Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pps1

    senior tag

    válasz kavics325i #25125 üzenetére

    Biztosan nem buta embert idéztek a linkelt cikkben, de ha jól értelmezem ez mind szobai cuccra vonatkozik.
    Biztosan igaza is van abban, amit leírt.

    De nekünk az autóban más körülmények vannak, rezgések, pára, víz, hőingadozás, ami miatt masszívabbra tervezik a beépíthető eszközöket.

    Hasonlítsuk csak össze a szubokat. PA szub könnyű membránnal, alacsony tekerccsel és kevésbé erős motorral van felvértezve, mint autós társaik, akik mostohább körülmények között dolgoznak. Otthon van hely nagyobb ládának, ami az autóban nincs. Még a körülöttük lévő kasztni sem egyszerűsíti meg a dolgukat.Ezért hogy kellő basszust lehessen csinálni az autóba elfogadható ládaméret mellett (nem SQ-ról beszélek), vagy a membrán felületet növellem, amivel együtt a láda is nő, ami ugye az autóban nem előnyös, vagy a membrán kilengést, ami érzéketlenné teszi a hangszórót, mert erősebb motorral és magyobb mozgó tömeggel párosul. Na ezt kontrollálni kell valahogy.
    Vegyük példaként egy Sundown Audio NS v.2 15 D2 szubot.(vannak nála sokkal érzéketlenebbek is).

    Mozgó tömege 0,4 kg. Ezt kontrollálni is kell.

    Az általam említett 2 erősítőről nincs konkrét adatom, és ha lenne is, azt a gyártó adná meg, ami lehet valós, vagy nem. Fórumban az SLA 1500-ra 150-200-at lehet olvasni.

    "Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. A gyakorlatban... van."

Új hozzászólás Aktív témák