Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz kasa85 #16631 üzenetére

    Előre is bocsi srácok, utolsó OFF, ha már az 58xx-as széria kapcsán előjött a GTA4 esete, akit nem érdekel, ne olvassa el.

    Arra gondoltam azzal a mondattal, hogy optimalizálni csak úgy lehet, ha tudod, mire optimalizálsz. Például a GTA4-et lehetett volna úgy optimizálni, hogy a medium beállításokat átnevezed High-ra, a Very High-t meg kiszeded, mert úgyse lesz jó 2 éven belül semmire, a csúszkákat meg lemaxolod 50-nél. És akkor senki nem fikázná, hogy semmilyen gépen nem fut rendesen. De egyébkén tudni érdemes, hogy van a játékban egy ilyesfajta korlát, amit minden új játékos kapásból felold, ez pedig a "-norestrictions -nomemrestrict", ha jól emlékszem a kapcsolók neveire, ami annyit csinál, hogy elméletileg esélytelen beállításokat engedélyezi, pl. hogy 1500MB videóanyagot akarj belepasszírozni az 1024-es karidba....

    Az való igaz, hogy 2 éves a játék lassan, és akkor még nyoma sem volt 5970-nek, erre csak azt tudom mondani, hogy ténylegesen nem lehetett optimalizálni még nem létező hardwerre, hanem bennehagytak olyan beállításokat, amik majd valamikor jók lehetnek, ha megjelenik kellően erős vas alájuk. Ezek szerint ez nem valósult meg az 5970-el. Nem kell ide a NASA gépe azért a maxhoz, mert egy 2GB-os 5850-en már maxon menne erős procival... :U Márpedig grafikus munkaállomásokban már nagyon rég vannak erős, több GB memóriás karik....

    A COD legújabb részét nem vágom, így nem tudok róla írni sem. Viszont alapvetően nem azt akartam mondani, hogy nincsenek fos, igénytelen portok (mert sajnos szép számmal vannak) hanem azt, hogy a GTA4 pont hogy a másik szélsőség, amikor nagyon igényes, PC-hez minden szempontból igazított a port.....

    (#16632) kasa85: Szánj rá 5 percet és nézd meg ezt a videót: [link]
    Figyelj a renderelési minőségre, a modellek részletességére, a látótávolságra, a különböző effektekre, a jelenetekben lévő "népsűrűségre", a távoli objektumok minőségére. Szerintem rá fogsz jönni, miért fut mégis jól Xbox-on, mert arra optimalizálták az Xbox verziót, ügyesen trükköztek, hogy ne legyen nagyon feltűnő a minőségbutítás.
    Ellenben PC-re beleadtak mindent, amit a játékuk tudott, és reális gépigénnyel megvalósíthatónak tűnt. Ha lehúzod a grafikát a játékban medium-low-ra, kis látótávval, ami még mindig sokkal jobb képminőség, mint az Xbox-on, máris bőven 60FPS felett kapnál....
    Amit írsz, hogy a felét sem használja ki... Ez a rákfenéje a többgpu-s megoldásoknak. Valamint sok játék elbukik azon, hogy hiába kezel vagy használ több processzormagot, sőt, ki se maxolja, mégis könnyen előfordulhat, hogy a 4 magos procidon látsz 60%-os terhelést, mégis procilimites leszel, mert a kritikus programszál kimaxolta a saját CPU-ját, és ez visszafogja a többi magot. (A többi processzor ideje nagy részében a kritkus folyamat eredményeire vár a továbbszámításhoz.)
    Ez az a pont, ahol elméletileg elég sokat lehet amúgy optimalizálni.

    (#16635) kasa85:Nem rosszak a 775-ös quadok, sőt, de az I7 nemcsak tömörítésnél erősebb, hanem CPU-limitesebb beállításoknál játékokban is.

    (#16637) kasa85: A GTA4-et nem csak 2 évre tervezték... Amúgy az 1.02-es patch-el, ami 2 éves, simán lehet már egy 5870-el is maxon tolni, ha van rajta 2GB VRAM, és erős procid hozzá. Az 1.06-os patch kicsit feljebb engedte húzni a beállításokat, de az nem is 2 éve jelent meg... :U
    A bugokra nem tudok mit mondani, én összesen 2-vel találkoztam, az egyiknél egy adott utcában mindig "eltűntem" a ködben 1-2 pilanatra, a másik, meg hogy NV-n néhány alt+tab után hibaüzit kaptam. Szerintem egyik sem túl komoly hiba....

    (#16638) cyberkind: A Codemasters-t kár ebbe belekeverni, semmi hasonló stílusú játékuk nincs, mint a GTA. Zártpályás autóversenyt szvsz ők is tudtak volna írni, legalább olyan szépet, de ők kicsit más műfajt alkottak.

Új hozzászólás Aktív témák