- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Raspberry Pi
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Gaming notebook topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz Inhouse #67599 üzenetére
Lehet, hogy a gyári távirányítódban a mikrokapcsoló ment csak tönkre. Az szokott olyat, hogy összeomlik a belseje és vagy nehezen megy, vagy magától, vagy sehogy...annak még 400Ft sem lett volna a cseréje Kínából.
Egyrészt totál sügér vagyok a forrasztáshoz, pláne ilyen méretben eszközöm sincs nagyon hozzá, másrészt ez tipikus Renault betegség (mármint az "egygombos" távirányítójúaknál), ezért egyszerűbb volt (vagyis lenne) a csere.Mivel elektronikai analfabéta vagyok, így leírom mit csináltam a központival, aztán akkor kiderül egyértelműen hogy mi a megoldás. De amit írtál az sok jóval nem kecsegtet ("Illetve az is lehet, hogy te nem a mikrokapcsoló 2 szálát használtad volna vezérlésre, hanem a motorok szálait...az az előzőek miatt nem fog menni, zárlat lesz..."), mert hogy pontosan ezt csináltam...
A Twingo-ban minden motorhoz csak két darab vezeték megy. A gyári vezérlőn kikerestem a nyitás és zárás vezetékét (meg is találtam őket gyári leírás alapján, ugyanolyan színűek, mint amik a motorokba mennek kábelek, innen jött a "briliáns" ötlet, hogy akkor a sokkal könnyebben hozzáférhető motoroknál álljak rá erre a két kábelre és ne a nőgyógyásztanfolyamot igénylő kormányburkolat alatti részen). Úgy gondoltam, hogy mivel ugyanolyan színűek a kábelek minden motornál és a vezérlőnél is, ezért ezek valahol össze vannak közösítve és kész.Az ajtóban lévő kábeleket lecsupaszítottam és multiméterrel rámértem a próba idejére. Multiméter piros érintkezőjét a kábelekhez érintettem, a multiméter COM (fekete) vezetékét pedig a karosszéria egyik test pontjához érintettem majd jöhetett a nyitás/zárás. Nyitáskor az egyik, záráskor a másik kábelen jelent meg a +12V egy pillanatra (fordítva nem, tehát amelyik kábelen megjelent a +12V nyitáskor, azon záráskor nem volt látható semmi). Innen gondoltam, hogy akkor "pozitív vezérlésűek" a motorok.
Ahogy írtad is, az új kínai vezérlő két darab háromvezetékes kimenettel rendelkezik (NC, COM, NO). Az egyik relé kimenet NO pontjával álltam rá a motor egyik kábelére, a másik NO kimenettel a másikra értelemszerűen. Az új vezérlőn a COM portok pedig megkapták a +12V-ot bemenetként. Gondolom akkor itt hibáztam nagyot, hogy közvetlenül a motorok kábelére kötöttem rá...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen