- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Milyen alaplapot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali notebookos kérdések órája
- OLED TV topic
- 3D nyomtatás
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Milyen videókártyát?
- Autós kamerák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
ph A cég "lopakodó" alaplapokkal is kompatibilis, Signature sorozatú újdonságát szemügyre véve hirtelen azt sem tudjuk, hogy merre van az eleje és a hátulja.
-
Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
gp A DLC alig két hét múlva végre elérhető lesz PC-n és konzolokon is.
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Meséltem Nektek, hogy anno még a Malév VA fórumába fordítottam egy német hetilap aviatikai irányvonalú cikkeit. Számtalanszor van benne anyag, de már időm sem lenne, az említett fórumot meg már nem is használom. Természetesen legtöbbször Lufthangya, Air Berlin és a német repülőterek az érintett csoport, de most van egy érdekes és elgondolkodtató cikk benne, "Absturz an Bord", azaz Lefagyás a fedélzeten címmel. Sajnos a jelenség egy pár éve ismert...
A cikk arról szól (közben elemezve a 787 Dreamliner fantasztikusan modern és full automata cockpitjét), hogy a mostani pilóták annyira megszokják az automata műszereket és gépezeteket, hogy nem ritkán full egyszerű dolgokat sem tudnak már megoldani (vészhelyzetről nem is beszélve). A július 6.-án KSFO repülőterén történt Asiana 214-es járatát vizsgálja főképp, melyben ugye odacsapták a gépet a mólóhoz és csodával határosan 2 vagy 3 ember hunyt el (itt hármat ír, de én kettőről tudtam eddig). Ugye ismert, hogy nem volt ILS pár hete a repülőteren és ismert azóta, hogy a 291 személy leszállító pilótának (Lee Kang Kuk) 43 órája volt és ez volt a bemutatkozó repülése ezen a típuson. Egyébként ő egy A320 oktató volt, tehát elvileg nem kispályás kapitány. A jobb oldali ülésben egy olyan oktatópilóta ült, akinek ez volt az első oktatása! A harmadik ülésben meg egy olyan pilóta foglalt helyet, aki mindkettő előző munkáját szemmel kísérte. A három pilóta teljesen kipihent volt, a negyedik pilóta meg éppen aludt.
90 perce vezette Lee Kang Kuk a gépet, aki 490 méternél kapcsolta ki az autopilot funkciót, de az autothrottle funkciót nem. 150 méternél megcsinálták a landing checklistet és sem eddig, sem ezután nem veszi egyikük sem észre, hogy mi történik. Saját elmondásuk szerint arra apelláltak, hogy a gép magától leszáll, sőt a hierarchia elég kesze-kusza volt, így a gépnek/az automatikának adták a legmagasabb döntési fokot.
A kapitány túl mélyre süllyedt, erre meghúzta az orrát, a sebesség leesett és azt hitték, hogy az automatika majd korrigál. Nem tette, mert másik mód volt bekapcsolva (amit mind a hárman láttak / láthattak is). 137-130-120-105 csomóra lelassulnak, egyikőjük sem veszi észre és pár méterre a pályától riaszt be csak a gép. Ekkor hiába már az átstartolás odaverik a gép farkát.
A cikk ugye megemlíti, hogy kb. 30 évvel ezelőtt kezdett elterjedni az elektronika a cockpitben és, hogy természetesen ez továbbra is a legbiztonságosabb utazási mód, ugyanis nagyjából 3 milliárd utas utazott már repülővel és eddig még "csak" 265 gép zuhant le.
Aztán elemez még egy pár balesetet:
- 2013. november 17. - Tatarstan Airlines, 737-500. Leszállás közben átstartoltak, de 700 méter körül elvesztették az uralmat a gép felett és szinte egyenesen belefúródtak a földbe. Mint kiderült sem az autopilótát, sem az átstartolás helyes módját nem ismerték.
- 2009. június - Air France, A330 (erről egy jó nagy cikket fordítottam anno). Lefagynak az Atlanti Óceán felett a szenzorok és megbolondulnak az adatok. A pilóták kikapcsolják az automatikát (ez is hiba volt) és átesésnél felhúzza a gép orrát és nem letolja, hogy sebességet szerezzen. Egyébként a standby instrumentek működtek, azzal állítólag tudtak volna repülni tovább!
- 2009. február, Colgan Air 3407, Q400. Leszállás közben Bufallo felé nem figyelnek a sebességre. Az átesési riasztásnál elkezdik tovább húzni az orrát a gépnek, sőt visszahúzzák a flapseket teljesen, amitől le is zuhannak.Volt egy teszt az USA-ban, amelyben modern, glass cockpitos pilótákat hívtak meg automatika nélküli repülési tesztre és bizony egytől-egyig mind nagyon rosszul szerepelt. A Lufthangya amúgy pont egy gyakoroltatja, évente kétszer is.
Szóval egy szó, mint száz, bizony ebben a cikkben is arról van szó, hogy "butulnak" a pilóták...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
- Dell Latitude 7400 - i5 8365u/8GB/256GB Nvme SSD/Windows 11
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen