyon agyalok rajta hogy berendelek egyet csehből és egy két akkus dekos gépet még mellé.
-
imibogyo
veterán
válasz Inhouse #67614 üzenetére
Simán meg tudod csinálni, az eddigiek alapján.
Jajj, de optimista itt valaki...Az utastérben lévő nyitó/záró gomb is jó.
Jelenleg is a belső nyomógomb vezetékére van rákötve a cucc (működik a központim), de az én autómban ez egyetlen nyomógombbal és egyetlen kábellel dolgozik. Ha letestelem (zárom az áramkört) egy pillanatra, akkor bezárja az autót, ha megint letestelem egy pillanatra akkor kinyitja. DE...A jelenlegi problémámat nem elsősorban a központi motorok vezérlése okozza (még ha nem is a legelegánsabb a bekötésük így...), hanem az, hogy ez a "gombos kör" kvázi külön működik a "gyári távirányítós körtől" és ezért nem vezérli az eredeti távirányítós központi modul kimeneteit (riasztó be/ki, index villogtatás (ez utóbbi kimenet van az új modulon is, de ha már...)). Persze értem én, logikus, hiszen attól, hogy menet közben mondjuk lezárom az autót a gombbal, attól még nem akarom a riasztót is bekapcsolni és/vagy az indexeket villogtatni...
Szóval hosszútávon azt szeretném csak elérni, hogy a gyári kulcs lényegében csak kulcs legyen, az új távirányítóval meg mehetne a riasztó/központi vezérlése. Ez a célom majdnem teljesül már, a gyári kulcsból ki tudom venni az elemeket, a központi motorok vezérlése is működhetne jelen formájában akár, még az indexek vezérlését is bekötöm újra ha kell, csak a gyári modul riasztóvezérlésével nem haladok...
Itt jön képbe az új központi zár vezérlőjének újrakötése az instrukcióid alapján, hátha tudnám vele ingerelni a gyári modult...
Holnap meglesem közelebbről még egyszer a bekötéseket, valamint újra végigmérek mindent. És köszi a segítséget. Elektronikai téren brutálisan értetlen és fárasztó tudok lenni...
[ Szerkesztve ]
-
-
Tothg86
tag
válasz cinemazealot #67619 üzenetére
Igen, gyerek mellett lesz, ez biztos nem fog rádolni. Meg azt mondják, el kell szeparálni a hangdobozokat a környezettol. Tömeg es rezgéscsillapítás. Kiderül
-
imibogyo
veterán
válasz Inhouse #67620 üzenetére
A kulcson a LED minden egyes gombnyomásra felvillan, szóval én laikusként kizárnám a gomb hibáját. Ha van is valahol "szakadás" a távirányító körében, akkor az nem itt van. Persze ha valaki ért hozzá végig tudná méregetni, de az nem én vagyok...
Már úton vannak az új kulcsok, a plusz transzponderek az immohoz és a "tanító" kütyü is, csak addig gondoltam "kispénzből" megoldom a problémámat, mert az autót napi szinten használjuk. De a Twingo-nak ez az elcseszett "minden össze van kötve mindennel" filozófiája kifogott rajtam...
Apum Yaris-ába kb. 10 perc alatt kötöttem be a gyári központi/riasztó helyére az újat (annál valamiért folyton elmásztak a kódok és mindig újra kellett tanítani a távirányítókat). A Yaris 5 vezetékes motorral van szerelve (master-slave megoldás, elég volt a master motor két vezérlő vezetékére ráállni az A-oszlopnál) és úgy egészében olyan érzés volt a szerelés, mint ha direkt elő lett volna készítve minden egy aftermarket kütyünek. Még a riasztó vezérlő kábele is fel volt címkézve (arról nem is beszélve, hogy a Yarishoz sok a jó minőségű dokumentum szerte a neten, a Twingohoz meg alig találni)...
Még egy ötletem van. A gyári távirányító jelét egy hosszú madzagon lévő, a rádió mögött található háromlábú kütyü (nevezzük relének, mert úgy néz ki) fogadja. Ennek a kábele nem lehet, hogy ugyanúgy csak "testel", mint a benti gomb? Mi történne ha a jelenlegi "testes" bekötést a gombról átkötném ennek a madzagjára? Mert akkor elvileg ugyanazzal az "egygombos" megoldással vezérelhető lenne a gyári cucc is. Vagy hülyeséget gondolok? Lehet baja, ha csak "test rákapcsolásával" kipróbálom?
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz imibogyo #67622 üzenetére
A mérés nélküli akármi rákötését nem javaslom. Azért azt előtte meg kellene nézni, mit is csinál, de az ötlet jó. Ilyennel nekem sem volt még dolgom. Remélni lehet csak, hogy nem valamilyen soros kommunikáció van a kis doboz és a vezérlő között. Esetleg, ha bele tudsz nézni, akkor látnánk, hogy mi van benne. Aztán majd visszaszigszalagozod!
Renaultoknál (meg sok másiknál) nem is a nyitás/zárással szokott annyira gond lenni, hanem az immo résszel. Nem passzív immo chip van, hanem a távirányító paneljának része (1 chip csinálja mindkettőt) és a tekercse szokott megszakadni, leesni...
Ha meg lesz a kulcs/immo tanító, majd jelezd, hogy mit sikerült vele csinálni! Érdekel.Üdv Inhouse
-
moleculez
veterán
Van egy halott laptopból mentett kis 128gb-s M.2 SSD-m egy filléres ebayes külső házban. Az írási/olvasási sebesség 80-110mbps. . A gép részéről USB3.0 akár TB3 is adott, a bottleneck valszeg a külső ház. Szóval tudtok ajánlani valami megfizethető, de normális kuckót ennek a cuccnak?
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
tupacamaru
veterán
válasz moleculez #67627 üzenetére
Esetleg nem a kábel a hibás? Nálam egy pár dolláros kínai házban is működik rendesen.
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
moleculez
veterán
válasz tupacamaru #67630 üzenetére
Arra még nem gondoltam, a régi széles USB3 madzag van hozzá.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
bandi0000
nagyúr
Sziasztok
Szerelt már be valaki [ilyesmi] kapunyitó szettet? Mit kell figyelni vásárláskor, és milyen márka ajánlott?
Beszereléshez szaki kell, vagy megoldható ?
Xbox One: bandymnc
-
imibogyo
veterán
válasz Inhouse #67625 üzenetére
A mérés nélküli akármi rákötését nem javaslom.
Persze. Sügér vagyok, de nem ennyire. Írtam is, hogy mindent mérni fogok. Már csak egy apró bibi van, jelenleg nem férek hozzá a Renault szervizprogramjához, így most nem tudom a bekötéseket átnézni, fejből pedig nem tudom őket, hogy mikre is lenne érdemes rámérnem még egyszer (mármint melyik lábakra pontosan).Az a háromlábú izé egyébként kiesik, mert csak egy RF fogadó-erősítő egység és a távirányító jelét küldi csak tovább a központ felé, szóval relével nem vezérelhető (már ha jól értem a működését). Azt már kiderítettem, hogy az egyik láb kapja meg a "gyújtás előtti" +12V-ot a másik láb a GND, a harmadik pedig az RF jelkábel. De hozzáférni esélytelen, ki kellene kapnom a teljes műszerfal borítást (a kábelét meg ugye nem tudom melyik a központnál a fentebbi okok miatt).
Renaultoknál (meg sok másiknál) nem is a nyitás/zárással szokott annyira gond lenni, hanem az immo résszel.
Igen. Innen eszkalálódott az egész (nem hiába vannak úton a kütyük és az új távirányítók, transzponderek is). A központi cseréje csak egy mellékvágánya a sztorinak, hogy ha már mókolok, akkor jó lenne ha úgy működne a központi mint a Picassomban, vagyis egyrészt jól, másrészt kellő távolságból...Nem passzív immo chip van, hanem a távirányító paneljának része (1 chip csinálja mindkettőt) és a tekercse szokott megszakadni, leesni...
A Twingo-é nem tudom, hogy passzív vagy aktív, mert a távirányító panelén megy oda "vezeték", de ebben a pillanatban próbáltam ki és ha kiveszem az elemet, akkor is tudja indítani a kulcs az autót (az más kérdés, hogy elemmel és elem nélkül is van hogy csak 5-15 ki-be dugdosás után képes erre, olyan nehezen olvassa már be a transzpondereket. Az egyik távirányítóm ráadásul teljesen meghalt pár hete. Egyébként ilyen a távirányítóm belseje:Az volt az eredeti elgondolás, hogy a kulcsmásoló kütyüvel készítek 2-3 ugyanolyan kódot tartalmazó transzpondert és körberagasztom vele az olvasó gyűrűt, a gyári távokból kiveszem az elemeket és ezzel "kiiktatom" a gyári központit, az új központi vezérlővel és távirányítókkal pedig vezérlem a központit (és ha meg tudom oldani, akkor a riasztót is). Itt tartok tehát most.
Riasztó nélkül tudok élni egy 20 éves autóban, de ha nem tudom beindítani, akkor nem sokra megyek vele. Röviden, ha a kulcsmásolás, vagy pontosabban a transzponder klónozás sikerülne, akkor nekem már most is megfelelne az egész úgy, ahogy van. Ha jobbá tudom tenni, örülök neki, ha nem, akkor sem halok bele. Viszont az ilyen eszmefuttatásoktól és tanácsoktól legalább okosabb leszek, még ha nem is kezdem elölről az egészet.
Ha meg lesz a kulcs/immo tanító, majd jelezd, hogy mit sikerült vele csinálni! Érdekel.
Ez igazából csak egy "kulcsmásoló" (transzponder olvasó/író) cuccos (12.000 Ft volt külföldről). Az OBD porton keresztül immo okosításra képes (és az UCH-n keresztül visszafelé a gyári gyűrűn keresztül kulcstanítására képes eszköz kereten kívül volt (30-40.000 Ft)). Sokat egyébként sem akartam rászánni, mert 15-20.000 Ft-ért már készítenek új kulcsot RF kódolással együtt, vagyis egy normálisabb kütyü árából, amit jó eséllyel 5-10 évente egyszer használnék van két új kulcsom, ami már biztos kiszolgálja a 20 éves autóm hátralévő idejét.Az a baj, hogy a legtöbb kütyü nem kezeli a Twingo-mat (Sagem Safir 2) kompatibilitás szintjén. Szinte az összes eszköz amit találtam a ph2-es Twingoktól kezdve tudja őket kezelni csak. Van még a Renolink kütyü, ami ismeri a 1998-2002 közötti Twingo-kat immo és kulcskezelés szintjén is, de ez is 28.000 Ft és ha eladom a Twingot nem tudom lesz-e megint Renault a családban, akkor meg kidobott pénz.
De ha tudok valamit úgyis szólok majd itt, persze. Sajnos már 2 hónapja úton vannak a cuccok. Rengeteg külföldi rendelésem késik. Masszív rendelgető vagyok, de ilyen még soha sem volt. 15-20 rendelésem van már 2 hónapon felül. Az is igaz, hogy másik 20 meg rendben megérkezett az elmúlt egy-két hónapban.
-
ahenobarbus
tag
válasz ahenobarbus #67536 üzenetére
üdv,
Közben lassan körvonalazódik a megoldás, ennek a videónak az alapján, [link] három TP4056-s modullal.
Annyi változtatással hogy a galvanikus leválasztást három külön telefontöltö fogja biztositani.
Ha kész, majd jövök a gányolási tapasztalatokkal.uff, ocs.
-
Dani_kp
őstag
válasz ahenobarbus #67635 üzenetére
Szia.
Bocsi, hogy belevau, de ez nekem nagyon bonyolult megoldásnak tűnik (de lehet csak azért mert bődületes hangzavar van most körülöttem).
Én jó féléve voltam olyan projektbe, hogy NiCd->Li-ion alakítom az akkukat. Új cellákkal együtt költöttem összesen 10k.t, tudom nem érte meg, de nem is ezért csináltam, puszta kíváncsiság hajtott. Na mindegy, én egy 4 modulos bms-sel vezérlem a töltést, illetve egy CC CV modulon keresztül kapja a kraftot és egy asus laptop töltővel töltöm. Nekem is a te általad linkelt töltöttség visszajelző van bekötve, aminek valóban annyi a baja, hogy folyamatosan jelez, én ezért raktam be egy pillanatkapcsolót, ami nem szép, de a funkcióját ellátja.
Képek:
[link]https://ingatlan.com/33821564
-
imibogyo
veterán
válasz Inhouse #67637 üzenetére
Igen, ez a része tiszta, mármint, hogy nagyságrendileg mi micsoda a nyákon, a Twingo klubban megtaláltam ezen infókat, de " repetitio est mater studiorum".
Az viszont nem tiszta, hogy mi lehet a baj és mit is kellene itt mérnem. Gondolom első körben egy folytonosságvizsgálatot célszerű elvégezni az antenna két lábára ráállva, hogy megtudjam rendben van-e az antenna, ugye?
Valamint ma találtam egy olyan infót is egy videóban, hogy ha rendben van az antenna, akkor a két pontja között 20 Ohm ellenállást kellene mérnem (persze most egyértelmű, hogy nem találom meg a YT videót, mert másik gépen néztem). A lényeg, hogy az ürge újraalkotja az antennát. Szerencsére a szerelős képeket kiloptam a videóból, az antenna pontos típusával együtt...
Köszi még egyszer. Akkor ez egy passzív immo, ha jól értem. Gondolom a kiolvasó tekercsen keresztül kap valamennyi gerjesztést, ezért nem kell a távirányító eleme a működéséhez. Vagy hülyeséget beszélek megint?
-
Inhouse
őstag
válasz imibogyo #67639 üzenetére
Ellenállás méréseben kell mutasson annyit, amennyit (100 v. 200ohm állás, műszertől függően). Apósom Cliojában 35ohm körül volt, amíg teljesen meg nem szakadt. Olyan hajszál vékony vezetékkel van tekerve, hogy nagyítóval alig látni a vezetéket. A képeken látható barkács módszer illik a topicba. Ha ez működött, akkor nem kell túl precíznek lennie a tekercsnek. Én is megtaláltam az RFID tekercseket a neten, de abból nem lehetett csak 100db-ot rendelni, így egy új távirányítót vettem. De nem is próbálkoztam a tanítással, át lett rakva a tekercs a gyáriba és így megoldódott az ügy.
Végülis mindegyik immo aktív (hiszen áramkör dolgozik bennük elektromos árammal), csak nincs szükség külön tápellátásra. Az adótól érkező rádió impulzus ad annyi energiát, hogy a kulcsban levő chip feléled, veszi a jelet és leadja a választ. Annyi a különbség a külön kis kapszulában levő megoldásokkal szemben, hogy itt felpakolták a távirányító NYÁK-jára és egy hibrid IC végzi mindkét munkát.Üdv Inhouse
-
ahenobarbus
tag
válasz Dani_kp #67638 üzenetére
üdv,
Igen, valószínűleg az, de így van visszajelző led és olcsó A töltők megvoltak, a 3 modul az ebay-ről két és fél dollár volt, és annyiból egy BMS, egy visszajelző és egy CC-CV modul nem jott volna ki. De egy NiCD-Li-ion átalakításnál a te megoldásod a jobb, azt én is úgy csinálnám.
uff, ocs.
-
Inhouse
őstag
válasz cinemazealot #67571 üzenetére
Mindig elmaradt a videó a biliről. Azóta sem ül rá mindig, de tegnap pl. 2-szer is sikerült megzenéltetnie, hátha majd...
A kétoldalas ragasztó (nem 3M) nem vált be, az elemek miatt az elektronika doboz nehéz. Az asszony fogott 2 postás gumit és megoldotta.
7 napig itt zenél neked...Üdv Inhouse
-
Barret001
addikt
válasz ahenobarbus #67643 üzenetére
Ez egy automata biztosíték.Ha zárlatos lesz a bedugott berendezés,ezt veri le,nem a fő biztosítékot.Autókban is több helyen van ilyen,csak ott olvadóbiztosíték van sorba kötve.Valóban nem látszik,hogy mi van a végén
-
ahenobarbus
tag
üdv,
Mármint úgy értettem mire gondolhatott a kiötlője. Mert felismerem én az alkatrészeket, de lehet csak egy gányolt kapcsolós hosszabbító abból ami kéznél volt. Ha arra vetődök megint megkérdezem
uff, ocs.
-
Tegla80
addikt
sziasztok.
amolyan szakmai tapasztalat miatt jottem hazi vizmu temaban.
Ezt nezegetem [link] vagy [link] ,mint kiszemeltek. Tudom, konkret tapasztalat nem igazan lesz veluk,de vizmuvekben azert gondolom jobban otthon vagytok es hasznaltok is itt paran. Szval mire kell figyelni kivalasztasnal? Inox nem lenyeg,mert nem lakast taplalna.Bronzlapat sem kell mert regi asott kut,teglazva es nem homokos a viz sem.Szivasmelyseg kb 3-5m,de 50+meteren kellene sik terepen hatravinni az udvarba es ott megfelelo nyomason locsolni az eszkoznek......azert vizmu,mert elol kerticsap lenne kialakitva a retro kuton(amiben lenne) az udvart locsolni,autot mosni, stb . Ezert gondolkodom nagyobb Wszamu gepben.
Szerintetek?[ Szerkesztve ]
Sony® & PlayStation®
-
DJGABI
addikt
válasz ahenobarbus #67643 üzenetére
jé, nálunk is pont ilyen utp aljzatok voltak hálózatépítés előtt cégnél
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Satyricon
addikt
Sziasztok
Rendeltem egy szíjfeszítő görgőt a kocsimhoz, meg is érkezett, majd, mikor a cserére került a sor, akkor vettem észre, hogy facelift utáni modell görgőjéről van szó, nekem meg fl előtti a kocsim. A rohadékok annyira ráértek módosítgatni a fl utáni modellt, hogy a görgő szélessége 1,5mm-rel keskenyebbre tervezték, mint a fl előtti modellt. Vagyis amit rendeltem, az 1,5mm-rel keskenyebb, mint amire nekem szükségem van. Arra gondoltam, hogy menetes szárral kipréselem a csapágyat a görgőből, aztán átrakom a régi csapágy helyére, de sajnos meg se mozdult a csapágy... A görgő kicsit sérült a művelet alatt, ezért nem küldtem vissza, pedig a 14 napba belefértem volna. Az lenne a kérdésem, hogy van valakinek ötlete, hogy lehetne a régi csapágyat kiszedni, és az újat betenni a helyére? Az új görgő összes mérete megegyezik a régiével, kivéve a szélességét, vagyis elvileg meg lehet valahogy oldani. Ötlet?
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest