Új Radeonok az olcsóbb régiókban

Tuning

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a Radeonokban mekkora tuningpotenciál rejlik. Mivel ugyanaz a GPU van az X1300 XT-n az X1650 Prón, sejthető, hogy a kisebb is legalább a nagyobb órajelére gyorsítható. Az X1650 Pro alapból nagyon magas, 600 MHz-es órajele viszont nem sok tartalékot sejtet. A tuning azért is fontos ebben a szegmensben, mert a vetélytársak, a GeForce 7300-7600-ak G73-as processzorai általában 600 MHz környékére gyorsíthatóak. Mivel memóriában minden kártya egyforma, tuningban a Radeonoknak is illene hozniuk a GeForce-ok 800 MHz körüli eredményeit, hogy versenyben tudjanak maradni.

Ahogyan számítottunk rá, a Radeonok RV530-as GPU-i bőven 600 MHz fölé gyorsultak. Az X1300 XT 640 MHz-ig, az X1650 Pro 630 MHz-ig bírta, ami 16 és 7%-os tuningot jelent. Memóriában nem lettek valami jók a vörösök. Az X1300 XT már 590 MHz-nél hibázni kezdett, de az X1650 Pro sem bírta a 800 MHz-et. Bizony, ez édeskevés a Galaxy GeForce-ok ellen, melyek korábbi tesztünkben és most is 600/800 MHz fölé tudtak menni.

OpenGL-ben, vagyis Prey-ben az X1650 Pro húzása azt eredményezte, hogy a gyorsabb Radeon így már a GeForce 7300 GT alap órajeles eredményét produkálta – nem valami sok. Említést érdemel az X1300 XT 20%-os gyorsulása, ami valószínűleg a textúrázás magasabb ütemének köszönhető.

Az autózás ismét siralmasan ment a Radeonokkal. Az eredmények ilyetén alakulásába a FRAPS-os mérés, a kerekítés és a begyakorolt útvonal minimális pontatlanságai is beleszóltak, de az az 1-2 fps eltérés sem változtat a Radeonok helyzetén. Fricska a konkurensnek, hogy a GeForce-ok ismét 17%-kal gyorsabbak lettek.

Hogy teljes legyen a vereség, a jobban tuningolható GeForce-ok közül a 7600 GS Oblivionban utolérte a húzott X1650 Prót. A kevesebb pixelfutószalagos 7300 GT viszont az X1300 XT mögött maradt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés