Az AMD előállt az OpenPhysics kezdeményezéssel

Az AMD az elmúlt év őszén jelentette be, hogy szövetséget kötöttek a DMM rendszert szállító Pixelux Entertainmenttel, továbbá a Bullet Physics motor támogatásáról is biztosították a fejlesztőket. A közös munkálatoknak mára meglett a gyümölcse, amit a jelenleg is zajló Game Developers Conference alkalmával prezentálnak is.

Hirdetés

Az érintett vállalatok elmondása alapján a továbbfejlesztett DMM2 motor mostantól tartalmazza a Bullet Physicset is. Az utóbbi megoldás egy teljesen nyílt forráskódú, merev test fizikáért felelős rendszer, amit a Sony és közvetve az NVIDIA is támogat. A Bullet integrálásával a Pixelux DMM (Digital Molecular Matter) névre keresztelt elgondolása erős versenytársa lehet az Intel Havok és az NVIDIA PhysX technológiájának. Sőt több szempontból túl is mutat a konkurenseken, hiszen a rendszer az anyagok fizikáját próbálja a valóságnak megfelelően szimulálni, így az egyes felületek különböző paraméterekkel ruházhatók fel, aminek köszönhetően eltérően fognak viselkedni egyazon virtuális hatás alatt. Gyakorlatilag a DMM2-vel megoldható, hogy az objektumok ütközése mindig eltérő hatást fejtsen ki, és a teljes szimulációnak hála, a felületek a legtöbbször másképp törnek szét vagy roncsolódnak. További előny, hogy az OpenPhysics kezdeményezésnek köszönhetően a DMM2-t bármelyik partner bővítheti új eljárásokkal.

Star Wars: The Force Unleashed DMM-mel töltve
Star Wars: The Force Unleashed DMM-mel töltve

Az AMD gondoskodott az OpenCL és a DirectCompute platformok támogatásáról is. Utóbbinak a Microsoft minden bizonnyal nagyon örül, hiszen a DMM2 szerepében végre elérhető egy olyan fizikai motor, ami a redmondi óriáscég API-ját használja. A Game Developers Conference alkalmával a Trinigy bemutatja a Vision motor új verzióját is, amely a DMM2 segítségével nemcsak GPU-n keresztül gyorsított fizikát kínál, hanem a DirectX 11 legfőbb újításait is támogatja.

Richard Huddy, az AMD fejlesztői kapcsolatokért felelős szakembere is megszólalt az OpenPhysics ügyében. Elmondása szerint az érdeklődő PC-s fejlesztők az AMD támogatása mellett ingyen is hozzájuthatnak a DMM2 rendszerhez, aminek az összes funkciója elérhető lesz. A vállalat reményei szerint idén két olyan játék is a boltokba kerülhet, mely a GPU teljesítményét a fizikai számításokban is kamatoztatja.

A Havok OpenCL-en keresztül elérhető Havok FX moduljával egyelőre nem tudni, hogy mi lesz. A technológiához hozzájuthatnak a fejlesztők, de a rendszer fejlesztését teljes mértékben az Intel végzi, így csak ők tudnak újítani rajta. A Havok FX-ben jelenleg nem sok funkció érhető el, így a motor továbbra is a processzorra helyezi a hangsúlyt. Az Intel még nem készítette el az OpenCL meghajtóját, így ebből a szempontból le vannak maradva az NVIDIA és az AMD mögött. Bár az sem biztos, hogy a Santa Clara-i óriáscég hasznosítani szeretné a processzorba integrált GPU-k általános számítási kapacitását, ám a fejlesztők minden bizonnyal örülnének ennek, hiszen a következő évtől kezdve a legtöbb új CPU-ban ott lesz a grafikus vezérlő, ennek megfelelően azok ereje könnyedén felhasználható akár a fizikai számításokra is.

A szabványos GPGPU platformokra elérhető DMM2 komoly áttörés lehet a játékok fejlődésében, hiszen a motor nincs gyártóhoz kötve, így a fizikai hatások akár élő, lélegző részei lehetnek a játékmenetnek. Egy korábbi tesztünkből már kiderült, hogy a PhysX ebből a szempontból nem teljesít túl jól, hiszen két játékot és egy modifikációt leszámítva csak a látványra van hatással a rendszer. A fejlesztők keze itt egyértelműen meg van kötve, hiszen az NVIDIA a CUDA platformhoz láncolta a technikát, így a PhysX játékelemként való alkalmazása megritkítaná a potenciális vásárlóközönséget, ami egyértelműen rossz hatással lenne a szoftverek eladásaira. Természetesen a fejlesztők szempontjából teljesen érthető lépés a GPU-val gyorsított PhysX valós képességeinek korlátozása, hiszen az NVIDIA igényeinek is csak addig tudnak megfelelni, amíg az extra funkciók nem mennek a CUDA-támogatást nélkülöző termékeken a játékélmény rovására.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények