- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékes FEJhallgatók
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5193 üzenetére
két terákat mondanak tömörítetlen területre.
amiről tudok cégnél, ott emlékeim szerint négyes raid tömbbel értékel el ezt a legnagyobb pciEs tárolókból (gyakorlati teljestítményre, nem benchelni vették). utóbbi darabja olyan félmillió huf. szóval van, csak consumer szinten annyi értelme, mint 4gpus munkaállomást venni battlefield3nak.
2016ra úgy értem, hogy 2tera ssd, 1500mbps átvitellel, consumer árszinten.
-
FireKeeper
nagyúr
azt a 3W-os idle fogyasztást szerintem APU-s konfigban valami dVGA lekapcsolós mókázással fogják megoldani (valami vritu szerűség, csak házon belül).
ha bármilyen mértékben megmarad a dVGA (akár post process feladatokra is) akkor szerintem megmaradnak a bivaly méretű PC házak is, elvégre a moddereknek ill komoly vízhűtéshez kellenek. -
TomiLi
addikt
Engem már nagyon érdekelnek a megejelnés előtt álló vga-k. Főleg az, hogy mi lesz igaz az előrejelzésekből, mert az a tapasztalatom, hogy a megjelenés előtt mindig szebb kép van festve, mint a későbbi valóság.
Nekem a 7970-es 3W-os idle fogyasztása "szúrja a szemem", de azon sem lepődnék meg, ha maradna a 256bit-es memória sávszélesség.
Mindenesetre a 28nm-ből származó előnyök csak jól jöhetnek, így egy mostani 6970-es vga, 28nm-es "megfelelője" már kevésbé fűt/fogyaszt.De ami igazán érdekelne, és el is veszi a kedvem egy mostani pc vásárlásától, azok a távolabbi jövőre jósolt "egybe gépek".
Még mindig nem tudom elképzelni, hogy fizikailag hogy kell majd ezeket elképzelni, valamint szoftveresen, hogy lesznek megoldva az "átfedések" (pl játékokból most már nem csak xbox, ps3,pclesz, hanem nvidia, amd, intel is?)
De olyan részletek is érdekelnének, hogy milyen külön álló hardverekből lesznek felépítve a gépek? Marad az alaplap, cpu (apu), memória felállás, vagy teljesen integrált lesz minden és több előre legyártott alternatívából lehet majd választani?
Gondolom az SSD-t (ami remélem addigra annyira olcsón gyártható lesz, hogy eltörli a HDD.-ket a piacról) HDD-t mi választjuk, ez a része marad.
Mi lesz a csoda pc házakkal, ha a pc is egy integrált alaplapon lesz, és egy előre legyártott ps3 hasonmásként jelenik meg.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TESCO-Zsömle #5196 üzenetére
Ez az implementációtól függ. A DX10 előtt úgy működött, hogy minden parancs előtt megkérdezte a rendszer a drivert, hogy a hardver tudja-e egyáltalán ezt futtatni. A driver leellenőrizte, és visszaigazolta, hogy igen, vagy nem. A DX10-ből eltűntek a VSC bitek, így kőbe volt vésve, hogy mit kell tudnia a hardvernek. Ezzel a program az indítás elején megkérdezte a drivert, hogy DX10, 10.1, vagy 11-es hardverről van-e szó, és az alapján futtatta a programot. Azt nem tom, hogy a DX11.1-ről mennyit lehet írni, de az MS nem mondta, hogy kussolni kell. A DX11.1-ben is így működik majd ez, de lesz egy kiterjesztéskezelő. A program nem csak a DX verzióra kérdez rá, hanem lekérdezi, hogy azon felül még milyen kiterjesztéseket támogat a driver és a hardver. Persze ezt a programba kell építeni. Ha biztos a fejlesztő, hogy csak a DX11.1-es funkciókat használja, akkor nem kell a kiterjesztések után érdeklődni. Enyhén OpenGL-re hajaz. Ami jó ebben, hogy marad a hatékonyabb ellenőrzés. ami rossz, hogy a fejlesztőknek az egyes extrákra minden gyártó kiterjesztését elő kell venni, vagyis jóval többet kell dolgozni. Illetve kérdés, hogy ki milyen kiterjesztésekkel dolgozik majd. Lehet, hogy lesz egy csomó eltérő megoldás, eltérő problémákra.
-
TESCO-Zsömle
titán
Épp ez motoszkált a fejemben nekem is, hogy miért kell parancsonként lekérdezni, ha egyszer a kártya maga (és a képességei) menet közben nem változik. Indításkor kell a motornak megmondani, hogy "Ez van, ezzel gazdálkodj" és el van intézve.
Szerintem inkább az a kérdés, hogy hány gyártó lépi meg a régi kártyák felminősítését az új kártyák kárára. Mert ugye ez is húzótény, hogy DX11.1...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kb. igen. Elszámolta magát.
---
Más: Végre kaptam egy részletes doksit a DX11.1-ről. Mégsem tűnik olyan rossznak a VSC bitek visszatérése. Az MS kitalált egy olyan módszert, amivel nem kell rajzolási parancsonként ellenőrizni. Nice. Akkor így mégsem történt komoly visszalépés. Persze a szegmentálás megmarad, mert a specifikus kiterjesztések gyártóhoz vannak kötve.
Egyébként nem tűnik olyan lehetetlennek a DX11.1 a mai DX11-es hardverekkel sem. Elképzelhető a támogatás, még ha részlegesen is. A rendszer nagy része DX11-es kiegészítés, így ebből a mostani hardverek is profitálhatnak. Két rész van, ami probléma lehet a DX11-es hardvereknek. Az egyik a logikai operáció a render targeteken, míg a másik a kényszerített mintaszámítás lehetősége a reszterizáló státusz készítésénél. A többi újítás lényegében nem feltétlen követel új hardvert. Na most kérdés, hogy a mai hardverek közül ki fejlesztett többet, mint kellett volna.
-
ezzel maximálisan egyetértek. fordítom magyarra: Carmack az Xbox360-nal a fejében hozott meg néhány jelentős technológiai döntést, és most megy a pislogás, hogy ez nem mind jó PC-n. end of story.
amúgy nálam nem vészes a pop-up - látható, de annyira nem, hogy az akció hevében zavaró legyen. GTX460 + 266.58-as driver. hmmm...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
proci985 #5192 üzenetére
érdekes lenne, de szerintem olyan megfelelő méretben még évekig nem lesz. 2016ra talán.
cégeknél meg ilyen tárolók már vannak, de ott általában oka van. meg ki is termeli az árát.
Csak én érzek itt ellentmondást? Szóval nem létezik, de már van?
Egyébként létezik. OCZ-nek is van és a PhotoFast-nak is.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5191 üzenetére
érdekes lenne, de szerintem olyan megfelelő méretben még évekig nem lesz. 2016ra talán.
cégeknél meg ilyen tárolók már vannak, de ott általában oka van. meg ki is termeli az árát.
-
TESCO-Zsömle
titán
Megatexture:
Vajon hogy muzsikálna a cucc, ha tömörítetlenül lenne egy 1.5GB/s-os olvasási sebességgel bíró PCIe SSD-n?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Általánosan még ma sem támogatja. De minden játékra készít profilt, amin belül működik. Egyébként a többszálú feldolgozás és az utasításlista nem követelménye a DX11-nek. Ez csak opcionálisan támogatható technológia. Számos olyan dolog van a DX11-en belül, amit nem kell, vagy esetleg emulálva lehet támogatni. Az MS-nek nem számít, hogy melyiket választja a cég. Ott van például az irányított raszterizálás. Ugyanolyan gyorsító szolgáltatás, mint az utasításlista, de a GeForce nem támogatja, míg a Radeon igen. Mondjuk ezt az NV nem is tudja támogatni, mert hardvert kell rá építeni, de ettől még nem láttam olyan nyilatkozatot az MS-től, hogy a GF400/500 nem DX11-es rendszer. Sőt, konkrétan megkérdeztem őket erről, amikor kiderült, hogy ez nincs támogatva, és írták, hogy semmi gond. Az API követelményei nem kötik ki, hogy hardveresen támogatott, vagy emulált szolgáltatás legyen.
-
Löncsi
őstag
Ha valaki nem tartja be az API előírásait, akkor hogyan kaphatja meg a driver a Khronostól a certifikációt?
Fogalmam sincs, viszont mikor kiderült, hogy Crysis 2 DX11 megjelenésénél az AMD még mindig nem támogatta a többszálú feldolgozást, arra nem nagyon lehetett mit mondani.
Tényleg befejeztem, erre nincs időm.
-
nkmedve
őstag
Szerintem az egész mega/giga/virtuális textúra játékokban halva született ötlet, legalább is nem lehet bárhol alkalmazni.
Először is a textúrák hatalmas mennyiségű adatot jelentenek, amit tárolni kell. Már csak a Rage stilusú csőshooter játékokhoz is több száz gigányi textúrát kéne tárolni ahhoz, hogy a minőség kielégitő legyen. Jó, most belezsúfolták 15 gigába, de látjuk is az eredményt. Ki fog több száz gigás, esetleg terás játékokat kiadni akár PC-re, akár konzolra? Ennyi kéne ahhoz, hogy a Rage normálisan nézzen ki, most pedig képzeljünk el mondjuk egy Elder Scrolls részt megatextúrákkal...
A másik kérdés, hogy ki fogja ezeket a textúrákat előállitani minden egyes játékhoz? Azért az mégsem egy elhanyagolható mennyiségű munka. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Párszor írásba adtam, hogy a Rage nálam most GeForce GTX 460-nal megy. Így rossz. Radeonnal nem próbáltam, mert akkor még nem volt meg a játék. Két hete vettem meg a steamen.
Ha valaki nem tartja be az API előírásait, akkor hogyan kaphatja meg a driver a Khronostól a certifikációt?Csak gondolt át logikusa. Szinte a procink is majdnem megegyezik. Neked megy, nekem meg nem. Ez szoftverhibának tűnik. Tekintve, hogy a Rage kapcsán rengetegen panaszkodnak hasonlóra, így nem hiszem, hogy a drivere a baj. [link] - szerinted neki miért van pop-upja GTX 560-nal? Én is ugyanezt tapasztalom, csak lassabb fordulások mellett is. HD 5770-nel meg elég korrekt itt. [link] Most akkor kinél van a hiba?
Ez a Rage így egyértelműen gáz. Nem illik a PC-hez. Az auto-balancer egyértelműen nem működik hibátlanul. -
Löncsi
őstag
Nem motor hiba, pont HD4850 -> GTX460 cserénél volt fent a játék, volt lehetőségem különbségeket tapasztalni. Előbbin teljesen megbízhatatlan volt, utóbbin 0% probléma.
Attól, hogy az AMD nem tarja be az API előírásokat, ezért nem kellene rákenni az egészet a gyenge PC felépítésre és magasztalni az AMD-t mert ez megtévesztés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Most mit tudok mondani arra, hogy te jót játszol, majdnem ugyanolyan géppel, én meg nem. Csak a motorban van a hiba. Az is furcsa, hogy neked megjelenik a GPU transcode, nekem meg nem. Más is ilyenekkel küzd. Sokan játszanak, sokan meg szívnak. Ez a Rage így nem jó.
(#5183) BeLucZ: Ezért cseréltem el egy időre. Tök mindegy, hogy nekem mi van, annyira sokat manapság nem játszok. Neki meg tényleg mániája a Dirt 3. Már próbáltam megoldást találni a fagyására, de nem jártam sikerrel. A menüben egyszerűen kifagy a GTX 460-a, de csak DX11 módban. A poén az, hogy nálam nem. Mindegy. Játsszon a Radeonnal, nekem 8, majd megunja, oszt visszacseréljük.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam GeForce GTX 460 van most. A Radeont a szomszéd nyüstöli, mert a GeForce fagy a Dirt 3-ban DX11 alatt, legalábbis neki. Ezért most cseréltünk. Nekem most mindegy mi van, ő meg Dirt mániás.
A lényeg, hogy nekem nem jelenik meg. Configból aktiváltam, és ott láttam, hogy működik. Legalábbis a transcode teljesítmény változott, csak a játék sebessége csökkent. Szar ez az egész Rage.Kijátszom még ma, oszt hagyom is a francba. Majd az új kártyával előveszem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ott vannak nekem is a beállítások a menüben. Minden maxra van rakva és így olyan a képminőség, amit linkeltem. Azért írta az NV ezt a cikket, mert szarul kalibrál a motor. A GPU-s transzkód nálam inaktív. A procim 3,8 GHz-en jár most és így gyorsabban megcsinálja a transzkódolást, de ami jobban számít, hogy nem is veszi el az erőforrást a grafikáról. Ezzel megvan az állandó 60 fps. GPU-s transzkóddal csak 40-50 fps-em van, és mikroakadozik. Itt is gáz a motor, mert 60 jelenet a szinkronja.
Egyébként neked a GPU transcode-ot felajánlja a beállításokban? Mert én paranccsal tudtam csak aktiválni. A menüben nem volt ott.
-
Löncsi
őstag
De a patch-el pont, hogy kapsz sok beállítást ami fontos és nem kell config file, lehet a magas 8K-s textúrákat erőltetni.
Amúgy ha Geforce Tweak oldalról linkeled a képet, megemlíthetted volna a GPU Transcode-ot is, valahogy erről sem esett sok szó, egyeseket lehet érdekelt volna.Részemről OFF.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eredetileg én is úgy csináltam. Felraktam steamről, majd kértem egy steam frissítést (elvileg ilyenkor rakja fel a játékokhoz is a frissítéseket). Kiírta, hogy minden friss, így mentem játszani. Viszont nekem nagyon ronda volt a textúrák minősége. Mondom az egyik legnagyobb baj a Rage-dzsel, hogy saját magát konfigolja. Valamikor jól, valamikor rosszul. Illetve a rosszul opción belül felül és alul is értékelheti a géped. Jelen esetben az enyém alulértékelte, és ezzel szívok, mert sok beállítást nem tudok jól belőni, mivel arra nem ad lehetőséget a motor. Nekem config nélkül kb. így néz ki. [link] Konfiggal meg jön a pop-up.
Mindegy amúgy már majdnem végigvittem, ez van. Remélem a szomszéd most már leszokik a Dirt 3-ról, mert szeretném a saját VGA-m használni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálam elég komoly pop-up van a szomszéd GTX 460-ával. Valszeg nagyon sokat számít, hogy a motor milyen minőségre állítja a grafikát. Én elég rondát kaptam alapból, így mára szarráconfigoltam. A Large Texture Cache tulajdonképpen nem sokat számít, alap, hogy jó VGA-val és sok VRAM-mal arra állítod, de ez a textúrák minőségén nem javít, azt a motor automatikusan állítja be a gépednek a max szintet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PC-n nem gyengén pop-uppol a Rage. Ez egyértelműen annak a problémája, hogy a textúra betöltése lassú. Xbox 360-on a legjobb a játék ebből a szempontból. Nem véletlenül akar Carmack szabadulni a VGA-któl. Olyan PC-ket akar, mint amilyen az Xbox 360 felépítése. Az ID Tech 5-höz ez illik, ebben semmi kétség.
-
fogalmazzunk inkább úgy, hogy Carmack nem tud számolni, vagy rossz helyre tette a tizedesvesszőt
a megatexture remek ötlet, de mint technológia, nincs benne semmi extra komplikált. nagyon gyönyörű, hogy a rage egy nagy textúra, de a minőségben olyan kompromisszumokat kellett kötni, hogy közleről minden ocsmány benne. ennek pedig semmi köze a CPU-GPU szeparált memóriához, ez egyszerűen csak a textúra teljes területének, a tömöríthetőségnek, valamint a játékra fordítható HDD helynek a függvénye. ha nem lett volna gond, hogy a játék 150GB, akkor nyugodtan lehettek volna PC-konformak a tárolt textúrák, és nem került volna elő a késleltetéses probléma...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
S-Attila #5163 üzenetére
Attól függ, mi a cél. Ha az, hogy a játékon belül, minden felület egyedi textúrát kapjon, ráadásul extrém minőségben, akkor a virtuális textúrázás az egyetlen értékelhető opció. Ha megfelelő a tapéta effektus is, akkor érdemesebb a hagyományos utat választani, mert nem kicsi helyigénye van a megatextúrázásnak. Tömörítés nélkül a Rage például 1 terabájtos textúrát használ. Ráadásul a hagyományos opció a mai PC-ket is kedveli.
A procedurális textúrázás más. Ott az lenne a lényeg, hogy az eredetileg leszámolt textúra idővel megváltozzon valamilyen algoritmus alapján, például megjelenjen a fémen a rozsda. Ennek a számításigénye nagyon nagy, viszont a helyigénye kicsi, mivel lényegében kiszámítod a textúrát, és nem kreált anyagból dolgozol. Megvalósítható akár ma is, de nem lenne gyors. Bár ez algoritmusfüggő.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
S-Attila #5161 üzenetére
A megatextúra igazából Carmack elnevezése, valójában virtuális textúrázásról van szó, de a lényeg ugyanaz. Az egész játék egy nagy textúrából áll, így sosem fordul elő a tapéta effektus, amikor ugyanaz a textúra ismétlődik részletről-részletre. Ezzel a technológiával gyakorlatilag minden felület egyedi. A másik jó funkció, hogy a textúrarészletesség, gyakorlatilag sosem látott minőséget érhet el. [link] - a textúra felbontása egészen extrém is lehet, és a rendszer dinamikusan a legoptimálisabban streamel, már ha jól írta meg a fejlesztő ezt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Carmack foglalkozik a piaccal, csak van egy elképzelése a megatextúrázásról. Ez amúgy egy fantasztikus technológia, csak még talán korai volt bevetni. Az a probléma vele, hogy az egész textúra be van kódolva, hogy 12 GB legyen. Ezt a processzornak kell kikódolni, ahhoz, hogy a GPU egyáltalán tudja olvasni az aktuális megatextúra-partíciót. Ezt a CPU nyilván a rendszermemóriába írja vissza, és onnan kerül el ez az adat a VRAM-ba. Ez egyszerűen sok a mai PC-k többségének. Ha van elég gyors rendszermemóriád, és legalább négy magos procid, akkor aránylag jó a helyzet, de kétmagos procival nem sokra mész. A VGA gyakorlatilag lényegtelen tényező, mert szart sem dolgoznak. Az nem munka a mai kártyáknak, hogy a kikódolt textúrát felhelyezik az amúgy nem túl sok poligonból álló világra. Ezért ilyen radikálisak Carmack nézetei, mert ő úgy számolta, hogy 2011-ben már nem lesznek VGA-k. Persze Sweeney meg 2008-ra jósolta a piac kihalását, szóval Carmack még mindig realistább volt a becslésével.
Mindenesetre a Rage olyan játék lett, hogy nem engedi neked konfigurálni a grafikát, mert nagyon nem ideális a motor működése a PC-khez. A gondok egy része még ebből is ered, hogy a motor auto-balancer rendszere nem éppen jól méri fel a PC képességeit, és ilyenkor jól jönne a paraméterek megváltoztatásának lehetősége, mivel enélkül akadásra vagy kényszerítve.
-
Löncsi
őstag
De épp ezaz, hogy a fejlesztők többségének egyszerűbb API-n keresztül programozni, mert az szabványos. Carmack meg nagyon szépet alkotott a DOOM3-ig bezárólag, utána nem foglalkozott a GPU piaccal én nem értem miért kellene rá hallgatni, vagy nem tudom.
Ennyi erővel assemblyben is programozhatnának a mai napig és mindenki tologathatná a regisztereket.szerk.:
PC-n nagyon jól teljesít a RAGE, nyilván van különbség, hogy milyen kártyán futtatjuk azt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ezek el vannak maszkolva a rendszertől. Carmack már mondta, hogy ezzel sok a baj: "With AMD and NVIDIA there's still issues of different memory banking arrangements and complicated things that they hide in their drivers, but we are moving towards integrated memory on a lot of things."
Minden fejlesztő egységes memóriát akar. Ez a legkönnyebb megoldás, és az integrálással, most van is rá lehetőség.
A sebesség fontos része a rendszernek, de jelenleg az API jelenti a legtöbb korlátot, ha azt leküzdjük, akkor jóval egyszerűbb a programozók helyzete. Hasonlóan gondolkodik Carmack is, bár ő radikálisan szarna az API-ra. "I hope we wind up being able to say “give me a pointer, give me a pitch, give me a swizzle format,” and let me do things managing it with fences myself and we'll be able to do a better job."
Nyilván Carmack elképzelése szélsőséges, és alapvetően hazabeszél, de őt meg lehet érteni, mert a Rage a PC-n az API, és a CPU+VGA modell miatt teljesít rosszul. Azért szereti az Xbox 360-at, mert ott van egy rendszermemória, amihez kapcsolódik a CPU és a GPU. Az ID Tech 5-höz ez illik. Ha már egy VGA kerül a képbe saját memóriával, akkor az para. -
Löncsi
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5154 üzenetére
A next gen konzolok nyomhatják el teljesen a VGA-piacot. Az biztos, hogy 2014-ben már nem lesz bemutatva hagyományos értelemben vett CPU a konzumer piacokra. Mindegyikben lesz integrált GPU. Már az is lehet, hogy 2013-ban is így lesz, mert az Inteltől sem hallani Haswell-E-t, csak egy Halo kódnevű Haswellt, ami az eredeti lapka kiegészítése egy külső gyorsítótárral. Valszeg ez készül majd a felsőházba.
Tulajdonképpen nem a teljesítmény a korlát. A dGPU-k gyorsak, de nem kapcsolódnak a rendszermemóriához. Mindegyik megoldás egy specializált disjoint RAM-ot használ, amit a driver maszkol el a rendszer elől. Az új konzoloknál az egységes memória a legnagyobb igény, és ha ez megtörténik, akkor a VGA-knak vége, mert nincs lehetőség egy lassú buszon másolgatni az adatokat. Maga a piac valszeg megmarad, mert lehet olyan felhasználási módot találni, ahol a feladatátadás egyirányú. Például post-process effektek. Ezeket a VGA-k el tudják végezni. Persze ez már nem ugyanolyan lesz, mint most, mert a post-process is driverből van vezérelve, és szorosan kell kötődni az APU-khoz. Ezzel teljesen mindegy, hogy megmarad-e a VGA. A gyártók keverése megszűnik, mert az AMD és az NV drivere nem fogja felismerni a konkurens IGP-t. Esetleg a teljesen post-process effekteknél lehet ez megoldás, amikor csak a back-buffert kell mozgatni a dGPU-hoz, majd vissza. Azt azért aránylag jól meg lehet oldani. Idővel ez is értelmét veszti, ahogy ugye a Creative hangkártyái is átalakultak.
Az új konzolok fejlődési irányával tehát fontosabb, hogy a CPU és a GPU közötti kommunikáció ne tartson 300-400 ns-ig, hanem megoldható legyen 10 ns alatt. Ami ennél fontosabb, hogy az API korlátjai csökkenjenek. Azért egy konzol ma sem erősebb, mint egy Sandy Bridge, vagy egy Llano, sőt. Innentől kezdve a lassulás a szoftveres rétegből kell kigyomlálni. Egy virtuális ISA is jó ötlet lehet. Gyanítom, hogy az egységes ISA már nem opció senkinek, mivel ezzel csak az nyer, aki az ISA alapját kínálja.
Aláírom, a Barman nagyon rosszul sült el. De nem sportszerű felhozni egy olyan programot, ami bevallottan problémákkal jelent meg. Van még 27 más program. Ezek közül pl. a BF3, a Deus Ex: Human Revolution, vagy a Total War: SHOGUN 2 iskolapéldája a jó DX11-es implementációnak. -
SzlobiG
félisten
Én ezeknek soha nem hiszek egyik gyártó oldaláról se, mindég egy nagy kamu grafikonokat csinálnak amit sokan be is nyelnek.
(#5153) Abu85 Igen azt tudom, hogy van pénz a gpu piacba, de én azt nézem ami engem érint az meg a vga piac ami igencsak halálra van már ítélve, kíváncsi leszek hány év kell ahhoz hogy végleg elhagyják és megszüntessék a fejlesztéseket rá az integráció miatt, gondolom még jó sok mert ilyen teljesítményt egy hamar nem fognak integrációval megvalósítani. Persze ugye a konzolok mást mutatnak.
Tudom olyanokat is rajzoltatnak vagy is tesszellálnak amiket nem látsz ezért a nagy gépigény.
Batmant direkt hoztam fel, mert ott is ódákat zengtek róla hogy mennyivel szebb a dx11 aztán kb semmivel és mellé mennyivel lassabb.De még több játék is van ahol semmit nem ér a DX11 szerintem, csak most hirtelen ezek jutottak eszembe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5151 üzenetére
Az MS egyrészt azért építette be az újításokat, mert a fejlesztők kérték. Nekik az a dolguk, hogy a fejlesztők igényeit kielégítsék. Sokan örülnek neki, mert sokat javít a DX11 a korlátokon, de nem tünteti el őket. A DX11.1 egy lépés előre. Illetve egy lépés hátra is, mert a VSC bitek bevezetése a DX9-es szintre repíti vissza az erőforrás-ellenőrzést. Nyilván nem kötelező használni, de ha kell valami nem szabványos funkció, akkor muszáj ehhez hozzányúlni. Az ARM-os réteg beköszöntével ez opció is, mert a gyártók annyira eltérő rendszereket alkalmaznak a PC-s GPU-któl, hogy nehéz ezeket egységesen kezelni. Az ARM-os rétegen belül egyedül az NV épít IMR architektúrát, míg a többiek TBR, vagy TBDR alapokra helyezik a fejlesztést. Ez már önmagában egy olyan különbség, amit le kell reagálni.
A VGA-piacban van kevés pénz, de a GPU-piac nagyon is egészséges. Az MS már tudja, hogy minden cég integrációt képzel el. Ezt a fejlesztők is le fogják kezelni.
A Crysis 2 tipikusan egy olyan játék, aminek a DX11 kódja több extra munkát tartalmaz, mint kellene. A Batman pedig bevallottan nincs kész. A patch csak szimplán segített, de jön még egy javítás, ami remélhetőleg megoldja a megmaradt gondokat is. Remélhetőleg visszakerül az utasításlista támogatása is, mert azt kivették, hogy ne lassítson. Elvileg az a dolga, hogy gyorsítson, de láthatóan jobban fut a játék nélküle.
Egyébként a DX11-nek nem feltétlenül kell gyorsabbnak lennie. Ha a DX9-es kódhoz képest több a számítás, akkor nyilván lassul a sebesség, mert amit nyersz, azt elköltöd jobb képminőségre. A Battleforge például pont olyan DX11-es játék, ahol a DX10/10.1-es és a DX11-es mód ugyanazt a képminőséget eredményezi. A DX10-hez képest 50, míg a DX10.1-hez képest 35 százalékot gyorsul a DX11. Nyilván ezt az extrát is el lehet költeni jobb effektekre, de nem tették meg a fejlesztők. Ez mutatja, hogy a DX11-gyel nincs baj. -
rocket
nagyúr
válasz
SzlobiG #5151 üzenetére
Papiron altalaban 2x gyorsulas a cel 1-1 generacio kozott, regebben meg lehetett elerni 2x gyorsulast normalis felbontasban PC-re keszult jatekoknal, konzolportoknal ilyet nehez talalni, mostmar annyi a feladat meg kell talalni a felbontast es beallitast ahol kifut a memoriabol az oregebb kartya es "osszeomlik", es maris kesz a 2x+ gyorsulas, ami jol mutat, foleg amikor 80%-nal indul a grafikon
Mindig jot mosolygok ezeknek a gyari (vagy annak tuno) grafikonokon amin semmilyen mas adat nincs, csak hogy mennyivel lett gyorsabb X jatek
-
SzlobiG
félisten
válasz
KillerKollar #5148 üzenetére
A grafikonon az a "festmény" jó.
Ez egy semmit érő pletyka.
(#5150) Abu85 Ez így jól hangzik, de mire ebből lesz valami értékelhető dolog addigra kb itt a nextgen konzol, ki fog PC-re költeni százezreket? Nem beszélve a sok konzol portról, szal nem is értem minek erőltetik már ezeket az újításokat mikor ők is tudják, hogy alig van benne pénz mind hardver gyártó oldali és mind játékfejlesztői oldalról.
A másik meg, hogy még jelenleg is alig szebbek a dx11-es játékok mint a dx9 tök felesleges de tudom hogy nem feltétlen kell szebbnek lennie hanem gyorsabbnak, de az se igazán jelentkezik. Pl Crysis 2, Batman mind2 esetben lassabb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5146 üzenetére
A DX11.1 inkább a fejlesztőknek szól mint nekünk. Az szabványos újítások nagy része fejlesztői igény miatt kerül bele, és képminőségben nem jelentenek majd extrát. Ha a fejlesztő caps bitek ellenőrzésével dolgoztat, akkor a mai DX11-es karik is képesek számos DX11.1-es szolgáltatást kihasználni. Persze valószínűbb, hogy hatékonyabb erőforrás-ellenőrzésnél maradnak sokan, ha nem kell a motorban valami VSC bitet használni, amire ugye a DX11.1 már lehetőséget ad. A fejlesztők számára a legnagyobb újítás a 64 kB-os constant buffer és a D3D11_MAP_WRITE_NO_OVERWRITE funkció. Mindkettővel növelni tudják a processzor oldalán a feldolgozás hatékonyságát. Az értékesebb extrák pedig sajnos gyártóspecifikusak lesznek. Itt az MS keze meg van kötve. Egyrészt az OS sem alkalmas nagyon arra, hogy a GPU oldaláról limitációk nélkül kezelje a virtuális memóriát, másrészt az NV az ARM-mal, az AMD pedig az AMD64-gyel, vagy x86-64-gyel képzeli el a jövőt. Ez a kettő összeegyeztethetetlen szabványos szinten belül. Az NV-nek és az AMD-nek is külön kiterjesztést kell írni a saját elgondolásaikra, ráadásul úgy, hogy az OS korlátjait, és a processzorarchitektúrák különbségeit is meg kell kerülni, illetve el kell fedni, vagyis az első megoldások nem lesznek valami hatékonyak. Persze a semminél így is jóval többet fognak érni. Az újítás egyébként a megatextúrázás hardveres gyorsítását helyezi előtérbe. Ebből kiderülhet, hogy jelenleg kb. a Rage alatt lehet javítani és kész. Persze a jövőben mindenki úgy gondolja, hogy a megatextúrázás általánosan alkalmazott lesz, így mindenképpen ki kell gyúrni a rendszereket ebből a szempontból, mert az nem a legjobb opció, hogy a textúrázási munkák oroszlánrészét a proci végzi. Itt majd jön még egy probléma az anizotrópikus szűréssel kapcsolatban. Ez az eljárás ugyanis nem teljesen kompatibilis a megatextúrázással. Majd erre is kell valami megoldás. Érdemes készülni rá, mert úgy járunk, mint az AA-val.
-
rocket
nagyúr
válasz
KillerKollar #5148 üzenetére
-
KillerKollar
őstag
[link] Egy érdekes pletyka a konkurenciáról
-
rocket
nagyúr
válasz
SzlobiG #5146 üzenetére
Nagyobb szam a DX11.1 mint a DX11, azon kivul semmit.
Leirtad a PC jovojet, Angry Birds, HOG, Match3 stb. jatekok, meg az MMORPG-ek a PC jatekok jovoje.
En ezek miatt biztos nem adnak 2 forintot se egy hardverre, meg szerintem meg vannak paran akik igy gondoljak, es nem azert mert nem jatsszak ezeket, hanem mert nem kell hozzajuk mainstream hardver se.Tovabb fejlesztett Eyefinity kava korrekcio is az egyik huzo ujitasa a HD7x csaladnak, megyek is felallitom a satrat a bolt elott, hogy enyem lehessen az elso kartya, enelkul nincs elet
-
-
Löncsi
őstag
-
rocket
nagyúr
válasz
KillerKollar #5142 üzenetére
Mint mindig most se kell az elso webshopban kozolt arbol kiindulni.
Ez is a szinhazi eloadas egyik felvonasa, valami nagyravagyo online bolt kiir egy arat, hogy klikkelgessenek -
rocket
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #5141 üzenetére
Az lesz mint eddig is, erdemesebb lesz megvenni az elozo generaciot meglevo keszletek erejeig, mert teljesitmeny/ertek aranyban jobb lesz, es ez a tobbsegnel meg mindig ez szerepel elsokent, es nem a "sporoljunk 2 eurot a villanyszamlan".
A lenyegtelen ujdonsagok mint az Eyefinity HD3D meg az ehez kapcsolod tobbi szokas szerint kis reteget fog erinteni.
Kovetkezo felvonas majd az lesz amikor realizalodik az emberekben, hogy a grafikonokon cherry picked eredmenyek vannak, es jon majd a "varni kell amig kiforrja magat a driver"
Tiszta szinhazi eloadas lett az egesz GPU uzletag, kar hogy ugyanazok a fejezetek ismetlodnek, csak a szereplok neve mas -
KillerKollar
őstag
Saját találgatás:Az oldalon azt írták hogy 625 euró,75 euróval drágább mint a GTX 580,azaz az 550 euró.Namost kiszámolva az 550 euró 88%-a a 625 eurónak,azaz 12%-al drágább annál.Árgépben rákerestem a GTX 580-asra,legolcsóbban 121-ezer forintért lehet kapni,ennek a 112%-a 135520 forintot jelent,magyarán ha normalizálódtak az árak akkor ennyiért lehet majd kapni OLCSÓBB HELYEKEN.Ha reálisak a 625 euró.
-
-
rocket
nagyúr
válasz
radi8tor #5122 üzenetére
3-as pont kicsit szerkesztve, nem lesz akkora gyorsulas mint azt az eddigi hype indokolna.
Magyarul az lesz ami ezelott eddig is, oriasi hype alapok nelkul, es megjelenes utan visszateres a realitasok talajara#5113:Generaciok ota ugyanazokat a szlogeneket ismetelgetik "Overclocking 1GHZ and Beyond"
-
Sonja
nagyúr
AMD Radeon HD 7970 Listed Online - Csupán csak 625€.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
FireKeeper #5125 üzenetére
Fázós vagyok, szeretem ha fűtik a lábam jobb oldalról.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
stranger28 #5123 üzenetére
Hja, csak most még el tudnám adni 70-ért a kártyákat. Nyáron már lehet 60-ért is alig vinnék. Ki tudja..
-
stranger28
addikt
válasz
radi8tor #5122 üzenetére
4. Várj szerintem nyárig, nem hiszem, hogy olyan gyenge lenne, vagy bármire is kevés a 6970 CF.
És addigra lesz választék, 7970 esetleges hibái, driverek javítva lesznek, talán még az nvidia is beszáll, normalizálódnak kicsit az árak, stb. Fogyasztási szempontból szerintem megérné, bár a dián csak <300W-ot írnak, ami elgondolkodható.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ha már találgatós topic. Mire lenne értelme lecserélni a HD6970 CF-t?
1. Várjak márciusig a HD7990-re?
2. Január végén 1-2 db HD7970-re?
3. Ne cseréljem le, mert nem fogok játékok alatt gyorsulást tapasztalni 79xx szériával (csak kevesebbet fogyasztana). -
lsc
nagyúr
válasz
FireKeeper #5116 üzenetére
Amennyien valós a 3 W /nem hiszem, igaz attól még igaz is lehet/az kevesebb fogyasztás mint egy integrálté, akkor az minek, hogy "zabáljon" ?
Mod : Az integrált kártyák 10 W körül esznek, akkor a 3 W kevesebb, nem ?
-
stranger28
addikt
válasz
proci985 #5115 üzenetére
Nem a másik topikba akartad írni? Csak, mert pont itt írtam le ugyanezt. (#5104) stranger28
-
proci985
MODERÁTOR
3w... lehet menni fog hybridben az alaplapi integrálltal.
másik oldalról persze, csak az ember ráköti a második monitort, aztán ez is elkezd zabálni.
stranger28: azért szerintem egy 6950es is elég jól bírja. persze, metro2033 fhd ultra+dof nem fog menni, de vizuálisan szerintem jó közelítéssel nulla különbség van a high és az ultra között. valamivel a gtx480/gtx580at is el kellett adni, mondhatnám cinikusan.
-
TomiLi
addikt
Ez a hír mennyire tekinthető hitelesnek? Vagy ez még csak a szokásos találgatás?
Az idle 3W az mi az??? Nem megy a venti ??? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5111 üzenetére
Remélem kapok prémiumot, és akkor január végén megyek is a boltba.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
TESCO-Zsömle #5095 üzenetére
Mit hajt ki?
-
Ari18
őstag
válasz
stranger28 #5106 üzenetére
Nehéz dolgok ezek
majd meglátom, hogy hogyan teljesít és annak függvényében vásárolok.
Mondjuk 130-at sokallanék érte, inkább olyan 100-110 a határ, amit képes lennék érte kiadni."De ha meg muszáj, akkor úgyis muszáj lesz."
Valahogy így van
-
stranger28
addikt
Értelek. Ez nekem is sokat számított, hogy annyiért megy el 3 hónaposan, mint amennyiért vettem. Hát ha azért akarod megvenni, mert új, azt neked kell eldönteni, hogy megéri-e.
130 körül lesz gondolom a 7950, az majdnem két kártya ára. Szerintem, ha hozza a 6950 CF-t, vagy kicsit alatta van, várj kicsit és vedd meg, ha meg lemarad vagy drága, majd újítasz később.
De ha meg muszáj, akkor úgyis muszáj lesz.
-
Ari18
őstag
válasz
stranger28 #5104 üzenetére
Igazából elég mindenre ez az én hülyeségem, hogy mindig a legújabb kell. A másik fele, hogy most annyiért el tudnám adni, mint a amennyiért vettem anno. Így nem buknék rajta. Nekem elég lenne a 7950 is nem kell a 70-es.
-
stranger28
addikt
Na akkor überoffal kezdem, hátha segít neked és, akinek hasonló gondolatai vannak.
Nekem kettő volt a 6950-ből, az egyiket már eladtam, a másikat majd akkor, ha valóban sikerült a 7900. Nem bukok túl sokat/semmit pénzügyileg. Teljesítmény ugyebár a másik fele, én a naiv és az nvidia fan között próbálom szemlélni a dolgot. Ha olyan lesz a 7970, amire számítok, meg fogja érni. Ha nem, akkor marad a 6950, aztán nvidia, esetleg 8000. Na most az a kérdés, hogy neked megéri-e. Mire nem elég a 6950? Ez itt a kulcs. Azért mertem eladni a másikat, mert minden fut egy kártyával is, csak nem kell minden FPS-felező f@szságot maxra tolni, ami mellesleg nem is látszik véleményem szerint. Miért szeretnél váltani?
-
Ari18
őstag
válasz
stranger28 #5064 üzenetére
Köszi szépen az összefoglalót. Most akkor filózhatok, hogy eladjam e a 6950-et vagy ne
TESCO-Zsömle Neked is köszi
-
S-Attila
senior tag
válasz
stranger28 #5100 üzenetére
De tutira van, amelyiket meg lehet. De az már olyan is.
Na, de most már off off.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
stranger28 #5100 üzenetére
ha már egy nőt venni kell, az amúgy is régen rossz
-
Misi 007
őstag
Én örülök hogy a kicsikről is szivárognak az infók.
Már csak az általam legjobban várt 7850-ről kell tuti infó! -
S-Attila
senior tag
Na halljátok, még a Legszebb nők topikban sem láttam soha ilyen... nyálcsorgatást.
-
TESCO-Zsömle
titán
Abu!
Játék/kártya nevek és értékek nélkül kérlek mondd meg nekünk:
FUT?!?
kihajtja-e?
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
FireKeeper #5091 üzenetére
Jó fej vagy, hogy ürügyet is szolgáltatsz miért nem leszel felvéve.
PepeG2530: És? Kitalálták, hogy abszurdisztáni valuta?
-
SzlobiG
félisten
Ejj mi megy itt.
Pepe valami értelmes kártyáról lőj képet ne ilyen kis sz@rokról.
-
PepeG2530
csendes tag
válasz
TESCO-Zsömle #5089 üzenetére
Naja.
Miután tavaly a fényképem bejárta a világot, amin mindenki azt találgatta, ha a csip mellett milyen pénz van, így inkább mást raktam oda.
Viszont, mivel hétfőn szabizom, kedden tudom csak kipróbálni
De, azért majd dobok ide vmi hasznosnak tűnő bencsmark eredményt -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FireKeeper #5084 üzenetére
Az OEM-esekkel nem lehet mit csinálni. Ha én elmondok valamit, akkor az AMD legközelebb nem ad kártyát a PH-nak, és nem mond el semmit megjelenés előtt. Az OEM-mel mit csinálnak? Nem adnak el nekik kártyát? Remélem érted mit akarok belőle kihozni.
(#5085) TESCO-Zsömle: Csinálj egy blogot. Egy csomóan ezt nyomják. Ha sikeres a blog, akkor az AMD-nél jelezheted, hogy te élsz, és szeretnél beszámolni a termékeikről. Aztán kiértékelik, hogy számítasz-e. Ha igen, akkor ők keresnek meg az NDA-val és az adatokat megkapod.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
PepeG2530 #5081 üzenetére
Végül is érthető. Egyrészt az átnevezéssel tetemes összeget lehet spórolni, mivel a készletek adottak, másrészt a 40nm-en készülő chipek gyártása olcsóbb, és nem terheli a 28nm-es gyártósorokat...
Abu85: Ilyen kussszerződést hol lehet aláírni? Bizisten tényleg kussolnék, csak tudjam, amit te...
Eladnak nekik, csak drágábban.
PH!-ba nem lehetne beugrani csendestársnak?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stranger28 #5082 üzenetére
Még a névre is kusszerződés van. Ennyi.
De amúgy nyilván a nagy érdekel. A kicsiről nem tudni még hivatalosat.
-
PepeG2530
csendes tag
válasz
TESCO-Zsömle #5076 üzenetére
Konkrétan 77xx és felfelé új, 28 nm.
76xx és lefelé pedig régi 40 nm, csak átflesselve. Konkrétan már csináltunk is Mondjuk 6570-ből 7570-et, mert mennyivel jobban hangzik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FireKeeper #5078 üzenetére
Sose tennék ilyet.
A kusszerződés a dátumra is vonatkozik, de a jelen állás szerint idén hallgatni kell mint a sír.
(#5079) TESCO-Zsömle: Alig lenne feltűnő, ha holnap elkezdenéd önteni az adatokat.
Az túl sok segítség lenne.
PepeG2530-ra hallgathattok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Úgy elmondanék pár dolgot, de egyelőre csak olvasnom szabad.
Ez kínzás.
-
-
Misi 007
őstag
Jól sejtettem hogy ez kb 6850-es szint lehet.
Akkor valószínű "ő lesz" a népkártya! -
PepeG2530
csendes tag
válasz
TESCO-Zsömle #5073 üzenetére
De, ez már 28nm
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
PepeG2530 #5071 üzenetére
Akkor ez még csak nem is 28nm-es?
Az azért ütne, ha csak a 78xx-ek és 79xx-ek jönnének 28nm-en...
Bár ár és termelés szempontjából biztos jobb lenne megtartani a 40nm-t az alsó házban...
stranger28: Ha Catalyst-ba lehúzod a powertune-t -20-ra, akkor benne van! Kellett az OEM-ek miatt.
-
stranger28
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #5067 üzenetére
Igen, ezért nem is kerülnek bele a 300-asba. 375W a hivatalos TDP-je, csökkentett órajellel, de elvileg "unlockolva" is belefér. Nem veszik fel állandóan a 250-et, sőt, nem is esznek azok annyit.
Arról nem tudok, ki indította el, de elég nagy visszhangja volt a dolognak. Persze, még azonos csíkszélen is hoztak valamennyit, vétek lenne most eltolni. Ezért is hiszek ebben én is most, ahogy írtam is.
(#5073) TESCO-Zsömle: Esélyesebb, hogy az általad említett 6990-ről volt/van szó, nem az áramtól duzzadó változatomról, de a dián inkább az unlockolt szerepelhetne. Tehát ha ez a prezentáció igaz, akkor már inkább az 580 Sli a vetélytárs, ami...
-
PepeG2530
csendes tag
válasz
Misi 007 #5068 üzenetére
Hi,
nem, ez a legkisebb, ami teljesen új architektúra, 76xx ill lefelé, amik csak flesselt modellek a 6xxx-ekből.
Hát, kb 67xx-es kategóriának megfelelő, mondjuk teljesítményben azért valszeg télleg a 6850 szint, de ezt hétfő-kedd megtudjuk, ha végre kapunk hozzá használható drivert is.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
stranger28 #5065 üzenetére
A CF jól skálázódik, de két 250W-os TDP-vel bíró GPU-t igen csak vissza kell fogni, hogy bekerülhessenek a 300W-os keretbe...
Bull hypeját a nép keltette. Itt azért a 40nm -> 28nm váltás eléggé megtápolja a dolgokat. Azonos chipnél az több, mint 50%-os területcsökkenés...
-
PepeG2530
csendes tag
-
stranger28
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #5062 üzenetére
CF jól szokott skálázódni javarészt, illetve szerintem aki ilyet vesz, az 6970 órajeleken használja, ha már az a BIOS is rajta van. Én így számoltam.
Azért tényleg beb@szna, ha ez is akkora hype lenne, mint a Bulldozer.. Annak én nem dőltem be, de ennek lehet igen.
-
stranger28
addikt
Csak pletykák vannak, azok is inkább a 7970-ről. Leírom mik vannak, hátha. Kezdődött ott, hogy 6990 teljesítménye várható, annak az árán. Az árat utána belőtték 500-550 dollárra, nemrég pedig 550 euróra. Ami most megjelent dia, azon a 6970-hez képest 50-100%-os teljesítménynövekedés látható. Tehát bizonyos esetben hozza a 6990-et vagy az 580 SLi-t, ez a maximum; néha pedig a "sima" GTX 580-ra csúnyán ver, ez a minimum. De ha ez tényleg hivatalos, akkor túloznak, tehát ebből egy kicsit csípjél le.
És ugyebár akkor ez a 7970, 500 euró körül. 7950 gondolom megint olyan ~10%-kal lesz gyengébb és olcsóbb.
-
Tökmindegy
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #5062 üzenetére
Csak nehogy olyan über brutál legyen mint a Bull.
No de majd meglássuk. -
TESCO-Zsömle
titán
79xx-asokról nem tudni semmi konkrétat. Csak egy vad pletyka van, miszerint a HD7970-es veri a HD6990-est...
sz: Persze nem lehetetlen a dolog... A 6990-es átlagosan 40-50%-al múlja felül a 6970-est, köszönhetően a TDP-korlátnak és a CF-nek. Nyers számítási teljesítményben -a pletykák alapján- a 7970-es úgy 40-50%-al lesz erősebb.
Továbbá úgy néz ki, hogy a GPU méretre több, mint duplája lesz a 6970-es 28nm-es változatának...
-
Ari18
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #5060 üzenetére
Köszi, a régi valahogy jobban tetszene. A várható teljesítményről esetleg valami?
( 6950 vs 7950 ) -
TESCO-Zsömle
titán
-
Ari18
őstag
Sziasztok!
Előre láthatólag mennyivel lesz erősebb a 7950 a 6950-nél? Árban, hogyan alakul majd a 7950? mert olvastam már sok mindent
400$-tól egészen ~500euró-ig.
-
Misi 007
őstag
A 7850.ről is jöhetne már ennyi infó.
-
p87
senior tag
Bitang lesz ez a 7970-es.
Remélem január közepe felé már elérhető lesz max. 150-160e körül és tuti lecserélem az 5870Cf-et. -
válasz
huskydog17 #5047 üzenetére
te ugye nem követted végig a 6970-es startja előtti időszakot, amikor vagy 3 különböző, egymásnak ellentmondó "hivatalos" slideshow terjengett az interneten?
-
BeLucZ
addikt
válasz
stranger28 #5051 üzenetére
kb, mondjuk a kezdetleges tesztek kezdetleges driverrel készülnek ,szal sztem így meg lehet még előlegezni teljesítményben 10-15%ot simán nagyobb neveknél
-
stranger28
addikt
válasz
huskydog17 #5047 üzenetére
Gondolom ez abból áll, hogy küldenek a nagyobb oldalaknak tesztre, aztán majd januárban megvehetjük, ha gondoljuk. Így ha valami nem olyan lesz, mint akarták, januárig ígérgethetnek/javíthatnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TESCO-Zsömle #5046 üzenetére
Pontosan. A hónappal szorozták fel. Decemberben nyújtja majd a legjobb teljesítményt.
-
BeLucZ
addikt
válasz
huskydog17 #5047 üzenetére
én azt is olvastam hogy 7950esből nem lesz referencia design, ez hogy lehetséges ?
) azért illene, nemde?
-
wolfwood132
csendes tag
Nem tudom volt-e már.
[link] -
huskydog17
addikt
válasz
schwartz #5044 üzenetére
Erre nem tudok neked sajnos felelni, csak annyit tudok hozzáfűzni a dologhoz, hogy a Donanimhaber megerősítette a kiszivárgott információkat, ugyanis úgy tűnik, hogy a hivatalos bemutató dia képei is kiszivárogtak.
A linkelt információk alapján PCI-Express 3.0 és DirectX 11.1 támogatást is kapott a GCN.
-
schwartz
addikt
válasz
huskydog17 #5030 üzenetére
Hogy jon a 384bit-hez 32ROP?
-
válasz
huskydog17 #5040 üzenetére
de minek? a sávszélességet 1.5-szeresére emelték a szélesebb busszal (persze csak ha igaz a pletyka) - mire lenne jó a gyorsabb memória, azon kívül, többet fogyasszon?
-
stranger28
addikt
válasz
huskydog17 #5030 üzenetére
Csorog a nyálam, mostmár csak valami rendes teszt kell, aztán hajrá.
Örülök, hogy 3 giga lett, nem másfél..de azért ez várható volt. Már csak az ár van hátra...
-
huskydog17
addikt
A sávszélesség így is nagyon szép, de nem erre gondoltam. Én arra számítottam, hogy 1,5 év után előrelepés történik memória lapka téren is, de ehelyett - amennyiben igazak a linkelt adatok - nem történt előrelépés. Szerintem nem túlzás elvárni 1,5 év után, hogy gyorsabb lapkákat rakjanak a felső kategóriás kártyákra.
-
Z10N
veterán
válasz
huskydog17 #5030 üzenetére
Csak azt felejted el, hogy ez 264GB/s. Ha meg "keves" lesz tuningolod
attol fuggoen,hogy a memoriavezerlo mennyire engedi majd. A 3W tenyleg brutalis ezzel a zero-core-ral
Viszont en 3788,8 GFLOPS-ot szamoltam, illetve 32(?) ROPNem ugy volt, hogy CU-n kent 2 ROP, azaz 64 lesz? Nem lesz ez igy szuk a backend-en, ekkora savszelesseg mellett? Korabban meg ugye 48 is szoba jott , de nem 32. A tesszellacios grafikon impressziv.
ui: vegre lesz ertelme az OverDrive-nak (1,1GHz minimum)
-
ViiiiktorOC
senior tag
válasz
polonic #5032 üzenetére
Igen. De csak reméltem volna.
Viszont egy érdekes gondolat. HD5970esből volt egyedileg tervezett nyák.
HD6990nél nem volt egyedi tervezés viszont fogyasztott is rendesen. Gondolom ezért nem lett belőle egyedi kártya.
Viszont a 28nm-en készült 7990es kártyából lehet már egy nagyonnagyon durva szörnyeteg? -
BeLucZ
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #5033 üzenetére
szerintem egy nagy kamu 3 wattos idle fogyasztás, azért ne nevettessük már ki magunkat
a flopsok meg szerintem nem feltétlenül tükrözik a játékokban nyújtott valós teljesitményt
lásd 5870 meg 6970 esete, de ugyanakkor mondhatnám a gtxeket amik joval kevesebb teraflopsot tolnak ki de játékokban klafák
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
huskydog17 #5030 üzenetére
A 3.5TFLOPS-ot kevésnek érzem a HD6990-es megfogásához. A Cayman XT 2.7-et tudott az Antilles pedig ~5.1-et...
A 3W viszont brutális. Főleg ha valaki laptop vagy APU szinten gondolkodik...
-
polonic
félisten
válasz
ViiiiktorOC #5031 üzenetére
384 bites memóriabusszal is?
-
ViiiiktorOC
senior tag
Na végre erre várt mindenki!
5,5 GHz egy kicsit kevéske nekem is. 6,5 GHz-esre tippeltem volna.
HA viszont igaz a 3watt akkor ........ -
huskydog17
addikt
3 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória 5,5 GHz-en 384 bit széles buszon? Nem rossz, de én arra számítottam, hogy legalább a GDDR5 lapkák effektív órajele majd eléri a 6 GHz-et.
Ami viszont tényleg brutális, az a 3 Wattnál kisebb üresjárati fogyasztás! -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #5027 üzenetére
[link] - linkeld majd ezt. Innen azonnal tudni fogják miről van szó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #5025 üzenetére
Hát elfogadják, de hosszabb lesz mire elér a supportnak a leveled.
-
KillerKollar
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #5023 üzenetére
3027-es béta BIOS ha jól emlékszem
A magyar Asusnak elég lenne? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #5022 üzenetére
Írj az ASUS-nak, hogy ezzel a problémával küzdesz. Valszeg egy béta BIOS-t azért összedobnak. Elég jó a supportjuk.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
KillerKollar #5022 üzenetére
Hányas BIOS van fent?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #5020 üzenetére
Azt nem tudom. A Socket AM3+-os alaplapoknál mindhez van BIOS. Az ASRock, az MSI és a Giga supportjáról az AMD is írt. [link] Mára már az ASUS és más is megoldotta.
Sajnos a Socket AM3-at az AMD hivatalosan nem támogatja. Valszeg meg lehet oldani, de a régi foglalat esetében az AMD az alaplap gyártójára hárítja a felelősséget. Az AMD hivatalosan elmondta, hogy a Bulldozer Socket AM3+-ba való. Más foglalatú lap nem kap gyári támogatást.
-
KillerKollar
őstag
válasz
Stukker1987 #5018 üzenetére
Pont ezért veszek mindig drága VGA-t és kevésbé drága CPU-t,nagyon kevés a procilimites szituáció,a legtöbb helyen a GPU-t terhelik a programok.
Mint már leírtam,családi cégünk van,a gép céges tulajdon abba rendeltem a Bull-t ÁFA nélkül,ez volt az 1-etlen alkalom amikor áfa nélkül vásároltam...Hozzáteszem teljesen legálisan...Ugyanis a cég profilja belevág az informatikába,így céges gépbe cégesre vásárolhatok ÁFA nélkül akármit.
Abu 85rosshair IV Formulához sajnos tudtommal még nincs újabb BIOS mivel ez elvileg hivatalosan nem is támogatott lap :/
Ez mikorra várható? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #5017 üzenetére
Frissíts BIOS-t. Azután nem kékhaláloznak a steam játékok.
A Windows 7-hez készül egy kiegészítés, de főleg kevés programszálon jelent sebességelőnyt. 5-15% közötti extra várható max.
-
Stukker1987
senior tag
válasz
KillerKollar #5017 üzenetére
"ígértek egy registry patch-et ami 40%-al megdobja a teljesítményt"--AHA,jó hogy nem 100%-ot mondanak.
Az meg hogy i5 és bull egymáshoz viszonyítva játékban milyen eltérést mutat elég félrevezető tud lenni. (teszten közben megnézik alacsony felbontáson)
Merthogy azt már elég sokan kitárgyalták,hogy magas felbontáson nagyrészt a vga végzi a munkát.Ph teszt idézet:
"Összességében most is elmondhatjuk, hogy Full HD-hoz és a fölé, a játékok többségében inkább egy izmos VGA, mintsem pedig egy erős CPU szükséges."U.I: Köv generációból bevásárolnék én is 7870 vagy 7950-et,ha ÁFA nélkül tudnál nekem szerválni!
-
KillerKollar
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #5016 üzenetére
Mellesleg tapasztalatok alapján nem teljesítene rosszul a bull az X6hoz képest,de a Steam-es játékok kékhaláloznak vele...úgyhogy sajnos egyenlőre tényleg faildozer,de remélem hogy szoftveres támogatással javulni fog a helyzet,meg ígértek egy registry patch-et ami 40%-al megdobja a teljesítményt,remélem lesz belőle valami...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
KillerKollar #5015 üzenetére
Ezt benéztem, pedig nekem is olyan van.
-
KillerKollar
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #5014 üzenetére
AM3-as lapom van...BIOS frissítéssel...Crosshair IV Formula...
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
KillerKollar #5011 üzenetére
De most nem AM3-as lapod van, hanem AM3+-os.
Amikor megtudtad hogy lapot kell cserélni, simán válthattál volna Intel-re...
Szóval nem értem a dolgot. Játékra a legtöbb esetben jobb a 2500k, és igen, 1-2 helyen utoléri a bull. De játékok alatt nincs semmi olyan előnye, amiért megérné +20k-ért a Bull-t venni SB helyett...
sz: Én is azért vettem AMD-s lapot, és az én lapomba menne is a Bull, ha megérné belerakni. De egyelőre nem éri meg... Talán majd a Piledriver...
-
KillerKollar
őstag
válasz
FireKeeper #5012 üzenetére
Nem vagyok profi gamer,de azért n00bnak se nevezném magam
3 évig CoD 4-eztem klánban például.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #5008 üzenetére
szerintem vegyük külön a professzionális, versenyszerű multit, az otthoni, single játéktól. mert előbbinél (multi) 100%-ban egyetértek azokkal amiket leírtál, de egy otthoni, single, "koca" játékosnak inkább az a fontos, hogy minden játék fusson max grafikán élvezhető sebességgel, mert ott nem a hatékonyság a cél, mint a multinál, hanem effektíve a játék élvezete.
ha 5 percen belül vagy, szerk gomb plz.
az egy dolog. az meg egy másik, hogy a profik hogy csinálják. 800x600, fix 120fps, <1000dpi optikás egér. -
KillerKollar
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #5008 üzenetére
8150-et azért vettem mert AM3-as alaplapom volt és azért vettem annó AMD-s lapot mert amikor vettem ezt a gépet még az előző procival és kártyával mondtam hogy alaplapot nem akarok cserélgetni egy darabig és akkor azvolt hogy a Bull menni fog AM3-on az Intelekhez kell majd új alaplap,úgyhogy vettem X6-ot,aztán most már csak beleraktam egy bull-t ha már ezért vettem a lapot annó..amúgy újabb játékokban nem veri agyba főbe a 2500k,battlefield 3,Dirt3,Deus Ex alatt is hozza a szintjét,attól függ melyik oldal tesztjeit nézzük,de azért ez még eléggé új archtektúra nincs még túlzottan támogatva/kihasználva,se a 8 mag.Nekem az a fő hogy minden játék elfusson maximum grafikán az én felbontásomon...Én nem vagyok hajlandó egy effektet sem kikapcsolni senki kedvéért és sajon idén még nem de jövőre elfog már lehet kelleni a 60 FPS-hez max grafikán 1920x1200-ban az új kártya.
-
BeLucZ
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #5008 üzenetére
ez jó
ez tetszik
-
stranger28
addikt
Azért az 550 euró igencsak irreális szerintem, elég buta pletyka, legalábbis remélem.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
KillerKollar #5006 üzenetére
Fanatikus gémer lennél nem vennél 2GPU-s kártyát és nem játszanál Ultra felbontásom.
Azoknak ugyanis a betonstabil működés és 120+FPS kell.
Ha fanatikus Gamer lennél nem lenne Bulldozer-ed sem, mert egy K2500 agyba-főbe veri...
Szóval erről ennyi...
Te inkább fanatikus vásárló vagy.
sz: 5 percen belül akár 10* is lehet szerkeszteni a HSZ-t...
-
KillerKollar
őstag
válasz
KillerKollar #5006 üzenetére
-családi
kár hogy 2szer nem lehet szerkeszteni 1 hsz-t
-
KillerKollar
őstag
Fanatikus gamer vagyok ezért veszek mindig 2GPU-s csúcskártyát,mivel a játékok főleg GPU igényesek magasabb felbontásban,igen BF 3-at is Ultrán játszom 1920x1200.Barátnőm meg jelenleg nincs már lassan fél éve
Ismerve magam lehet hogy kiadok 250-et érte,csak nem akarok...
De azért remélhetőleg normálisabb helyeken közelebb lesz a 200hoz mint a 250hez....200 alattban már nemis reménykedek.
TESCO-Zsömle:Egyszer vásároltam családi áfa nélkül családi cég nevére,de az itthoni gépem is céges tulajdon -
Z10N
veterán
válasz
KillerKollar #5001 üzenetére
Azt meg megertem, hogy 7970-re varsz nade 690/7990
Mire nem eleg jelenleg az 590 (6990)? Raadasul miert akarsz egybol valtani, amikor a legdragabb?
Mikor vetted a jelenlegit? Egyaltalan kihasznalod (Bulldozer 8 "magos" videovagasra, renderelesre)? Mert ahogy nezem eyefinity nincs, se 3D a 26"-os TN-nel, esetleg grafikazol vagy hash-t fejtesz rajta (abban amugy az nv-k sokkal lassabbak)? BF3-t is ultran 1920x1200-ban jatszod, nem? Szoval nem ertelek 200k-t kiadsz erte, de 250k-t mar nem
Inkabb lepd meg a parodat/baratnodet vmivel
Szoval a megszallottsag helyett ez mar mas, hogy mindenbol a legujabb kell. A megszallott kisajtolja az adott hw/sw-bol a legtobbet. Ez inkabb fanatizmus.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #5002 üzenetére
"ÁFA nélkül" többek között ezért is tartunk ott jelenleg, ahol...
Z10N: +1
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
KillerKollar #5001 üzenetére
ezt nehogy személyeskedésnek vedd, mert nem annak szánom, de komolyan nem értelek... az abszolút felsőkategóriát nézed ki, és kiakadsz a magas árakon?
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
KillerKollar #4999 üzenetére
500$ a hivatalos indulóár.
A GTX590 700$-on kezdett, a mostani se lesz olcsóbb, ha egyáltalán lesz... Ennek tükrében kétlem, hogy két GK100-as meglenne egy kártyán...
FireKeeper: Pedig múltkor elújságolta, hogy ÁFA nélkül vásárol... Inkább örülne, hogy több áfát spórol...
-
KillerKollar
őstag
Tehát ha jól értelmeztem 2012 második negyedévében jön leghamarabb és akkor is csak úgy fogalmaztak hogy talán már 1 GTX 600-as típusú asztali kártya piacon lesz...juhééé...engem igazából a GTX 690/HD 7990 érdekel egyrészt ameik a gyorsabb azt venném ha azonos árba vannak kb másrészt talán lenyomná egy kicsit az árakat ha kintlenne egy 690-es is a piacon...250kért énse veszek kártyát pedig elég megszállott vagyok vettem annó 5970-et most GTX 590-em van és tervben volt a következő generációs 2 GPU-s kártya megvétele is de maximum 200k környékén....250 az sok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen autót vegyek?
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Ivqkzy-: 2. gépem
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Háztartási gépek
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) G.Skill Trident Z RGB 6600MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest